Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- دفع بقایای سقط جنین
خانم دکتر من ۳شهریور سقط داشتم ۱۳هفته با قرص میزوپرستول سقط کردم زیر زبانی و واژینال سوتوگرافی انجام دادم گفت بقایای۵*۵ دارم به صوزت لخته خون من امروز ۶تا قرص زیرزبونی خوردم دکتر گفته بود بخوری دفع نیشه ولی هنوز دفع نشده میخوام بدونم چفدر طول میکشه دفع بشه و درد داره؟
- سوال در مورد استفاده از مدروکسی پروژستون
به علت ضخامت دیواره رحم، بعد از کورتاژ تشخیصی،دکتر گفتند مشکلی نیست و به مدت ۴ماه قرص مدروکسی پروژسترون تجویز کردند، هر شب دو تا ، تا ۱۲ روز، بعدش گفتند قطع کنم.و پس از ۱۴ روز از ابتدای پریود دوباره شروع کنم اما الان بعد از یک هفته از شروع مدروکسی پروژسترون، با این که اصلا قطعش نکردم، پریود شدم،در حد لکه بینی نیست چه کار کنم؟ قرص را ادامه بدم یا رها کنم. ۴۹ سالمه
- سقط جنین
سلام ببخشید برای اینکه جنین سقط بشه چه کاری بابد انجام بشه ؟
- مشکل ادراری
سلام دلیل تکرر ادرار و تخلیه نشدن کامل مثانه بعداز تحریک جنسی چیه ک رنگ ادار کاملا بی رنگه.نگران کننده اس؟
- کاهش ذخیره تخمدان
سلام میخواستم بدونم کسیکه ذخیره تخمدان دو دهم دارد بعدازچندسال یائسه میشود
- نامنظم بودن پریودی
سلام وقت بخیر من چند ماهی می شود زمان پریود شدن متغیر شده از ۱۷ هر ماه تغییر کرده به ۲۰ و ۲۴و بعد به ۲۷ و این ماه هم که ۳۰ شده و هنوز پریود نشدم. لطفا راهنمایی بفرمایید
- تفسیرسونوگرافی
ابعادرحم ۵۲*۴۷*۳۴ واکوی ان مختصرا هتروژن است. هردوتخمدان حاوی فولیکول های ریزومتعددپریفرال باتعداد۱۰تا۱۴ م.م به دیامتر ۲تا۵ م.م است واسترومای مرکزی هردوتخمدان اکوژن است لطفا بگید وضعیت من چجوره. مجردم۲۰سالمه
- سینال اف عزولانی تزریق بشه جواب نمیده یعنی باید دوباره تزریق کنم
- استفاده از امپول لوپرومر
سلام خسته نباشید دختر من ۱۰ ساله است امپول لوپرومر هر ۲۸ روز میزنه سوال من این است که میتونه این امپول ۲روز زودتر یعنی ۲۶ روز بزنه چون مسافر هستم ممنون از شما
- علائم بارداری
(سوال ویرایش شده)باسلام من دختری هستم ک دیروز با نامزدم رابطه داشتم،مایع منی را ب داخل معقد ریخت اما فک میکنم مقداری هم ب داخل واژنم ریخته شد، از چندیقه بعدش شکم دردم شروع شد ، زیره شکمم و اطرافش افتضاح درد میکنه انگار درده زایمانه ، ب روی شکمم نمیتونم بخابم اصلا ، حالت تهوع و سرگیجع دارم ,امروز صب هم داخل ادرارم خون دیده شد، خیلیم بی حوصله ام ، ۵ روز دیگه هم وقته عادتمه ،توروخدا بگین علت چیه
- پره اکلامپسی
سلام خانم دکتر، من در هفته 39 بارداری هستم. می خ.استم بدونم در مسمومیت باداری ( پره اکلامپسی ) امکان داره یک سری از علایم ( مثلا سردرد، آب ریزش یا ورم صورت )را داشته باشیم ولی فشار نرمال ( 10.5 یا 11 بر روی 8 )باشه؟ چون تا جایی که می دونم در این بیماری فشار باید بالا باشه. اگرامکان داره سردرد یا آبریزش باید شدید باشه یا خفیف هم میشه؟ میشه یه مقدار کامل توضیح بدید؟ ممنون ازراهنمایی شما.
- مو زائد و مصرف دارو
با سلام و احترام- خانم دکتر عزیز من 35 سال سن دارم و چندین ساله که مشکل موهای زائد مخصوصا در صورت و پاها دارم طبق تجویز دکتر پوست از قرص سیپروترون و اسپیرونولاکتون 25 روزی 2 عدد , به مدت 4 ماه است که استفاده می کنم و 6 جلسه هم لیزر رفتم ولی متاسفانه موهای زائد دوباره رشد کرده اند می خواستم راهنمایی فرمایید آیا مشکل هورمونی است ؟ دارو لازم دارم؟ آیا همچنان داروها را ادامه دهم؟ با سپاس از شما
- معاینه ی فیل از تزریغ واکسن گارداسیل
سلام خانم دکتر وقتتون بخیر من برای تزریغ پاکسن گارداسیل همراه مادرم میخوام مزاحمتون شم ولی متوجه شدم که قبلش باید معایینه شم تست بگیرید ازم..من در گذشته یک رابطه داشتم و نمیخواستم در این معایینه چیزی از آسیب دیدن هایمن مادرم متوجه شن..میخواستم بپرسم که در این معااینه برای تزریغ واکسن چیزی در این مورد بیان میشه؟؟
- سقط فراموش شده
سلام.من 3بار بارداری داشتم.بارداری اول سونو انجام شد گفتن که قلب تشکیل نشده کورتاژ کردم بارداری دومم بدون هیچ مشکلی بود و الان دخترم7ساله س.بارداری سومم قلب تشکیل شد ولی برا سونو غربالگری که رفتم گفتن که جنین 8هفته و6روز رشدش متوقف شده.الان دوتاسوال دارم علت چی میتونه باشه؟ اینکه من الان میخوام برا بارداری اقدام کنم چه کاری و مشاوره ایی قبل از بارداری انجام بدم؟؟
- پرده بکارت
سلام ببخشید من یه چند وقتی دچار خود ارضایی شده بودم و چیزی درون بدنم کردم و بعد از ارضا شدن خوابیدم و وقتی بیدار شدم انگار پریود شده بودم و خون ریزی داشتم و مثل نرمال پریود بود چند روزی طول کشید اما خیلی نگران هستم که امکان داشته باشه پرده بکارتم آسیب دیده باشه میشه راهنمایی کنید بگید چطوری متوجه بشم که آیا به پرده بکارتم آسیب زدم یا نه اصلا بعد از ارضا شدن امکان داره پریود شد
- عوارض قرص استرادیول والرات برای انتقال جنین
من هشت روزپیش سیکل میکرو انتقال جنین فریزداشتم ازروزسه پریودروزی سه تاقرص استرادیول۲ خوردم ازبی دقتی پزشکم بعدانتقال قرص استرادیول ۱ میلی برام نوشتن درصورتی که من پرسیدم گفتن نمیتونم استرادیول کم کنم من ازروز۴ تا۶ یک ورق قرص یک میلی گرمی روزی سه تاخوردم الان دوباره دومیلی گرمی میخورم روزهشتم انتقالم هست روزی دوتا پروژسترونم دادن ولی هیچ ویتامینی حتی فولیک اسید۵ندادن الان من خیلی استرس دارم ایا اون یک ورق باعث کاهش ضخامت اندومترم میشه خواهشا منوراهنمایی کنید روزچندم بی بی چک جواب میده
- نازایی
من تنبلی تخمدان داشتم با قرص امپول درمان شدم الان ۳ ما پریود هام کامل منظم شده ولی بارداری نمیشم میشه توضیح بدید
- سوال
سلام، وقت بخیر من هنگام معاینه دکتر ازم پرسید جلوگیریت با چیه علت پرسیدن این سوال هنگام معاینه چیست؟
- سقط جنین
سلام وقتتون بخير
من ٥ ،٦ هفته است كه باردارم
در ابتدا ٤ قرص ؛دو تا واژينال،دو تا زير زبوني
دو ساعت بعد ي دونه زير زبون
سه ساعت بعد ي دونه ديگه
اما درد ميكشيدمو و بي حال بودم و ايهال داشتم اما خبري از خونريزي نبود
اين برا ديشب بود
دم دماي صبح به خونريزي افتادم و دو تا لخته قد ِ بند انگشت ازم افتاده و حون ريزي شديدي ندارم
امكانش هست راجع به ادامه مصرف توضيح بدين - سلام دیفکت 16در جدار شکم در ناحیه اومبلیکال میشه راهنمایی کنید


