Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- میر متر هتروژن ادنومیوزیس رحیم بزرگ
سلام مجردم سونوگرافی رحم در ابعاد ۹۰*۵۲هستش و هتروژن و شک به ادنومیوز و حدود آندمتر ناواضح است و خونریزی من از ۴ روز ۲ روز شده و درد قاعدگیم البته کمی بیشتر شده باید چه کار کنم ؟
- امنوره اولیه
اندازره رحم 25,27 تخمدان سالم
- فلوکلونازول۱۰۰
سلام من دوقلو باردارم وهفته ۲۳ هستم دکترم برای عفونتم قرص فلوکلونازول۱۰۰ هفته ای یک عدد واسم تجویز کرده ایا خطرناکه خوردنش؟
- کیست تخمدان
سلام من هم تنبلی تخمدان دارم و هم کیست و دکتر بهم قرص سیبل پیشنهاد کرد استفاده کردم و الان پروید شدم و به مدت ۲۰ روز که طول کشیده این طبیعی ؟
- بارداری
سلام دکتر واژن درد موقعه راه رفتن و پهلو ب پهلو شدن در ۳۷ هفته و ۳ روز طبیعیه؟ طول سرویکسم در ۳۷ هفته ۲۰ بود و سرکلاژم.
- بارداری
سلام خانوم دکتر عزیز. من 56 روز پیش عمل میکرو انجام دادم که متاسفانه جواب آزمایشم منفی شد و برای تکرار میکرو باید بعد از دوماه مراجعه میکردم. ماه پیش پریود شدم . ولی این ماه حدود 7 روز از موعدم گذشته ولی هنوز پریود نشده ام. تقریبا یک هفته است که دردی شبیه پریود دارم . تا دو روز پیش حالت تهوع داشتم و چشمهایم سیاهی میرفت . ترشح دارم که ابتدا بی رنگ بود ولی الان مقدرش کم شده و کمی مایل به سفید است. این پریود نشدن بخاطره عفونت است یا باردارم ؟
- باردار نمیشم
سلام خانم دکتر من سه سال هست اقدام به بارداری نمودم ولی با این همه دکتر رفتن سونوگرافی آزمایش نمونه برداری انجام دادم هیچ مشکلی ندارم حتی آمپول ناف هم زدن هنوز هم موفق نشدم باردار شم اگه میشه راهنمایی یا کمکم کنید ممنون میشم
- سلام من هیچ گونه نزدیکی نداشتم و نامزدم و پنج ماهه که پریود نشدم سونوگرافی رفتم و تخمدان پلی کیستیک دارم به نظر شمامشکل از چی میتونه باشه ولی اینو میدونن که عفونت شدید دارم
- انتقال جنین
با سلام خسته نباشید ۱۵ روز قبل انتقال جنین انجام دادم امروز آزمایش hcg دادم جواب ۱/۴ منفی بود آیا نیاز هست ۴۸ساعت بعد آزمایش مجدد بدم
- درد جای بخیه ای سزارین بعد چند یال
سلام وقت بخیر من 6سال پیش عمل سزارین داشتم چند ماه میشه جای بخیه سزارین خیلی درد میکنه از داخل شکم دکتر رفتم سنوگرافی کردم گفت فیبروم داری قرص دارو زیادی داد ولی هنوز هم درد دارم و این که پریودی نامنظم دارم اصلا پریود نمیشم تا نرم امپول نزنم لطفا بگین من چیکلر کنم
- واسه پلی کیست تخمدان دکتر خالی برام قرص اسپیرونولاکتون 25 داده هرروز صبح… من امروز خوردم حالم بد شد و قلبم اذیت شد. من 20سالمه. هرمون مردانه هم ندارم که این قرص رو نوشته. تو رگام و قلبم و مغزم حس بدی دارم ایا خطرناک؟ شنیدم باعث سکته قلبی و مغزی میشه و برای نارسایی این قرص تجویز میشه. حس میکنم تو قلبم ویبره گذاشتن و سرم گیج
- یائسگی زودرس و قطع پریود
با سلام . من 40 سال سن دارم و حدود یکساله که متوجه شدم دارم یائسه میشم . تا سال قبل همیشه پریودهای منظم و کاملا دقیقی داشتم بدون حتی یکروز تاخیر . و هیچگونه سابقه یائسگی زودرس هم نداشتم . الان در استانه ازدواج بودم که متوجه مشکلمم شدم و باعث شده مردد بشم چون شنیدم با توجه به شرایط من و بعد یائسگی هم امکان بارداری صفر هست و هم میل جنسی از بین میره و نمیخوام زندگی فرد دیگه ای خراب کنم پارسال amh 0.08 lh 7 fsh 12 بود . به چندین پزشک مراجعه کردم هیچ دارویی جز ویتامین c به من ندادند . الان سه ماهه پریود نشدم . دو ماه قبل 2 امپول پروژسترون هم زدم اما فایده نداشت .سونو کردم هیچ مشکلی جز کوچک شدن سایز تخمدانم وجود نداشت . ازمایش دادم و fsh 30 lh 29 amh 0.02 بود . دکتر برای من قرص استرومارین دادند که 15 شب بخورم و از شب شانزدهم هم دوفاستون را هم اضاف کنم . حالا چند سوال دارم :
- آیا باید با اتمام استرومارین و قبل شروع دوفاستون پریود شوم ؟
- ایا قطع ناگهانی پریودم یعنی من یائسه شدم ؟
- یکی از پزشکان گفتند با توجه به وضعیتم اگر بخواهم تخمک فریز کنم احتمال اینکه موقع تخمک کشی هیچ تخمکی نداشته باشم خیلی زیاد است و ارزش امتحان کردنش را ندارد . این درست هست ؟
- ایا راهی برای کاهش fsh و lh وجود داره ؟
- شما چه درمانی را برای من پیشنهاد میکنید ؟
- امپول دکاپتیل
سلام وقت بخیر آمپول دکاپتیل چقدر تاثیر داره تو قطع خونریزی غیر طبیعی ی خانوم با سن ۵۵ سالگی ممنون
- بارداری
من دوتا دختر دارم میخوام یه پسر هم داشته باشم بعداز 6سال اقدام کردم 3ماه رژیم گرفتم از روز 3پریودیم لتراکس خوردم وروز 11پریودم دوتا آمپول HCG زدم شب نزدیکی کردم اما باید 21ابان عادت میشدم 18شدم الان میخوام دوباره اقدام کنم روش ای وی اف یا ای یو ای چنده میتونیم انجام بدم وعادت هام هم یبار 21تا 21 یبار 16 تا 16 ماه پیش 21واین ماه 18چیکار کنم
- زنانه
باسلا خدمت خانم دکتر من 35 سال دارم عادت ماهانه طولانی مدت15رو دارم 3روز پاک میشوم دوباره باز عادت میشوم خیلی نگرانم میترسم بیماری داشته باسم
- زنان
سلام من ۱۸ سالمه وزنم ۵۶ هست ازدواج کردم و علایمی مثل عقب افتادگی پریودی را داشتم ولی تا قبل از ازدواج به مدت ۱ سال خوب و منظم شده بود ولی الان نه دوماه اول ازدواج ۲۶ و ۲۷ روز طول کشید وبرای پریودی بعدی دوماه رفت تا پریود شدم و من قرص ارژانسی مصرف کردم در اون مدت بعد دوباره دو برار با فاصله زمانی۱۹ و ۲۵ پریودشدم در این سیکل پریودیمم قرص ارژانسی مصرف کردم موهای زائدم از دقتی ازدواج کردم ب شدت موعای زایدم زیاد شد استرس همیشه دارم و دست و پاهام سرده و رنگ پوست بدنم زرده الان برای پریود شدن کمر درد و پا درد دارم ولی نمیشم مشکل تنبلی تخمدان داشتم ولی دکتر بهم گفت ک ضعیفه و دیگر هیچ مشکلی نداره خون ریزیمم اول زیاده و بعد خوبه وقتی ک ازدواج کردم رابطه جنسی بر قرار کردم اول ک پریود میشم خونی ک میاد رنگ تیره ای دارد و ترشحاتم در اوایل خوب بود ولی از زمانی رابطه کامل بر قرار کردم یک بار دچار عفونت شدم و ترشح خیلی زیاد داشتم و سوزش وحشتناک و بوی بد ک خوب شدم تو این دوره ولی این طور نشدم و پریودم نشدم مشکل از کجاست از قرص هاست لطفا راهنمایی کنید و برای بچه دار شدن مشکل داره خانواده خیلی روی بار داری خیلی حساس
- سقط کردن جنین در ۵هفتگی
من ۵هفتم بود متوجه شدم باردارم قرص میزو پروستل گرفتم یکی زیر زبان یکی واژینال بعد دوساعت بعد به همین روش.هیچ علائمی نداشتم صبح .یکم خون اومد ازم و یه خیلی کوچولو لخته همین دیگه نیومد ازم شب دوباره ۴تا قرصو خوردم .بازم هیچی خونریزی نداشتم حتی درد هم ندارم خیلی هم طناب و تحرک هم داشتم .میشه کمکم کنید دلیلش چیه
- تزریق آمپول سینال اف
سلام دکتر به من چند بسته آمپول سینال اف داده که هربار باید دوتا آمپول در یک سرنگ تزریق بشه ولی نحوه تزریق رو نگفته، ومن تا بحال عضلانی در باسن تزریق کردم، مشکلی داره آیا درست تزریق میشه؟
- بارداری
با عرض سلام و ادب میخواستم سوال کنم ایا با ازدواج با دختر 40 ساله این امکان هست که ادم بچه دار نشه راستش یه دختری رو نشان داده لند که سنش 40 هستش و لی من میترسم بچه دار نشیم لطفا جواب این سوال را بفرمایید خیلی خیلی ممنونم و متشکرم
- پولیپ آندومتریال
سلام من توی سونو گرافی واژینالم پولیپ اندومتریال رویت شده.... این به چه معناست و راه درمانش با دارو حل میشه؟ روی باردار شدن تاثیری میزاره؟


