Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- پیگیری سوال قبل (هماتوم بارداری)
شیاف پروژسترون ۱۰ عدد دارم .تا زمان غربالگری اول باید استفاده کنم یا همین ده روز کافیه؟
- سلام من برای بارداری از قرص کلوفین میخورم دو دوره خوردم ۲ماه باردار نشدم برای باره ۳وم میخورم بعد چند روز بعدش سونو گرافی داخلی انجام بدم خوبه برای اندازه تخمک چند هست
- جفت لاترال
سلام خانم دکتر، بنده در سونوم نوشته جفت لاترال رسات با گرید 1 قرار دارد سن بارداری 31 هفته است آیا برای این سن گرید 1 مناسب است؟
- iui و ivf
چرا درجه امپول سینال اف برای بیماران فرق می کنه
- اینوفولیک
میخواستم بدون قرص اینوفولیک باساشه فرق داره یا نه دکتر واسه من قرص تجویزکردولی داروخونه ساشه داده .به نظرشما از ساشه ها استفاده کنم یانه
- بارداری
سلام وقت بخیر، خانومي 32 ساله هستم، 8 مرداد پریود شدم 24 مرداد يه نزدیکی با روش جلوگيري طبیعی داشتم، همسرم مطمئن هست که مایع منی داخل واژن ریخته نشده، از چند روز بعد نزدیکی احساس درد در سمت راست زیر شکمم داشتم، الان بعد گذشت هشت روز از رابطه دو روز هست که دچار لکه بینی قهوه ای رنگ مقدار کم شدم احتمال داره باردار باشم یا اینکه لکه بینی قبل پریوده؟ اگه الان از بی بی چک استفاده کنم جواب ميده؟ پاینده باشید
- ###بارداری
سلام وقت بخیر خانم دکتر من سه ماهه که بع بارداری اقدام میکنم اما باردار نمیشم رفتم دکتر گفته هیچ مشکلی نداری سه ماهه که اقدام میکنم اما پریود میشم حامله نمیشم از چی میتونه باشه چرا اینطوری میشه ۳ ساله ازدواج کردم ۲۱ سالمه خیلی نگرانم تو رو خدا راهنماییم کنین
- پلاکت خون
سلام من پلاکت خونم در ماههای اولیه بارداری پایین بوده الان توی سه ماهه سومم وپلاکتم بالارفته میخام بدونم طبیعی هست یانه؟
- شیاف پروژسترون
سلام خانم دکتر من بیمار شما هستم و وارد هفته نهم بارداری شده ام طبق تجویز شما دو عدد شیاف از طریق واژینال استفاده میکنم یک عدد صبح و یک عدد شب بعد از استفاده شیاف دراز میکشم تا کاملا جذب شود متاسفانه بعد از بلند شدن بیشتر شیاف خارج میشو میخواستم بدونم که اشکالی نداره ؟
هم چنین قبلا که شیاف رو از مقعد استفاده میکردم بیشترش دفع میشد .
ممنونم از زحماتتون - واکسن ۱۸ سالگی
سلام خسته نباشید من متاهلم و در حین اقدام به بارداری میتوانم واکسن ۱۷،۱۸سالگیمو بزنم یعنی برای باردار شدن مشکلی ایجاد نمیکنه ممنون میشم راهنماییم کنید
- بارداری
سلام من دوماه پیش با نامزدم رابطه مقعدی داشتم و منی وارد بدنم شده اولین ماه بعد رابطه پریود شدنم دوروژ بود و رنگش قهوه ای یعنی باردارم
- سقط
سلام آقای دکترمن مادریه دختر۱۶ساله هستم دخترم موردتجاوزازعقب قرارگرفت بردمش دکترگفتن پرده سالمه چهارتاآمپول پرژسترون براش زدولی بعدش متوجه شدم بادجودپرده بارداره وکیسه تشکیل شده الان قرص سایتوتک میخوام بهش بدم باوجودامپول پرژسترون سقط انجام میشه؟چندروزم هست خونریزی ودردزیرشکم داره توروخداجوابم بدیددارم ازاسترس میمیرم.
- حمام بعد از سزارین
سلام چند روز بعد از سزارین می تونیم حمام بریم ؟
- رابطه محافظت نشده
سلام.ببخشید خواهشا بهم جواب بدیدمن تو مهرماه ک ۱۳پریودشدم بعد ۲۶رابطه محافظت نشده بدون دخول داشتم ولی مایع منی روی من ریخته شدوبعدازگذشت ۲۴ساعت دوتاقرص اوسیز۰/۷۵خوردم وآبان ماه هم روزسیزدهم پریودشدم ولی سه روزیاشایدم کمتربودوآذرماه هم ۱۷پریودشدم ولی دقیق مثل ابان ماه بودتعدادروزهاش ودی ماه هم روز۲۲پریودشدم والان ک بهمن ماه هستش ۲۶پریودشدم ولی رنگ خون پریودی خیلی کمرنگ وانگارخلط مانندهستش وسوزش سردل شدید هم دارم اینا میتونه نشونه بارداری باشه ؟ممنونم اگ زودجواب بدید
- امپول واریوپپتیل
باسلام من قصد بارداری دارم اما با تشخیص و تجویز پزشکم ۳ دوز امپول واریوپپتیل ۳و ۷۵ با فاصله زمانی ۲۸روز یکبار تزریق کردم الان بیش از ۳ ماه از تزریق اخرین دوز من میگذره ولی خبری از پریود نیست و همچنین خیلی میل جنسی کم شده و دچارحشکی واژن شدم.از طرفی قرار شد که پریود بشم از روز سوم داروهای بارداری رو شروع کنم.حالا سوال من از شما اینه که بنظرتون میشه امپول پروژسترون تزریق کنم که زودتر پریود بشم ؟ تزریق پروژسترون میتونه کمکم کنه که زودتر پریود بشم؟ وآیا تاثیر بدی توی روال بارداریم داره یا خیر؟ ممنونم
- بارداری ناخواسته
من دارای یک فرزند سه ساله و یک فرزند دو ماهه هستم که خانم در دوران شیردهی فرزند دوم هست و فقط از شیر مادر استفاده می شود. پس از گذشت دو ماه از شیردهی خانم پریود شدن (جای تعجب داره) و بعد از سه روز از پاک شدن نزدیکی داشتیم و متاسفانه پیشگیری نداشتیم و کار از کار گذشت! نیم ساعت بعدش از دو قرص اورژانسی هفتاد و پنج درصد استفاده شد و در ادامه برای اطمینان دو قرص دیگه هم مصرف شد. یعنی از چهار قرص اورژانسی هفتاد و پنج درصد در فواصل دوازده ساعت استفاده شد. به متخصص زنان مراجعه کردیم صراحتا میگفت شما باردار شدین و برای سه هفته بعد آزمایش دادن. ما دو تا بچه داریم و الان خانم در دوران شیردهی هست و اصلا بچه نمیخواهیم خواهش میکنم راهنمایی کنید سوال اول : در شرایط بالا اصولا بارداری رخ می دهد یا خیرسوال دوم : فرض کنید همین الان باردار شدن آیا تا زمان آزمایش (سه هفته بعد) میشه با غذاهای طبیعی مثل زعفران و دارچین و زرشک و . . . یا با خوردن قرص های خاص بارداری اتفاق نیفته سوال سوم : فرض کنید بعد سه هفته آزمایش دادیم و باردار باشه آیا با خوردن قرص های خاص میشه بارداری تموم بشه یا نیاز به جراحی هست
- عفونت واژن
سلام ببخشید دوره ی دوم بارداری هستم دکتر واسه عفونت قرص فلوکونازول ۱۵۰ هر سه روز یکی سه عدد تجویز کرده اند مشکلی داره یا مصرف کنم
- زایمان
سلام من ۳۶هفته۳ روزمه. دوبار اخر که سونو دادم جنین بریچ بود حالا شما سونو نوشتید که من فردا برم انجام بدم اگه بازهم جنین بریچ باشه ۳۰مهر که نوبت دارم شما زمان زایمان سزارین مشخص میکنید؟؟ ۱۵آبان تاریخ زایمانم هستش البته بصورت طبیعی
- اقدام به بارداری
سلام خانم دکتر . من 31 سال دارم و تقریبا یکسال مشکل عفونت دهانه رحم داشتم که با فریز مشکل حل شد . الان تقریبا 8ماه است که اقدام به بارداری گرفته ام . اما نتیجه ای نداشته . چندین دکتر بعد از معاینه گفتند که مشکلی نداری اما تنها یک دکتر گفته بود که ممکن است در این سن لوله هایت بسته شده باشد دیگر امکان بچه دار شدن نداشته باشی . میخواستم بپرسم آیا واقعا صحت دارد یا نه؟ و اینکه آرمایش قبل از بارداری هم انجام شده بدونه هیچ مشکبی و مولتی ویتامین هم مصرف میکنم . چه افداماتی باید برای بارداری انجام دهم ؟
- توده کیست اکوفری
سلام خسته نباشید خانمم ۲۱ سالش در تخمدان راستش توده کیست اکوفری تک خانه ای ب ابعاد ۲۹*۳۵ داره که حدس برکیست پاراورین یا کیست مزانتریک ایا برای بارداری مشکل ایجاد میکنه؟


