Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- بعد زایمان
با سلام و احترام هفت ماهه از زایمان من میگذره و سزارین شدم، اما شکمم هنوز جمع نشده همین طوری میمونه یا بهتر میشه، چون زایمان اولم اصلا شکمم رو نبستم اما کاملاً جمع و صاف شد
- ارضاشدن زن
سلام خانم دکترمهربون وقت بخیر. آیا از واژن خانم موقع ارضاشدن حتماباید مایع سفیدبیاد اگه مایع نیاد مشکلی وجود داره؟
- بارداری…
با سلام من در ۱۶ هفته و یک روز آزمایش غربالگری مرحله دوم را انجام دادم که گفتن جواب آزمایش مشکل نقص لوله عصبی رو نشان میدهد و دوباره برام آزمایش رو به طور کامل تکرار کردن در صورتی که سنو ان تی و آزمایش مرحله اول همه چیز نرمال بود . من در طول بارداری آمپول انوکساپارین و قرص آ اس آ مصرف میکنم آیا احتمال داره این داروها روی جواب تاثیر بذاره ؟؟؟
- قاعدگی و مصرف قرص هورمونی
19سالمه و سه ماهه بخاطر جوش هام قرص سیپروترون کامپاند و اسپیرونولاکتون مصرف میکنم و مشکلم برطرف شده میخواستم بدونم آیا خطرناک نیست؟ و روی بارداری تو اینده تاثیر نمیذاره؟
- جایگزین دارو
سلام خانم دکتر.ببخشیدمن تنبلی تخمدان دارم و درحال اقدام بارداری دوم هستم دکترم استرادیول تجویزکردن.کل شهرمون واستانمون روگشتم تمام داروخانه هاروگفتن نیست کمبود..تهران هم گشتم بازم پیدا نکردم حتی مشابهش استروژن کونژوگه هم نبود.دکترم گفته بودن که ازروز۳پریودیم بخورم .حالاچکارکنم این داروگیرنمیاد.آیاداروی جایگزینی نیست که بگیرم توروخدا راهنمایی کنید
- بارداری
سلام من پریودام منظمه و ۳۰پریود میشدم مرداد ماه باردار شدم و ۴مرداد دفع شد بچه نموند خود به خود دفع شدالآن ۱تیر هستیم من هنوز پریود نشدم درد سینه دارم تبخال زدم.دردای خفیف پریودی دارم اما هنوز پریود نشدم آیا امکان داره باردار باشم ؟
- عمومی
سلام خانم دکتر خسته نباشید من از شما در بارهی فرورفتگی و کوچک شدن کلیتوریس پرسیدم فرمودید اگه پریودام منظمه و با محرک محیطی معمولی احساس طبیعی دارم جای نگرانی نیست... من پریودام منظم هست ولی منظور از احساس طبیعی من مثلا با دیدن یه عکس یا فیلم راحت تحریک میشم خواستم بپرسم مشکلی هست ؟؟؟ ممنونم انشاءالله همیشه سلامت باشید
- بررسی سونوگرافی بارداری
تصویر یک کانون وزیکولر ۴/۵ میلیمتری در قسمت فوقانی کاویته رحم مشاهده میشود که مطرح کننده ساک ابتدایی حاملگی با سن تقریبی ۴ تا ۴/۵ هفته است، میشهبرام تفسیرش رو بگید؟خیلی نگرانم
- قرص دوفاستون
با سلام من دو ماه پیش قرص دوفاستون را برای تنظیم قاعدگی ک باید 30عدد را در سه ماه هر ماه از روز 14قاعدگی ب مدت 10روز بخورم ب اشتباه هر 30عدد را پشت سر هم خوردم.الان این ماه پریودم 5روز جلو افتاده ک معمولا هیچ وقت جلو نمی افتاد..ایا قرص تاثیر خود را گذاشته و پریودم منظم شده و دیگر از روز 14این پریودم نباید ب روش صحیح بخورم؟یا 30عدد بگیرم سه ماه هرماه 10عدد مصرف کنم؟
- اینترنال اکو در مثانه چیه
دخترم ۶ سالشه امروز سونو شکم داشته البته هیچ دردی و شکایتی نداشته
- استفاده از کرم واژینال دالاواگ در دوران پریودی
سلام.خانم دکتر عزیز . من عفونت شدید داشتم تقریبا ۵ ماه بود پریود نمیشم . ولی همین که کرم واژینال کلیندامایسین رو استفاده کردم دچار خونریزی شدم. ایا روند درمان رو ادامه بدم یا نه ؟ درضمن همزمان دارم کپسول ازیترومایسین و افلوکساسین هم میخورم. ممنون از پاسخ گویی شما
- پریودی نامنظم دارم
سلام دکتر من ۳۵ سالمه الان روز سوم پریودی هست و خروج تکههای کوچک به همراه خون قرمز تجربه دارم طبیعی هست؟؟؟
- کرم های مراقبتی پوست
سلام خانم دکتر .درسته که میگن خانم های باردار هر محصول مراقبت پوستی رو نباید استفاده کنن؟
- پرده بکارت
سلام من یک ماهه ازدواج کردم تو این یک ماه دوبار سعی کردیم پرده بکارت زده بشه ولی نشده ولی درد و سوزش دارم هنگام دخول فکر میکنم پرده من خیلی عقب هست که اینطور میشه خانمدکتر این میتونه اتفاق بیفته که پرده خیلی عقب باشه ما باید چیکار کنیم
- زمان زایمان
سلام وخسته نباشید من در ۳۱هفته و ۶روز بارداری هستم طبق اخرین پریود در تاریخ ۱۹/۷/۹۳میباشد تاریخ زایمان رادر زمان۲۵/۵/۹۴تخمین زدند میخواستم بدونم این زمان با اخرین زمان پریودم مطابقت دارد واولین سونویمن که در تاریخ۱۷/۱۰/۹۳انجام دادم سن حاملگی ۹هفته دیده شده است خواهش میکنم جواب سوالمو بدین ممنون
- سقط بارداری پوچ
ایا بقایای ۳سی سی نیاز به کورتاژداره
- توده سیستیک
سلام من ۱۶ سالمه توده سیستیک در آندوکس چپ خطرناکه؟؟
- عفونت در بارداری
سلام خانم دکتر عزیزم من در هفته ۱۷ بارداری هستم و هفته پیش به خطر عفونت و در بعضی مواقع داشتن ترشح پنیری و سبزرنگ به مدت سه روز پماد واژینال به تجویز شما استفاده کردم و یکی دو روز کاملا خوب شده بودم اما چند روزه دوباره عفونتم برگشته اینبارخارش دارم نوبتم پیش شما برای ده روز دیگست تو این مدت چیکار کنم؟
- قاعدگی
سلام خسته نباشید من ۱۹ سالمه و با نامزدم یک رابطه از پشت داشتم و بعد از اون یک هفته بعدش پریود شدم و موقع پریود هیچ دردی نداشتم دوماه قبلش هم که اصلا رابطه ای نداشتم فاصله ی پریودام ۲۲ روزه بود و کلا از ابان تا دی ماه پریود هام بدون درد بودن بعد از اخرین پریودم که ۱۰ دی ماه بود تا الان هییچ رابطه ونزدیکی نداشتم ولی ۲۷ روز میگذره و پریود نشدم ایا ممکنه که باردار باشم با اینکه ماه قبل بعد از رابطه ام پریود شدم
- ساک بارداری دو قلو و یک ساک در مجاوراسکار سزارین
با سلام بعد از عقب افتادن پریود سه بار با فاصله یک هفته سونو انجام دادم که سونو اول اندازه رحم علائم بارداری را داشت ولی سال بارداری دیده نشد در سونو 7روز بعد ساک بارداری دیده شد ولی بدون yolk بود ودر هفته بعد سونو واژینال انجام دادم که دو ساک بارداری دیده شد یکی حاوی آمبریو و. Yolk در کاویته رحم با سن بر اساس CRL 3mm و 6هفته و ساک دیگربدون yolk در محل اسکار سزارین قبلی .Fetal pole واضحی دیده نشد سن حاملگی براساس msd 13mm و 6هفته و یک روز هماتوم پری ساک دیده نشده لطفا راهنمایی کنید چه اقداری باید انجام بدم


