Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- تنبلی تخمدان
سلام،خسته نباشید
من ۱۸ سالم هست،من خیلی دیر به دیر پریود میشودم برای همین پیش پزشک رفتم،چند بار هم سونوگرافی و یه سری ازمایش انجام دادم و فقط گفتن تنبلی تخمدان دارم و مشکل خاص دیکه ای ندارم،و بیشتر عوارض این بیماری رو هم داشتم ،که یکدفعه توی یک ماه بیست و پنج کیلو اضافه وزن پیدا کردم،و رشد زیاد از حد موهای زاءد هم توی همون یک ماه از زیر سینه تا زانو هام و دور هاله سینه ام به شدت زیاد شد،البته کل بدنم موها بیشتر شد ولی این مناطق خیلی خیلی بیشتر،و همچنین جوش های متعدد روی صورت وسینه که شاید تا چندین هفته هم نمیرفتن،ریزش مو شدید،استرس،داغ شدن بدن و.. کلا بیشتر عوارض رو به صورت شدید داشتم.پزشکم برای تنظیم قاعدگی قرص ال دی،اسپرولاکتون،اتیسترون وتجویز کردن و یه صابون انتی باکتری ،وپماد ضد التهاب هم برای جوش های روی صورت ام تجویز کردن وبرای مو های زاعد گفتن باید به صورت مداوم لیزر انجام بدم فقط،بعد از مصرف جوش هام خیلی بدتر شد،وگفتن قرصا کمکم میکنه به لاغریم برعکس خیلی چاق تر شدم،واسه همین قرص هارو قطع کردم،پریودیم ام فقط دوماه اول شدم،بعد دیگه نشدم واسه همین قطع کردم بعد یه مدت،دو دوره قرص های راکوتان رو برای درمان جوش مصرف کردم، جوش هام کاملا رفتن،الان فکر کنم دو سال گذشته از وقتی که قرص های دکترم و قطع کردم،عوارض ام چند تاشون خوب شدن،ولی هنوز مشکل شدید موزاعد ،چاقی واختلال در قاعدگی رو دارم،خودم چند دوره هم ال دی مصرف کردم و یه مدتم طب سنتی واسه لاغری و قاعدگی رفتم ویه مدت هم بادکش انجام دادم و چندبار دیگه ام به پزشک مراجعه کردم،ولی هیچ تاثیری نداشته واقعا،واسه لاغریم قرص خریدم ودارم مصرف میکنم،تا الان خوب بوده،ولی نمیدونم میمونه یا نه چون چند بار هم رژیم گرفتم خیلی ام لاغر شدم ولی خیلی سریع برمیگشت.عوارض موقتا کم تر شده ولی مو ها با لیزر هم اگه چند روز عقب بیوفته مثل اولش میشه،میخواستم بپرسم با این شرایط من چه کاری باید انجام بدم،که عوارض ای نداشته باشم،واقعا باید تا اخر عمرم لیزر کنم؟شما واسه لاغری وبقیه.. چه چیزی پیشنهاد میدین که موقت نباشه؟ممنون میشم راهنمایی ام کنید،باتشکر - علاعم بارداری
سلام علاعم بارداری درشیردهی چیه الان گریودمن 4 روز عقب افتاده چی خوبه مصرف کرد تاپریودشد
- بارداری
سلام من سال95دردوران بارداری در15هفته فهمیدم فتق ناف دارم ودر16هفته جراحی کردم وتاالان مشکل خاصی نداشتم میخواستم ببینم آیامجددبخوام بارداربشم مشکلی پیش خواهدآمد؟؟؟؟؟ .. درضمن من قبل این مشکل صفراموبرداشتم ودکترم گفتن بدلیل نازکی پوست دستگاه که ازطریق ناف برای برداشتن صفراقراردادیم نافت پاره شده ودردوران بارداری خودشونشون داده..ممنون میشم پاسخ بدیدچون خیلی استرس دارم برااین موضوع
- بارداری
با سلام من سیکل های ۳۰روزه دارم آخرین بار یکم بهمن پریود شدم و چون تصمیم به بارداری داشتم از کیت تخمک گذاری استفاده کردم و در روزهای ۱۸ و ۱۹بهمن کیت تخمک گذاری مثبت شد و روز ۲۰و۲۲ بهمن اقدام داشتم در روز چهارم اسفند بی بی چک مثبت شد و روز ۶م اسفند آزمایش بتا دادم که عدد بتا ۴۳۶ بود ، آیا این عدد بتا طبیعی هست ؟ و من چند هفته باردار هستم ؟ ممکنه بارداری خارج از رحم باشه ؟
- لکه بینی همزمان بامصرف ال دی
سلام خسته نباشید من کاندید ای وی اف هستم دکترم یه بسته قرص ال دی دادند چون سابقه ضخامت اندومتر با سلول غیرطبیعی داشتم استرادیول ندادم الان بعد یک هفته از ال دی خوردن لک های قهوهای میبینم آیا طبیعیه ؟ چون من هرماه با پروژشترون پریود میشدم آیا باید پریود بشم بعد مراجعه کنم یا احتیاج قبل پریود سوپرفکت تجویز شود؟ لطفا به هر دو سوالم پاسخ دهید بسیار ممنون میشم دکترم واقعا بد اخلاقن اصلا توضیح نمیدن ولی چون تو شهرستان تنها متخصص نازایی ایشونند چاره ندارم
- درد مقعدی در پریود
سلام
من وقتی پریود میشم درد در مقعدم دارم خیلی زیاد اصلا نمیتونم بشینم مال چیه؟
کمک کنید لطفا.
- سلام خانم دکتر من رحمم دو شاخه و ولی طول سرویکسم36هس هفته 19هستم دکترم میگه نیازی به سرکلاژ نیس خیلی میترسم زایمان زود رس کنم
- ممنون میشم زودتر پاسخ بدید
سلام خسته نباشید دکتر من ادونوم هیپوفیز دارم و پرولاکتینمم اونقد بالا نیس و همیشه قبل از عادت ماهیانه مثلا ۱۰ روز قبل یا ۵ روز قبل دچار سردرد بدی میشم دردهای بدی توی سرم میاد و حتی یه روز به پریودی درد های توی سرم خیلی شدید و غیرقابل تحمل میشه آیا به ادنوم مربوط میشه؟ چون در ام ار ای دکتر گفت هیپوفیز خیلی بزرگتر از حد نرمال و بخاطر ادنوم، ادنومم بدون ترشح و سایز کوچیک یا این سردرد ها ممکنه بخاطر کمبود آهن و ویتامین باشه؟ ممنون میشم زودتر پاسخ بدید واقعا نمیدونم از این سردردهای عذاب آور باید چیکار کنم
- درد شدید پستان
گزارش سونوگرافی سال91 Breasts هردو پستان در مقاطع مختلف کنترل شدوبا یکدیگر مقایسه گردید. نسج فیبروگلاندولارهر دو پستان در مجموعfibrocysticمیباشند. توده فضا گیرcysticویا solidواضحی در پستانها دیده نشد. ضخامت پوست در همه جا یکنواخت می باشد. سطح خلفی هر دوnipplesکنترل شد نرمال است. هردو آگزیلر: هردو آگزیلر در مقاطع مختلف کنترل شدوبایکدیگر مقایسه گردید. در اگزیلر ها ادنوپاتی ویا پاتولوژی واضحی دیده نشد. سایر مسیرهای breasts lymphatic drangeکنترل شد نرمال است ادنوپاتی دیده نشد. گزارش سونوگرافی سال93 هردو پستان در مفاطع مختلف کنترل شدوبا یکدیگر مقایسه گردید. تغییراتfibrocysticبطور نسبتاًمنتشر در پستانها وجود دارد. درامتداد ساعت 5پستان راست تصویر یک مجرای لاکتیفرمتسع حاوی دبریز مشاهده گردید. درامتداد ساعت 12پستان چپ مجرای لاکتیفرمتسع حاوی دبریز مشاهده گردید که می توانند بدلیل تغییرات التهابی وduct ectasiaباشند. نسج فیبروگلاندولارهردوپستان نرمال است. توده فضا گیرcysticویا solidواضحی در پستانها دیده نشد. ضخامت پوست در همه جا یکواخت می باشد. سطح خلفی هر دوnipplesکنترل شد نرمال است. هردو آگزیلر: هردو آگزیلر در مقاطع مختلف کنترل شدوبایکدیگر مقایسه گردید. در اگزیلر ها ادنوپاتی ویا پاتولوژی واضحی دیده نشد. سایر مسیرهای breasts lymphatic drangeکنترل شد نرمال است .
دردبسیار شدید دارم .جه کار کنم؟ - فیبروم
سلام خانم دکتربنظرشماسرکه ی سیب یاعناب می تونه دردرمان فیبروم موثرباشه
- کیست هموراژیک
سلام و وقت بخیر
حدود سه ماه پیش با درد طرف چپ به دکتر مراجعه کردم پس از سونوگرافی مشخص شد که کیستی در تخمدان چپ خونریزی کرده، دکتر دوفاستون تجویز کردند و مشکل برطرف شد. الان پس از سونوگرافی متوجه شدم که تخمدان سمت راست یک کیست هموراژیک ۴۱ میلیمتری داره.
از اونجایی که سیکل هام منظم نیست قبلا سیپروترون کامپاند هم مصرف کردم.
رابطه جنسی ندارم.
توصیه شما چی هست؟ - عفونت واژن
متاهلم ده روزه خارش واژن واطراف آن رادارم.فلوکونازول۱۵۰مصرف میکنم وپمادداخلی کلوتریمازول را۷ شب مصرف کردم ولی هنوزخارش دارم چه کنم؟
- سلام سونوگرافی کلیه ومثانه
دوکانون اکوژن ۲mmدرپل میانی کلیه چپ به نفع میکرولیتیازدیده میشودچیست
- لوپ روده ای دیلاته به دیامتر 7میلیمتر در جنین چگونه است
آیا این لوپ روده ای دیلاته برای جنین خطری به بار می آورد؟
- تاثیر دارو در شیردهی بر روی سلامتی نوزادشیر خوار و مادر شیرده
سلام خانم دکتر نوزادم دختر و ۵ ماه و ۱۰ روز به دنیا اومده درواقع ۸ دی ۱۴۰۴ به دنیا اومد دندونم درد میکنه و همسرم مجبورم میکنه مترونیدازول بخورم،۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۵ هم دوتا نوافن خوردم قبل اونم تاریخش یادم نیس ولی میدونم تو شیردهی بودم که مجبورم کرد مترونیدازول خوردم،امروز هم دوتا مترونیدازول خوردم یکیش ۵۰۰ بود اون یکی نمیدونم چند بود چون نوشته اش پاک سده بود،حتی اونقد حواسم پرته نمیدونم قرصارو باهم خوردم یا بافاصله و نمیدونم به نوزادم فورا شیردادم یا بعد چند ساعت کلا گیج م میخوام بدونم توشیردهی مجازهستن؟اگه بلافاصله شیردهی شروع بشه عوارضش چیه؟ چون من تو شیردهی این قرصهارو خوردم خیلی نگران عوارضش هستم ولی همسرم توجه نمیکنه، سیپروفلاکساسین هم خریده ولی هنوز نخوردم چون ترسیدم، ولی همسرم بی خیال من نگران بچه ام هستم تورو خدا جواب بدین و منو از نگرانی دربیارین ممکنه این قرصها خدایی نکرده در آینده رو سلامتی بچه ام یا سلامتی خودم تاثیر بدی بزارن؟ آخه ی جا خوندم خدایی نکرده سرطانزا هستن.در کل عوارض این کپسول نوافن و قرصهای مترونیدازول و سایر آنتی بیوتیک ها تو شیردهی چی هست؟
- بقای سقط جنین
سلام من ۳۴سالم ۴اسفندسقط داشتم که خونریزی شروع شداما سقط نشدتا۱۶فروردین سقط شداماهنوزم خونریزی ایم قطع نشده از۴اسفندتاالان بکوب عادتم الانم بخاطراینکه خونریزیم قطع شه ۸روزه قرص ال دی میخورم اما همچنان عادتم ادامه داره چی کنم که قطع شه
- سینال اف عزولانی تزریق بشه جواب نمیده یعنی باید دوباره تزریق کنم
- سرکلاژ
سلام من پارسال عکس رنگی از رحم گرفتم که نوشته بود هیدروسالپنکس خفیف بدود انسداد در لوله راست و باردار شدم اما در هفته۲۲به خاطر نارسایی رحم از دستش دادم میخوام ان شاالله با سرکلاژ شکمی مجدد باردار بشم ایا نیاز به عکس رنگی از رحم هست؟ایا هیدروسالپنکس بدون انسداد مانع بارداری میشه؟چکارکنم
- غربالگری دوم
سلام سونوگرافی غربالگری دوم را در چه هفته ای انجام بدم ایا باید ۱۸ هفته که تموم شد انجام داد یا ۱۷ هفته و ۶ روز هم میشه انجام داد .ممنون
- قرص شیردهی
سلام من الان ۶ماهه زایمان کردم بعدچهلم زایمان قرص شیردهی خوردم ازپنج ماهگی دخترم قرص نخوردم تاپریودبشم ولی الان سه هفته هست پریودنشدم میخواستم ببینم احتمال بارداری هست وبعدازقطع قرص شیردهی چه مدت طول میکشه پریودبشم وبه دخترم فقط شیرخودمومیدم ممنون میشم جواب بدین


