سلام،عفونت های لگنی را درمان کنید.باتأخیر پریود دراولین روزها جهت بررسی احتمال حاملگی .خارج رحم سونوگرافی انجام دهید.تحت نظر دقیق متخصص زنان باشید.
Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- بارداری
سلام. من و نامزدم دیروز رابطه داشتیم، ایشون وقتی ب انزال رسیدن کاندوم رو در آوردن و یکی دیگه گذاشتن، لحظه تعویض کاندوم حس کردم بدنه خارجی کاندوم به آلت ایشون ک قبلا دچار انزال شده بود برخورد کرد، آیا احتمال بارداری وجود داره؟
- تاثیر داروها
سلام، آیا استفاده از شیاف پروژسترون ۴۰۰ ،قرص لووتیوکسین ۵۰، قرص آسپرین ۸۰، فولیک اسید ۱ و ویتامین D3با دوز ۱۰۰۰، در نتایج آزمایشهای غربالگری مرحله اول و غربالگری مرحله دوم تاثیر دارند؟
- بررسی سونوی ترانس واژینال برای بقایای بارداری
در بررسی سونوگرافی، رحم در ابعاد تقریبی ۴۳*۹۳میلیمتر در موقعیت طبیعی ،اندومتر با ضخامت ۱۴ میلیمتر، اکوی هتروژن مشاهده شد.تصویر endometrial echo complex به ابعاد ۳۳*۱۴*۱۸ میلیمتر و به حجم ۴.۵ سی سی در کاویته اندومتر رویت شد که در بررسی کالر داپلر دارای وسکولاریته کمتر میومتر مجاور می باشد که مطرح کننده RPOCگرید یک می باشد.در کاویته آندومتریال رحم ضایعه ای مشاهده نشد. در کلدوساک خلفی مایع ندارد
- رابطه
- دفع بقایا
سلام برای دفع بقایا همراه با پدیکول عروقی دکتر برام ساکشن کردن و دوازده عدد مترژن هر هشت ساعت استفاده کردم خونریزی داشتم و گفتن این بار که پریود شدم بعد سونو بدم و همزمان با پریودی روزی دو تا آسپرین ۸۰ مصرف کنم میدونم که برای دفع بهتر و خونریزی بیشتر گفتن ولی خطرناک نیست؟ اگر دو تا زیاده میتونم روزی یک عدد استفاده کنم یا کمتر یا اصلا نباید استفاده بشه؟ ممنونم از پاسختون.
- بارداری
سلام ۳۴ ساله هستم برای بارداری دوم اقدام میکنم . چندماهی هست که اقدام کردم هرماه نزدیک روزهای لانه گزینی لکه بینی درد سینه ها تهوع حساسیت به بو رو داشتم اما در روزهای ۲۸پریود میشدم اما این ماه بجز لکه بینی بقیه علائم بارداری رو دارم . دوره پریودهای من ۲۸ روزه س این ماه اگه از ۲۸ روز حساب کنم ۵ روز گذشته. سوال من اینه که آیا من الان باردارم ؟ چه موقع آزمایش خون بدم ؟ ممنون
- بارداری
سلام.در زمان بارداری .معمولا در شرایط نرما ل(مثل پایین نبودن جفت...کوتاه نیودن طول سروبکس و...)رابطه جنسی با همسر تا ماه چندم امن است و به جنین آسیب نمیرسد؟
- دختردار شدن
سلام من دوتا پسر دارم وخیلی دوست دارم یک دختر داشته باشم آیا امکانش هست که بصورت کاملا مطمعن بارداری دختر داشته باشم اگر با ivfآیا دربیمارستان های دولتی رشت برای کمتر بودن هزینه امکان داره
- مصرف تتراسایکلین
با سلام و خسته نباشید خانم دکتر آیا مصرف تتراسایکلین ۱۰۰ یک ماه قبل از اقدام به بارداری می تواند عوارضی داشته باشد. با تشکر
- هماتوم
سلام.من یازده هفته از بارداریم میگذره.و در هفته هشتم دکتر متوجه هماتوم به حجم هشت سی سی تو دهانه رحمم شد.و دکتر گفت استراحت نسبی در حد دسشویی باید داشته باشم.الان حجم هماتومم 0.5 سی سی تو قسمت تحتانی شده.جفتمم خلفی هست.میخواستم بدونم هنوز هم باید همینطور استراحت کنم یا کمی میتونم راه برم یا بشینم؟ویارمم خیلی شدیده.ممنون میشم راهنماییم کنید
- بارداری
سلام خسته نباشید خانم دکتر من ی دندونم ی کوچولو التهاب داره فشار میدم ترشح داره به دندون پزشک مراجعه کردم گفتم ایرادی نداره وریشه سالم فقط شش ماهی یکبار وضعیت چک بشه گفتن توبارداری مشگلی ایجاد نمیکنه میخواستم بدونم نظرشماچیه بنظرتون توبارداری خطری ایجادنمیکنه؟؟
- سایز فولیکول
سلام،وقتتون بخیر من ماه پیش با داروی لتروزول فولیکولهای ۳۳ و ۱۳ و ۱۴ داشتم دوروز بعد مجدد سونوگرافی انجام شد فولیکول ۳۳ به سایز ۲۸ رسیده بود ولی فولیکول های ۱۳ و ۱۴ همون سایز بودن حالا سوالم اینکه فولیکول های ۱۳ و ۱۴ماه پیش از بین رفته یا برای این ماه ذخیره شده است؟ آیا در صورت باقی موندن فولیکولهای ۱۳ و ۱۴ اینماه هم از داروی لتروزول استفاده کنم یابدون مصرف دارو فولیکول ۱۳ و ۱۴ به سایز مناسب بارداری میرسن؟
- بارداری
سلام. ببخشید من نمیدونستم باردارم هفته هایه اولمه آمپول استروژن تزریق کردم. آمپول و ترکیبی نوشته بود دکتر. آیا جنین سقط میشه؟ واگه سقط نشه ممکنه روی سلامتیش تاثیر بزاره؟ توخدا جواب بدید دارم دیونه میشم
- بارداری
سلام خانم دکتر عزیزم،تشکر که جواب سوالات رو با صبر وحوصله میدین،میخواستم بدونم من الان ۲۵ روز که پریود نشدم،و اینکه هرروز حالت تهوع دارم،و نسبت به غذا کاملا بی اشتها شدم،آیا برای اطلاع از بارداری باید آزمایش خون بدم یا بیام خدمت شما که سونوگرافی بشم.
- بارداری
سلام دکتر عزیز. امروز سونو بارداری انجام دادم. آخرین پریود من ۶ خرداد بوده. تو سونو نوشته یه فوکوس اکوژن به قطر ۲٫۲ میلی متر با احتمال فتال پل معادل سن بارداری ۵w+5d دیده میشه. بعد گفت صدای ضربان قلب جنین شنیده نمیشه. خواستم بدونم یعنی جنینی وجود نداره ؟؟؟؟ خیلی ناراحتم
- اقدام به بارداری
سلام ببخشیدخانم دکترمن اقدام به باداری بودم ۱/۲۸ تخمک منم ۲۴ بودبعددکترگفت این قرص پروژسترون به مدت ۱۰ شب استفاده کنیدروزی دوعددقرص تمام شده من یه کم لک بیینی دارم ازچی به عادتم ۸روزمونده میشه جواب بده ممنون میشم
- بارداری
سلام خسته نباشید به علت درد شکم دکتربرایم سونو طول دهانه برایم نوشت که عدد سونو ۳۱ بود البته سونو واژینال نبود واز روی شکم بود الان دکتر برام مجدد سونو نوشته به نظر شما من باید سر کلاژ کنم عدد سونو ام پایین است؟
- بارداری«««
سلام خانم دکتر وقتتون بخیر،من الان تو ده هفته بارداری هستم شکمم میپره یعنی اینکه بچم زنده شده ؟
- فیبروم کلسیفیه
سلام خانم دکتر من یک فیبروم کلسیفیه در سمت چپ دارم ودرروز ۶ شهریور پرید شدن البته دوروز قبلش لکه بینی داشتم و۱۱ پاک شدم ودوباره ۲۶ خونریزی پیدا کردم ودرحال اقدام برای بارداری هستم ایا این خونریزی ها ونا منظم شدن آن به این فیبروم ربط داره وایا باوجود آن میتوان باردار شدویا باعث سقط جنین میشه پارسال باردار بودم و۱۲ هفته سقط داشتم وبعداز اون هم عمل فیبروم داشتم
- ماندن بقایا
سلام من 5ماه پیش سقط داشتم الان بعد دوبار پریود سونو دادم گفت نیم سی سی بقایامونده کیست 39میلی هم دارم راهنماییم کنین چیکارکنم میخوام بارداربشم


