Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- آمیکرون کودکان
بچه دوساله از صبح ازهال داره وتب، دادن ازیترومایسین اشکالی نداره؟
- تورم و درد و غدد لنفاوی زیر بغل
سلام من هم ال دی مصرف میکنم هم قرص ویتامین d هم بخاطر کم کاری تیروئید لیوتیروکسین ۵۰ میخورم چند روز بعد شروع مصرف قرص لووتیروکسین لنفهای زیر بغلم یک سمت به اندازه یک نخود و سمت راستم از وسطه زیر بغل تا بازو به صورت رشته ای به اندازه ی چند نخود پشت هم تورم شد هم دردناک بود الان سمت چپم تورم و دردش داره محو میشه ولی سمت راستم درد میکنه و دردش تا بازو ادامه داره البته بعد از پایان ۲۱ قرص ال دی یکی دو روز بعدش درد هم دو سمت ناگهانی از بین رفت بعد ۷ روز و شروع مجدد قرص ال دی دوباره زیر بغل سمت راستم درد میکنه و تورمش همچنان هست ممکنه عوارض قرص لیوتیروکسین باشه و یا تداخلش با ال دی یا ویتامین d ؟؟؟
- مصرف دارو دزوسپتیو
با سلام این داروی دزوسپتیو رو دکتر برای کیست تخمدانم تجویز کرده ولی من در یک وب سایت خوندم که برای ضایعه چشمی خطر دارد من چشمم ضعیف است و مگس پران دارم برای همین ترسیدم مصرف کنم آیا خطر دارد برای چشمم ؟ و مصرف این قرص پرمویی را زیاد میکند ؟
- رابطه ی جنسی
من باکره هستم و با نامزدم رابطه لاپایی داشتیم وقتی اسپرمشون اومد اصلا سمت واژنم نبود و با دستمال تمیز کرد و بعد مالید به ردی واژنم ولی اسپرمشون اصلا سمت واژنم نبود بعد اینکه اومد با دستمال پاک کرد روی واژنم مالید ولی اینکه پیشاب یا قطره های اخرش مالیده باشه یا نه نمیدونم قر۱ اورژانسی مصرف کروم ولی یکی دد روز هست درد تو شکنم دارم دلم می پیچه میخواستم بدونم از چیا و اینکه خیلی نگرانم باید چیکار کنم مطمئن شم حامله نبستم وگر پریود شم یعنی حامله نیستم درسته؟
- شمارش فولیکول
سلام خانوم دکتر . چن روز پیش سوالی در مورد خونریزی کمقاعدگی پرسیده بودم گفتین سونوگرافی شمار ش فولیکول ضمن قاعدگی . یعنی روز چندم پریودم این سونوگرافی رو باید انجام بدم؟
- ….
سلام ببخشید من امروز خود به خود مغزم خیلی درگیر بکارت شده وقتی ۱۲سال داشتم خود ارزایی داشتم ولی دخولی انجام ندادم ویا سطحی بوده ولی همون موقع ترک کردم ولی بعد هفت هشت سال امروز از صبح درگیرشم اگه بفهمن رابطه نداشتم و جزئیه گواهی میدن؟؟؟
- داخل رحم
سلام خسته نباشید . من سه ماه پیش یک سونوگرافی داخل کلیه گرفتم متوجه شدم رحمم در ناحیه فونیکس شکل septateدارد و حجیم است الان قصد بارداری دارم لازم هست برم سونوگرافی داخل رحم بگیرم وآیا باردار میشم؟؟؟
- باروری بعد کورتاژ
سلام.دقیقا یک ماه پیش به خاطر بارداری مول ساکشن کورتاژ شدم.ترشحات تازه سفید رنگ شده از آنجایی که تا شش ماه یا بیشتر نباید حامله شد. ورابطه بدون کاندوم داشتم آیا میشود قرص ال دی خورد ودوباره دچار خونریزی شدید نمیشوم.
- داروی هورمونی
سلام روز بخیر حدود هجده سال است به خاطر پلی کیستیک بودن تخمدانها از قرص ال دی استفاده میکنم و هرزگاهی چکاپ میروم و سونو میدهم همیشه همین قرص رو برام تجویز میکنن، دوسال پیش با سونو پیش دکتر رفتم گفتن هم دیگه تنبلی نداری هم کیستا از بین رفته ، احتیاجی به مصرف قرص نداری ، قطع کردم و خودم طبیعی قاعدگی داشتم ولی دچار لکه بینی میشدم، مجبور شدم دوباره ال دی مصرف کنم و خیلی دچار التهاب می شوم و به درد دوره ای سینه دچار میشوم ، قرص ویتاگنوس استفاده کردم از لحاظ کاهش التهاب خیلی خوب بود ولی لکه بینی داشتم از طرفی مصرف ال دی خیلی دچار التهابم میکنه نمی دونم چی کار کنم لطفا راهنماییم کنید ، بفرمایید چه دارویی برام بهتره؟
- سلام و خسته نباشید من در هفته ۱۲ بارداری هستم و ب خاطر عفونت پماد کلوتریمازول ۱ درصد استفاده کردم دو شب هست که استفاده کردم و الان کمر درد شدید گرفتم ایا ربطی و پماد داره یا ن
- لکه بینی
سلام وقت بخیر یه نفر قبل ازاینکه بره کربلا ده روز قبل از تاریخ پریودش قرص روکین خورده که پریود نشه بعد الان که روز ۱۳ و۱۴ هست میگه دچار لکه بینی شده چکار کنه قطع بشه؟؟ دوتا روکین بخوره ؟؟یا میتونه یه روکین یه پروژسترون بخوره؟؟
- نازایی
سلام،تنبلی تخمدان دارم و با مصرف دارو هر ماه فولیکول غالب دارم ولی باردار نمیشم ،۳ سال قبل عمل سپتوم رحم هم انجام دادم گفتن رحمم الان نرماله،شوهرم هم سالمه،پس چرا باردار نمیشم؟؟؟ممکنه به خاطر عمل سپتوم باشه؟؟
- خودارضایی و کیست بارتولن
تحریک و خودارضایی بعد از ۲ هفته عمل کیست بارتولن ضرر است؟
- سلام من ۲۱ روز پیش پیش کورتاج شدم به علت ضخامت ۱۸ بعد حدود ۱۲ روز پیش امپول لوپرومر تزریق کردم الان دوباره پریود شدم این طبیعی است خیلی ممنونم راهنمایی کنید
- تداخل
باسلام من به علت فشارخون چنددارو ازجمله املودیپین مصرف میکنم.پزشک دیگری برای پوکی استخوان کلسیم تجویز کرده ولی مسئول داروخانه گفت ایندو باهم تداخل دارند. آیا اگرآملودیپین را صبح وکلسیم را 12 ساعت بعدمصرف کنم باز تداخل دارند؟ ممنون از راهنماییتون
- سلام فولیکولی به پیامبر ۲۲م.م درتخمدان راست خطر داره
- کیست تخمدان
سلام من پریودم نامنظمه دکتر هم رفتم ففط ای دی برام تجویز کرد فک کنم کیست تخمدان دارم مصرف کلو میفن برام مشکلی از جمله نارکی رحم ایجاد نمیکنه
- عمومی
سلام خانم دکتر من ۱۹ سالمه و سینه هایی کوچکی دارم سایز ۶۵ /۷۰ هستش دلیل کوچکی سینه هایم به چه دلیلی هستش ؟ میشه روش های طبیعی یا خوراکی سایز و افزایش داد ممنون میشم راهنمایی کنید
- تغیرات فیبروکیستیک شدید خوش خیمfcc با گسترش patchy
سونوگرافی سینه
- کیست
سلام درسونگرافی من نوشته ک یک کیست درتخمدان حاوی یک جزاکوژن مشابه clotدیده شده معنیش یعنیی چ


