Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- واژن
سلام خانم دکتر من دخترم ۲۰ماهشه موقع تعویض پوشک زمانی ک داشتم میشستمش ناخنم ب لبه واژنش خورد و خون اومد ممکنه پرده بکارتش آسیب دیده باشه؟باید چیکار کنم؟
- ضربه به کمر
سلام دکتر من از پله افتادم و به کمرم سمت چپ تا باسنم ضربه خورده و پریود بودم ک میخواستم تموم کنم ولی ۶ روزه هم درد میکنه هم پریود هستم آیا خطرناکه عکس گرفتم دکتر گفته فقط ضربه خورده خوب میشی لطفا پاسخ بدین ممنون
- نازایی
سلام من تنبلی تخمدان دارم وروزی دوتا گلوکوفاژ بعد شام و نهار میخورم،ببخشید اگه باردار بشم تاقبل اینکه متوجه بشم،گلوکوفاژ برای جنین خطرناک نیست؟
- سلام من ۴۲سالمه ۱۵ و ۱۶ همین ماه آذر ابطه محافظ نشده داشتم هیچ اتفاقی نیوفتاد ولی خیلی استرس داشتم بازم بخاطر اینکه مطمىن باشم همون شب بلافاصله یه قرص تکی اورژانسی خوردم شبی دیگه هم یه قرص تکی دوباره خوردم به اسم قرص اورژانسی تنسی حالا بازم استرس دارم همش میگم برم قرص ال دی بگیرم بازم بخورم میشه راهنماییم کنید
- هیستروسکوپی
سلام.دکتر من جواب هیستروسکوپی گرفتم.میشه برام تفسیرش کنید.مشکلی هست یا نه؟ممنون Several Fragmented Tissue totally measuring 2.7*1.6*0.5cm Sections show fragments of endometrial tissue with polypoid features.Glands are arranged in dense fibrotic stroma with thick walled vessels. Diagnosis:Uterine curettage,endometrium
- بارداری و نورم اسکین
سلام من حدود یک ماه نورم اسکین استفاده میکردم و الان فهمیدم تو همون دوران باردار شدم. از عوارضی که داره خیلی میترسم .چقدر ممکنه که جنین سالم باشه؟؟
- سرکلاژ شکمی
سلام باتوجه به این که در سرکلاژ شکمی از بالاترین نقطه رحم دوخته میشه نخ سرکلاژ موجب پارگی کیسه اب نمیشه؟
- عقب انداختن پریودی
سلام من دخترم و۲۰ سالمه و پریودی دقیق داشتم ۲۷ الی ۲۸ روزه اینبار ۳۷ روزه که پریود نشدم باید چیکار کنم؟ آزمایش هورمون و تیروئید هم دادم و مشکلی نداشتم
- شربت آیورا
سلام من پسرم تازه رفت چهار ماهه میتونم شربت آیورا بدم بهش؟
- پرولاکتین و پریود
سلام وقت بخیر من ۲ماه پیش رابطه داشتم قرص اورژانسی خوردم یک هفته بعد پریودشدم بیشترلخته بود بعدازگذشتن ۲۸ روز دو روز لکه بینی داشتم دوباربیبی چک استفاده کردم منفی بود نتیجه قابل اعتماده؟ سینه هام بزرگ شده و دردناک ازیک ماما سوال کردم گفت ممکنه به خاطر پرولاکتین بالا و اختلالات هورمونی باشه درسته به نظر شما؟ آیا لازمه آزمایش بتا بدم؟
- معاینه پرده بکارت
سلام خانم دکتر وقت بخیر خواهر من قراره ازدواج کنه برای معاینه پرده به یک ماما مراجعه کرد و ماما واژن اش را چند بار حدود ۵ بار باز کرده و حین باز کردن خواهرم خیلی درد داشته که بلاخره بار پنجم که واژنش رو باز میکنه پردش رو میبینه خواهرم که اومد خونه زیر شکمش واقعا درد میکرد اون قسمتش هم درد میکرد بعد فرداش خواهرم پریود شد خانم دکتر ۷ روز پریود اش جلو افتاد بعد از پریود که خودش خواست خودش رو معاینه کنه اصلا اون قسمت ینی واژن اش باز نمیشه و حسابی منقبض شده خانم دکتر قضیه چیه آیا معاینه به پردهش آسیب زده ؟ چرا پریود جلو افتاد خواهش مکنم جواب بدین سپاس
- سوال
ایا پارگی یا اسیب به بافت پوششی خطرناک است؟ شما گفتید سوالی که ازم هنگام سنوگرافی پرسیدن که ایا پریودیم منظم یا خیر گفتید میتونه مربوط به تصویر تخمدان یا بافت پوششی سنوگرافی باشه تو جواب سنوگرافی نوشته بود تخمدان ها نرمال و اندازه ی نرمال دارند. برای معاینه ی بهتر چه باید کرد؟ ایا اگه بافت پوششی مشکلی داشته باشه مثلا پارگی یا زخم باعث نازایی میشه؟(چون من حس میکنم زیر شکمم دقیقا همون سمت سرد و خیس انگار که یه زخم یا پارگی و وگاهی با فشار دادن به اون قسمت خیسی بیشتر میشه یکم بعد از واژن اب میاد)
- رابطه در بارداری
سلام خانوم دکتر. رابطه ی جنسی همراه با ارگاسم در هفته سی و شش بارداری و مشکوک به زایمان زودرس که از هفته ی سی امپول پروتولون میزنم و قرص ایزوپرین میخورم خطرناکه؟ و باعث زایمان زودرس میشه؟
- بارداری بدون تشکیل قلب جنین و توده اکوژن در رحم و
سلام من باردارم هفته ششم رفتم قلب تشکیل نشده بود دو هفته بعد هم دوباره همون شش هفته بود و قلب نداشت دوبارم توده اکوژن در تخمدان چپ رویت شد دکتر گفت تا ۱۰ روز بچه سقط میشه الان ۱۵ روزه بچه سقط نشده و خونریزی هم ۴ روزه قطع شده آیا امکان داره قلب بچه تشکیل شده باشه یا اینکه مشکل داره باید کورتاژ بشم
- بارداری
سلام آیا خوردن آستامینوفن ۵۰۰ در دوران بارداری مضر است .
- بارداری
سلام ۱۳روزانتقالمه آزمایش بتا۱۴۸ بودایی خوبه
- هایمن
سلام خانم دکتر پارگی بکارت با وجود لباس زیر و شلوار ممکن؟یعنی با وجود شورت هیچ چیزی وارد واژن نمیتونه بشه؟خیالم راحت باشه چون بدنسازی کار میکنم میترسم میله وزنه ای برخورد کنه با واژنم
- کیست
تصویر کیست فاقد اکو وجدادداخلی به دیامتر ۴۲*۴۴در تخمدان چپ مشاهده گردید
- بارداری
سلام من18 سالمه مجردم قبلاز علاقه بادوس پسرم یک قرص جلوگیری خوردم و بعداز رتبطه این سه روز هر شب یکی میخورم ایا باید ب این قرص خوردن ادامه بدم تاباردار نشم یا بعد ی هفته قطع کنم؟
- تزریق واریوپپتیل
سلام. من به تجویز پزشک زنانم روز اول پریود اولین دوز واریوپپتیل ۳/۷۵ را تزریق کردم و الان بعد از ۱۲ روز مجدد پریود شدم. این طبیعی هست؟ آیا میتونم دوز بعدی رو که ۱۶ اسفند هست تزریق کنم؟


