Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- بارداری
سلام من بعد از رابطه پریود شدم خالا برای بار دوم پریود نشدم از وقت پریودم بیست روز میکذره آیا امکان بارداری اس؟
- (بارداری)
سلام خسته نباشید من باردار 21هفته هستم از اول بارداری خارش و سوزش دارم و از داروی کلوتریمازول 1٪و قرص آموکسی سیلین استفاده کردم و هیچ نتیجه نگرفتم برای طرف شدن خارش و سوزش از چه دارویی استفاده کنم وآیا این خارش و سوزش برای جنین مشکلی ندارد ممنون میشم راهنمایی کنید
- سرکلاژ
با سلام در صورت عدم موفقیت سرکلاژ شکمی چه درمانهای دیگری وجود دارد؟
- سزارین
آیا این صحیح است که سزارین های اختیاری ممنوع شده ؟ یا فقط در بیمارستان های دولتی ممنوع است ؟ یا کلا صحت ندارد ؟با تشکر
- بارداری،،،
سلام من هفته هشتم بارداری هستم و دیروز سونو قلب رفتمو سالم بود ولی اخر شب لکه بینی شروع شد خیلی کمه حالت اب خونه باید چکار کنم؟برای بچه خطر داره
- بارداری
سلام خانوم دکتر من حدود ۱۲روز پیش نزدیکی داشتم کاندوم دراومده بود یکم از منی داخل کاندوم بود شک دارم ب بارداری بعد ۱۲روز لکه قهواه ای رنگ اومد مدت ۲روز بعد میخاسم بدونم این علائم بارداری؟من علائمای دیگه بارداری ندارم فقط لکه اومد ۲هفتههم مونده ب پریودیم
- بارداری
سلام خانم دکتر عزیز من باردارم پنج هفته یکبار سقط داشتم شما برام شیاف پروستژن نوشتید و قرص پریدو پنج و الان مصرف میکنم و یک سوال دارم سوزش عجیب و بد سر معده احساس میکنم نمیتونم غذا بخورم بخاطر دارو یا نه ؟ چیکار میتونم بکنم الان بیست روز استفاده میکنم داره تموم میشه تا نوبتم خیلی مونده مجدد خودم بخرم یا نه بیام مطب
- بارداری
در سونو انومالی اکوژن روده جنین دیده شد و منو فرستاد دکترم به اکو قلب که سالم بود ولی همه ازمایش و سونو سالم هستن میگم این مورد مشکلیه برا بچه
- واکسن
سلام درزمان شیردهی واکسن گارداسیل بزنیم برای پیشگیزی به دختربچه هاازچندسالگی بزنیم
- سلام وقتتون بخیر چند روزی هستش که پریودم عقب افتادهو بعد از رابطه جنسی قرصای اورژانسی رو میخوردم ولی الان یکی دوروزه که حالت تهوه دارم میشه لطفا جواب بدین؟
- سونوگرافی
سلام خاوم دکتر عزیز لطف کنید هر مشکلی بود دقیق بهم بگید:رحم به ابعاد (۳۰#۸۵)و اکوی میو متریال نرمال مشاهده میشود.رحم orientation طبیعی دارد.آندومتر به ضخامت (۶م.م)رویت شد.فولیکول متعدد۲_۹م.مدرپریفرال هردوتخمدان مشهوداست که با افزایش حجم استروما همراه است ومطرح کننده ی PCOM(pCOمورفلوژی)می باشدو تطابق با علایم بالینی وازمایشگاهی جهت R/OPCODتوصیه میشود.مایع ازاددرفضای لگن مشهود نمی باشد.یافته اتفاقی:مثانه حاوی مختصردبری رویت شد(تطبیق باچک U/Aتوصیه میشود.
- سوال از دکتر زنان
سلام خسته نباشید باردار هستم و در هفته ۲۱ بارداری هستم و با سرکلاژ طبق دستور پزشک از شیاف پروژسترون استفاده میکنم و طبق دستور خودش واژینال امشب استفاده کردم شیاف رو احساس کردم بخیه های سرکلاژ رو لمس کردم میشه راهنمایم کنید استرس دارم خطری داره ؟؟؟
- بارداری خارج رحمی یاپوچ
سلام من پریودم نامنظم مثلا۶شهریور۳۰مهر۲۹آبان ۲۵آذر۲۸دی شدم که از۲۸دی تاالان که۶اسفندهنوزنشدم البته سابقه نداشته یه ماه یااینقدرنشم۱۷بهمن نزدیکی بدون مراقب داشتم ۱اسفندبی بی زدممنفی بودچندروزکمی شکم دردداشتم رفتم سونوشکم ولگن دادم همه چی نرمال بودفقط تصویریک ناحیه اکوژن به ابعاد12*15 mm درتخمدان چپ دیده میشودکه بیشتربه نفع کیست درموئید میباشد.همون شب اومدم به خاطرفشارزیادی که دستگاه سونوگرافی به شکمم آوردلکه قهوای روشن دیدم دیگه ندیدم.فرداش هم سونوروبردم پیش دکترزنان شرایط گفتم آزمایش بارداری اورژانسی نوشت بتا۲۸بودآزمایشگاه گفت دوسه روزدیگه بیاتکراربردم پیش دکترم گفت بارداری امااحتمال خارج رحم داد.دوروزدیگه گفت تکرارکن.به نظرشماخارج رحمی؟واینکه بتادومم بایدچندباشه که خرج رحمی یامشکل دیگه نباشه؟
- پیشگیری از بارداری
سلام وقتتون بخیر من روز چهارشنبه با نامزدم رابطه مشکوک داشتم در حد نزدیکی واژن و آلت ولی دخول صورت نگرفت برای محض اطمینان سه روز بعد رابطه قرص اورژانسی خوردم بمحض خوردن قرص دست نامزدم ک مقدار کمی آغشته به پیش آب بود ب واژن خورد حالا باید چیکار کنم؟آیا من حاملم؟
- فشارخون بالا در بارداری
سلام من بازدارم ولی فشارخون بالایی دارم آیا میتوانم روزانه یکی دوتا لیموترش برای پایین آوردن فشارم استفاده کنم
- بارداری
سلام هفته36بارداری هستم دیابت بارداری با انسولین دارم از دیروز تکونای بچم زیاد شده ممکنه مشکلی پیش اومده باشه توروخدا جوابمو بدین خیلی نگرانم
- مصرف آسپرین در بارداری
سلام وقت بخیر. ببخشید من هفته ی ۱۳ بارداری هستم و توی آزمایشم هموگلوبین خون ۱۴و نیم بود. برام روزی ۱ آسپرین 80 تجویز شده اما من میترسم مصرف کنم خواستم نظر شما رو بدونم ممنونم🙏
- خوردن کپسول اووبوست
سلام کبدم لخته خون دیده شده 2سال دارو نمیخورم متخصص کبدم گفته مشکلی برای بارداری ندارم اما تنبلی تخمدان دارم سیکلم 38روزه است آیا این قرص بهم کمک میکنه .
- سقط
سلام یک ماه پیش سقط داشتم الان رفتم سونگرافی نوشته یک کانون اکوژن وغیر یکنواخت با حجم حدود 1/2سی سی در حفره رحم و با احتمال بقایای حاملگی مشهود است ونوشته در نماز عرضی باقطر55میلیمتر وبا میومتر هموژن مشاهده شده ممنون میشم راهنمایی کنید
- عفونت حاملگی
17هفته هست که باردارم،از اولین روز حاملگی کمردرد شدید داشتم که بهم شیاف پرژسترون دادین که الان 1هفته هست دیگه استفاده نمیکنم.از دیروز کمر درد و پهلو درد داشتم که از امروز بعدظهر شدید شده درد پهلوم.میترسم اپاندیسم باشه.چن روز پیش هم اومدم ترشح داصتم گفتین که عفونت دارم چیکار کنم توروخدا زود جوابمو بدین غلامی هستم از رودسر


