Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- بارداری
سلام من دوقلوباردار بودم و هفته ۲۷زاژمان زودرس گرفتم و متاسفانه جنین ها نموندن.میخواطتم بدونم ممکنه بارداری بعدی بارداری موفقی داشته باشم؟و ممکنه هست که دکتر در بارداری بعدی سرکلاژ انجام بده؟ طول سرویکس در کل ۲۷هفته بالای ۳۰بود .یکم استرس بارداری بعدی رو دارم که بازم برام زایمان زودرس اتفاق بیفته و سزارین هم شدم
- پریود
با سلام و عرض ادب میخواستم بدونم علت اینکه بعد از 16 روز از قطع دوفاستون پریود نشدم چیه؟ باید چیکار کنم که پریود بشم؟ همیشه نهایتا دوهفته بعد از قطع دوفاستون پریود میشدم آزمایش حاملگی هم منفی است
- بارداری
سلام وقتی در بی بی چک قسمت c خیلی کمرنگ باشه آیا بی بی چک خراب است؟ آیا وقتی قسمت c در بی بی چک پررنگ باشد و قسمت t مانند سایه باشد باردار محسوب میشم؟
- سوال در مورد وضعیت رحم و بارداری
با سلام.من ۳۹ ساله هستم ک ماه پیش لتروزول استفاده کردم و آمپول هاش سی جی تزریقکردم و یه شب درمیان نزدیکی داشتم ولی ۴ هفته از موعد پریود گذشت آزمایش تیتر بتا انجام دادم منفی بود و سونوی واژینال هم انجام دادم ک اکوژنیسیته میومتر هتروژن و گفته بود ک آدمنومیوزیس خفیف و ضخامت آندومتر ۴ .میخواستم بدونم ک به معنی سرطان هس جیزی ک توی شوند گفته و پزشک زنان برای پریود شدنم قرص استروژن و مدروکسی پروژسترون داد ب مدت ۴ ماه. میخواستم بدونم با مصرف این قرصها تخمک گذاری خواهم داشت و میتونم اقدام به بارداری کنم. من یه بارداری موفق ۵ سال پیش و یه بارداری ک منجر به سقط شد یک سال پیش داشتم و از اون به بعد باردار نشدم و پریدیم به هم ریخت و آزمایش amh انجام دادم ک گفتن ذخیره تخمدانم خیلی کمه
- لکه بینی د خانم غیرباردار
سلام ،من اردیبهشت سرموعدم پریودشدم وس موعدم تموم شد ولی چندروز لکه بینی شدم وتاالان ادامه داره ،البته الان سه روز هست که دکتر بهم امپول استرادیول والرات دادن وزدم وقرص مجسترول 4هم دادن که سه شب تاالان خوردم ،لکه بینیم خیلی کمترشده ولی هنوز کامل قطع نشده مثلآ یبار یا دوبار درروز خیلی کم هست ،آیا باادامه دادن قرصا بطور کامل لکه بینیم قطع میشه
- سقط جنین
من تازه باردار هستم فک کنم هنوز یه ماه کامل نشده میخوام سقط کنم چکار باید کنم لطفاً کمکم کنید راهی هست
- عموم
با سلام و خسته نباشید خدمت شما...من در ۱۸ هفتگی سقط جنین به صورت طبیعی داشتم و ۷ روز در بیمارستان بستری بودم ۵ روز هر ۸ساعت نصف قرص زیر زبونی میدادند تا بچه دفع بشه اما نشد روز هفتم سرم اینداکشن بهم زدن و هر سری دو سی سی دارو بیشتر میریختن داخلش و میگفتن بخاطر شرایطت باید حوصله داشته باشی و کم کم جنین دفه بشه بخاطر سزارین قبلی و چسبندگی رحم و جفت سر راهی ...و میگفتند اگر اول جفت بیاد بچه میره داخل شکم و مجبوریم رحمت و برداریم..بالاخره با اینداکشن بچه و جفت دفع شدند و همون موقع سونو کردند و گفتند بقایا داری و فردایی کورتاژ هم کردند ..سوال من این است بعد از ۱۸ روز از کورتاژ سونوگرافی واژینال رفتم که اون موقع خونریزی هم نداشتم در حد لکه بینی و ترشحات کشدار صورتی یا قهوه ای روشن و این را نوشتند در سونو ابعاد رحم ۵۰×۴۷×۸۹ میباشد اکوی میومتر رحم هتروژن است ...ضخامت آندومتر ۲/۵ میباشد توده فضاگیر رویت نشد...در سرویکس تعدادی کیست نابوت با حداکثر قطر ۷ میلیمتر دیده میشود...ابعاد تخمدان راست ۲۱×۴۲ و تخمدان چپ ۲۵×۴۰میباشد هر دوتخمدان بزرگتر از حد طبیعی و حاوی تعدادی فولیکول با حداکثر قطر ۱۰ میلیمتر هستند ...در آدنکسها توده فضا گیر دیده نشد مایع آزاد در لگن دیده نمیشود...با توجه به اینکه ۱۸ روز از کورتاژ میگذرد اکوی میومتر رحم هتروژن طبیعی است یعنی بخاطر زایمان اینگونه شده چون در سونوگرافی سال قبل و سالهای قبل تر اکوی میومتر رحم همیشه هموژن بود اما این دفعه هتروژن شده ممنون میشم راهنمایی کنید
- توده
با سلام من توده ای اندازه نخود شتید یه کم بزرگتر در باسن دارم که الان دوساله دارم تغییری نداشته یه کم سفته ولی زیر دست حرکت میکنه اگه زیاد فسارش بدم یه کم درد داره ولی در حالت عادی اصلا درد نداره به نظر شما خطرناکه داخل باسن با دست زیر پوست احساس میشه
- بتا بالا
سلام خانم دكتر من اي وي اف انجام دادم و جنين فيريز شده ٥ روزه انتقال دادم ، ده روز پس از انتقال بتام ٤٠٠ بود و بعد از دو روز مجدد ازمايش دادم و بتا ١٠٠٠ شده بود و دكترم سونوگرافي را انجام نداد و گفت يك هفته ديگه كنو سونو ميكنن و قرار شد دوباره ٤ روز بعد از اخرين ازمايشم دوباره ازمايش بدم مي تونم خواهش كنم نظرتون و بديد ايا اين سطح از بتا طبيعي هست ؟
- سقط جنین
علت اینکه در ۸ هفتگی قلب جنین تشکیل شده و مشکلی نداشته ولی در ۱۳ هفتگی که برای سونو NT رفتم جنین اصلا وجود نداشت و تنها ساک حاملگی رویت شد چی میتونه باشه؟ ( در ضمن من واکسن کرونا هم اوایل بارداری زده بودم)
- خون قهوه ای
سلام وقتتون بخیر ۲۰ سالمه متاهل هستم چند روز قبل قاعدگی خون قهوه ای کم حین رابطه اومد ۱۵ آبان شروع پریودم بود که پریود نشدم خون قهوه ای میاد موقع ادرار چند قطره خون قهوه ای هست علتش چیه؟نگران کننده است؟
- سلام با آی وی اف باردار شدم الان بیست و چهار روزه امروز خونریزی کمی داشتم بعد ترشح به رنگ سبز و قهوه ایه خیلی نگرانم
- سلام، لتروزول وبه من گفتن از روز دوم پریود شروع کنم، ولی من فراموش کردم واز روز سوم شروع کردم ایا مشکلی دارپ یانه
- تزریق اشتباه دوز سینال اف
ببخشید به جای ۲۴ اشتباهی دوبرابر تزریق کردم الان باید چیکار کنم
- عوارض داروی سینال
سلام وقتتون بخیر من۴۳سالمه تقریبا دوماه پیش برای بارداری آمپول سینال اف وهاش ام جی برایم دکترم تجویز کرد به مدت ۵ روز بعدآن دکترم سونو انجام داد گفتن که فولیکول نداری وتبدیل به کیست شده برام داروی Hdتجویز کردن ماه اول پریود به مدت یک روز خیلی کم بود کلا این ماه نشدم طی مدت این دوماه یه بار رابطه داشتم ممکنه باردار باشم
- درد جای بخیه ای سزارین بعد چند یال
سلام وقت بخیر من 6سال پیش عمل سزارین داشتم چند ماه میشه جای بخیه سزارین خیلی درد میکنه از داخل شکم دکتر رفتم سنوگرافی کردم گفت فیبروم داری قرص دارو زیادی داد ولی هنوز هم درد دارم و این که پریودی نامنظم دارم اصلا پریود نمیشم تا نرم امپول نزنم لطفا بگین من چیکلر کنم
- شیاف پروژسترون
سلام وقت بخیر من روز ۵انتقال هستم شیاف پروژسترون را هر ۸ساعت استفاده میکردم و یک نوبت را یادم شده مشکلی ایجاد میکنه؟الان که یادم افتاد شیاف را گذاشتم دوز بعدی را باید مثل هرروز سه ساعت بعد بزارم یا ۸ساعت بعد؟
- فیبرم
سلام من چهل سالمه بچه ندارم دو فیبرم 7میلیمتر و۱۳میلیمتر دارم آیا باید عمل کنم یا نه لطفا راهنماییم کنید؟
- سلام خانم دکتر من برای نامنظمی پریود قرص مدرکسی پروژسترون مصرف میکنم از روز ۱۶ قاعدگی شبی ۱عدد تا ۱۰شب حالا من برای دوره اول که از روز ۱۶قاعدگی شروع کردم ۹تاشو خوردم یکیش مونده بود پریود شدم حالا برای دوره دوم باید چه طوری مصرف کنم تو سوال قبلی گفتین از روز ۱۴قاعدگی بخرم چیکار کنم مشکلی نداره اگه از روز ۱۴قاعدگی بخرم دکتر بهم گفته از روز ۱۶قاعدگی بخرم حالا شما میگین از روز ۱۴قاعدگی بخرم بعد دکتر چیزی نمیگه بهم به نظرتون
- سن پایان بلوغ
سلام سن پایان بلوغ چه وقته؟ و رشد سینه تا چه زمان ادامه پیدا میکنه؟


