Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- کیست تخمدان
من حدود ۱۶روزه قرص سیبل میخورم بخاطر کیست تخمدان کیستم حدود ۶۷ میلی هست دکتر میگه بزرگه باید جراحی بشه ولی فعلا این قرص رو میخورم شاید کوچیک بشه حالا همش لکه قهوه ای و خونی دارم امروز خونریزی م بیشتر شد نمیدانم چکارکنم دوباره برم سونو گرافی یا نه
- کانون های ریز اکوژن در دهانه رحم یعنی چی؟
تصویر کانون اکوژن به قطر تقربیه 7 میلی متر در ناحیه میانی کاویته رحم مشاهده می شودیعنی چه؟ آیا خطر ناک است؟
- مارولین۴
سلام وقت بخیر سه ماهه که برای پیشگیری از بارداری از مارولین استفاده میکنم .به همراهش از کاندوم هم استفاده میکنم.چون شرایط بچه دار شدن رو ندارم.هر ماه چند قرص مونده که تموم شه درد سینه ام شروع میشه. طبیعیه؟و اینکه اگه کاندوم پاره شه احتمال بارداری با وجود قرص وجود داره؟ همیشه هم سر ساعت قرصم رو میخورم.خیلی استرس دارم.ممنونم از پاسخگویی تون.
- عفونت در بارداری
سلام 2ماه باردارم ازشیاف هم استفاده میکنم حالاخارش بیرون واژن گرفتم چیکارکنم
- ترمیم
سلام دکترمن ۳تازایمان داشتم والان تقریبایکسالودوماه ازآخرین زایمان طبیعیم گذشته بعدزایمان چندبخیه خوردم ویک هفته بعدش بخیه هام پاره شددکترمن بیام مطبتون شمابخیه میزنیدوبعدش اینکه من خیلی میترسم بدون دردمیشه؟ممنون میشم اگه راهنماییم کنید
- عکس رنگی
سلام من روز ۱۰ پریود عکس رنگی دادم یکی از لوله بسته بود باز کردن ولی الان ۸ روزع لکه بینی دارم و تموم نمیشه خسته شدم ایا خطرناگه باید معاینه بشم؟
- زودبه زودپریودشدن
سلام خانم دکترخسته نباشیدخواهرمن۴۲سالشه ودبچه طبیعی آورده و۲۸ سالش بودلولشوبست وهمیشه بیست روزیکبارپریودمیشه وخونریزی شدیدم داره چیکارکنه آیامشکلی داره وخیلی تکررادرارداره بنظرشمامشکلی هست؟؟؟
- روش مصرف قرص داستینکس
سلام خانم دکتر خسته نباشید..نحوه مصرف قرص داستینکس میخواستم بپرسم.در دوره مصرف وقتی پریود شدیم در اون مدت نباید استفاده کرد؟
- پرده بکارت
سلام من حدود 42 روز پیش عروسی کردم و شب عروسی خونریزی نداشتم پردم حلقوی بوده و قبل رابطه بکارتم کاملا سالم بوده ؛ بعد رابطه از جهات 3-9-6 پارگی دارم ولی به دو پزشک زنان ک مراجعه کردم گفتن بکارت ارتجاعی دارم و بکارتم آسیب دیده و زیاد قابل تشخیص نیست گفتن الان با وجود پارگی چیزی که مشاهده میکنن ارتجاعی هس و نداشتن خونریزی طبیعیع حس مبکنم این حرفو بهم زدن ک فقط آروم بشم چون از لحاظ روحی به شدت بهم ریختم و اینو میدونم ک بکارت ارتجاعی پارگی نداره و فقط ساییدگی داره ،،،، الان میخام برم پزشکی قاتونی میخاستم بدونم بعد از گذشتن 42 روز و داشتن چند دفعه رابطه آیا دلیل نیومدن خونریزی تشخیص داده میشه ؟؟؟؟؟؟؟؟و جنس پرده که ایا ارتجاعی هس یا نه؟؟؟
- جایگزین داروی استروژن کونژوگه
آیا جایگزینی برای داروی استروژن کونژوگه هست چون هرچی گشتم پیدا نکردم ؟
- تنبلی تخمدان
سلام،خسته نباشید
من ۱۸ سالم هست،من خیلی دیر به دیر پریود میشودم برای همین پیش پزشک رفتم،چند بار هم سونوگرافی و یه سری ازمایش انجام دادم و فقط گفتن تنبلی تخمدان دارم و مشکل خاص دیکه ای ندارم،و بیشتر عوارض این بیماری رو هم داشتم ،که یکدفعه توی یک ماه بیست و پنج کیلو اضافه وزن پیدا کردم،و رشد زیاد از حد موهای زاءد هم توی همون یک ماه از زیر سینه تا زانو هام و دور هاله سینه ام به شدت زیاد شد،البته کل بدنم موها بیشتر شد ولی این مناطق خیلی خیلی بیشتر،و همچنین جوش های متعدد روی صورت وسینه که شاید تا چندین هفته هم نمیرفتن،ریزش مو شدید،استرس،داغ شدن بدن و.. کلا بیشتر عوارض رو به صورت شدید داشتم.پزشکم برای تنظیم قاعدگی قرص ال دی،اسپرولاکتون،اتیسترون وتجویز کردن و یه صابون انتی باکتری ،وپماد ضد التهاب هم برای جوش های روی صورت ام تجویز کردن وبرای مو های زاعد گفتن باید به صورت مداوم لیزر انجام بدم فقط،بعد از مصرف جوش هام خیلی بدتر شد،وگفتن قرصا کمکم میکنه به لاغریم برعکس خیلی چاق تر شدم،واسه همین قرص هارو قطع کردم،پریودیم ام فقط دوماه اول شدم،بعد دیگه نشدم واسه همین قطع کردم بعد یه مدت،دو دوره قرص های راکوتان رو برای درمان جوش مصرف کردم، جوش هام کاملا رفتن،الان فکر کنم دو سال گذشته از وقتی که قرص های دکترم و قطع کردم،عوارض ام چند تاشون خوب شدن،ولی هنوز مشکل شدید موزاعد ،چاقی واختلال در قاعدگی رو دارم،خودم چند دوره هم ال دی مصرف کردم و یه مدتم طب سنتی واسه لاغری و قاعدگی رفتم ویه مدت هم بادکش انجام دادم و چندبار دیگه ام به پزشک مراجعه کردم،ولی هیچ تاثیری نداشته واقعا،واسه لاغریم قرص خریدم ودارم مصرف میکنم،تا الان خوب بوده،ولی نمیدونم میمونه یا نه چون چند بار هم رژیم گرفتم خیلی ام لاغر شدم ولی خیلی سریع برمیگشت.عوارض موقتا کم تر شده ولی مو ها با لیزر هم اگه چند روز عقب بیوفته مثل اولش میشه،میخواستم بپرسم با این شرایط من چه کاری باید انجام بدم،که عوارض ای نداشته باشم،واقعا باید تا اخر عمرم لیزر کنم؟شما واسه لاغری وبقیه.. چه چیزی پیشنهاد میدین که موقت نباشه؟ممنون میشم راهنمایی ام کنید،باتشکر - قرص اورژانسی
با سلام و احترام من روز جمعه ظهر بعد از 9 ساعت از نزدیکی دوتا قرص اورژانسی 75 خوردم امروز دوشنبه درد زیر شکم وحشتناکی دارم علتش چیست؟ باتشکر از شما
- نحوه مصرف قرص سیبل
سلام دکتر برام قرص سیبل رو تجویز کردن من رنگ سفید و کرم رنگ رو ب ترتیب مصرف نکردم از یک بسته سه عدد مونده بود ک پریود شدم الان باید مصرف کنم اون سه دونه رو یا خیر
- برفک تناسلی
سلام من بدلیل سفید شدن بین لب های درونی و بیرونی واژن از پماد کلوتریمازول استفاده کردم ولی فایده نداشته هرچقدر استفاده میکنم دوباره برمیگرده دیگه خسته شدم خودمم وسواسی ام توروخدا اگه راه حل دائمی داره بگین لطفا
- نامنظمی قاعدگی
سلام ۳۴ سالمه مجردم دوتا سه روز قبل از شروع قاعدگی لکه بینی دارم ده روزه تمام میشه سونو و آزمایش نرمال است .نیاز به دارو هست؟
- دیلاتاسیون مجاری شیری علت به وجود امدنش
دیلاتاسیون مجاری شیری قسمت فوقانی خارجی پستان راست به دیامتر یک ونیم ملی مترباجداره صاف و بدون اکوهای داخلی دیده شدیعنی چه سرطان که نیست
- خونریزی
سلام وخسته نباشید.من20سالمه که 2ساله ازدواج کردم پارسال چون زخم رحم داشتم بعد دارو چون درمان نشد فریز کردم بعد اون قبل پریود چندروز لکه بینی داشتم که دکتربهم قرص پروژسترون دادن که بعد استفاده قرص 5ماه پریودم منظم بود لکه بینی نداشتم ولی این ماه چندروز لکه بینی داشتم که بازم یه ورق از اون قرص رواستفاده کردم بعدلکه بینی قطع شدپریودم شروع شد و5روزبعد پاک شدن الان 2روز هست که خونریزی خیلی کم دارم علتش چیه؟؟
- کیست تخمدان
سلام من یه خانم 26 ساله هستم که تو یکسال گذشته با مصرف فست فود و شیرینی زیاد 15 کیلو اضافه وزن پیدا کردم الان 4 ماهه کیست تخمدان دارم اول سمت چپ بود که بعد از 2 ماه مصرف قرص خوب شد بعد یک ماه سنو دادم که دوباره هم سمت چپ و هم سمت راست بود خیلی نگرانم یعنی خوب شدنی نیست؟
- دیدن خون حین نزدیکی
سلام خانم دکتر خسته نباشید.حین نزدیکی مقداری خون دیدم بعدش دیگه تموم شد.حین رابطه احساس کردم پوست داخل واژن خشکه و کشیده میشه ( رابطه بدون آمادگی و سریع انجام شد) ممکنه از خشکی واژن باشد؟ چون طی یک سال گذشته ۳بار همچین موردی داشتم و تازه تست پاپ اسمیر دادم و نتیجه آزمایشم خوب بود و مشکلی نبود.من بچه ۲ساله دارم و شیر میدهم و ۳۱ سال دارم. لطفا مرا راهنمایی کنید . با تشکر
- عفونت واژن
سلام خسته نباشید من عفونت زیاد داشتم شورتم بوی بد میداد بدون مراجعه ب پزشک خودم پماد مترونیدازول و کلوتریمازول گرفتم شب یه بار استفاده کردم صب درد شکم و خونریزی داشتم یه حالتی شدم مصه پریودی همیشه وقتی پریود میشم این درد و حس میکنم میشه بگین مشکلی نداره ؟؟


