Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- گره
سلام،گره تیروئید ۶میلی در گردن دارم نه کمکاری تیروئید دارم نه پرکاری،هر۶ماه سونو میدم تحت نظر فوق تخصص غدد هستم،آیا میتونم برای بارداری اقدام کنم؟دکتر غدد که بهم اجازه بارداری دادن،درضمن خدا روشکر مشکلی هم ندارم
- دردقاعدگی
فقطروز اول قاعدگی نه ب طور دائم دردزیرشکم ومقعد نشانه چیست
- پرده بکارت
سلام ببخشید من شب عروسیم همسرم نتونست کامل التش و ادخال کنه و حتی خون ازم نیومد بعد ک رفتم پزشک مامایی گف هنوز دختری و فقط پردت خیلی کم زخمی شده بعد الان نزدیکه دو ماهه پریود نشدم تست بارداری انجام دادم مثبت در اومد اصلا دارم دیوونه میشم امکان بیماری چیزی هست ک عادت ماهیانم نیاد و تست مثبت باشه یا پزشک مامایی اشتباه کرده؟؟
- سلام درعرض دو روز پریود شدم ایا مشکلی نیست
- آغاز لقاح
آیا اگر روز بعد از نزدیکی مشکوک به انجام لقاح از شیاف ماریانا استفاده کنیم برای حامله شدن خطری ایجاد میشود ؟ ماریانا برای بهداشت و از بین بردن عفونت واژن
- خونریزی بعد از سقط
سلام وقتتون بخیر من یکماه پیش سقط داشتم با قرص جنین ۶هفته بود.۲۱روز بعد سقط سونو داخلی دادم گفت ۴سی سی بقایا مونده دکترم گفت ک کورتاژ لازم ندارع ودو تا قرص زیر زبونی برام تجویز کرد ولی الان ک ۳۱روز از سقط میگذره همچنان خونریزی خفیف دارم خیلی خفیفه ولی دارم کلافه شدم واقعا نمیدونم چکار کنم😔
- سلام بلخشید من سونو دادم در جوابش نوشته یک کیست ۳۵در ۱۵ همراه بادبری در تخمدان چپ دیده شدممنون اگه راهنمایی کنید من سنم ۴۴سال هست وازمایشرهورمونی هم دادم که خیلی نزدیک به یایسگی شدم ممنونم از راهنماییتون
سلام بلخشید من سونو دادم در جوابش نوشته یک کیست ۳۵در ۱۵ همراه بادبری در تخمدان چپ دیده شدممنون اگه راهنمایی کنید من سنم ۴۴سال هست وازمایشرهورمونی هم دادم که خیلی نزدیک به یایسگی شدم ممنونم از راهنماییتون
- پلییپرحم
19.9mmدر سگمان فوقانی کاویته اندرومتر چگونه درمان میشه
- تعیین جنسیت
- پستان
سلام خانم دکتر .من چند سالی میشه که داخل هردو پستان توده های خوش خیم دارم و کیست هم دارم .الان دو هفته میشه که احساس میکنم زیر بغلم باد کرده و زیرش با هم ی غده لوبیا شکل هست .متاسفانه تو وضعیت کرونا دکتر خودم که جراح عمومی هست پیشش میرفتم نیست .پیش دکتر دیگه رفتم معاینه کرد و سونو نوشت .سونو گرافی رفتم گفت زیر بغلت لنف مشکوک دیده نشد ..من مجدد پرسیدم پس این غده و ورم برای چیه گفت کجاست نشونم بده .منم دراز کشیده نتونستم جای درستش و نشون بدم ..همش نگرانم نکنه سونوگراف ندیده باشه ..بعد یکی از غده های سینم همون سمتی که زیر بغلم باد کرده بزرگ تر شده نسبت به سونوی پارسال .نوشته ضایعه هیپواکوی ماکرولوبوله به ابعاد ۱۹ و ۱۲.۵میلی متر ..که پارسال یکی بود و اندازش ۱۵.۹ میلی متر بود افزایش سایز داشته بیوپسی توصیه میشود..به جراح عمومی نشون دادم آنتی بیوتیک برام نوشت ۱۴ تا خوردم تموم شد ولی هنوز زیر بغلم باد داره و غده هم هست .به نظر شما امکان داره عفونت نباشه و سونوگراف تشخیص درست نداده باشه ..دکتر بهم گفت ماه دیگه بیا معاینه و ۳ ماه دیگه مجدد سونو ..به نظر شما اگه عفونت بود نباید با آنتی بیوتیک خوب میشد ؟اصلا امکان داره دلیل بزرگ شدن غده سینه همین باد زیر بغل باشه و خودش خوب بشه ؟.ببخشید طولانی شد خیلی خیلی نگرانم و استرس دارم اگه امکانش هست راهنماییم کنید ..ممنون میشم ازتون .و چیز دیگه اینکه اوایل درد میکرد اما الان درد نمیکنه ...خواهش میکنم راهنماییم کنید دارم دیوونه میشم
- مایع آزاد لگنی
من مامانم واسه چکاپ رفت دکتر گفت روز هفتم پریود برو سونو مامان منم رفت بعد سونو همچی نرمال بود فقط یه پولیپ ۱۵ میل داشت که دکتر گفت عمل کن مامانمم فعلا عمل نکرد بعد فک کنم روز ۱۲ یا ۱۳ یا ۱۸ پریود رفت یه سونو دیگه اینو خودش رفت تو سونو همون پولیپ بود ولی یکم مایع آزاد لگنی خفیف دیده شد رفتیم دکتر گفت چون سونو قبلی نبودع و الان هس پس یعنی به روز پریود مربوطه گفت احتمالا تخمک گزاریه اونم نباشه عفونت من نگرانم
- کیست
تصویر کیست فاقد اکو وجدادداخلی به دیامتر ۴۲*۴۴در تخمدان چپ مشاهده گردید
- پولیپ و ادنومیوز
سلام خانم۳۶ساله باسابقه ادنومیوز...درسونوگرافی انجام شده تشخیص دادن که؛ضایعه سولیداکوژن به ابعاد۲۸*۱۴م.مدرون کاویته اندومتریال همراه با مایع لوکوله رویت شد که بیشترباپولیپ مطابقت دارد .و تصویرضایعه هایپواکومحوبه قطر۶۳م.م در دیواره قدامی بادی رحم رویت شد که بیشتربافوکال ادنومیوزیس مطابقت دارد..باتوجه به افزایش بالک قدامی_خلفی احتمال فوکال ادنومیوزیس مطرح میباشد..ضخامت اندومتر۳ م م میباشد..درضمن ۶ساله که قرص سیبل مصرف میکنم..ممنون میشم که نظرتونو بدونم تشکر
- Pco
سلام.۲۹ سال سن و مجرد هستم و دچار تنبلی تخمدان،مدت هاست از قرص سیپروترون کامپاند برای تنظیم قاعدگی استفاده میکنم آخرین بار بعد از قطع قرص که پریود شدم دیگه قرص را نخوردم و الان ۲ ماهه که پریود نشدم میشه لطفا علت رو بهم بگید و کمکم کنید و اینکه برای دوباره شدنش باید چیکار کنم میشه الان دوباره بخورم؟
- دیابت بارداری
درود.از آلمان مینویسم نیاز کمک دارم.همسرم در هفته سی و هفت بارداری است ودیابت بارداری دارد با قند و فشار بالا.کودک پنج کیلو شده است.آیا باید به دنیا بیاد یا نه هنوز ممنون
- نامنظم بودن پریودی
ابعاد رحم 55*33 م م ضخامت اندومتر 6 م م تخمدان راست 31*19 م م و چپ 27*15م م این سونو رو امروز دادم گفتند مشکلی نداری ولی دو. ماهه پریود نشدم دلیلش چیه؟ مجردم 26سالمه
- آزمایش خون در بارداری
سلام خسته نباشید مریض شما هستم ۹هفته باردارم آزمایش خون انجام دادم چند تاش بد در اومده خیلی استرس دارم میخواستم این ازمایش و برام تفسیر کنین در ضمن ۲۴ساله هستم W.B.C: H11040 S.G.O.T(AST:22 S.G.P.T(ALT:47 Anti VZV(lgG:23
- عدم تمایل میل جنسی
سلام خانم دکتر من چهل سالمه و اصلا تمایل به رابطه ی جنسی با همسرم ندارم اصلا حوصله ندارم و اصلا احساس نیاز نمیکنم چون هیچ وقت در رابطه ی جنسی به طور کامل ارضا نشدم حدودا نه ساله ازدواج کردم و یک بچه ی سه ساله دارم و به بهانه ی بچه جدا میخوابم از همسرم میتونم قرص xovit بخورم ؟ و از ژل واژینال femi هم استفاده کنم تا شاید کمی بهتر بشم
- فولیکول درشت 21/19mدر تخمدان چپ رویت شد کلدوساک خلفی فاقد مایع آزاد است کیست نابوت با دیامتر 6mmمنطبق بر سرویکس رویت شد اندومتر8mmباشد وپریودم لک بینی هست مشکلی چی هست ممنون میشم جواب بدبد
- سلام وقتتون بخیر


