Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- کیست تخمدان
کیست هموراژیک تخمدان داشتم سمت راست پاره شده بود عمل بازکردم الان سمت چپ تخمدونم دردگرفته رفتم سونو گفتن کیست هموراژیک4سانتی داری چکار کنم بزرگ نشه مث اون؟ دراثر چی ایجاد میشن و آیا اگه بارداربشم مشکلم حل میشه؟
- تنبلی تخمدان
قبلن بهم گفته بودن کیست ریز دارم و تخمدانم کوچیکه پریودم خیلی نامنظم بود بعد 6 ماه قرص جلوگیری حالا میخوام ببینم مشکلی دارم یا ن و دکتر متفورمین و قرص ویتاگونس و فولیک اسید و ویتامین E برام تجویز کرده و الان مصرف میکنم و دکتر برام ازمایش های روز سوم قاعدگی رو نوشتن میخواستم ببینم این دارو ها را قبل از قاعدگی یا قبل از ازمایشات باید قطع کنم ؟
- پریود نشدن
سلام خسته نباشید خانم دکتر ..من دوماه پریود نشدم تنبلی تخمدان دارم قرص دوفاستون استفاده میکنم پریود نمیشم تست بارداری دادم منفی واین ماه بازقرص دوفاستون خوردم واز زمان قرص ۱۱ روز گذشت ولی پریود نشدم
- مقدار TSHدر هفته ۲۲ بارداری باید چقدر باشه؟
سلام وقت بخیر ۲۲ هفته و چند روز باردار هستم عدد TSHکه آزمایش دادم 0/86به نظرتون نرمال؟این مقدار TSH=0/86در ۲۲ هفته و چند روز برای جنین خطرناک نیست؟
- سنوی بقای بارداری
سلام وقت بخیر من سنو بعد سقط دادم نمیخوام کورتاژ بشم ولی متاسفانه شهر ما دکترا همه بفکر پول هستن میخوان ب هر نحوی کورتاژ انجام بدن اخه دوتا سونو دادم دکترای سنو گفتن بقایات خیلی کمه یا شاید پلیپ باشه پلیپ هم نیاز ب کوتاژ نیس با یه چیز دیگه برمیدارن بقایا کوچیک باشه خودش تو پریودی بعدی دفع میشه ممکنه شما کمکم کنید یکی از نتابج سنو که مهم بود این بودتصویر یک mass هایپر هترواکو با حدود مشخص به سایز mm 19*4 دارای وسکولاریتی معادل میومتر اطراف ،درون کاویتی اندومتر پروگزیمال و میانی مشهود است با توجه به هیستوری Abrotion ،در درجه اول مطرح کنندهRPOC فوکال گریدII میباشد.نمای سنو گرافی mass فوق میتواند به نفع پولیپ اندومتریال نیز باشد.سنوگرافی ترانس واژینال فالوآپ بعد از تکمیل دوره درمانی توصیه میشود
- س
سلام خانم دکترمن توهفته ۱۲ طول سرویکسم ۳۰ بوده نرماله یانه سونوشکمی بود
- قرص سیبل
سلام وقتتون بخیر من 19سالمه پریودی نامنظم دارم یک هفته پریود بودم پاک شدم بعد از 4روز دوباره پریود شدم قبلا دکتر بهم قرص سیبل داده بود مرتب شد پریودیم بعد از 2سال دوباره خودم قرص گرفتم و شروع کردم ولی هنوز زیاد لک میبینم و حالت تهوع دارم لطفا راهنمایی کنید
- بارداری
من یکماهه قرص کنکورکور واس سیتاپولرام مصرف میکنم و دراین یکماه ناخواسته باردارشدم .آیا مصرف این قرصهابرای جنین خطردارد یانه. بچه رو نگه دارم یانه؟
- میشه لطفا بگین یعنی چی ؟خطرناکه؟
the specimen received in formalin in one container of two irregular small fragments of grayish-whitw tissue with soft consistency totally measuring 0.2x0.2x0.2cm
- عوارض واریوپپتیل و ریزش موی شدید دختر بچه
سلام وقتتون بخیر دخترم یک ساله واریوپپتیل مصرف میکنه و یازده سالشه و ریزش موی خیلی خیلی شدید داره. در طول مصرف این دارو چربی و قند بالاس و ویتامین دی و فقر شدید آهن پیدا کرده باید دارو رو قطع کنم آیا از عوارض واریوپپتیل هست ؟
- جایگزین داروی استروژن کونژوگه
آیا جایگزینی برای داروی استروژن کونژوگه هست چون هرچی گشتم پیدا نکردم ؟
- ضربه به شکم
سلام من خوابیده بودم دخترم به شوخی به شکمم ضربه زد و شب با همسرم نزدیکی داشتم که باعث خونریزی شد به نظر شما ضربه ای که وارد شده مشکل ایجاد کرده
- سلام و احترام ،دو ماه قبل در هشت هفتگی به علت توقف رشد جنین خود بخود سقط شد چند روز کاملا بافت و کیسه و جنین دفع شد بعد ده روز پاک شدن رفتم سونو گفتن جنین دفع شده فقط نیم سانت بقایا مونده که با پریود بعدی دفع میشود بعد ان سر تایم پریود بعدی پریود شدم منتهی در حد لک بینی و کم سر هفت روز هم پاک شدم مجدد سر پریود بعدی که هنوز وقتم نبود پنج روز زودتر پریود در حد لک بینی بازم داشتم و پاک شدم الان سر پانزده روز فاصله از لون موقع مجدد پریود شدم و بعد چند روز یهو شدید شده و روز هشتم رفتم سونوی واژینال که تشخیص دادن بقایا هنوز خارج نشده و متورم شده الان باید چکار کنم سونو گفتن کورتاژ کنم بهتره ولی من دوست ندارم راهی هست که بقایا دفع بشه و خونریزی من کم بشه
سلام خسته نباشید من پریودم دوره اول ۱۰ روز عقب افتاد و دوره دوم ۳ هفته. سونو رحم و تخمدان و ازمایش،lh , fsh انجام دادم همه خوب بودن مشکلی نداشتم دکتر قرص دوفامد ۱۰ میلی ۱۰ شب تجویز کردن که من روز ۹ پریود شدم. خونریزی تا ۲ روز اول بسیار کم بود الان نزدیک ۶ روزه که خونریزی شدید دارم و دکتر قرص مفنامیک اسید رو تجویز کرد. ۴ تا ۸ ساعته خوردم کم شد ولی الان که اونواد دیشب قطع کردم دوباره شدید شده که مجبور شدم باز بخورم. الان باید همون مفنامیک اسید رو ادامه بدم یا داروی دیگزی پیشنهاد میکنین. ضمن اینکه من ریزش،موی شدید و خارش،وخشکی واژن احساس ضعف و خستگی زیاد بدخلقی دراشتم و احتمال میدم استروژنم پایین باشه ولی متاسفانه دکتر بدون اینکه ازمایش استروژن و پروژسترون از من بگیرن، داروی پروژسنرون برام تججویز کردن ممنون میشم راهنماییم کنید. سپاس
- گواهی ولادت
سلام.. روز بخیر.. خانم دکتر آیا این شایعاتی ک الآن منتشر شده ک برخی از مادر ها با همکاری و توانی و رشوه به ماما و پزشک خود تاریخ گواهی تولد را عوض کرده و تاریخ تولد واقعی بچه تغییر داده اند درست است؟.. یعنی مثلاً بچه متولد 25ام ماه است ولی با توانی و همکاری دکتر و مادر.. تاریخ تولد بچه را در گواهی تولد 15ام زده اند و در شناسنامه تاریخ تولد بچه را 15ام زده.. یا مثلا بچه متولد 10 مهر است ولی بخاطر این نیمه دوم حساب نشه.. مادر با دکتر توانی کرده تا تاریخ زایمان را 25 شهریور اعلام کند.. آیا چنین چیزی در واقع امکان پذیر است یا غیرممکن؟
- با سلام میومتردارایاکوcorseوهتروژن بوده ودردیواره اینترامورال چپ حاوی میوم suspicious هایپو اکوئیک به ابعاد 10×9میلی متر است یعنی چه ؟
- بقایای سقط
من کورتاژ کردم و14میل هنوز بقایا مونده دکتر همه دارویی به من داده ولی هنوز خون ریزی شدید دارم دکتر میگه اگه دوباره کورتاژ کنم احتمال سوراخ شدن رحم است من باید چی کار کنم
- لکه بینی بین پریود
سلام.بنده۴۰ساله هستم.دوماهه فرزندم رو ازشیر گرفتم ازهمون زمان بعدازپریودی همش لکه بینی دارم گاهی خیلی کم وگاهی زیاد.البته گاهی ممکنه چند روز اصلا لک نبینم.سونوگرافی ازلگن وشکم ورحم وتخمدان انجام دادم سالم بوده.البته پریودی منظم دارم.سپاس منو راهنمایی کنید
- پودر چاقی رویال
سلام ۱۷ سالمه از پودر چاقی رویال اصل استفاده میکنم میشه بدونم تاثیری روی نازایی و پریودی داره ؟ عوارضش چیه ؟
- فقدان قاعدگگی
باسلام من با روش میکرو باردار شدم دلیل باردارنشدنم جزو دلایل ناشناخته بود قبل از بارداری به طور مرتب عادت میشدم اما الان هفت ماهه عادت نشدم بچم فقط یک ماه و نیم شیرم خورد و دیگه الان ۶ماه نخورده یک ناه هم قرص استرومارین و دوفاستون خوردم بعدش عادت شدم اما ماه بعد هنوز دوباره نشوم تا چند دوره میتوان ازین دوتا قرص خورد تمام ازمایشات لازم هم انجام دادم ممنون
- راهنمایی
سلام خانم دکتر من مجردهستم و۲۰سالمه من تقریبا دوساله که حجم پریودم کم شده یعنی قبلا که ۴یا۵روز بود الان ۲یا سه روزه و روز۴و۵هم لکه بینی دارم و البته توی همین دوروز ده تا نوار استفاده میکنم میخواستم بپرسم ایا این خطرناکه؟و اگه خطرناکه چه ازمایشاتی باید انجام بدم؟ ممنون


