Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- کیست مولتی لوکولار
سلام ..من سونو انجام دادم .یک کیست ب قطر ۳۵م م با نمای هموراژیک در تخمدان چپ دارم و یک ضایعه کیستیک مولتی لوکوله حاوی سپتاهای متعدد ب ابعاد ۷۰ *۳۹م م در آدرنکس راست دارم باید چکار کنم ؟؟آیا خطرناکن ؟
- درد مقعد در دوران پریود
ببخشید من فقط در دوران قاعدگی دچار درد مقعد میشوم در حدی که دفع کردن برام سخت میشه
- لابیپلاستی
آیا عمل لابیپلاستی نیاز به همراه داره برا انجام عمل و همچنین سفید کردن واژن
- زگیل تناسلی
سلام وقتتون بخیر زگیل روی ران پا جز زگیل تناسلی هستش؟
- زیبایی
سلام خانم دکتر شرف الدین عمل هایمنو پلاستی رو برای دخترا انجام میدن؟
- سندرم راکی تانسکی؟
من سال ۸۳سپتوم طولی وعرضی واژن داشتم وجراحی شده ام وسال ۹۲آژنزی واژن وآژنزی سرویکس داشتم وجراحی شده ام ورحم وتخمدان هم دارم ودرسونوگرافی من نوشته شده که رحم partialbicornate وسپتوم بلند وپرید وعادت ماهانه هم میشوم . سوال من این هست که .پس من الان جز افرادی هستم که سندرم راکی تانسکی دارند درسته ؟
- نمونه برداری کورتاژ
سلام خسته نباشید مادرم در رحمشون کیست داشتن و کورتاژ کردن جواب آزمایش نمونه برداری هم این طوره :داده های بالینی: AUB ماکروسکوپی: نمونه در دو ظرف جداگانه با برچسب زیر دریافت شد: 1. "کورتاژ آندومتر"، شامل چندین تکه بافت به ابعاد 2x2x0.5 سانتی متر است. ارسال شده در مجموع در 3 بلوک # 1-3 2. "کورتاژ اندوسرویکال"، شامل چندین تکه بافت به ابعاد 1x1x0.3 سانتی متر است. در مجموع در 1 بلوک شماره 4 ارسال شده است تشخیص: 1. و 2. با برچسب "کورتاژ آندومتر" و "کورتاژ آندوسرویکال": - یافته های هیستوپاتولوژیک مطابق با پولیپ آندومتر با کانون هایپرپلازی آندومتر بدون آتیپی اندو سرویکس غیرقابل توجه»» میشه تفسیرش رو بگین
- لوله
سلام. کشاله ی ران نزدیک استخون تناسلی فکر میکنم لوله باشه درد میکنه و دردش تو پام میزنه و وقتی بهش دست میزنم مثل یه چیکه اب تو اون قسمت احساس میکنم و لوله های زیر شکمم همینطور. به چه کسی مراجعه کنم و چطور معاینه انجام میشود؟ مشکلم چیست؟
- ماندن بقایای حاملگی
من ۲۶مهرسقط داشتم تو۵هفتگی بقایادارم ۲۰*۲۳*۱۱mmوحجم ۳ccمیگن چسبیده به جداردارای فلوی عروقی هستش وبایدکورتاژ بشم قبلاهم سابقه ی کورتاژداشتم میخاستم بدونم نمیشه بادرودی بقایا دفع بشع
- ضایعه اکوژن۱۳×۸mm
با عرض سلام و خسته نباشید خدمت دکتر سرکار خانم بهناز شرف الدین بنده خانومی چهل و نه ساله هستم که دو بار زایمان طبیعی و دو بار زایمان سزارین داشتم وله به مدت شش ماهIUD گذاشتم و خون ریزی های نامنظم و شدید بین دو پریود و حتی در زمان پریود دارم بعد از انجام سنوگرافی متوجه ضایعه اکوژنی به ابعاد۱۳×۸mmشدم به تشخیص پزشکم گفت باید عمل کنی حالا من خیلی استرس دارم ایا ضایعه اکوژنی خطرناکه؟یا سرطانه؟ ممنون از شما دکتر گرامی
- سونوگرافی.رحم.وضماعم
کورپوس لوتیوم هموراژیک به سایز13*11mm(سیزده ستاره یازده میلیمتر) ببخشید امیدوارم منظورم ورسونده باشم .واینکه.میوم هترو اکوبه سایز32*30mmدرخلف فوندوس میوم اینترامورال به سایز33*31mmدرخلف بادی میوم ساب سروزال27*15mmدرخلف میانی بادی ومیوم ساب سروزال 28*22mmدرقدام فوندوس. ممنونم.پاسخ.بدین
- خونریزی بعد از دوران قاعدگی
سلام.خسته نباشید.من از ۱۲اسفند پریود شدم و غیر از ۱۷روز فروردین که پاک بودم تا الان خونریزی یا لکه بینی دارم.۲۱اردیبهشت به تشخیص پزشک کورتاژ شدم یک کورتاژ تشخیصی هم سال ۹۸ داشتم.هیچ مشکلی ندارم نه فیبرون نه سرطان نه کیست.۲۰روز قرص ldخوردم و الان ۵روزه قطعش کردم و خونریزی شدید دارم.از دیروز دوباره شروع به مصرف کردم.که شب پنجم میشد اما فرقی نکرده وضعیتم.خواستم بپرسم آیا میتوانم دوفاستون استفاده کنم.۴۷سالمه وزنم ۹۷کیلوست.پیشنهاد شما جیست.لطفا راهنماییم کنید.مننونم
- خونریزی شدید و طولانی
با سلام و وقت بخیر من ۸۰ روز پیش زایمان کردم ولی همچنان خونریزی دارم سونو ازمایشاتم نرمال بود دکترم ترنسید تجویز کردن ولی به خاطر شیردهی میترسم مصرف کنم مفنامیک اسید هم خوردم ولی تاثیری نداشت لطفا بفرمائید با توجه به اینکه شیر میدم مصرف ترنسید برای نوزاد مشکلی ایجاد نمی کنه؟با توجه به اینکه نوزاد من مشکل قلبی هم داره ممنون میشم
- توده زیر خط بخیه
سلام من توده در محل خط بخیه دارم و خیلی درد داره و اذیت میکنه امکان داره جواب بدین دارویی هست که آب کنه با لاید حتما عمل جراحی به متکرم
- درد بخیه های سزارین
- فیستول
سلام خانم دکتر من چند ماه پیش زایمان زودرس داشتم طبیعی سرکلاژ دهانه رحم هم انجام دادم که جواب نداد وقتی که باد معده ازم خارج میشه از واژن هم همزمان خارج میشه امکان فیستول هست؟ البته موقعی که کنترلش کنم از واژن خارج نمیشه ولی وقتی بی اختیار باشه و بدون کنترل از واژن هم خارج میشه
- خ ریزی زیاد ولخته
سلام از فروردین امسال خونریزی های طولانی همراه لخته های بزرگ همراه خونریزی زیاد وبعد تمام شدن دوران پریودم لکه بینی مداوم تا پریودی بعدی پارسال اسفند یه سقط ۸ هفته داشتم که باید کورتاژ میشدم ولی انجام ندادم تا خودش باقی بقایا دفع شه سه تا دکر زنان در طول این مدت رفتم اولی آزمایش پاپ اسمیر نوشت دادم مشکلی نبود جز یه عفونت خیلی کم که گفتن طبیعیه بعد دکتر دوم سونو نوشت تو سونو گفتن مشکلی نیست دکتر سوم برام مفنامیک اسید ویتامین کا واهن نوشت گفت اگه باز خوب نشوی بیا برای معاینه واونو ترانس واژینال میخواستم بدونم مشکل چیه آزمایش خون هم دفعه اول پیش دکتر رفتم دادم برای بارداری فکر کردم باردارم منفی بود ولی همش لکه بینی دارم در طول ماه در پریودم هم خونریزی شدید ولخته که از کار زندگی میفتم دوتا بچه دارم یکی ۳ یکی ۱۰ ۳۲ سال سن دارم خونریزی غیر طبیعی تو خانوادمون مادرم مثل من بوده
- کیست بارتولن
سلام ...من همیشه در قسمت راست غده بارتولن متورم دارم...چند سال پیش آبسه کرد ولی با خوردن چرک خشک کن سر باز کرد و عفونت دفع شد...میخواستم بدونم الان که سمت راست من مدت زیادی هست متورم هست ولی درد نداره اصلا ...توی رابطه هم مشکلی ندارم ....مشکل ساز هست ؟ احتیاج به مراجعه به دکتر هست؟
- یائسگی
سلام من ۵۴ سال دارم و حدود ۶ سال که یائسه شدم و پنج ماه قبل به علت لکه بینی کورتاژ شدم که جواب پاتولوژی و پاپ اسمیر خوب بود و الان یه هفته است که درد دارم البته یک روز هم لکه بینی داشتم ود رفتم دکتر بهم ازیترومایسین و پماد واژینال داد و امروز دردم خیلی زباد بود نگرانم لطفا کمکم کنید
- تنبلی تخمدان
سلام.من مدتی پیش در ناحیه تناسلی یه تغییر رنگ داشتم،چون پوستم سفیده مشخص بود.بعد چند ماه آزمایش دادم و مشخص شد که تنبلی تخمدان دارم.الان 10روز دوفاستون مصرف کردم و ماه بعدهم باید 10تا بخورم. حالا این دارو به رفع اون تغییر رنگ کمک میکنه و خوب میشه یا باید داروی دیگه ای هم استفاده کنم؟؟ ؟


