Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- مایع در کاویته اندونتر
رحم آتروفیه با طول ۶۵ م. م مشاهده میشود و دارای شکل نرمال و پوزسیون ر تروورسه است. اکوی میومتریال هتروژن است ضخامت آندومتر به شکل منظم م.م میباشد. حدود ۲ سی سی مایع در کاویته اند و متریال مشاهده میشود و آن را متسع نموده است. سرویکس حاوی کیستهای نوبوتین کوچک و شواهد سرویسیت مزمن میباشد. یافته ها پیشنهاد دهنده سرویکال استنوزیس در بیمار است. تخمدانها دارای ابعاد کوچک هستند تخمدان چپ فاقد ضایعه فضاگیر است در تخمدان راست دو کیست ساده با اقطار ۹ م. م و ۱۰ م.م مشاهده میشود (ORADS US 3) کول دوساک خلفی نمای طبیعی دارد مایع آزاد در لگن مشهود نیست سلام خانم دکتر این سونوگرافی مادرمه آیا چیز خطرناکیه میشه راهنمایی کنید ممنون
- سلام من یک هفته پریودیم عقب افتاده ازمایش بارداری دادم مثبت بود توعقدم باردارشدم برا سقط چیکارکنم توروخداکمکم کنبن چهارماهه فقط توعقدم
- ازمایش پرولاکتین
سلام خانم دکتر دختری ۲۰ساله هستم شماگفته بودین که ازمایش پرولاکتین انجام بدم امروز جوابشو گرفتم جواب ازمایشم ۱۹/۸بود میخواستم بدونم این مقدار نرماله یا نه؟ممنون
- سیپروترون کامپاند
با سلام و عرض ادب ایا خوردن ده عدد قرص سیپروترون کامپاند در هفته دهم بارداری( بدون اطلاع از بارداری بعلت نامنظم بودن پریودی خوردم چون میخواستم پریود بشم و نمیدونستم که حامله هستم) موجب نقص جنین میشود؟
- مصرف سالیسلیک اسید در بارداری
سلام وقت بخیر من ۸ هفته باردارم و تازه متوجه شدم در شوینده های صورتم ،سالیسلیک اسید و AHA وجود داره حداقل روزی یکبار استفاده کردم خیلی خیلییی ناراحت و نگرانم آیا خیلی خطرناکه و صد در صد مشکلی به وجود میاد؟؟؟
- سرکلاژ۲۴
سلام دکتر جان و تو ۱۷ هفتگی با طول ۲۷ و پساری گذاشتن برام و تو ۲۱ هفته سونو شدم شده بود ۲۶ و نیم و سرکلاژم کردن و پساری هم گذاشتن برام و تو ۲۸ هفته رفتم سونو شده بود ۲۴ و نیم الان ۳۱ هفته ام بارداری موفقه با طول ۲۴
- قرص تنسی
بعد نزدیکی همسرم شک داشت قبل از انزال چیزی داخل ریخته باشه شاید یک قطره چون قرص در دسترسم نبود ۱۶ ساعت بعد یک عدد قرص تنسی یکو نیم خوردم در اینصورت امکان بارداری صفره یا خیر الان۵ روز قبل از عادت ماهانه بعدی مونده باید صبر کنم چون ۲۰ هر ماه شاید یکی دوروز اینور اونور پریود میشم روز نزدیکی ۱۴ بوده ۱۵ قرص خوردم
- پرده بکارت
سلام من دوسال پیش پرده بکارتمو از دست دادم الان ازدواج کردم شوهرم فهمیده پرده ندارم میخواد منو ببره دکتر زمان پاره شدن پرده بکارت مشخص میشه؟؟؟
- خونریزی از اثر ضربه به قسمت چپ پایین شکم
ام من سه بار سابقه سزارین دارم و دیشب پسرم ده سالش است بالگد به چپ طرف زیر شکمم زد وچند دقیقه بعد خونریزی کردم وده روز هم به عادت ماهیانه مونده آیا لازم است به دوکتور مراجعه کنم یا خیر
- متخصص زنان وزایمان
سلام من یک ماه پیش عمل کیست تخمدان انجام دادم ولی هنوز درد دارم و همش سر درد دارم از بعد عمل سه روزه پیشم پریود شدم خیلی شدیده این درد تا کی ادامه داره
- بارداری ناخواسته
سلام دو روز از پریودم گذشته میترسم حامله باشم آیا قرص خاصی هست که جلوگیری کنه از بارداری یا با قرص اورژانسی میتونم پریود بشم
- پرده بکارت
سلام خسته نباشید من ی باره رفتم دکتر معاینه شدم واس سالم بودن پرده بکارتم خانم دکترگفتی که خداراشکر اسیب زیادی ندیدن ی کوچولو اسیب ریزه دیدی اونم زیادجدی نیست خداراشکرخونش ازش میاید خیالت راحت من نامزدارم یه بار بامزدم از پشت امتحان کردم یکم دردم داشتم اوموقع من پریود بودم خیلی استرس خدانکنه پرده پاره شده یان لطفابهم کمک کنید خیلی استرس دارم
- خونریزی نامنظم
سلام.وقتتون بخیر.من درماه چندین بار خونریزی داشتم.دکتر گفت بخاطر دستگاه آی یو دی هست.دراوردم و قرص مدوکسی پروژسترون دادن بهم.البته آمپول جلوگیری ۳ ماهه م زدم.الان هنوز ۳ روزاز اتمام دوره مصرف قرصم مونده اما بعداز هر رابطه خوریزی میکنم.قرصو که میخورم قطع میشه.علت چیه واقعا.خیلی نگرانم
- بشرح متن
سلام وقت بخیر،سونو کلیه دادم،دو عدد سنگ ۵_۶میلی تو کلیه راست دارم،مثانه هم دارای دبری اکوژن متوسط،،اقدام به بارداری میتوان کرد؟
- هزینه فریز زخم دهانه رحم
- خوردن قهوه و نسکافه در بارداری
سلام خانم دکتر ۲۱ هفته باردار هستم پیخواستم بدونم میتونم قهوه یا نسکافه بخورم؟ به خاطر وجود کافئین میپرسم.
- استفاده از پماد در بارداری
سلام خانم دکتر میخواستم بدونم آیا استفاده از پماد بتامتازون یا تریامسینولون در دوران بارداری مضر میباشد؟
- پریود شدن بعد از جراحی فیبروم رحم
باسلام. من 5ماه پیش جراحی باز فیبروم رحم انجام دادم. بعد از این عمل هر ده روز پریود میشم و حدودا دو هفته ام طول میکشه پریودم. علت چی میتونه باشه؟
- پولیپ اکوژن راچکار باید کرد
پولیپ اکوژن دارای پدیکل عروقی از حدار قدامی رحم به ابعاد ۲۷.۵ در ۱۴ در ۳۴ میلیمتر در کاویته اندومتر را چکار باید کرد
- آمپول ریه
سلام من در هفته ۳۳ هستم و درد زیر شکم شدید دارم رفتم دکتر گفت احتمال زایمان زودرس هست و بهم آمپول ریه برای نوزاد داد ... میخواستم بدونم اگه این آمپول بزنم واسه بچه ام مشکلی پیش نمیاد


