Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- سلام تخمدان چپ حاوی یک کیست به پیامبر ۳۴م م
- در مورد جذب دارو
سلام شبتون بخیر من امروز آمپول رو تزریق کردم و دارو در محل تزیق به صورت تجمعی باقی مونده میخوام بدونم چقدر طول میکشه که پخش و جذب بشه و آیا احتمال اینکه جذب نشه هست ؟
- پریود
سلام خسته نباشید من ۵۲ سالمه و حدود ۳ ماهه پریود نمیشم البته ناگفته نماند قبل از ۳ ماه هم پریود نامنظم داشتم حدود چند هفته عقب و جلو میشد علت چیست ممنون میشم جواب بدید ؟
- پریودی نا منظم و ترشحات تیره رنگ
سلام .وقت به خیر 26 ساله هستم و مجرد. از حدود 12 سالگی که اولین پریودی من بوده تا الآن پریودی منظمی نداشتم . ممکن بوده چند ماه منظم باشه اما بعدش2 ماه یا 3 ماه پریود نشم و پریودی های بعدی هم نامنظم باشه. تقریبا یک سال و نیم پیش حدود یک سال منظم شده بود ولی دوباره بهم ریخت الآنم از زمان پریودیم گذشته اما از روزی که باید پریود می شدم هررروز لک میشم و در حد خیلی کم ترشح تیره رنگ(خون تیره) دارم و این باعث نگرانیم شده . چون در گذشته با وجود منظم نبودن لک هم نداشتم میخواستم بدونم طبیعیه ویا بیماری خاصی ممکنه باشه یا ممکنه در آینده برای بارداری مشکلی به وجود میاد؟ تاحالا رابطه جنسی نداشتم و نمیدونم ربط داره یا نه ولی چندماهی هست که به علت پرخوری نزدیک 10 کیلو اضافه وزن پیدا کردم
- کرم وارینال دوشب استفادہ کردم روز سوم پریودشدم چیکار کنم
- بکارت
سلام ممکنه با وارد کردن کمتر از یک بند انگشت ب واژن پرده اسیب ببینه؟بعد دختر زیر ۱۸سال میتونه بره مطب دکتر برای معاینه بکارت؟
- سلام بارداری پوچ داشتم بیمارستان سقط با دارو داشتم بقایا ۴۲×۲۰×۲۳ دارم ۶ سی سی است الان باید چیکار کنم ممنون میشم کمکم کنید
- ژل شستشو
سلام من ۲۷ ساله و مجردم.ترشح قارچی بین لابیا دارم که سوزش و خارش ندارم وشما گفتین در این مورد نیاز به اقدام خاصی نیست میخواستم بدونم واسه شستشوی قسمت بیرونی ازچه ژل شستشو میتونم استفاده کنم با چه مارکی؟ممنون
- پرده
سلام من می خوام ازدواج کنم می خوام بدونم من قبلا خود ارضای می کردن پردم از بین رفته ایا؟ ایا در از مایش معلوم میشه با خود ارضای رفته؟
- قرص اورژانسی
سلام وقت بخیر.چند روز بعد از مصرف قرص اوژانسی دچار لکه بینی و خونریزی شدم حدود یک هفته ست ولی خبری از قطع شدن نیست چیکار کنم خسته شدم
- سلام خسته نباشید .یک زن 52ساله که تخمدانش از کارافتاده با اهدای جنین می تواند باردارشود؟
20سال است که ازدواج کردم چند سال اول ازدواج چند بار به موسسه رویان تهران مراجعه کردم اسپرم شوهرم بسیار ضعیف بود وivfهم ناموفق شد.به علت کمبود بودجه دیگه پیگیری نکردم تا در45سالگی که مراجعه کردم گفتن تخمدانهاتون از کار افتادن.تا الان که یکی دونفر دیدم که با اهدای جنین بار دارشدن گفتم ببینم امکانش هست یانه؟ ممنون میشم اگه پاسخ تون رودریافت کنم
- سلام من یه ماه پیش پولیپ دهانه رحم داشتم دکتر یرپایی برداست قرص جستیران روزی یدونه برام نوشت بعد بییت و یک روز قطع کردم ده روز بعد پریود شدم روز هشتم مریودیم خونریزیم زیاد شد دوباره همون قرص و ادامه دادم بعد ۹ روز خونریزی قطع شد دوباره بیست و یک روز دیگه خوردم و دارو رو قطع کردم ایندفعه بعد دو روز پریود شدم دوباره روز هشتم خونریزیم شدیدتر شد دگترم دوباره قرص جستیران و امپول لوپرومر ۳/۷۵برام نوشت گف یماه قرص و بخور و امپولم بزن ومن الان ۵ روزه امپولو تزریق کردم ولی هنوز خونریزیم قطع نشده میشخ راهنمایی کنین ممنون من ۴۴ سالمه
- مشکل پریودعمومی زنان
سلام وقت شما بخیر من سه هفته بودپریودنشده بودم دکتررفتم آزمایش دادم مشکلی نبود.دکتربرای منظم شدن پریودقرص سیبل تجویزکرد،خوردم ،الان ۲۳روزه که خونریزی دارم وقطع نمیشه.مصرف قرص سیبل روقطع کردم.چکارکنم؟ممنون میشم راهنماییم کنید.نگرانم
- سونو مجدد برای کیست ساده بعد از یک دوره قرص
سلام خانم دکتر عزیز من پس از خوردن یک دوره دزوسپتیو کیست ۳.۶ سانتی ام تبدیل ب فولیکول ۱۸ میلی متری شده آیا نیاز هست ک یک دوره دیگر هم دزوسپتیو بخورم؟ این ماه هم بعد اتمام قرص پریود شدم و درد هم نداشتم و خانم دکتر یک میوم یک سانتی ایزواکو هم در بالای رحم دیده شده ک در سونو قبل دیده نشده بود منون میشم بفرمایید ایا لازمه ک یک بسته دیگر دزوسپتیو مصرف کنم؟ یک دنیا از شما متشکرم
- تنبلی تخمدان
سلام من قرص لتروزل باکلومیفن واسه تنبلی تخمدان مصرف کردم الان ۱۶روزازپاکی ام میگذره دردشدیدکمرباشکم دارم احتمال داره من پریودبشم سینه هام هم دردمیکنه
- سونوگرافی
سلام لطف کنید این سونر تفسیر کنید ممنون میشم. مجردم 38 ساله پریودی منظم خونریزی معمولی پر موئی ندارم uterus has smooth outlines with enlarged diameters , measuring 95*48 .myometrial echo pattern is mild heterogeneous and contain some intramural and subserosal myoma 20*12mm.submucosal maoma 12*10 mm in posterior wall of uterus is noted. Endometrial line thickness is 7mm both ovaries have enlarged size and uncreased stromal echogenicity contains multiple small 2-9 mm peripherals follicles suggesting poly cystic avary morpgology .correlation with clincal finding and lab data is recommended for rule out of pcod. there is simple cyst without septation and internal echo measuring 54*39 mm in left ovary. Adnexal regions are unremarkable in right side.
- عمومی
سلام خانم دکتر ۲۰ سالمه من قبلا ناحیه ی کلیتوریس خودم و کاملا میدیدم و حتی با لمس وجودش و احساس میکردم چند ماهی است که ناحیه ی کلیتوریس انگاری تیس و خیلی داخل رفته و فرو رفته شده جوری که اصلا انگاره نیس آیا طبیعی ه این ؟؟؟ ممنون
- نامنظمی و خونریزی زیاد.
با سلام و عرض ادب دخترم ۱۷ سالشه از سال ۹۸ پریود شده ،از همون اول نامنظم بوده ،سونو وآزمایشها نرمال هستن ،الان یک ماهه خوندیری داره ،یک هفته آخر شدید شده ،خواهش میکنم راهنمایی بفرمایید،با سپاس.
- عفونت واژن
سلام. چند ماهه ب دلیل تشخیص pco قرص روکین مصرف میکنم. چند روزی هست خارش دارم همراه با ترشحات غلیظ سفید بی بو. ترشح زیاده ب طوری ک ورودی واژن پر ترشح سفید هست. یک ماه دیگه باید بیام مطب. الان مشکل با دارو رفع میشه یا صبر کنم تا معاینه شم
- گلای وانس
سلام من نزدیک یک ماهه گلای وانس مصرف میکنم قبل از مصرف به علت تغییر رنگ پریودی به مشکی و لخته شدن و همچنین کم شدن خونریزی دکتر رفتم گلای وانس تجویز کرد الان پریودیم زیاد شده بعد از دو هفته دوباره پریود شدم


