Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- نتیجه نمونه برداری
Consistent with irreguIar shedding of endometrium
- قرص پردنیزولون
سلام من هفته ۳۰ بارداری هستم شما برایم قرص پردنیزولون تجویز کردید. من از پرسیدم گفتید برای ریه هست . گفتیدتا ۳هفته تا ۳روز اول بخور. اما تو اینترنت زدم این قرص در بارداری انگار مناسب نیس میترسم شاید داروخانه اشتباه داده باشد. اما دوباره تماس گرفتم گفتید درسته . حالا این قرصو مصرف کنم بدون نگرانی؟؟
- سرکلاژ شکمی و بسته شدن لوله های فالوپ
سلام خانوم دکتر عزیز خسته نباشید راستش من ۴ ساله پیش سرکلاژ شکمی شدم الان ۸ ماهه اقدام کردم به بارداری و نشدم تا دیروز با عکس رنگی فهمیدم که هردوتا لوله ها بسته بودن خواستم ببینم من که سرکلاژ هستم عمل هیسترو برای باز کردن لوله ها آسیبی نمیزنه به سرکلاژم ممنونم
- خارش
در دوران بارداری چه چیزی برای درمان خارش پا یا ران خوب هست
- انتقال جنین
من ٤روز پيش انتقال انجام دادم امپول پروژسترون و شياف استفاده كردم واي دوفامد رو يادم رفته الان بايد چكار كنم؟؟؟مشكلي پيش خواهد امد؟؟
- سلام خسته نباشید امروز ۲۷ انتقال هستم صبح خونریزی داشتم الان کم شده سه روز پیش هم که این طوری شدم دکترم گفت انوکساپارین واسپرین قطع کن خوب بودم تا صبح که دوباره خونریزی کردم شیاف ۸ساعت کردم دوتا امپول پروژسترون هر روز میزنم الان دکترم خارج از کشوره نیمتونم باهاش تماس بگیرم ممنون میشم راهنماییم کنید
- عمومی
سلام خانم دکتر من ۲۱ سالمه و مجردم سوالی ذهنم و درگیر کرده آیا طبیعیه که من وقتی سرپا ایستادم با آینه واژنم و دیدم و متوجه شدم در این حالت لبه های کوچک واژن به هم چسبیدن و با کمک دست از هم جدا میشن این شکل از واژن طبیعیه؟ و اینکه هنگامی که میشینم تو مثلا عذر می خوام توالت در دوطرف انتهای واژنم نزدیک مقعد انگاری دوتا چیز دایره شکل مشخص و برآمده میشه که وقتی بلند میشم اونا هم دیده نمیشن دیگه آیا طبیعیه هستن این توصیفات؟ خیلی نگرانم ممنون میشم راهنمایی کنید
- کیست اکوفری حاوی mural node
سلام خسته نباشید خانومی ۴۶ ساله هستم با ۴ فرزند کیست لکوفری حاوی mural node به ابعاد ۳۸ در ۴۴ دارم اکوژن ۵*۸ به علت تاخیر در پریود به پزشک مراجعه کردم بعد از اون ازمایشات تومور مارکر دادم که خدارو شکر نرمال بود ... آیا باز هم امکان بدخیمی کیست وجود دارد؟
- بارداری
سلام من ۳۰ سالمه سه ماه میشه عمل هیستروسکوپی انجام دادم به خاطر خونریزی شدید ،پولیپ رحم داشتم دکتر برام بعد از عمل قرص استروژن وپروژسترون تجویز کرده ۳ ماهه دارم استفاده میکنم دکترم گفت اقدام به بارداری کن الان وسط سیکل ماهانه هستم لکه بینی دارم احتمال بارداری با مصرف این قرص ها وجود داره ،ممنون میشم پاسخ بدهید
- نحوه مصرف قرص سیبل
سلام خسته نباشید من تنبلی تخمدان دارم و دکترم قرص سیبل برام تجویز داد چطور مصرف کنم مجرد هستم و آیا قرص جلوگیری باعث نازایی میشه اگه الان مصرف کنم مشکلی ایجاد نمیشه
- آندومتریوم
باسلام. من یک سال است برای بارداری اقدام منظم دارم ولی بعداز یکسال که باردار نشدم با مراجعه به فوق تخصص ناباروری متوجه شدند که در تخمدان سمت چپ ۲عدد کیست آندومتریوما با قطر ۲۵×۳۲ و ۳۹×۲۵ دارم به من داروی اووبوست دادند روز اول قاعدگی ماه بعدم که رسید دوباره مراجعه کردم گفتند ۳تا کیست۲۶،۳۲ و ۳۷ آندومتریوما دارم. ولی درمان دارویی خاصی جز همون قرص برامون نداشتند،حدودا با آزمایشاتی که دادیم۷میلیون تومان هزینه کردیم ولی درمانی برای مشکل باروری من نداشتند،لطفا خواهشا راهنماییم کنید
- دیابت بارداری
با سلام، در هفته 22 بارداری هستم، در آزمایش قند خون ناشتا 113 و دو ساعت بعد غذا 154 داشتم، به دکتر غدد مراجعه کردم، برام انسولین تجویز کردن، میخواستم بدونم نظر شما چیست؟ به نظر شما بهتر نبود ابتدا تست تحمل گلوکوز بدم بعد اقدام به تزریق انسولین کنم؟
- طریقه مصرف قرص
سلام من الان دوبار هست که خوردن قرص رو یادم میره ،دفعه اول شبش که یادم رفت ، فردا صبحش خوردم الان هم باز اتفاق افتاده ،تصمیم گرفتم ساعت بزارم که این اتفاق نیفته اما سوالم اینه اگه الان این اتفاق افتاده ازادامه قرص به بعد بخورم یا مثل اهمالکاری سابق به جبرانش در روز بعدش بخورم وآخرشب همون روز هم یه دونه دیگه که، مخصوص برای اون شب مصرف کنم یااصلا نخورم ازادامش بخورم ؟ ممنونم راهنماییی شم
- اچ پی وی
سلام من دوسال پیش توسط خانم آیه کیوان بصورت اتفاقی آزمایش سروتایپ اچ پی وی انجام دادم.وجوابش low Risk شد ایشون یه قرص بهم دادن گفتن بخور دوسال دیگه بیا برای چک .درصورتیکه من وهمسرم جزهم شریک جنسی نداریم وهیچ گونه علائم ظاهری هم رو اندام جنسی مون از زگیل نداریم .این موضوع دربارداری یا سقط جنین تاثیر میزاره؟
- سپتوم رحم
سلام. من رزرو تخمدان کمه دکتر بهم قرصهای تقویت تخمدان داده تا زودتر اقدام به بارداری کنم. البته تا قبل این هیچوقت اقدام به بارداری نکردم چون تازه دو سال ازدواج کردم و 28 سالمه. تو سونوگرافی واژینال مشخص شده به ظاهر سپتوم خفیف با ابعاد 36.40.43 میلیمتر دارم البته دکترم نگفت عمل کن فقط گفتن اقدام به بارداری کن تا تخمدانت بدتر نشده. به نظر شما سپتوم باید عمل بشه قبل از بارداری؟؟؟
- بارداری
سلام خانوم دکتر، ایا یک روز بعد از اتمام پریودی تخمک گذاری شروع میشه، میخوام بدونم احتمال بارداری چقدر هستش؟چون یه روز بعد از اتمام پریودی دست شوهرم پیشابی شد و زد به واژنم
- زنان
سلام جواب آزمایش ادومتر من-secretoryendometriumبه چه معناست
- بارتولن
سلام دختری ۲۷ ساله و مجردم.حدود دو سالی میشه ک قسمت زیرین درست نزدیک لابیا ماژور نه خود لابیا یک توده ایجاد شده بود ک به مرور بزرگ و روش ملتهب شد و موقع راه رفتن و جابه جایی دردناک و ترکید و چرک ازش خارج شد و بودار بود وبه مرور کاملا خوب شد ولی به فاصله ی یک ماه دوباره همون توده تو همون جا بزرگ و بعد خودش ترکید الان بازم به فاصله یکی دو ماه دوباره عود میکنه. یه جا خوندم ک ممکنه بارتولن باشه بنظرتون درسته؟و راه درمانش چیه ممکنه خودش خوب بشه میشه با روش های ساده درمانش کرد و اگه باید جراحی بشه میشه بگین هزینه اش چقدر میشه. ممنون
- اینو فولیک
سلام، من پلی کیستیکم، ۱۵ روز عقب انداختم قصد بارداری دارم ،ازمایش بتا دادم منفی بود،یکسال اخیر پریودم مرتب بوده تا حالا با توجه به سابقه ممکنه کیست داشته باشم ایا میتونم از پودر اینو فولیک استفاده کنم؟
- رابطه ی جنسی
با سلام و خسته نباشید من با نامزدم روز 5 پریدم که دیگه پاک شده بودم رابطه لمسی داشتیم در حد لمس کردن الت تناسلی ولی نامزدم ارضا شد و منی خودشا بیرون ریخت ولی من از پیشاب میترسم که یه وقت با وجود باکره بودنم وارد واژنم نشده باشه شک داریم،بعد از چهار ساعت قرص اورژانسیovocease با دوز 1.5 یه دونه خوردم ،ولی العان چند روزه استرس عجیبی گرفتم که نکه اتفاقی بیافته لطفا راهنمایی کنید تو را خدا


