Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- سقط جنین
سلام میخواستم بدونم مصرف قرص سقط باعث ایجاد کیست در رحم میشه یا امکانش هست که قبل از ازدواج کیست داخل رحم وجود داشته باشه. با تشکر
- پریود
سلام ،از تابستون پریودم همش عقب میفته درحالیکه قبلش همش سر موقع پریود میشدم،علتش چیه؟چیکارکنم پریود بشم؟میخوام بچه دار بشم بچه ندارم،بعداز پریود قبلی آزمایش دادم که پرولاکتین وlhوfshهمه نرمال بودن،سونو هم دادم که فیبروم ۳۰در۴۰ دارم ودرناحیه زیرچانه و گردن موهای زائد ضخیم دارم
- سونوگرافی رحم و تخمدان
متن سونو: تخمدان چب به حجم 12 سی سی رویت شد.تخمدان چپ دارای ابعاد و حجم بزرگ تر از نرمال بوده . دارای ارایش پریفرال فولیکول های ریز همراه با استرومای اکوژن و بدون فولیکول غالب بود که این یافته ها مطرح کننده نمای سونوگرافیک pco میباشد و تطابق با یافته های بالینی و آزمایشگاهی ضروری است .
- کیست بارتولن
سلام و خسته نباشید . 41 ساله و مجرد هستم طبق نظر دکتر زنان با معاینه تشخیص کیست بارتولن دادن . البته هیچ دردی ندارم . با توجه به اینکه من تومور فک پایین داشتم و 6 ماه هست عمل کردم و برای آذر ماه پیوند استخوان دارم : آیا کیست باید حتما جراحی شود ؟ و در صورت جراحی به پرده آسیب میرسد ؟ و آیا دوباره عود میکند ؟؟ اگر کیست جراحی نشه مشکلی ایجاد میکنه از نظر سرطانی شدن ؟
- تنبلی
سلام خانم دکتر خسته نباشید من 3 سال ازدواج کردم بدون جلو گیری هنوز باردار نشدم دکتر میرم میگن تنبلی تخمدان داری چیکار کنم دیگه انقد دکتر رفتم خسته شدم دلمم خیلی نی نی میخواد تو رو خدا کمکم کنید 18 سال هم دارم و اضافه وزن دارم به نظرتون از اضافه و نیمه 80 کیلو هستم ممنو ن اگه پاسخ بدیم
- ایست قلبی جنین
خانم دکتر من دیروز افتادم روی خونابه دیدن و کم کم بیشتر شد،رفتم سونو گفتن قلب جنین ایستاده.باید ۱۱ هفته میبودم ولی در ۹ هفته قلبش ایستاده بوده. اخرین سونوم که ۸ هفته بود گفتن ضربلن قلبش عاالیه و سالم و قویه. هفته ی قبلترش هم همین و گفته بودن در مورد قلبش. خانم دکتر هماتوم هم داشتم که قبلا نصف ساک و گرفته بود، اما در هفته ی ۸ گفتن شده یک جهارم ساک و حجمش هم کم شده و داره جذب میشه. من ۳۶ سالمه و با همسرم هم فامیل نیستیم. سابقه ی یک بارداری پوچ هم داشتم. خانم دکتر چرا قلبش ایستاد، علت مشکل چی میتونه باشه 😢 چه ازمایشهایی انجام بدیم که دیگه این تجارب تلخ و نداشته باشیم 😔
- پریودی
سلان خسته نباشید من ۳ عدد از قرص سفید رنگ سیبل رو مصرف کردم و الان پریود شدم ولی ۵ روز ب پریودیم مونده علتش چیه چون دکترم گفت باید ۵ روز قبل از پریویم قرص دوفامد ۱۰مصرف کنم
- سرکلاژ شکمی
سلام خانم دکتر میگم سرفه کردن زیاد به سرکلاژ شکمی صدمه نمیزنه باعث نمیشه باز بشه یا شل
- بارداری
سلام من هفته چهار رفتم برا سونو بارداری (شکمی) نوشته شده ک یک ناحیه کوچک کیستیک ب دیامتر 5mm درون کاویته آندومتر دیده شد این متن یعنی اینکه داخل رحم تشکیل شده؟ ۳ روز بعداز تاخر پریود بتا دادم ۴ هزار وخورده ای بود بازم ۴ روز بعداز این دادم ۱۴ هزار و خورده ای بود خدای نکرده خارج رحمی نیست ک
- عفونت قارچی
سلام، ببخشید دوباره مزاحم شدم، خانوم دکتر قرص واژینال پروبیوتیک رو به متصدی داروخانه بگم خودشون میدونن؟ طرز استفاده شبی یکی باشه؟تا چند وقت؟ الان اگه استفاده کنم درمان میشم یا فقط واسه پیشگیری؟ببخشید من تو شهر خودمون خیلی دکتر رفتم، نميتونم تا رشت بيام. ممنون از لطفتون
- راهنمایی. مصرف دارو
سلام دکتر من ۲۸سالمه وبچه دومم ۲۲ماهشه قبل بارداری تنبلی تخمدان داشتم ودرطول این دوسال کلا دوسه بار پریودشدم....باراخر سه ماه پیش بوده ودکتر رفتم واسم آمپول پروژسترون نوشته که بزنم دوتا تاپریودبشم و بعدشم گفت دوبسته قرص روکین بخورم که تنظیم بشم خواستم بدونم به نظر شما انجام بدم این کارها رو یا یا صبرکنم شیردهیم تموم بشه که شاید خودم تنظیم بشم؟؟
- عقب افتادن پریود
سلام وقت بخیر ۴۷ سالمه از فروردین دجار تاخیر پریودی شدم یک دوره تزریق و دو دوره مصرف قرص پریود شدم بدستور دکتر قطع کردم سونو سینه دادم کمی مشکوک به توده ناهماهنگ خوش خیمه ولی ۳۶ روزه پریود نشدم در ازمایشم هم علایمی از یائسگی نیست میخواستم نظر شمارو بدونم که چی کار کنم؟ ممنونم
- کیست تخمدان
من کیست ۴ میلیمتری دارم دریک ماه دوبار پریود شدم الان ۱۰ روز عقب افتاده بخاطر کیست
- پریودی
سلاموقتتون بخیر من بعد از مصرف ال دی ب دکتر رفتم اول قرص جستیران دادن کفتن تا ۲۰روز بخورولی بعد از روز ۱۱باز پریود شدم و خونریزی و لکه بینی تا دوهفته بند نیومد. دکترم کفت بعد ۱۴رپز از پریودیت قرص دوفامد۱۰مصرف کن. میخواستم بدونم روزی یکی بخورم تا ده روز یا دوتا؟!
- عفونت واژن
با عرض سلام و پوزش بابت سوال مکرر،ببخشید خانوم دکتر من به دليل دور بودن محل زندگیم از مطب شما مجبور شدم باز اینجاسوال بپرسم،شما برای درمان قارچ مکرر پیشنهاد درمان خوراکی هر سه هفته یکبار و پروبیوتیک واژینال هفته ای یکبار را توصیه کردید اگه امکانش هست اسم دارو را لطف کنید بگيد تا من خودم از داروخانه تهیه کنم. دکترم فقط قرص واژینال کلوتریمازول ماهی یکبار را تجویز کردن. با تشکر
- عفونت واژن
من زنی 21 ساله هستم که عفونت واژن دارم وزرد رنگ هستش. و 6 ماهه که به متخصص زنان مراجعه میکنم ولی خوب نمیشم. الان چکار کنم؟
- شیردهی
سلام ، بعضیا تو بارداری سینشون ترشح یا شیر داره ،من در هفته ۳۸ بارداری هستم ولی هنوز سینم شیر یا ترشح نداره، ایا ممکنه بعداز زایمان شیر بیاد؟ نگرانم بعداز زایمان شیر نداشته باشم .
- بارداری
سلام خانم دکتر خسته نباشید من تازه فهمیدم که باردارم شش هفتست ودوهفته قبل دندونپزشکی رفتم و دندونمو پر کردم میخواستم بدونم امپول بیحسی رو بچه تاثیرداره؟نگرانم، ممنون
- چه قرص مصرف کنم
من از اول مشکل کیست تخمدان داشتم وکیستم با قرص جلوگیری برطرف نشد همین طوری موند تا پارسال که رفتم عمل کردم وتخمدان وکیست راستم را درآوردن وسونو دادم گفتن فیبروم داری بهم آمپول دادن ومرتب مصرف میکردم ولی همش خونریزی داشتم هنوزم پاک نشدم خواستم بدونم میتونم آمپول یا قرص ویتامین کا مصرف کنم در کیست چپم یه کیست دارم من 39 سالمه
- خونریزی در روز تخمک گذاری
سلام خانم دکتر من دقیقا شب روز تخمک گذاری نزدیکی داشتم ولی فردا صبحش خونریزی خیلی شدید مثل روز اول پریود به مدت دو روز داشتم میخواستم بدونم این ماه امکان بارداری هست ؟


