Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- بارداری
سلام خسته نباشی خانم دکتر عزیز! من دوروزه از وقت پریدم میگذره تواین دوروز هریک ساعت یه بار کمردردو دلدرد عین درد پریودی میگیره ومیگم که الان دیگه شدم اما میبینم خبری نیست در ضمن یکمم عصبی شدم ویکم ترشح سفید پرنگ دارم که نه چسبناکه نه بوی بدی داره ممنون میشم زود جواب بدید.
- بارداری
سلام من باردارم و33هفته هستم خارش واژن خارجی دارم از چه پمادی استفاده کنم
- حرکت جنین
سلام وقت بخیر من الان۲۲هفته و۱روزه بار دارم از هفته قبل متوجه حرکات جنین شدم اما خیلی پایین وزیر ناف و پائینتر اونا رو مثل ترکیدن حباب گاهی حس میکنم طبیعیه؟ ضمنا درد ناحیه پشت ران و باسن و گاهی ساق پا دارم گاهی تیر کشیدن رحم هم دارم دردها شبها وقتی دراز می کشم بیشتر ست طبیعیه؟ توی سونو۱۸هفتگی جنین سفالیک وجفت لولایینگ بافاصله۴سانت از دیواره رحم و طول سرویکس۳۲بود میترسم طول سرویکس کمتر شده باشه یا دهانه رحم باز شده باشه چونکه هفته ای دو یاسه روز میرفتم محل کارم مجبور بودم دو ساعتی مداوم بشینم لطفا راهنمایی کنید خیلی نگرانم ممنون
- احتمال بارداری با پیشاب
سلام من ۱۸سالمه و باکرم ۱۶روز بعد از اتمام پریدم رابطه بدون دخول داشتم.برخوردی با منی نداشتم و حدود ۲یا۳ دیقه قبل از ارضا شدن نامزدم دیگ ادامه ندادیم.نمیدونم برخورد با پیشاب داشتم یا ن.ولی بخاطر استرسم تقریبا۶۵ساعت بعد دوتا قرص۰/۷۵استفاده کردم.چقدر احتمال بارداری برای من وجود داره؟
- بارداری بدون دخول
سلام من ۱۷ سالمه و مجرد هستم و باکره اما دیروز یعنی ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ با دوستپسرم رابطه داشتم اما دخولی انجام نشده ولی هر دوتامون ارضا شدیم و ابش رو روی باسنم ریخت و چند قطره از پشتم لیز خورد و ریخت رو واژنم و ۱۰ دقیقه بعد با اب و صابون شستمش. میخواستم بدونماحتمال حاملگی وجود داره !! ممنون میشم جوابمو بدین
- زایمان زودرس
سلام وقت بخیر من زایمان زودرس داشتم . در هفته ۲۷ کیسه آب پاره شد . طول سرویکسم ۶ بود. سرکلاژ داشتم و پساری . در طول بارداری فانل شدم و طول سرویکسم مدام کم میشد . استراحت هم داشتم. داروهامم کامل بود . علت پارگی کیسه آب همون کوتاهی طول سرویکس و فانل شدن هست یا مثلا کم بودن حجم رحم هم میتونه علت باشه ؟ ممنون
- درد انقباضی چیست
سلام خانم دكتر من هفته ٢٩بارداري هستم گاهي اوقات شكمم به شدت سفت مي شود ايا اين يعني انقباض؟ سوال دوم: دكترم از هفته ٢٦به دليل اينكه طول سرويكسم٢٨بود بهم استراحت دادند حدود يك ماه قبل گفتند اگر درد انقباضي داشتي قرص ايزوپرين ١٠ بخور، كه تا حالا استفاده نكردم الان بايد اين قرص رو بخورم؟ ممنون
- مایع آمینیوتیک
سلام خانم دکتر . من هفته۳۸ هستم. چندروز پیش بخاطر حرکت جنین رفتم بیمارستان گلسار که شما منو فرستادید واسه سونو بیوفیزیکال و.... خداروشکر همچی خوب بود و من مرخص شدم .تو سونو زده بود مایع آمنیوتیک حداقل نرمال۹۹mm. حالا من نگرانم که همینجور کم نشه اب کیسه ابم.زایمان طبیعیم ۱۵ آبان هستش.که ۱۴ قراره بیام پیش شما چک بشم . بنظرتون چیکارکنم این حجم مایع فعلا خوبه؟؟
- بارداری
باسلام. خانم دکتر من از مریضاتون هستم و هفته پیش پیشتون ویزیت شدم ولی فراموش کردم اینو بپرسم...میخواستم بپرسم که ایا میتوان با داشتن کیست اندومتریوز حامله شد و در حین زایمان کیست را برداشت یا خیر... کیست من به اندازه 50 در 40 میلیمتره در سمت راست و در چپ خیلی کوچکتره
- بارداری
سلام وقت بخیر من قرص جلوگیری مصرف نکردم و باداز اینکه باهمسرم رابطه داشتم ولی منی خارج از رحم تخلیه شد ممکنه قطراتی باقی مونده باشه ، 4 تا قرص LD خوردم ، اما استفراغ شدید کردم ،دیگه 12 ساعت بعدش قرص نخوردم ، آیا احتمال بارداری وجود داره ؟ برای پیش گیری چه کار کنم ؟
- خون ریزی زیاد بعد از سقط
دوماه پیش سقط کردم بعد یک ماه رفتم سونو گفت بقایا داری آمپول زد بهم از وقتی که آمپول زدم سه هفته می گذره شدید خون ریزی دارم چیکار کنم خون ریزی قطع بشه
- سقط جنین
۳۳ سال دارم دوتا بچه دارم دوبار سقط کردم که قبلی سه ماه پیش بود میخواستم تازه دستگاه بزارم که سونو دادم و متوجه شدم ۶ هفته حامله هستم دوتای قبلی یکیش ۷ هفته بود و اصلا قلب تشکیل نشده بود ولی الان گفت ۶ هفته و ۵ روز هست قلب کامل تشکیل شده و ضربان قلب منظم هست واقعیت میخوام بندازم اما میترسم چون قلب داره میگم یه انسان زنده اس کمکم کنید.... نمیدونم باید چیکار کنم
- سقط بارداری پوچ
سلام، وقت بخیر بارداری پوچ داشتم، که سقط کردم دو هفته بعد در حالی که مقدار جزئ خونریزی (مثل اواخر پریودی) داشتم سونوگرافی دادم توش اینطوری نوشته بود: محتوای اکوژن به ابعاد ۱۹، ۷، ۱۵ میل و حجم تقریبی ۱ سی سی در قسمت میانی کاویته آندومتر دارای واسکولاریته گرید ۱ به نفع بقایای بارداری مشاهده میشود دکتر بهم قرص میزوپروستول تجویز کرده ولی میترسم استفاده کنم، یعنی این مقدار خودش از بین نمیره؟
- پلاکت
با سلام زایمان بنده تاریخ 9/5/98 خواهد بود. ولی پلاکتم پایین با قرص 85 هزار آیا شما عمل سزارین انجام میدید؟ تعریفتون توی سایت ها خوندم.
- زنان
سلام، ببخشید من بانامزدم رابطه سطحی داشتم، هنوز باکره م، بعد رابطه مون خیلی محافظت شده بود یعنی از تماس مستقیم مایع منی با واژن جلوگیری کردیم، الان یک ماهه پریود نشدم از چهارتا بی بی چک در فاصله های دوازده و بیس روز تاخیر در پریودی استفاده کردم مه همش منفی بود آیا بازم احتمال بارداری هست؟
- نحوه سقط
سلام دو ماه باردارم ناخواسته بوده میخوام سقط کنم راهنمایی کنید
- مصرف پماد
سلاممن این ماه نزدیکی داشتم چند بار قبل از تخمک گذاری.اما دو روز بعد از تخمک گذاری متوجه شدم عفونت دارم و از پماد کلوتریمازول واژینال استفاده میکنم.ایا ممکنه ک تاثیری داسته باشه عفونت و باردار نشم؟
- پریود نامنظم
سلام دکتر عزیز وقتتون بخیر من هیچ رابطه ای نداشتم و امکان بارداری اصلا نیس فقط از زمان پریودم یک هفته گذشته و پریود نشدم میخوام که زود بشم اخه چند روز دیگه عمل دارم نمیخوام پریود باشم چیکار کنم دکتر که الان پریود بشم ؟ممنونم از وقتی که میذارین ❤️
- زایمان زودرس
سلام خانوم دکتر.پیرو سوال قبلیم در مورد انقباضات رحم در هفته س وسه بارداری: بعد از تزریق امپول پروتولون دوروزی انقباضاتم کم شده بود ولی رفع نشده بود و موقع راه رفتن و ایستادن حتی به مدت یک دقیقه هم انقباضات شروع میشد. تا اینکه امروز هم انقباضاتم دوباره منظم شد هر ده دقیقه یه بار، هم کل شکمم سفت شده و اصلا نرم نمیشه .دکتر قرص ایزوپروکسین داد بازم شکمم سفت هست . اصلا شل نمیشه.این سفت موندن شکم برا جنین خطرناک هست؟ خیلی نگرانم
- بارداری
سلام تست بارداری من مثبت شده و الان ۶ هفته و یک روز میشه که دکتر برای هفته بعد برام سنو نوشتن ، علائم خاصی نداشتم جز اینکه از چن روز پیش سینه هام سنگین و اگر بهشون دست میزدم درد میکردن ولی از دیشب دردشون کم شده و احساس میکنم شل شدن گاهی دردهایی هم زیر شکم دارم که بعضی اوقات هس و بعضی اوت نیست . البته من دو سقط دیگه هم داشتم یکی که رشد جنین در هفته ششم متوقف شده بود و یکی هم تیتر بتا بالا نرفت و خودبه خود سقط شد .
حالا میخواستم بپرسم این کم شدن درد سینه های من دلیلی میشه که جنین رشد نکرده باشه یا قلبش تشکیل نشه خدای نکرده؟؟؟ دکتر برام قرص دوفامد ۱۰ که هر ۱۲ ساعت و قرص آس آ۸۰ روزی یک عدد تجویز کردن و دارم استفاده میکنم.


