Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- قرص ترانگزامیک250در زمان بارداری میشه
استفاده کرد مشکلی ندارن باتشکر
- پریود نشدن
سلام ایا حرارت دمای بدن رو هروز سر یک ساعت مشخص اندازه گیری کنیم زمان تخمک گذاری مشخص میشود که نزدیکی بدون جلوگیری داشته باشیم برای باردار نشدن یا چه روزهایی میتوان نزدیکی ایمن داشته باشیم با خیال راحت یا بعد از رابطه قرص مصرف کنیم خطر دارد در طولانی مدت ممنون میشم جواب بدید
- قرص و آمپول پروژسترون
سلام من بسیاراززدن آمپول میترسم ودکتربرای بازشدن قاعدگی آمپول پروژسترون تجویز کرده آیادرد یاعوارض هنگام تزریق وبعدازاون داره یاخیر؟وآیاقرص های پروژسترون تاثیر آمپول رو داره یا آمپول تاثیرش بیشتره؟
- کیست
سلام، آیا میتونم با وجود کیست اندو باردار بشم
- سلام من نزدیک دوماهه آمپول جلوگیری زدم الان ۲۰روزه خونریزی دارم دکتررفتم یه بسته قرص کونژوگه بهم داده ک ۶تامصرف کردم لکه م چیه قطع نمیشه ممنونم
- درمان فوکوس کلسیفیه
با سلام و احترام بنده سونوگرافی انجام دادم در سونوگرافی یک فوکوس کلسیفیه در دیواره خلفی فوندوس مشهود است ، مایه به دیامتر 5 میلی در کانال سرویکس مشهود است. میشه راهنمایی بفرمایید
- اندومتریومای اسکار سزارین در سمت راست
یکساله که درد دارم و پارسال سونودادم اندومتریومای محل سزارین دارم. خواستم ببینم ربطی به تخمدان داره. ینی به تخمدان هم سرایت میکنه؟
- پریود نامنظم
سلام خدمت خانم دکتر من ۱۸ سالمه ومجرد هستم ، خیلی وقته واژنم بوی بد میده و ترشحات پنیری زیاد دارم . الان دوماهه پریود نشدم ، قبلا یک ماه عقب میوفتاد ولی تاحالا دوماه نشده بود ،و قبلا هم سونوگرافی کردم و از قرص مدروکسی پروژسترون هم مصرف کردم... ولی خب الان بازم دوماهه پریود نشدم ممکنه از عفونت باشه؟ باید چیکار کنم؟
- لکه بینی
سلام و خسته نباشید.مادر من 43 ساله هستند و مدت 20 سال است که قبل و بعد از پریود لکه بینی دارند و روزهای این لکه بینی ها طی سال ها بیشتر شده است به طوری که فقط دوهفته یا کمتر (با احتساب لکه بینی ها) پاک هستند ایشان یک کیست و یک فیبروم هم دارند و تیروئید شان در معرض کم کاری است عموی ایشان هم دچار هموفیلی هستند ایا مرتبط است؟ و چه باید کرد؟
- سلام ببخشید قرص کو تریموکسازول در ماه هفتم اشکال دارد
- زگیل تناسلی
سلام دو سال پیش زگیل تناسلی داشتم که با پدوفیلین ازبین رفتن. چند مدت متوجه دو برامدگی به شکل زگیل تناسلی شدم چند مرتبه پدوفیلین زدم ولی ازبین نرفتن،نه تعدادش زیاد شده نه تغییری توی شکل و قیافه کردن.با این وجود که با پدوفیلین ازبین نمیرن ممکنه زگیل تناسلی باشند؟ با تشکر
- بیماری زنان
در بررسی التراسونیک به عمل آمده از لگن: رحم به ابعاد۱۰۵×۵۵×۴۵میلیمتر بوده که با توجه به سن parityحداکثرنرمال است،. پوزیسیون رحم AntevertedوAnreflexاست. شکل واکاوی پارانشیمال میومتریال طبیعی می باشد. امچندومتر با ضخامت دولایه ۴میلیمتر مشهود است. تخمدانها ابعاد حداقل نرمال دارند. تخمدان راست۲۶×۱۰میلیمتروتخمدان چپ۲۲×۱۴میلیمتر. تصویر فولیکولی بهرقطر۸میلیمتردرتخمدان راست مشاهده میشود. مایع ازاد در کلدوساک ملاحظه نمی گردد.
- ضرب دیدگی رحم
سلام وقتتون بخیر من توی دعوا با داداشم با لگد به رحمم ضربه خورده و اون قسمت هم کبود کرده الان زیرش همانگار سفت شده.روز اول هم خونریزی داشتم ولی بخاطر اون شرایط دعوا و استرس بوده خودم حس میکنم .سونوگرافی هم رفتم گفت تخمدانات سالمه بنظر شما نگران باشم بازم یا به دکتر مراجعه کنم؟و اینکه به چه دکتری مراجعه کنم بهتره؟؟
- آزمایش ادرار بعد از پاپ اسمیر
سلام خانم دکتر !وقت بخیر!میخواستم بدونم مشکلی نداره که بعد از پاپ اسمیر آزمایش ادرار بدم?
- پرده بکارت
سلام خانم دکتر من هیچ گونه رابطه جنسی نداشتم اما وقتی فهمیدم پرده بکارت چیه کنجکاو شدم و خودمو با عکس های اینترنتی مقایسه کردم ولی هیچ گونه شباهتی به این عکس ها ندارم پرده من شبیه بیضی بزرگه به صورت عمودی که بالاش شبیه ۸ شده و پایینش گرده و دوطرفش انگاره خط وجود داره خیلی نگرانم ۶ماه دیگه عروسیمه توروخداااااا جواب بدین چطور ثابت کنم من کاری نکردم خانوادم من و زنده نمیزارن کاش راهی برای اثبات باشه یا من اشتباه کنم سالم باشه😔😔
- بقایای کلسیفیه
ضخامت آندومتر ۱۰م م و اکوژن است با توجه به افزایش اکوی آندومتر احتمال وجود بقایای کلسیفیه را باید در نظر گرفت دیروز سونو گرفتم ۳۷سالمه یک ونیم ساله پریود نشدم باید چکار کنم
- بارداری
سلام.. آیا خونریزی بعد قرص اورژانسی احتمال بارداری را از بین میبرد؟
- کیست هموراژیک
سلام خانم دکتر من ۲۰ سالمه سقط جنین داشتم حالا تخمدان چپ کیست هموراژیک داره سایزش ۴۶در ۳۵ میلیمتر هس دکتر برام دارو تجویز نکرد آیا این اندازش میشه بترکه یا باید عمل شه
- گین آپ
سلام پودر گین آپ رو برای چاقی البته یکم چاقی مصرف بشه مضر هستش برای چه کسانی توصیه نمیشود که استفاده کننن چون تو گوگل سرچ کردم هم فواید داره هم مضره؟
- خال روی لابیا
سلام من دیشب متوجه ی برجستگی روی سطح داخلی لابیای مینورم شدم شکل خال سیاه رنگه و اطراف خال کم رنگ تر ولی به سمت مرکز که میاد سیاه میشه می خواستم بدونم این چی میتونه باشه


