Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- درمان ناباروری
باسلام بنده بدلیل تنبلی تخمدان وکم بودن اسپرم نرمال شوهرم ای وی اف کردم سپس برای انتقال بهم گفتن عکس رنگی بگیر اول بعدش دارو انتقال وبعدم انتقال انجام میشه رفتم برای عکس رنگی خیلی سخت ازم گرفت دکتر وهردولوله باز بود و بی مشکل اما میخواستم بپرسم امکان داره ای وی اف چسبندگی بیاره ویاباعث بسته شدن لوله و زخم بشه؟؟
- اقدام به بارداری
سلام آیا اینکه داره سیکلم کوتاهتر میشه مشکلی نداره وآمادگی برای بارداریه اینکه ی روز ی روز زودتر بیاد سپاس
- دردرحم
سلام خانم دکتر صبح بخیر! از دیروز تا الان رحمم درد می کنه! 61ساله هستم!
- سلام وقت بخیر میشه لطفا جواب پاتولوژی مادرمو بخونید🙏
من دوبار عمل کردم برای بر داشتن پولیپ بار اول سال 95با روش کورتاژ بار دوم با هیستروسکوپی سال 97با علائم لکه بینی و الان بعد از 5سال دوباره علائم دارم. و این جواب پاتولوژی سال 97است ک میخواستم نظر شما رو هم بدونم
- حاملگی پوچ
سلام منAVF کردم. ۲۹ شهریور تخمک کشی و ۳۱ شهریور انتقال انجام شد هفته ۵ بودم که دکتر سونوگرافی واژینال و شکمی انجام داد و گفت ساک حاملگی تشکیل شده جنین هم هست اما ضربان نداره. هفته بعد سنوگرافی واژینال انجام دادم دوباره همون حرف رو زدن و گفتن ضربان نداره. ۱۰ روز بعد یعنی دیروز ۲۳ آبان دوباره سنو شکمی انجام دادم گفتن ۵ هفته و ۴ روز هست و ساک حاملگی پوچ هست. امروز هم دوباره سونوگرافی واژینال انجام دادم و گفتن الان پوچ هست اما باید دوبار به فاصله یک هفته سونو کنی تا نتیجه مشخص بشه. درضمن روزی ۲ تا آمپول پروژسترون و ۱ انوکسان۶۰۰۰ هم میزنم. میخواستم راهنماییم کنین الان باید چیکار کنم؟ آیا آمپول هامو ادامه بدم یا نه؟ باز هم سونو انجام بدم یانه؟ برم برای کورتاژ یا صبر کنم؟ با توجه به اینکه شکم گوشتی بزرگی دارم ممکنه به خاطر ضخامت شکمم جنین توی سونو دیده نشده باشه؟
- سوال مهم و حیاتی
سلام داخل واژنم دیواره ی بالاش سه سال پیش زخم شد بر اثر جسم تیز و خونریزی زیاد داشتم که خودش قطع شد. خودم قرص و پماد مصرف کردم دیگه علائم عفونت و خارش و این چیزا نداشتم. عضله ی زیر شکمم از داخل گرفتگی و التهاب داره آیا ربطی به این موضوع داره؟ زخم شدن واژن بر اثر جسم تیز و عفونت آن زخم میتونه ربطی به این التهاب و گرفتگی و ورم داشته باشه؟ معاینه داخلی واژن شدم گفتن عفونت داخل زیاد اما من علائمی ندارم. فقط خواستم بدونم این موضوع به این ربط داره یا نه
- سرکلاژ شکمی
سرکلاژ شکمی عوارض بدی داره؟
- ای وی اف
سلام خانم دكتر خسته نباشيد. خانم دكتر شما در كدام مركز اي وي اف انجام ميدهيد ؟ متشكرم
- بارداری پوچ
سلام خانوم دکتر. سن حاملگی من با سن سونوی واژینال یک هفته اختلاف داره و عقب تره.و هنوز قلب تشکیل نشده و فقط ساک هست . دکتر گفت احتمال داره لقاح دیر انجام شده باشه . من دوره هام بیست و هشت روزه و منظمه و امکان عقب افتادن پریود ندارم. اسپرم شوهرم هم ضعیفه خیلی ضیفه . و ما بعد از روز پانزدهم سیکلم تا امروز رابطه جنسی نداشتیم. با این اوصاف امکان لقاح دیر هنگام هست؟
- تزریق آمپول فیبروم
سلام من آمپول برای فیبروم تزریق کردم سه دونه الان دوماهه مریض نشدم امکان داره حامله باشم یا به خاطرآمپوله که تزریق کردم
- گلای وانس
سلام من پیش دکتر زنان رفتم به من قرص گلای وانس دادن و همزمان برام ازمایش amh نوشتن .میخواستم بدونم قرص گلای وانس در نتیجه این ازمایش تاثیر میذاره؟ یعنی شروع نکنم به مصرف قرص تا زمانی که ازمایش amh ندادم؟
- آزمایش سل فری
سلام خانوم دکتر. دفعه قبل سوالی در مورد ریسک حد وسط سندروم داون پرسیدم که غربالگری سه ماهه اول نشون داده و 37 سال دارم و عدد ان تی 1.3 هست . که شما گفتین آزمایش سل فری گزینه مناسبی هست. ولی به خاطر هزینه ی زیاد این آزمایش دکتری یه آزمایش دیگه پیشنهاد داد که اسمشو نگفت فقط گفت هفته ی پانزده بارداری باید انجام بشه و یکم دقتش نسبت به سل فری پایین تره و هزینه ش تقریبا پانصد تومان میشه ولی اسمشو ندونستم. شما میدونین این چه آزمایشی هست؟ و آیا صلاح میدونین به جای سل فری این آزمایش انجام بشه؟
- سرکلاژ شکمی
سلام خانوم دکتر ببخشید من سرکلاژ شکمی قبل از بارداری انجام دادم میتونم تزریق واژینال عسل و روغن زیتون رو داشته باشم؟
- خونریزی و لک بینی بعد از سه ماه از سقط
سلام من حدودا ۴ ماه پیش توی ۸ هفته سقط کردم با قرص میزوپرستول حدودا دو هفته خونریزی و لک بینی داشتم بعد از اون گاهی بعد از نزدیکی لک میدیدم و زمان نزدیکی درد داشتم پریود نشدم تا بعد از سه ماه لک بینی و خونریزی افتادم همراه با درد لگن و رحم سونو دادم گفتن پولیپ ۲/۵ دیده میشه که پشتش امکان بقایای بارداری هست یه هفته بعد سونو دادم گفتن تصویر کانون هیپراکو /هتروژن به ابغاد ۹×۵ دیده میشه با توجه به درد لگن و درد تخمدان که من دارم باید چیکار کنم؟
- کورتاژ
سلام خانم دکتر شما در بیمارستان فامیلی عمل کورتاژ انجام میدین؟
- جواب سونو وارینال
محتوای اکوفری با جدار مشخص ونازک به ابعاد ۳۰*۲۰میلیمتر چیست
- نازایی
سلام وقت بخیر خانم ۴۱ ساله ام برای بارداری اول مشکلی نداشتم یک بچه ۱۵ ساله دارم برای دومی اقدام کردیم بارداری صورت نگرفت بعد از مراجعات و آزمایش و عکس رنگی از رحم مشکل خاصی نداشتم همسرم اسپرم های نرمال ۱ درصده دارد تحرک اسپرم کمه واریکوسل داشتند جراحی شدند اما تاثیری در تعداد اسپرم های نرمال نداشت ivf شدم ناموفق بود سوالم اینه آیا مجدد ivf بشم بارداری میتونه مثبت بشه ؟ با وجود عکس رنگی که مشکلی نداشتم آیا سونوگرافی یا عکس برای تشخیص آندومتریوز نیاز هست انجام بدم؟ تشکر میکنم پاسخگو باشید
- سلام موقع پریودی در معقدم درد زیادی دارم انگار کل محتویات شکمم میزنه بیرون درد رحم هم دارم حتی قبل از مدفوع چیزی زرد رنک یا سفید ازم میاد همراه با درد
- ناباروری
من حدود ۱سال و نیم برای بارداری اقدام میکنم ولی هیچ نتیجه نمیگرم با کلومفین و امپول حتی یکبارم iuiهم شدم به نظر شما چیکار کنم به کدوم دکتر در رشت مراجعه کنم تا نتیجه بگیرم؟
- ساک حاملگب با واکنش دیسدوایی یعنی چه
د


