Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- سلام فرق ای وی ای و. آی. وی. اف چیه میگن اگه میخوای ای وی ای کنی باید 5میلیون اسپرم باشه ایا این راسته آی وی اف خارج از بدن انجام میشه و هزینه زیاده و. ای. وی ای هزینهش کم تر میشه در این باره توضیح بدین این که میگن باید پنج میلیون اسپرم باشه تا ای وی ای کنی درست هست یا دروغ منو از این نگرانی دربیارین ممنون میشم ازتون
سلام شوهرم مشکل اسپرم داره می خوام ای وی اف کنم آیاکسی هست مشکل ازشوهرش باشه باای وی اف بارداربشه
- مصرف قرص استرادیول بعداز بارداری با روش ivf
هفته سوم بارداری هستم با آی وی اف یک دونه قرص استرافوم ویک دونه استرادیول والرات هر دوازده ساعتی میخورم از روزی که اولین سونو واژینال رو رفتم واین قرص استرافوم خارجی به داروهام اضافه شده خون میبینم قطع میشه وباز مجدد میاد نمیدونم از مصرف این قرص هست یا از سونو واژینال یا خدایی نکرده برای بچه اتفاقی افتاده ..من چیکار کنم استرس دارم
- واکسن hpv
ایا میتوان این واکسن را در زمان قاعدگی زد یا باید صبر کنیم بعداز دروران قاعدگی تزریق شود
- باداری و تعیین جنسیت جنین
من مادرم دختر بدنیا آورده فقط. .اولین بچم دختره ..و مطمئنم بچه ی دومم دختر میشه ..علائمم و سرد مزاجیم مشخصه که دختره بچه ی دومم...هنوز باردار نشدم ولی چیکار کنم باردار شدم پسر بشه ..ترو خدا راهنماییم کنید
- انتقال جنین
سلام خانم دکتر عزیز. وقت شریف شما بخیر. خانم دکتر من هشت روز هست که انتقال جنین انجام دادم. برام دوتا جنین انتقال دادن. داروی مصرفیم هم بعد از انتقال شیاف پروژسترون هست . روز سوم انتقالم خونریزی داشتم(خون تازه و روشن و یک بند انگشت لخته ی خون) با مطب دکتر تماس گرفتم و دستیارشون گفتن که اگه لکه بینی هست اشکالی ندارد و اگر خونریزی هست ، تا روز ازمایش بتا امپول پروژسترون هم تزریق کنید.خوتریزی دیگه ندارم و الان فقط لکه بینی های قهوه ای دارم حالا باید منتظر باشم تا روز ازمایش برسه و ببینم نتیجه مثبت هست یا خیر خانم دکتر علت اون خونریزی ناگهانی در روز سوم انتقالم چی بود؟ همش میترسم که جنین ها لانه گزینی نمرده باشن و از بین رفته باشن خانم دکتر نظر شما چیست؟ ممنونم از وقتی که برای ما میگذارید، یک دنیا سپاس و قدردانی
- سلام من ۱۶اسفندانتقال جنین ۵روزه دارم، بایداز۱۱اسفندآمپول وشیاف پروژسترو استفاده میکردم،فراموش کردم واز۱۲اسفندشروع کردم، نظرشماچیست
- حاملگی
سلام خانم دکتر من ۳ساله که ازدواج کردم و ۲ساله که اقدام ب بارداری کردم اما نتیجه نگرفتم قرص های مثل لتروزول ولتروفم ومتفورمین چیه سریع قرص های دیگ استفاده کردم اما بازم نتیجه نداد دکترگفت تنبلی تخمدان دارم اما آزمایش هورمونی مشکلی نداشت همسرمم آزمایش داد دکتر گفت مشکلی نداره ومنم دلم شدیدا بچه میخواد و توروحیم خیلی اثر گذاشته دکترابهم میگن عجله نکن حالا میشه دیگ همش با داروهای مختلف و تکراری منو سر میدونن ایا من میتونم ب انتخاب خودم ای وی آف انجام بدم؟؟؟؟؟؟؟
- تعیین جنسیت
سلام من مشکل بارداری ندارم دوتا دختر دارم میخوام دوقلو پسر دار بم آیا شما ای وی اف انجام میدید ومراحل و مدت زمانش چقدره با هزینه یا شما ه که سوالامو بپرسم آخه راهم خیلی دوره ممنون میشم جوابمو بدید
- قرص استرادیول
سلام خسته نباشیدمن پارسال سابقه هیپرپلازی کمپلکس اتی پی داشتم باسه مصرف مجسترول رفع شد. خرداد میکرو شدم نگرفت، الان دو تا جنین فریز دارم قرص میگه اینسری باید استردیول بهت بدم روزی ۶ میلیگرم از روز سه پریود گفت بایدم تعهد بدین اگه مشکل تون عود کرد به پای خودتون. دکترم فلوشیپ نازایی هستن بنظرتون آیا میشه با جون مریض بازی کرد؟ آیا اگر امکان دارد با این دارو سرطان اندومتر بگیرم چرا باید ریسک میکرو روبه جان بخرم وقتی دکتر درباره دارویی که میده تعهد امضا اثر انگشت میگه یعنی چه؟ بنطرتون استرادیول برای من خطرناکه؟ واقعا موندم چی کارکنم بدون قرصم میگن سیکل کنسل میشه جنین فریز احتمال موفقیتش بیشتره چنین ریسکی کنم تو رو خدا شما با تجربه تون راهنماییم کنید چه کنم
- آیا عکس رنگی رحم و تخمک اهدایی الزامی است؟
با سلام و احترام،
خانم دکتر عزیز ضمن عرض خسته نباشید. اینجانب 39 سال سن دارم چهار سال از ازدواجم میگذرد و تاکنون دو مرحله آی یو آی انجام دادم که ناموفق بوده. حال تصمیم به آی وی اف دارم، میخواستم بدونم آیا عکس رنگی قبل از آی وی اف الزامیست؟ آیا با توجه به سنم اگر از تخمک اهدایی استفاده کنم، میتوانم درصد موفقیت آی وی اف را بالاتر ببرم؟ - iui و ivf
با سلام خانم دکتر ivf را در کدام مرکز یا بیمارستان انجام می دهند؟
- علت قطع شدن خونریزی با خوردن استرادیول
سلام من میخوام آی وی اف کنم هیسترو و حذف پولیپ شدم ال دی مصرف میکردم ۵دونه مونده امروز پروید شدم یه سوال داشتم استرادیول و شروع کردم تا خوردم خونریزیم قطع شد علتش چیه
- آزمایش بتا
سلام خسته نباشید من ivf انجام دادم روز ۱۴ انتقال عدد ۵۵۸ بود و روز ۱۷ انتقال عدد ۸۶۱ بود این روند طبیعی؟
- درمان نازایی
من حدود 40 سال سن دارم. از دو سال پیش برای بارداری اقدام کردم که نشد. دکتر تشخیص میوما به سایز 38 سانتیمتر در داخل رحم داد. بدون برداشتن میوما برای لقاح مصنوعی اقدام کردم. لقاح تخمک اول منجر به بارداری نشد. در لقاح دوم، بعد از دو هفته جواب آزمایش مثبت بود، ولی یک هفته بعد، خونریزی داشتم و سقط شد. به نظر شما دلیل سقط میوما است و آیا توصیه می کنید میوما را جراحی کنم و بعد برای دوباره برای لقاح مصنوعی اقدام کنم؟
- IVF
سلام خانم دکترببخشیدمزاحم وقتتون میشم شرمنده معذرت میخوام. خانم دکتر احتمال اینکه مادری از تخمک اهدایی استفاده کرده وivfمادر نیز موفقیت آمیز بوده واینکه جنین مبتلابه سندروم داون بشه چقدر است؟لازم به توضیح اینکه واهدا کننده 27ساله بوده وسن مادر که الان جنین 3ماهه هست 43ساله هست.
- رحم اکوژن
سلام خانم دکتر برای آ وی آف به دکتر مراجعه کردم تو سونوگرافی رحمم اکوژن بود منظور از اکوژن چیست؟ ایا با وجود اکوژن بودن جین رو میشه انتقال داد؟
- رحم اجاره ای
سلام من میخاستم رحم اجاره بدم.قیمتش چنده؟؟
- آیا باردارم؟؟
سلام من 11روزه آی یو آی کردم اوایل درد نداشتم ولی چهار روزه کمر درد و دل درد شدیدم تازکی پاهامم درد میکنه ایا من باردارم؟؟؟؟؟؟
- بارداری
سلام خسته نباشید سن جنین در سونو ۶ هفته نشان داده میشود وضربان قلب وجود ندارد اما با پریودیم ۸ هفته هستم به نظرتون کدوم درسته آیا احتمال شنیدن ضربان قلب هست البته من از طریق آی وی اف باردار شدم
- عوارض قرص استرادیول والرات برای انتقال جنین
من هشت روزپیش سیکل میکرو انتقال جنین فریزداشتم ازروزسه پریودروزی سه تاقرص استرادیول۲ خوردم ازبی دقتی پزشکم بعدانتقال قرص استرادیول ۱ میلی برام نوشتن درصورتی که من پرسیدم گفتن نمیتونم استرادیول کم کنم من ازروز۴ تا۶ یک ورق قرص یک میلی گرمی روزی سه تاخوردم الان دوباره دومیلی گرمی میخورم روزهشتم انتقالم هست روزی دوتا پروژسترونم دادن ولی هیچ ویتامینی حتی فولیک اسید۵ندادن الان من خیلی استرس دارم ایا اون یک ورق باعث کاهش ضخامت اندومترم میشه خواهشا منوراهنمایی کنید روزچندم بی بی چک جواب میده


