سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- اقدام به باردارى
باسلام
این ماه برای اقدام به بارداری دکتر قرص کلومیفن و لتروزول برام تجویز کرده بود که از شب سوم پریود شبی دوتا از هر کدوم بخورم و شب دهم هم یک آمپول استرادیول زدم و شب های 10 و11 نزدیکی داشتم
امروز روز 13 هست از دیشب درد شدید زیر شکم و تخمدانم داشتم و امروز هم خونریزی زیاد همراه با لخته
میخواستم بپرسم دلیلش چی میتونه باشه؟
آیا از عوارض قرص و آمپول هست؟
یعنی قرص ها و آمپول فایده ای نداشته؟؟
و این ماه نمیتونم برای بارداری امیدوار باشم؟ - سلام من پریود خیلی نامنظم زود به زود میشه ماهی دو بار میشه رفتم دکتر برای نامنظمی پریود قرص مدرکسی پروژسترون داده که برای سه دوره باید مصرف کنم باره اول از روز ۱۶قاعدگی شبی ۱عدد تا ۱۰شب خوردم یکیش مونده بود پریود حالا برای باره دوم باید مصرف کنم از روز ۱۶قاعدگی ۵روز بعد پاک شدنم دوباره خون ریزی دارم باید چی کار کنم بنظرتون دارو چه طوری مصرف کنم راهنمایی کنید
- بارداری دوم
بچه اولم متاسفانه میکروسفال داشت از نوع شدید و هیچ کاری نمیکنه و تشنج داره با دارو هم به زور کنترل شده و هیچ کاری انجام نمیده، یکسال اش هست الان و میخوام اقدام کنم واسه فرزند دوم نمیدونم چیکار کنم؟ آزمایش ژنتیک هم نشون نداد که مشکل چیه و از کجاست. الان میخوام باردار بشم ریسک داره یا میتونم؟ از توابع اصفهان ام ممنون میشم راهنمایی کنید
- عمومی
سلام دکتر چند هفته بعد از سزارین میشه نزدیکی داشت؟
- بلوغ زودرس تزریق آمپول واریوپپتیل۳/۷۵باعث نازایی میشه
دخترم ۹سالودوماه بردم دکتر آزمایش ومچ دستشو عکس گرفتن با توجه به اینکه سینش کمی برجسته شده رشد استخوانیش ده سالو نیم بود آمپول دادن یک ساله استفاده میکنه دوباره عکس مچ گرفتم تشخیص دادن یک سال هم بزنن ولی نگرانم درآینده بآعث نازایی نشه ممنونم پاسخ بدین ادامه بدم یا نه ممنون
- سلام مرسی که سوال جواب میدین میخواستم بدونم درباره قرص مدروکسی پروژسترون من از امشب باید دارو راه مصرف کنم اما لکه بینی یا خون ریزی خفیفی دارم آیا بخرم قرص و یا نه ممنون
- پرده بکارت
سلام من بادوستم تو مدرسه شوخی میکردم پاشو به زیر شکمم زد و وقتی اومدم خونه چند دقیقه بعد دیدم توی شرتم خون است آیا پرده بکارتم آسیب میبینه؟
- اقدام به باردارى
- بارداری
سلام من یک ماه اقدام به بارداری کردم موقعی که نزدیک به پریودیم بوددردشدیدکمروپاداشتم الان 10روزه پریودیم عقب افتاده بعضی موقع هام نوک سینم یکم سفت میشه فشارم بدی دردمیگیره هفته اولم بیبی چک استفاده کردم منفی بود الان بایدچیکارکنم
- جواب پاتولوژی
MACROSCOPIC: Material received for consultation consists of two H&E stained slides and two paraffin blocks No: 02-62 accompanied by a copy of corresponding pathology report from “Hajar Hospital pathology laboratory, Tehran” with diagnosis of: -Endometrial curettage: Atypical endometrial hyperplasia MICROSCOPIC: Please see the diagnosis DIAGNOSIS: Outside H&E stained slides and prepared slides from outside paraffin blocks No: 02-62 designated as: A) Endocervical curettage: -One tiny portion of crowded atypical glands consistent with atypical hyperplasia /EIN -Other fragments: Chronic endocervicitis and shedding endometrium, B) Endometrial curettage: -Endometrial polyp -Late secretory shedding endometrium -No hyperplasia or malignancy is seen in this specimen NOTE AND COMMENT: -Please check for the contaminant in specimen No: A. -Slides and blocks returned to the patient. با سلام . جواب پاتولوژی اولم هیپرپلازی آندومتر و سرویکس هر دو بود اما در بازخوانی مجدد فقط هیپر پلازی سرویکس دیده شده آیا باز هم باید هیستروکتومی کنم؟ممنون
- تنبلی تخمدان وپریودی
سلام خسته نباشید من تنبلی تخمدان دارم ۱۸ سالمه متاهل هستم هنوز عروسی نکردم در پریودیم خیلی مشکل دارم خونریزیم خیلی کمه در نوارم حتی خون قهوه ای و مرده هم هست وقتی ک میخام پریود بشم خیلی دور خونریزیم میاد لکه لکه میاد اولش بعدشم دوباره خیلی کمه دکتر رفتم قرص دوفاستون بهم داد ولی فایده نداشت چیکار کنم
- سلام من د سونو که دادم یه تصویر از ناحیه اکوژن به ابعاد ۹×۱۰ دیده شده که گفته شاید پولیپ یامیتو اندومیوم باشه ایا نگران کننده هست وم
چون میخوام باردار شم میخواستم بدون نگران کننده هست یا نه ممنون
- اسپرم
سلام خانم دکتر آیا شکل اسپرم آقا صفر باشد ولی حرکت و تعداد آن خیلی خوب باشه احتمال بارداری هست
- درد و سوزش و احساس توده در جای سزارین
سلام خسته نباشید من ۷ساله سزارین کردم الان چند وقتیه خیلی خیلی شدید گوشه سمت راست خطر سزارین میسوزه و درد میکنه و ورم داره و یه توده بزرگ و سفت و سوزناک اون زیر لمس میکنم که به پهلو خوابیدن و دمر خوابیدن و راه رفتنو برام کمی دردناک کرده خیلی استرس دارم و نگرانم میخواستم بدونم چیه چیکار کنم بدون عمل خوب میشه آیا و اسم این مشکل من چی هستش
- مشکل سینه
سلام ۴۴سالمه توی سینه سمت راستم حدودیک سالیه که یه چیز خیلی سفتی مثل گردو هست که اول بالا نزدیک زیر بغلم بود حالا حرکت کرده و اومده روی نوک سینه.وقتی بوی سرخ کردنی بهش میخوره هم بزرگتر میشه وهم دردش بیشترمیشه گاهی وقتا مایع سفیری ترشح میکنه وروی نوکش خشک میشه که وقتی میکنم انگار دردش کمتر میشه .قبل عیدم رفتم پیش دکتر گفت باید برم ماموگرافی که دیگه کرونا پیش اوند والان نمیتونم دیگه مراجعه کنم اگه میشه راهنماییم کنید
- عقب افتادن قاعدگی
سلام ایا روزه گرفتن روز عقب افتادن پریودی تاثیر داره؟درد دارم یه وقتایی ولی پریود نشدم
- اقدام به بارداری
سلام خانم دکتر عزیز خسته نباشید ببخشید میخواستم بدونم درحال اقدام به بارداری مراجعه کردن به دندان پزشکی مشکلی داره؟
- نازایی.
سلام.خسته نباشید.تنبلی تخمدان دارم در کلینیک مهر افزا پس تزریق آمپول تقویت تخمدانها«مریونال ،پیورگان،...» و با داشتن یک تخمک،تخمک کشی برای انجام میکرو انجام دادن ، دوروز بعد ،به من زنگ زدن گفتند که تخمک شما پوچ بوده و کلا تخمک شما ضعیف است وباید تخمک اهدایی بگیری. من تا حالا 4 بار سقط جنین داشتم که بطور طبیعی حامله شدم قبل از اینکه پیش مهر افزا بروم.آیا با وجود چنین شرایطی می توانم دوباره اقدام کنم برای درمان ، بدون اینکه تخمک اهدایی بگیرم .نظر شما چیست؟
- توده هایپواکو
سلام وقت بخیر من رفتم سونگرافی نوشته توده هایپواکوباحدودمشخص به ابعاد19×16×20میلمتردرقسمت فوقانی داخلی برست چپ رویت شدکه در بعضی قسمت ها دارای حاشیه میکروندولرمشکوک میباشد (B4a)داکت های متسع درهردوناحیه رتروارئولاردیده شد توده سالیدبانمای suspiciousدرحال حاظروبهم خوردگی بافت در پستان وچپ وراست مشهود نبود
- بارداری
سلام استفاده از پودر موبر یا نوره در باردارضرر داره؟


