Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- جنین
در سونو انومالی در بطن چپ یه فکوس اکوژن دیده شده یعنی چی
- عقب افتادگی پریود
سلام من چن ماهه که قاعدگی نامنظم دارم وباآمپول قاعده میشم دکتربهم گفت تنبلی تخمدان داری وبیشترمواقع دردشدیدزیرشکم دارم این ماه آمپول زدم چهارروزپریودشدم دکترقرص مدروفم ۵داده ایابااین قرص تنبلی تخمدان برطرف میشه وقاعدگیم منظم میشه و اینکه در زیرشکمم براچیه ممنون میشم جواب بدین
- سلام دخترم سنرمدان دو سوراخ قلب داره امپول واریو پپتیل ۳/۷۵ براش مشکل نداره
سلام دخترم سندرم دان دو سوراخ قلب داره امپول واریو پپتیل براش مشکل نداره ممنون
- درموردقرص استرادیول
سلام خسته نباشید،من5/10تخمک کشی داشتم،6/28سونودرآب،برای ماه بعدهم بهم قرص استرادیول دادن که ازروزاول عادت مصرف کنم متاسفانه فراموش کردم مصرف کنم الان چی میشه😭🤦♀️
- اینترنال اکو در مثانه چیه
زن بارداری که رفته سنتو گرفته میگه اینتر نال اکو در مثانه دیده شده ،چیز خطرناکی هست ؟
- تخمدان
سلام من سونو گرفتم و نوشته بود سایز تخمدان حداکثر نرمال و اکوژنیسیته استرومای افزایش یافته میباشد یعنی چی؟
- آمپول واریوپپتیل و دوفاستون
با سلام ۴۰ ساله با سابقه صرع و سرطان تیروئید هستم . دکتر بهم بعلت اینکه قرص استروژن و دوفاستون بعد از دو دوره اثر نکرد آمپول واریوپپتیل ۳.۷۵ برآم پریود نشدن تجویز کردند. ماه پیش ۱۷ روز بعد از ترزیق پریود شدم . این ماه دوز دوم رو بلید ترزیق کنم و میترسم دوباره پریودشوم یا لکه بینی پیدا کنم . این دوره دکتر بهم گفته همراه آمپول قرص دوفاستون هن بخورم . میخواستم ببینم علت این تجویز چی هست ؟یا با وجود مصرف آمپول و قرص دوفاستون باز پریود میشوم ؟میخواهم پریود نشوم . ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
- مشکلات زنانه
سلام من یه سوال دارم میشه راهنماییم کنید من بعد از زایمان احساس میکنم واژن م انگار گشاد شده یا بی حس شده دیگه اصلا از رابطه م چیزی حس نمیکنم و هیچ لذت نداره واسه من یا همسرم و جفتمون معذبیم میشه کاری کرد با جراحی ک بهتر بشه
- تعیین جنسیت
من متولد ۱۳۵۶ هستم دو دختر ۱۴ و ۴٫۵ ساله دارم به صورت طبیعی باردار شدم حالا تصمیم دارم برای بچه سوم باردار شوم میخوام بچه سومم پسر باشه لطفا راهنمایی کنید
- سلام خسته نباشید من با نامزدم ی رابطه داشتم اما منی روی پشگتم ریختن و یریع با دستما پاک کردیم و خودمو شستم و الان سوزش دل دارم و گاهی اوقات حالت تهوع فقط ی چیز دیگه ی دونهدقرص اسپرین خوردم خیلی دارم میترسم ینی ممکنه باردار باشم
- درمورد مصرف قرص دزوسپتیو
سلام ایا مصرف قرص دزوسپتیو اثری در نتیجه ازمایش هورمونی دارد
- زنان زایمان
من ۲ روز هست بچه سقط کردم رفتم سونوگرافی نوشته محتویات هارون به حجم تقریبی 5،5سی سی در حفره آندومتر مشهود است اکوی میومترهموژن است تصویر یک کیست با دیامتر 42م م در تخمدان سمت راست دیده شده می خواستم بدونم خطر ناک هست
- زنانوزایمان
سلامببخشیدمنپولیپرحمدارمدکترمبرامقرصاسترومارین تجویزکردهگفتهبودپریودشدیازروز۵عادتیکدونهصبحیهدونهشبازاینقرصمصرفکنمبعدمنازروز۵عادتماینقرصمصرفمیکنمچراخونریزیبیشترمیشهچراپریودمتمومینداره بینپریودملختهسیاهرنگهمهستحالابایدبهدکترممراجعه کنمیانهچوندکترمگفتهبودپریودشدیتمومشدبیابفرستمت سونوگرافیآیاخونریزیمازاینقرصیانهعادی قبلاهمخونریزیداشتمباداروخوبشدم
- میشه درهنگام پریودی قرص پروژسترون را مصرف کرد
- تاخیر پریود
سلام خانم دکتر. امکان داره قرص کنکور باعث تاخیر در پریود شود؟
- جفت آکرتا و چسبتدگی رحم
سلام ببخشید خانم دکتر من در ۲۸ هفته و ۵ روز سونوگرافی انجام دادم که از لحاظ جفت آکرتا بررسی بشم حالا نمیدونم داپلر رنگی بود یا نه بعد در جواب سونوگرافی نوشته بود که:ضخامت جفت بطورمتوسط35میلیمتراست.ضخامت میومترپشت جفت بطورمتوسط5میلیمتراست .تغییرات كیستیك درجفت دیده نمیشود .علائم واضح تهاجم جفت به دیواره رحم دیده نشد،جفت فرعی دیده نشد .نظریه :علائم واضح آكرتادیده نشد،هماتوم اطراف جفت دیده نشد .درصورت وجودسابقه خونریزی بررسی جفت ورحم باMRIپیشنهاد میشود قبلا هم دوبار سقط داشتم و بچه اول که در ۸ هفته قلبش وایستاد سقط شد در ۱۱ هفتا متوجه شدم در ۸ هفته موند و بچه دوم هماتوم داشتم که اون مشکل ژنتیکی داشت و قانونی سقط شد در ۱۸ هفته و چند روز و بچه ای ندارم و سابقه سزارین ندارم،الان که باردار هستم ۳۷ هفته هستم میخوام اختیاری سزارین کنم میخواستم بدونم اگر برای بار اول سزارین بشم ممکنه جفت آکرتا به وجود بیاد؟ اگه بخوام بعد چند سال مجدد برای بارداری اقدام کنم چند درصد احتمال داره با مشکل جفت آکرتا و چسبندگی رحم مواجه بشم؟ آیا روشی برای پیشگیری وجود دارد؟ بهترین فاصله بارداری برای بچه بعدی چند سال بعد اولین سزارین مناسب است؟تا مشکلی پیش نیاد. ممنون.
- کیست تخمدان
با سلام در جواب سونوگرافی من نوشته شده یککیست به دیامتر 40*30mm مشاهده شد که داخل آن سالید کامپاننت اکوژن مشهود است(احتمال تراتو درموئید مطرح میباشد)آیا این جزوکیست خوش خیم حساب میشه و با داروممکنه رفع بشه یا نیاز به عمل داره،ممنون از شما پزشک محترم
- کانون های ریز اکوژن در دهانه رحم یعنی چی؟
تصویر کانون اکوژن به قطر تقربیه 7 میلی متر در ناحیه میانی کاویته رحم مشاهده می شودیعنی چه؟ آیا خطر ناک است؟
- عفونت واژن
سلام خانم دکتر.بنده 35دارم،4 ماهه زایمان کردم .پریود نمیشم فقط هرماه ی بارلکه بینی دارم حداقل 4 روزبعدپاک میشم یه هفته ای میشه عفونت گرفتم کمرم ، زیرشکمم خیلی دردمیکنه عفونتم کشداروشفافه وهیچ بو بدی نمیده بی خودی خیس میشم خیلی بدم میاد یه جوری لیز میشه بدنم .وقتی خشک میشه رولباسم زیاد سفید میشه لطفاراهنماییم کنید که چه دارویی مصرف کنم .ممنون
- عقب انداختن پریودی
سلام من دخترم و۲۰ سالمه و پریودی دقیق داشتم ۲۷ الی ۲۸ روزه اینبار ۳۷ روزه که پریود نشدم باید چیکار کنم؟ آزمایش هورمون و تیروئید هم دادم و مشکلی نداشتم


