Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- بارداری
سلام من الان ازمایش خون دادم جوابم مثبت بود یعنی باردارم ولی ماه اول نمیدونستم واس همین قرص چاقی خوردم وحدود سه هفته قطعش کردم مشکلی ایجاد میشه؟؟
- احتمال بارداری با مصرف قرص اورژانسی
سلام من در تاریخ ۲۰بهمن رابطه داشتم که همان روز قرص اورژانسی استفاده کردم که بعد ۱۵روز خونریزی داشتم،حجم خونریزی کم بود. ۱۰روزبعد تموم شدن پریودم خونریزی ۱ روزه داشتم.ایا احتمال بارداری وجود داره؟
- بارداری
من به دلیل ترس از معاینات پزشکی که دارم نمیتوانم برای بارداری اقدام کنم ایا میتوانم با ایوای با بی حسی موضعی اقدام کنم ممنونم تو رو خدا
- شیردهی
سلام خانم دکتر . شما دکتر زایمان من بودید. پسرم الان حدود ۲سالشه میخوام شیرشو قطع کنم ولی دچار درد سینه و لرز میشم اگه شیر ندم شنیدم برای قطع شیر دارویی وجو داره برای این موضوع پیش شما بیام یا باید به پزشک دیگری مراجعه کنم ؟
- سلام ایا بارداری وسزارین پنجم خطر ناک است ،دکتر گفت میتونم باردارشم
- لخته خون در پریود
من پریودم عقب میفته موقه پریودم خون لخته میبینم که موقعه نزدیکی درد دارم
- محل بخیه زایمان طبیعی
با سلام خدمت شما خانم دکتر من دو سال و سه ماه پیش زایمان طبیعی داشتم که بخیه های بار اول باز شدن حدود یک ماه بعدش باز بخیه شدم که کمی بهتر از بار اول شد. در این دو سال 5 الی 6 بار در حین نزدیکی لکه خون دیدم که همون لحظه بند اومده. تست پاپ اسمیر دادم که جوابش خوب بود.فقط دیروز موقع نزدیکی متوجه لکه خون شدم که احساس کردم از محل بخیه های زایمانم بوده.آیا ممکنه که لکه های خون از محل بخیه باشه یا چنین چیزی بعد گذشت دوسال از زایمان ممکن نیست؟ واینکه از محل بخیه باشه چه اقدامی باید انجام دهم 31 سال دارم و یک فرزند دارم. ممنون از لطف شما
- قاعدگی نامنطم
پریودی نامنظم دارم، 2 تا بچه هم دارم دل درد های شدید
- .
سلام مجرد هستم و ۱۸ سالمه در دوران مصرف قرص سیبل هستم و قرص سفید رنگ ورق اول رو مصرف میکنم اما هنوز پریود نشدم ممکنه نشم؟ و ایا بعد اتمام سفید رنگ بلافاصله ورق بعدی رو شروع کنم؟ و اینکه خیلی عصبی میشم بخاطر این قرصه؟
- میوم
سلام خانم دکتر خدا قوت خانم دکتر برای میوم ها دکتر برام قرص دزولست کنتراسپتیو دی ای تجویز کردند بنظر شما این قرص عوارضی برای بارداری در آینده نداره من هنوز مجردم .
- جوش
سلام خانم دکتر خسته نباشید من اطراف واژن جوشهای چرکی میندازه دلیل چی چکار باید انجام بده
- از کجا بدونم جفت آکرتا ندارم؟
سلام من قبلا دوبار سقط داشتم در ۸ هفته و در ۱۸ هفته و چند روز که قانونی سقط شد و اون موقع یادمه دوبار دچار هماتوم شدم که سقط قانونی شد مشکل داشت و در بارداری سومم در ۲۸ هفته و ۵ روز سونوگرافی بررسی جفت از لحاظ آکرتا دادم نمیدونم داپلر بود یا نه و نمیدونم رنگی بود یا نه چون تو جواب ننوشته، فقط در جواب سونوگرافی نوشته:تغییرات كیستیك درجفت دیده نمیشود،علائم واضح تهاجم جفت به دیواره رحم دیده نشد،جفت فرعی دیده نشد،علائم واضح آكرتادیده نشد،هماتوم اطراف جفت دیده نشد،درصورت وجودسابقه خونریزی بررسی جفت ورحم باMRIپیشنهادمیشود.تا به حال سزارین نشدم از کجا مطمئن بشم جفت آکرتا ندارم؟
- بزرگی بطن چپ مغز جنین
سلام من ۳۰ هفته باردارم در سونو نشان داده بطن سمت چپ ۱۳/۴ میباشد ایا خطرناکه
- فیبروم رحمی
سلام خانمی ۵۰ ساله با فیبروم سابموکوزال ۵/۵سانت و فیبروم ۱۴ میلی با خونریزی شدید که حدودا ۴ ماهه قطع نمیشه برا جراحی اقدام کردم که بعلت کم خونی نشد حالا دکترم قرص مجسترول شب دوعد و امپول دیفرلین تجویز کردن همراه با امپول ونوفرکه بعد از استفاده هیچ تاثیری نداشته انگار بدترم شدم درصورتیکه قبلا امپولا رو می زدم همراه با دوفاستون سریع اثر می کرد خواستم بدونم الان علت چیه قطع نمیشه در ضمن از ۶ شهریور درمان شروع کردم به نظر شما میشه مجسترول قطع کنم دوفاستون شروع کنم؟
- خاتمه بارداری
چهاربار سزارین شدم برای بارپنجم ناخواسته باردارم پنج هفته شده میخام خاتمه بدم نمیدونم چطوری راهنمایی کنیدلطفآ
- متاسفانهدچار ناباروری ثانویه هستم ود سونو گرافی روز دوازده پریودی که انجام دادم نوشته یک میوم ساب سروزال به ابعاد ۶/۵در دیواره قدامی سگمان تحتانی و یکی در به اندازه۶ در ۱۱ میلیمتر در دیواره خلفی سگمان تحتانی رحم دیده میشود ویک ساختار کیستیک توبولار sشکل حاوی incomplete وinternalبه ابعاد ۴۴×۲۸در محل آندکس سمت چپ در مجاورت تخمدان سمت چپ مشاهده شدکه مطرح کننده پیوسالگیس میباشد اندرومتر۹ وتخمدانها اندازه نرمال ررحم هم نمای طبیعی داره میشه راهنماییم کنید یعنی چه و چکار کنم
- عفونت دندان
سلام خسته نباشید آیا عفونت مختصر دندان موجب شکست ای وی اف میشه؟
- درد مقعد
باسلام من دوشیزه 30ساله هستم که به بواسیر مبتلا هستم مثل نماد ساعت6و 12 و همچنین گاهی دچار بریدگی میشه یا همون شقاق الان نزدیک پریودمه و برای اولین بار در ناحیه رمتوم احساس درد میکنم مخصوصا موقع جمع کردن مقعد یا زمانی که در توالت نشستم ایا علت خاصی است؟
- نامنظم بودن پریودی
سلام خسته نباشید من دختره باکره هستم و دوماه پریود نشدم میخواستم علتش رو بدونم . با تشکر
- پاپ اسمیر
سلام.نتیجه آزمایش پاپ اسمیر...اگر لطف کنید و برام تفسیر کنید ممنون میشم. Satisfactory for evaluation negative for intraepithhelial lesion or malignanncy Mild inflammatory process


