Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- دووعده استرایل قبل انتقال فرموش کردم
سلام من دووعده استرادیل ۲میلی فراموش کردم قبل انتقال باید هر هشت ساعت یک قرص استفاده میکردم در مثبت شدن مشکل ایجاد میکنه؟
- بارداری
سلام پريودم ٧ روز عقب افتاده،بيبي چك و ازمايش خون مثبت بود رفتم سونو گفت ساك بارداري مشاهده نميشه و اندازه رحم ٨٧*۵۶ است،مایع آزاد لگن مشاهده نشد،هر دو تخمدان سایز نرمال دارند،در میومتر و اندومتر ضایعه فضاگیر مشاهده نشد،اینا یعنی چی؟
- واکسن انفولانزا
سلام خانم دکتر خسته نباشید. باردار هستم، و ابتدای ماه پنجم. آیا زدن واکسن انفولانزا را توصیه میفرمایید؟ در چه سنی از بارداری بزنیم؟ و یا اینکه برند خاصی را توصیه میفرمایید من باردارم و تحت نظر شما متشکرم
- متخصص زنان
سلام خانم دکتر میخواستم بپرسم از شما که رحم به ابعاد تقریبی ۴۰×۸۰میلمتر بوده که باتوجه به سنو parityنرمال است . پوزیسیون رحم anteverted ,anteflex است.شکل واکوی پارانشیمال میومتریال طبیعی است. آندومتر با ضخامت دولایه ۷ میلیمتر مشهود است .تخمدان ها ابعاد واکوی طبیعی دارند. مایع آزاد در کلدوساکملاحظه نمیگردد. من ۱۸ سالمه و این نتیجه سونوگرافی هست که زیر شکم درد میکرد آیا نتیجه نرمال هست و اینکه بعد عادت ماهانه اقدام به بارداری کردم وبه مدت هرشب ،آیا بارداری اتفاق میافتد؟
- قرص لتروزول
سلام وقت بخیر من امروز روز ۱۴پریودیمه چن روز قبل قرص لتروزول مصرف کردم امروز سونو رفتم تخمدان راستم ی فولیکول ۱۲ وتخمدان چپم ی فولیکول ۱۳.۵ویدونه ۲۶دارم امپول زدم امکان بارداری هس بااین وضعیت؟؟؟
- بقایای سقط جنین
سلام خانم دکتر من دوهفته پیش سقط کردم و رفتم سونوگرافی که گفتن بقایا دارم و بهم قرص داکسی سیکلین و میتل ارگونوین دادن که بخورم الان دو سه روزه که قرص متیل ارگونوین تموم شده ولی هنوز از قرص داکسی سیکلین دارم و خون ریزی هم کمتر از قبل شده خونریزیم به رنگ قهویی تیره است الان بازم برم سونوگرافی یا بعد از اتمام قرص خون ریزی بند میاد؟؟
- عفونت در بارداری
سلام خانم دکتر عزیزم من در هفته ۱۷ بارداری هستم و هفته پیش به خطر عفونت و در بعضی مواقع داشتن ترشح پنیری و سبزرنگ به مدت سه روز پماد واژینال به تجویز شما استفاده کردم و یکی دو روز کاملا خوب شده بودم اما چند روزه دوباره عفونتم برگشته اینبارخارش دارم نوبتم پیش شما برای ده روز دیگست تو این مدت چیکار کنم؟
- بارداری
سلام خانم دکتر عزیزم پمادی که واسه بخیه سزارین دادید تموم شده آیا بازم باید بخریم و ادامه بدیم ؟ واینکه چند روز بعد از سزارین میشه رانندگی کرد ؟
- سوزش بخیه سزارین
سلام من حدود ۴۰ روز است سزارین شدم همچنان احساس سوزش در محل زایمان دارم تا چه زمانی سوزش ادامه داشته باشد طبیعی است وبرای بهبود سریعتر دارو وجود دارد
- قرص دوفاستون
سلام خسته نباشید من برای تنظیم قاعدگی دکتر بهم قرص دوفاستون داده از روز ۱۵ تا ۲۵ دوره و ماه اولی که این قرص رو خوردم ۲۸ روزه یعنی ۳ روز بعد از قطع قرص پریود شدم این ماه هم باید ۲۸ روزه باشه دوره ام چون درحال اقدام به بارداری هستم میخوام بدونم کی عقب میندازم که تست بدم
- راهنمایی
سلام خانم دکتر مادربزرگ من سرطان سینه دارن و دیروز اولین شیمی درمانیشون بود میخواستم اگه میشه راهنمایی کنین که ایشون چه غذایهایی رو باید بخورن و چه غذاهایی رو نباید ممنون
- بارداری
سلام خانوم دکتر عزیز ایا بعد از رابطه سه تا ال دی خوردم ممکنه که بخاطر اون قرصا حامله نشده باشم یا اینکه مشکلی دارم طوروخدا راهنماییم کنید؟؟
- بارداری بعد ازسقط
من ۴۵روزپیش سقط جنین دارم وبقایاازش مونده تحت نظردکتردارومتوژن خوردم امادفع نمیشه،یه کیست تخمدان ۴۷میلی هم دارم ،پریودهم نمیشم،چکارکنم بقایادفع بشه
- درد لبهای وازن
سلام وقت بخیر بنده دوتاسزارین و دوتا سقط داشتم متاسفانه زایمان آخریم درد واژن داشتم بچه ام که به دنیا اومد درد خوب شد بد ۵ماه دوباره ظاهر شد پاپسمیر وسونو واژینال انجادام خوب بودن البته درد بالای مجرای ادرایم هست وقتی کارسنگین یا بد بلند میشم موقع زایمانم چبندگی داشتم
- کیست تخمدان
سلام من تقریبا یه سال هست که هرماه از وقت پریودم میگذره رفتم سونو دادم گف کیست تخمدان داری و میرم دکتر آمپول میزنن بعد از ۱۰ روز پریود میشم ماه دیگه بازم اینجوری میشم یه قرص یا راه چاره ای برای از بین بردن کیست تخمدان میخوام لطفا راهنمایم کنید
- جفت
سلام خانم دکتر وقت بخیر، سونو در ۳۵ هفته رفتم همه چی خوب بود فقط در انتها نوشته درجه تکاملی جفت بیشتر از حد موردانتظار برای سن حاملگی به نظر میرسد(r/oهیپرتانسیون حاملگی) خیلی نگران شدم اینو دیدم درضمن فشار و قندم طبیعی و زیاد نیست. منظور از این متن چیه و باید چیکار کنم؟ ممنون از سایت خوبتون🙏
- سلام وقت بخیر دکتر من متاسفانهدچار ناباروری ثانویه هستم ود سونو گرافی روز دوازده پریودی که انجام دادم نوشته یک میوم ساب سروزال به ابعاد ۶/۵در دیواره قدامی سگمان تحتانی و یکی در به اندازه۶ در ۱۱ میلیمتر در دیواره خلفی سگمان تحتانی رحم دیده میشود ویک ساختار کیستیک توبولار sشکل حاوی incomplete وinternalبه ابعاد ۴۴×۲۸در محل آندکس سمت چپ در مجاورت تخمدان سمت چپ مشاهده شدکه مطرح کننده پیوسالگیس میباشد اندرومتر۹ وتخمدانها اندازه نرمال ررحم هم نمای طبیعی داره میشه راهنماییم کنید یعنی چه و چکار کنم
- جلوانداختن پریودم….
سلام وقت بخیر ببخشید من ۱۲اردیبهشت عروسیمه و تاریخ پریود ۸ام یا نهمه ولی ماه پیش ۵ام شدم میخوام قرص بخورم تا ۱۲ام نشم دکتر این قرص بهم داد و گفت از اول اردیبهشت مصرف کن از اولش شروع کنم تا ۱۲ام یعنی نمیشم ؟
- خارش وسوزش
سلام خانوم دکتر من کرم واژینال دالاواگ دودرصد خانوم دکتر بهم داده استفاده میکنم حالا من میتونم تا14روز این کرم رواستفاده کنم مشکلی نداره؟؟
- واریکوسل و ضعف اسپرم
من34 و همسرم 35 ساله هستیم.همسرم 10 سال پیش عمل واریکوسل بیضه سمت چپ داشتن.یک سال ونیم هست برای بارداری اقدام کردیم باردار نشدم. آزمایش خون و سونو رحم و ضمائم طبیعی بود.پریودم منظم با فواصل 26 تا 27 روزه هستند.بارداری نداشته ام.
سونو فولیکول هم در روز 11 فولیکول غالب 14 رو نشون داد.
همسرم هم برای معاینه واریکوسل رفتند که اوت نکرده بود ولی با این وجود آزمایششون تعدادو حرکت اسپرم رو درحد ضعیف نشون داده بود
concent 9
prog.moltil 13
normal.morphology 16
msc 1.1
fsc 0.9
smi 35
al sperm 45
motile asperm 5.5
func.sperm 4.50
آزمایششون چطور بوده؟
بااین تفاسیر چه روشی برای بارداری پیشنهاد میدید و آیا من به طور طبیعی باردار خواهم شد یاخیر؟
درضمن همسرم از ازدواج اولشون دو تا بچه هم دارن!


