Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- پولیپ وبارداری
سلام خانوم دکتر،ممنون ازجوابتون،من بیمارخودتون هستم،ببخشیدزیادسوال میپرسم،برای یادآوری میگم من پولیپ ده میلیمتری دارم،اگه باوجودپولیپ بارداربشم ریسک سقط جنین وجودداره درسته؟بهترنیست اول جراحی کنم نظرشماچیه،ممنون
- سلام receivd specimen in formalin labeled as Ovary consisted of an ovry measuring 5×4×4cm
- تشکیل پرونده بیمارستان
سلام من درهفته 38 بارداری هستم. اموز رفتم بیمارستان برای سزارین تشکیل پرونده دادم. مشاوره بیهوشی هم شدم اما یادم رفت بگم که مینور هستم آیا اشکالی پیش میاد یا روز عمل هم میتونم این موضوع رو بگم؟ آخرین آزمایشم رو خواستن که مشکلی نداشت ولی قبل از عمل یک آزمایش دیگه هم دارم آیا باید اونو با خودم ببرم؟با تشکر.
- هرمونی
با سلام .. خانم دکتر عزیز من مشکل هرمونی دارم و زیر چانه ام موهای زاید دارد و به دکتر پوست مراجعه کردم و به من دو نوع قرص هرمون داد که پایین بیاید...الان دو ماه است که هر روز درد های شکمی شدید دارم و حالت تهوع .. و دوماه است که عادت نشدم .. ایا مشکلی دارم و لازم است بیام مطبتون.. اگه مهمه حتما بگین بیام پیشتون و درمانم کنین
- سلام اگه قسمت داخلی بالای واژن پاره شه میتونه عصب ان ناحیه و بقیه ی بدن رو هم درگیر کنه
- سلام من ترنسم از این قضیه ناراحتم چیکار کنم
- اگر ضخامت آندومتر ۱۳ باشه مشکلی ایجاد میکنه با این شرایط میشه باردار شد
- سینال اف
سلام وقتتون بخیر من تحت درمان نازایی هستم وتنبلی تخمدان دارم یک دوره امپول سینال اف استفاده کردم وسایز فولیکولم ۱۸ شد که متاسفانه توی اون دوره باردار نشدم ومجدد پریود شدم آیا برای دوره بعدی هم امپول سینال اف بزنم ؟عوارضی نداره ؟
- ۱۴
سلام من ص۴ سالمه الان حدود ۱۵ روزه پریودم و تا حالا هم اینقدر طولانی نشده یعنی تا ۳ روز فقط تول میکشید اا ۴ روز الان ۱۵ روزه که پریودم
- IVF
برای شخصی که مشکل نازایی نداره و صرفا به علت مشکل ژنتیکی میخواد آی وی اف انجام بده درواقع اقدامات انجام شده بر روی رحم قبل عمل پانکچر و قبل انتقال جنین شامل چه مواردی است؟
- قطع پریودی در آبلە مرغان
من سە روز بود پریود شدە بودم ک آبلە مرغان.گرفتم، و قطع کرد خونریزیمو. البتە هرروز چن تا لکە داشتم،من چن روز قبل پریودی رابطە داشتم ولی فوری اورژانسی خوردم. بی روز میگذرە اما میترسم قطعی برا آبلە نباشە و نکنە حاملە باشم.امکان دارە آیا؟؟؟
- آزمایش هورمون
سلام وقتتون بخیر خانم دکتر بنده دوماه قرص روکین مصرف میکردم و بعد ۶ روز که قرص روکین رو قطع کرده بودم آزمایش هورمون دادم که شامل fsh و lh و انواع تیرویید بود آیا قرص روکین رو آزمایشم تاثیری داشته ؟؟ یعنی ۶ روز بعد از قطع قرص ازمایش هورمون دادم
- توده هایپواکو
سلام مادرم 48سالش هستش در سینه چپ توده هایپواکو دیده شد اندازه6×4 آیا خطرناک هستش
- سقط
سلام من دیروز سقط داشتم متاسفانه ناخواسته بود قرص مارولین مصرف میکردم نمیدونسم باردارم ولی اولش خونریزی کردم و ی تیکه از جنینن دیدم الان من باید چیکارکنم قرص مارولینو ادامه بدم؟
- کلسیفیکاسیون روی کبد جنین
وجود کلسیفیکاسیون کوچک روی کبد جنین وقتی در ازمایش غربالگری همه چیز خوب بوده و در ظاهر جنین هم علایم خطر نیست نشانه ی چیست؟
- اقدام به بارداری
با سلام و خسته نباشید من شش ماه ازدواج کردم پنج ماه اقدام کردم موفق نشدم سیکلم تازه منظم شده ٢٨روزه واسه رابطه جنسی برای بارداری روز در میان انجام شود یا هر روز با تشکر
- کیست تخمدان
با سلام و خسته نباشید کیست تخمدان به اندازه 30 میلی میتونه خطرناک باشه وبا دارو امکان داره از بین بره ؟
- آندومتر پرولیفراتیو
با سلام.خانمی ۵۵ ساله هستم اخیرا هیستروسکوپی شدم بعلت لکه بینی.جواب آندومتر پرولیفراتیو اومده.این خوبه؟یا خطرناکه
- بارداری
سلام خانوم دکتر. من هفته35 بارداری هستم بشدت نفخ (بدون یبوست) و سفتی شکم دارم طوری که وقتی دراز می کشم از درد نمی تونم به پلو بشم علتش چیست؟آیا برای جنین خطرناکه؟
- ادنوم، راهنمایی
خسته نباشید من ادنوم کوچک بدون ترشح دارم پرولاکتین ۲۸ و یکسال بیشتر آزمایش مجدد ندادم که ببینم پرولاکتین چند چون تو ام ار ای گفتن هیپوفیز بزرگ خیلی، بعد از هیپوفیز ام ار ای دادن و متوجه ادنوم شدن میخواستم بدونم بزرگی هیپوفیز میتونه خطرناک باشه؟ مخصوصا برای مغز همش میترسم بخاطر بزرگ شدن بترکه چون گاهی فشار زیادی تو سرم توروخدا راهنمایی کنید واقعا این احتمال هست یا خیر


