Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- زایمان طبیعی بعدازسزارین
باسلام سال ۹۴یکبار زایمان سزارین بخاطر بریچ بودن بچه داشتم درد طبیعی روهم کشیدم تا۵سانت هم پیشرفت داشتم دوباره قصد بارداری دارم میخواستم بدونم طبیعی میشه
- لکه بینی هفته ۶
هفته ۶ بارداری ام و هیچ مشکلی نداشتم ولی نمیدونم چرا دکترم قرص واژینال Utrogestan 200 رو بهم داد که شبی یکی بزنم شب اول مشکلی نبود ولی امروز هم سمت چپ رحمم تیر میکشه هم لکه های قهوه ای دیدم. ممکنه از شیاف باشه؟ قطعش کنم آیا؟ راهنماییم کنید من بعد ۵ سال نازایی به طور طبیعی باردار شدم و خیلی نگرانم
- سلام دکتر با بیمه دانا برای جراحی رحم قرار داد دارند؟
- تاخیر پریودی
سلام وقتتون بخیر. ببخشید من به دلیل پریودی خیلی دردناک، تو خرداد که امتحانات هست میخوام پریودیم رو به تاخیر بندازم،چون واقعا موقع پریودی هیچ کاری نمیتونم بکنم. دکتر عمومی چند ماه پیش گفتن قرص پروژسترون مصرف کنم، میشه راهنماییم کنید از چه تایمی با چه دستوری؟ تاریخ پریودیم هم هر ماه یکم شروع میشه تا هفتم که تموم میشه. از ۳۰یا ۳۱ اردیبهشت)یعنی یکی دو روز اینده( بخورم اثر میکنه که پریود نشم؟؟
- پرده بکارت
سلام خسته نباشین من 16 سالمه ترس پاره شدن پرده بکارتمو دارم یه سوال آیا تو سرویس بهداشتی به طور اتفاقی اب با شدت باز شود باعث بارگی بکارت میشود چون نه خون ریزی داشتم نه درد فقد اولش دوثانیه دلم درد گرفت بعد خوب شد
- شیر اومدن از سینه
سلام خسته نباشید.من دو سال پیش زایمان کردم.و یکساله شیر نمیدم ب بچم.و شیرمم خیلی کم بودس.ابقه کیست سینه هم دارم.چهار ماه پیش یونو سینه دادم به خاطر درد سینم،گفتن کیسته که اصلا امکان خطرناک شدنش نیس.الان یهو حس کردم لباسم از سمت چپ خیس شد.هردوتا سینمو فشار داد ی مایع سفید کرنی مث شیر ازش خارج شد.طبیعیه؟
- بارداری
سلام خسته نباشید آیا شیاف پروژسترون از سقط جنینی که رشد نکرده جلوگیری می کند لطفا زود جواب بدید
- پولیپ
سلام و درود خانم ۵۱ ساله هستم از ۴۵ سالگی بعد دوران پریودم لکه بینی داشتم ک ۶ماه ۶ ماه ب پزشک مراجعه میکردم و قرص ترنسید و مفنامیک تجویز می کرد تا اینکه بدلیل ضخامت رحم و خونریزی زیاد دوران پریود تجویز کورتاژ تشخیصی کرد و سال ۱۴۰۲ کورتاژ تشخیصی انجام دادم همیشه فیبروم ریز ک ب گفته پزشک اندازه شنریزه بود حدود دوسه تا داشتم و پزشک گفت ضایعه ای میبینه در رحم ک بعد کورتاژ متوجه شد پولیپ بوده بعد کورتاژ تشخیصی تا چن ماه خوب بودم وپس از سه ماه بعد کورتاژ پزشکم داروی هورمونی پروژسترون تجویز ک پس از مصرف دارو دچار خونریزی شدید و ادامه دارشدم ک دکتر گفت بدنت با داروی هورمونی سازگارنیس و چهار ماه برام آمپول یائسگی تجویز کرد ک یائسه بشم بعد از چهار ماه با قطع آمپول مجدد پریود شدم و بخاطر عوارض آمپول ادامه ندادم الانم پریودم همیشه منظمه و حجم خونریزیم همیشه از اوایل بلوغ زیاد بوده در دوران پریود ولی بعد از پاک شدن از پریود بازهم تا روز بیستم پریود ترشحات آبکی زرد و گاهی صورتی و گاهی قهوه ای زیاد دارم تاروز بیستم چرخه قاعدگی ک کاملا قطع میشه الان تازه دوباره سونو انجام دادم میشه بررسی کنید و راهنماییم کنید ممنونم. رحم ابعاد بزرگتراز حد طبیعی و با اکوی هتروژن و میوماتوز 96×73×144 میلی متر رویت شد. کانون افزایش پولیپویید در سگمان تحتانی اندومتر بانمای hyper hetero echo و حداکثر ابعاد 21×11×55میلی مترهمراه با گسترش تحتانی به ابتدای کانال اندوسرویکس و همراه با رویت ساقه وسکولار از سایر قسمت ها حداکثر ضخامت اندومتر9mmاندازه گیری شد. ●میوم ترانس مورال در میومتر قدامی و سمت چپ بادی رحم با ابعاد 53×60میلی متر رویت شد. (Figo=4-5) ●میوم سای موکورال با ابعاد 19×37 میلی متر در میومتر خلفی و راست فوندوس رویت شد. (Figo=3) ●چند میوم اینترامورال در بادی و فوندوس با حداکثر دیامتر 20mmرویت شد. هردو تخمدان حجم و نمای نرمال دارند. سایز تخمدان راست16×27 تخمدان سمت چپ 18×31میلی مترمی باشد. فولیکول غالب 20mmدز تخمدان چپ رویت شد. ضایعه سیستیک و یا سالید در ادنکسها دیده نمی شود. چند کیست Nabothianدرسیروکس باحداکثردبامتر10mmرویت شد. مایع آزاد درحفره لگن دیده نشد.
- سلام خانم دکتر خسته نباشید ببخشید بنده 47سال دارم قبل از مهر 4یا5ماه عادت ماهانه نداشتم بعد مهر تا 15رور آبان پریود شدم بعد تا حالا باز هم هم عادت ماهانه نداشتم سونو دادم ضامن دولایه اندومتر 5میلی متر اندازه گیری ش میوم اینترامورال به قطر 27 میلیمتر درتنه رحم رو شد تخمدان ها نمای سونو گرافیک طبیعی دارند ودر آدنکسها یافته پاتولوژیک دیده نمی شود مایع آزاد خفیف در کلدویاک خلفی رویت شد مایع آزاد شکمی رویت نشد لطفا راهنمایی کنید علت قطع پریود بنده چیه دراین سن یائسگی پیش می آید؟
سلام خانم دکتر خسته نباشید ببخشید بنده 47سال دارم قبل از مهر 4یا5ماه عادت ماهانه نداشتم بعد مهر تا 15رور آبان پریود شدم بعد تا حالا باز هم هم عادت ماهانه نداشتم سونو دادم صخامت دولایه اندومتر 5میلی متر اندازه گیری شد میوم اینترامورال به قطر 27 میلیمتر درتنه رحم رویت شد تخمدان ها نمای سونو گرافیک طبیعی دارند ودر آدنکسها یافته پاتولوژیک دیده نمی شود مایع آزاد خفیف در کلدویاک خلفی رویت شد مایع آزاد شکمی رویت نشد لطفا راهنمایی کنید علت قطع پریود بنده چیه دراین سن یائسگی پیش می آید؟از سن 46تا47این مورد پیش امده
- سقط جنین
سلام من هفته پنجم بارداری هستم از دیروز لکه بینی داشتم امروز درد شدید پایین شکم داشتمربعد هم خونریزی غلیظ بدون لخته آیا جنین سقط شده؟
- بارداری
سلام ببخشید آیا می توان در حین اقدام به بارداری عمل لیزیک چشم انجام داد لطفا جواب بدیو دو باردیگر این سوال رو پرسیدم جواب ندادید ممنونم اگه لطف کنید واضح جووابمو بدید
- سلام وقت بخیر برای خانمی که ادنوم هیپوفیز و پرولاکتین دارد خوردن قرص اووسیز۰/۷۵ مشکلی ندارد؟
- بعداز انتقال جنین یکبار لرز دارم یکبار داغ میکنم میشه راهنماییم کنید
سلام ۴روزه انتقال جنین فریز شده دادم بدنم یکبار سرد میشه و یکبار گرم و خیلی زود گشنه میشم علت چیه ممنون راهنمایی کنید
- آمپول واریوپپتیل
آمپول واریوپپتیل و ویتامین k تداخل ندارن باهم؟
- Chronic servisitچیست
توجواب آخرین نمونه برداریم که دکترگفتن همه چی خوبه جوابم chronic servisit بود گفت دارونیازنیست ولی بعدازرابطه لکه بینی قهوه ای دارم احساس سوزش کمی هم دارم.چکاربایدبکنم
- بارداری
آیا نزدیکی در ماه یا هفته اول بارداری برای جنین خطر ندارد....منظور بیشتر درزمان لانه گزینی هست
- خودارضایی
اگه با خود ارضایی چیزی وارد واژن نشه ضربه هموارد نشه پرده پاره میشه
- خونریزی کم قاعدگی
سلام خانوم دکتر. من ۳۷ سال سن دارم. تازه ازدواج کردم و در اقدام برا بارداری هستم. از نه ماه پیش حجم خونریزی های من از پنج روز به یک روز اون هم خیلی کم کاهش پیدا کرده.اونم به صورت اینکه مثلا ماه پیش چهار روز بعد ماه بعد سه روز بعد دو روز الانم یک روز شده. یک روز هم شده خونریزی خیلی خیلی کم میبخشید در حد یه نوار . تمام ازمایشات هورمونی اعم از دخیره ی تخمدان و fsh و غیره رو انجام دادم نرمال هستن . پزشک علتی برا این مورد من نمیتونه پیدا کنه. خواستم بدونم نظر شما چیه؟
- مصرف پماد
سلاممن این ماه نزدیکی داشتم چند بار قبل از تخمک گذاری.اما دو روز بعد از تخمک گذاری متوجه شدم عفونت دارم و از پماد کلوتریمازول واژینال استفاده میکنم.ایا ممکنه ک تاثیری داسته باشه عفونت و باردار نشم؟
- نازایی
باسلام ، من اندومتریوز دارم دو بار جراحی شدم ، بچه هم ندارم ، سن ۳۸ سال ، من سه مرحله امپول دیفرلین ۳۷/۵ هر ۲۸ روز یکی زدم بعد دکترم بهم گفت همون رو دوماه یکی بزن ولی الان دوماه شد زدم بعد دوهفته پرید شدید شدم آیا طبیعی هست ؟


