Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- پرده بکارت
سلام خسته نباشید آیا دکتر زنان که در درمانگاه ها هستن هم معاینه پرده بکارت انجام میدم من رابطه جنسی نداشتم ولی ورزش میکنم نگرانم که آیا پرده بکارتم سالمه یا نه
- فوکوس کلسیفیه 3میلی در تخمدان راست یعنی چه
- ضربه
سلام ببخشید دختردایی بیشور من وقتی پشت سرش بودم محکم با باسنش کوبید به شکمم زیر دلم درد گرفت من خودم تخمدانم تنبله آیا مشکلی برام پیش میاد نکنه نازا بشم
- بارداری
سلام، ایا خوردن اسپرم یا پیشاب باعث بارداری میشود؟
- عدد بتا پایین
سلام من بعد از ۱۵ روز انتقال ازمایش دادم بتا ۹ و یک دهم بود بعد ۴۸ ساعت شده ۱۱و هفت دهم لطفا بفرمایید باردارم یانه
- داروی هیپرپلازی
سلام سال نو مبارک من با انجام سونوی شکمی مشکوک به هیپرپلازی یا پولیپ شدم چه دارویی باید مصرف کنم؟ دکترم بهم دوفامد داده که یه دکتر دیگه میگه اشتباهه، من باید چه دارویی مصرف کنم؟
- رحم و تخمدان
سلام خانم دکتر عزیز خداخیرتان بدهد که جواب سوال من را داده اید و در جواب سونوگرافیم گفته آید که سونوگرافی خوب است ولی الان حدود یکسال است که درد شکم وزیر شکم دارم.براهمین دکتر برایم این سونوگرافی را نوشت.متن سونوگرافی را دوباره مینویسم.رحم به ابعاد سی و هفت در هشتادوپنج م م میباشد حدود رحم منظم است.ضخامت آندومتر هفت م.م میباشد.تصویر یک کیست نابوتین به دیتمار پنج م.م در ناحیه سرویکس مشاهده شد.اکوی میومتر هموزن است.تخمدانها دارای ابعاد و اکوی طبیعی میباشند.یک فولیکول غالب به دیامتر جهارده م.م در تخمدان راست رویت شد.یک فولیکول غالب به دیامتر بیست م.م در تخمدان جپ دیده شد که به نظر دارای مختصر اکوی داخلی میباشد که میتواند مطرح کننده فولیکول هموراژیک باشد مایع آزاد در کلدوساک خلقی رویت نمیگردد.خانم جهل و پنج ساله دارای دو بجه هستم.ممنون.
- دستوردارو
سلام.من تنبلی تخمدان دارم ویرای بارداری دوم درحال اقدامم دکترشیاف پروژسترون ۴۰۰تجویزکردن سه بسته خواستم بدونم کی باید مصرف کنم؟؟مصرفش واژینال؟؟؟موقع پریودی میشه استفاده کردیافقط روزهای بدون پریود
- تکون خوردن چیزی توشکمم
سلام خانم دکترخسته نباشیدتوروخدااگه میشه راهنماییم کنیدمن ۳۷سالمه و۲۴آبان بایدپریودمیشدم نشدم بی بی چک زدم مثبت شدم وبعدچندروزازمایش دادم مثبت شدم وتقریبا۴آذرکمی لکه بینی داشتم وشب زیادشدوی چیزایی ازم مثل گوشت صورتی دفع شدوتاچندروزمثل پریودبودم ودوتکه دیگه گوشت سفت دفع کردم ورفتم دکترسونونوشت سونودادم گفت ضخامت آندومتر۵وباردارنیستید بقایام نداری وبعدیکماه بی بی چکم زدم منفی بودوباتجویزدکتروآمپول پروژسترون بعدپنج روزپریودشدم وبازمحض اطمینان ی سونودیگه برام نوشت شگمولگنوضمائم ودردهم بهمن دادم بازگفت اثلابقایانداری وضخامت آندومتر۶هستوهمه چیزعادیه ودکترقرص پروژسترونم نوشت تاسه ماه استفاده کنم ازروز۱۴پریودم استفاده کردم بمدت ده روزوبعدسه روزپریودشدم واین یکی ماه بخاطرداغی بدنم قرصونخوردم والان نزدیک یک هفته مونده ب پریودم وچندروزه انگار ی چیزی توشکمم تکون میخوره چکارکنم خانم دکترتوروخداراهنماییم کنیدانقداسترس کشیدم مردم بخداخداکنه خیرببینیدشرایط دکتررفتن دیگه ندارم
- عمل سرکلاژ شکمی
سلام خانوم دکتر وقتتون بخیر ایا عمل سرکلاژ شکمی سنگینه؟
- سونو گرافی رحم وضمائم
سلام خسته نباشید من سونو گرافی دادم وداخلش نوشته مقداری مایع ازاد درکولدوساک دیده سده یعنی چی؟
- نازایی
سلام خانم دکتر یه بار هم پرسیدم من سه سال پیش عمل سپتوم رحم انجام دادم تو دو مرحله،بعد مرحله آخر دکتر عملم گفت برو ۴ ماه اقدام کن ،اگه باردار نشدی دوباره بیا پیشم،البته تنبلی تخمدان هم دارم،بعد دیگه من اقدام نکردم و نتونستم برگردم تهران،بعد۲ سال که اقدام کردم البته تحت نظر دکتر شهرستان خودمون الان یه سالو نیمه اقدامم دارو هم خوردم ،خیلی از سیکل ها هم تخمک داشتم ولی باردار نشدم تو عکس رنگی گفتن یکم از سپتومم مونده تو فوندوس،به نظرتون به خاطر این سپتومه که باردار نمیشم؟؟؟ به نظرتون اون موقع که دکتر گفته بعد ۴ما اگه باردار نشدی برگرد پیشم خاسته دوباره عملم کنه؟؟؟ به نظرتون برم واسه عمل،خیلی نگرانم تو رو خدا راهنماییم کنید شرایط رفتن به تهران و عمل رو ندارم ،شوهرم سالمه،یعنی اصلا من پیش شوهرم نگفتم قبلا عمل کردم ،تو ازدواج قبلی عمل کردم،یعنی حتی اگه بگن عمل کن نمیرم پیش دکتر عمل قبلیم
- هورمون مردانه
ایا قطره ویتاگنوس برای پایین آوردن هورمون مردانه خوبه؟ نمیخام از راه داروهای شیمیایی برم از راه گیاهی این قطره جوابگو هست برای جوش های زیاد زیر چانه و گردن میخام مصرف کنم ممنون اگه جواب بدید
- مصرف قرص اورژانسی
با سلام.من در روز ۶ام پریود ک تازه شب یبلش پریودم قطع شد رابطه داشتم البته مستقیم داخل واژن نریخت ولی ممکنه مالیده شده باشه.برای همین روز بعد ینی ۲۰ساعت بعد از رابطه دو تا لونژیل ۷۵باهم خوردم.چن روز بعد به مدت ۳رور لکه بینی داشتم نه خونریزی کامل.چون تازه پریود شده بودم.آیا ممکنه باردار باشم؟
- واژن
دختر چهارده ساله در لایه داخلی واژن یه جوری مانند یه مهره تسبیح روی لایه داخلی زده ایا خطرناکه ؟
- Pco
سلام خانوم دكتر يه سوال داشتم من تو سه دوره كه دوفاستون مصرف كردم ماه چهارم بدون قرص پريود شدم ولي الان دوم بايد پريود ميشدم اما چهارم هنوز نشدم خيلي عصبي ام و نگران يعني من تا اخر عمر بايد دوفاستون مصرف كنم براي اينكه پريود شم خيلي نگرانم ميشه راهنماييم كنين؟
- آمدن تکه گوشت همراه خون در قاعدگی
مجردم ۱۸ سالمه وقتی پریود میشم درد زیاد دارم و روز اخر پریودم تکه گوشتی همراه خون میاد
- تفسیر سونوگرافی لطفاً
رحم با ابعاد۱۰۵در۶۸میلیمتر
یک میوم اینترامورال، سابسروزال۴۶mmدر دیواره قدامی و همینطور ۳۲mmدر دیواره خلفی راست رحم، یک میوم اینترامورال ۲۹mmدر دیواره خلفی رحم و یک میوم ساب سروزال۲۱mmدر دیواره خلفی راست، ضخامت در روزیازدهم۸mm. کانون هیپراکوی۱۲mmدرون کاویته رحم(شاید پولیپ، هیپرپلازی فوکال). تخمدانها سایز حداکثر نرمال و نمای مولتی فولیکولار، ضایعه فضاگیر در آدونکسها نیست،مختصر مایع در حفره لگن. - Short septat
سلام خانم دکتر من قبل از بارداری سه بار سونو برای فولیکول دادم بعد از بارداری هم تا هفته هفتم چهار بار سونو دادم که قلب تشکیل نشده بود و منجر به سقط خودبخودی شد...طی دوماه بعد از سقط دوبار سونو برای تشخیص بقایا دادم که باردوم گفتن رحمم short septat هست ... حدودا هفت بار سونو داده بودم که هیچ کس این تشخیص و نداده بود .تمام این سونوها رو در بهترین مراکز انجام داده بودم امکانش هست که الان تشخیص درست باشه؟در حالی که دوبار در همین مرکز سونو واژینال داده بودم
- پرده بکارت
سلام خسته نباشید من دو سال پیش پرده مو از دست دادم الان ازدواج کردم شب زفاف هیچ خونی نیومد همسرم میگه دلیلش چیه باید بری دکتر شاید مشکلی باشه خیلی میترسم الان معاینه بشم دکتر دلیل خون نیومدن چی میگه؟؟؟


