Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- بارداری
سلام من38سالمه میخواستم بدونم بهترین قرص ضد بارداری چیه که بشه چند سال خورد عوارض نداشته باشه ممنون میشم از خانم دکتر
- عفونت
سلام خسته نباشید 7ساله عفونت دارم 7ماهه پریودنامنظم دارم این ماه پریودشدم وباردارنمیشم علتش چی می تونه باشه لطفا کمک کنید
- پولیپ رحمی
سلام خانوم دکتر عزیزم من پولیپ رحمی داشتم دو تا که جمعا یک سانت بود یک ماه پیش هیستروسکوپی کردم و برداشته شد و جواب پاتولوژی خوب بود و پریود این ماهم درست بود و دکتر ک مجدد رفتم گفتن که باید چند ماه دوفاستون مصرف کنم از روز ده پریودی ب مدت ۱۴شب شب برای جلوگیری از برگشت پولیپ من قبل عمل پولیپ دوفاستون سه ماه مصرف کرده بودم ولی همش لکه بینی داشتم میخاستم بدونم مصرف دوفاستون درست هستش یا نه کاری نکنم؟و اینکه جلو برگشت پولیپ رو میگیره ؟
- بارداری
سلام و وقت بخیر خانم دکتر شش ماه هست که اقدامم،خودم داروهای تحریک تخمک گذاری لتروزول و اچ ام جی و اچ سی جی مصرف میکنم ،همسرم غلظت اسپرم داشتن که شش ماهه شربت گایافنزین و سلن پلاس میخورن،با توجه به اینکه تخمک های خوبی دارم آیا امکان داره در این شش ماه مشکل همسرم برطرف نشده باشه؟برای غلظت اسپرم چقد دوره درمان مناسبه و ایا درمان دیگه ای داره
- خونریزی کم قاعدگی
سلام خانوم دکتر. من ۳۷ سال سن دارم. تازه ازدواج کردم و در اقدام برا بارداری هستم. از نه ماه پیش حجم خونریزی های من از پنج روز به یک روز اون هم خیلی کم کاهش پیدا کرده.اونم به صورت اینکه مثلا ماه پیش چهار روز بعد ماه بعد سه روز بعد دو روز الانم یک روز شده. یک روز هم شده خونریزی خیلی خیلی کم میبخشید در حد یه نوار . تمام ازمایشات هورمونی اعم از دخیره ی تخمدان و fsh و غیره رو انجام دادم نرمال هستن . پزشک علتی برا این مورد من نمیتونه پیدا کنه. خواستم بدونم نظر شما چیه؟
- سرکلاژ شکمی
سلام من اوایل مهر امسال دومین زایمان زودرس با وجود سرکلاژ داشتم و جواب نداد حدود ۱۰ روز هست (سه ماه بعد از زایمان)که سرکلاژ شکمی شدم و تصمیم دارم اسفند مجدد اقدام به بارداری کنم به نظرتون زمان مناسبی هست یا برای اقدام زوده.؟
- کانون اکو در سونوگرافی
سلام حانم دکتر
من سونوگرافی رفتم. زده کانون اکو دارم به ابعاد به ابعاد ۵.۵.۱۱ یعنی چی؟ - دلیل لکه بینی قبل از پریود
سلام. مجردم. چند سال هست ۳ یا۴ روز قبل از پریود ترشحات قهوه ای دارم. تازگی سونو دادم نتیجه کوچک بودن تخمدانها بود. دکتر ۳۰ تا دیدروژسترون تجویز کرد. از روز ۸ پریود تا ۱۵. نظر شما هم همینه؟
- کیست تخمدان
سلام من 18ستلمه و مجرد هستم.دکتر بهم قرص سیبل داد و گف ک از امروز به طور منظم روزی یدونه تا هفتمین قرص بعد صبر کن پریود بشی الان یازدهمین روزه و نشدم میخاستم بپرسم این طبیعیه یا طریقه مصرف من اشتباه بود؟
- نازایی
سلام من 4روزازپریودم گذشته 2روزه آمپول پرژسترون تزریق کردم امروزبی بی چک زدم مثبت شدامکان داره کاذب باشه بخاطرآمپول
- پولیپ و کیست
با سلام .من ۲۹ ساله هستم ۵سال ازدواج کردم و طبیعی جلوگیری کردم و الان قصد دارم که باردار شوم .حالا این دو بار سونوگرافی دادم که گفتن یه پولیپ ۲۴ملیمتر و کیست در تخمدان چپ ۴۶ میلیمتر دارم حالا خیلی نگرانم که ایا در باردار میشوم اول درمان کنم بعد بزارم باردار شم .
- پریود نامنظم
سلام من پریودی نامنظم داشتم و دکتر برام قرص سیبل تجویز کرده یا این قرص سبب نازایی میشود
- بچه مول بعداز سقط وبالا بودن بنا بدن
سلام من مول داشتم هفت ماه پیش الان هنوز بتا بدنم بالا هست حدود 200تا 300دکتر گفت بیا دارو بدم میشه راهنمایی بکنید
- خونریزی بعد زایمان
سلام روزتون بخیر من ۹ ماهه لزدواج کردم و از ۸ ماهه اقدامم به بارداری عادتی های منظمی دارم من ۵ ماه قبل هنوز که پریود نشده بودم ۴ روز به موعودم تست که زدم مثبت شد ولی ازمایشم شد ۴۵ بعد از یک هفته عقب انداختن خونریزی کردم ازمایش که گرفتم عددش ۱ بود و من تا ۲ روز خونریزی شدید داشتم بعدش قط شد و مثل لکه های کمی خیلی کم بود و من اصلا نه دکتر رفتم نه چیزی از ماه بعدش من سر موقع پریود شدم اما پریود هام بدون درد و خونریزی کم سیاه بود و سرگیجه داشتم همش و تا رسید به این ماه که من ماه قبل ۳ روز زود تر از موعودم پریود شدم و این سری هم سر همون ماهی که پریود شدم خون دیدم ۱ روز فاصله داشت من این ماه درست اقدام داشتم ماه های قبل اقدامم کم تر بود و من خیلی این ماه از خرما و گردو اسفاده کردم و از قرص فولید اسید و ویتامین استفاده کردم من این ماه که عقب انداختم یک روز و علاعم هامم این ماه خیلی بیشتر بود و من خون دیدم خونمم صورتی کم رنگ قهویی هست روز اول پریود من دستمال گزاشتم مثل اب خون قاطی بود انگار همش اب با هاش بود و بعدش کع عوض کردم از صبح تا شب یکم لکه بود اندازه یک لک کوچیک و من خیلی این دفعه درد داشتم و چند روزه سرگیجه دارم و دیشب حالت تعوع اینا داشتم هنوزم سینه هام درد داره بنظرتون چیکار کنم نه خون میبنم هم بنظرتون تست بزنم من شنیدم بعضی ها اول بارداریشون پریود میشن خیلی استرس دارم بنظرتون چیکار کنم ممنون میشم بگین
- کانال سرویکس
سلام ببخشید من چهار ساله ازدواج کردم و بچه دار نشدم دکتر گفت کانال سرویکس نداری میخوام بدونم باید چیکارـکنم ؟؟حتما باید عمل بشم و ایا من عمل کنم بچه دار میشم
- سونو گرافی
سلام خسته نباشيد در سونو كرافي من نوشته شده در آدنكس چپ توده اكوژن به ابعاد ٤٤در ٤٢ در ٣٨ ميليمتر وجود دارد احتمال كيست درموييد و كيست در زمينه اندومتريوزيس و hemorrhagic مطرح است ميخوام بدونم دقيقا چه كيستي دارم با دارو درمان ميشه؟ چون دكترم بهم دارو دوفاستون داده و درخواست سونو مجدد داده و گفت ممكنه جراحي بخواد جراحي خطرناك نيست چون بچه ندارم و ميخوام اقدام كنم ؟ پيشاپيش ممنون از راهنماييتون ❤️
- حاملکی خارج رحم
سلام ببخشید من در 19اردیبهشت پریودیم یکه روز بیشتر طول نکشید من دو هفته قبلش قرص اورژانسی خوردم البته توی اسفند پارسال سقط با قرص داشتم تست بارداری هم چند بار انجام دادم منفی بوده میخواستم بدونم ایا اگه کسی حاملگی خارج رحم داشته باشه تست حاملگی نشان میده که حامله هس یا نه لطفا راهنمایی کنید ممنون
- ترشح قهوه ای
سلام من یک ماه پیش با عمل هیسترسکوپی پولیپم رو برداشتم بعد از گذشت یک ماه ترشح قرمز و قهوه ای دارم قرص دروسبلا هم مصرف میکنم به دکترم دسترسی ندارم میخواستم بدونم این ترشحات طبیعیه یا نه ؟ گاهی درد زیر شکم و کمر هم دارم
- ایمیل
سلام خانم دکتر ایمیل شما رو میتونم داشته باشم برای ارتباط با شما و مطب شما از کی شروع به کار میکنه من جراحی باید بشم خیلی استرس دارم دکترم خیلی منو نگران کرده خواهش میکنم یه ایمیل بزارید
- خال دستگاه تناسلی
با سلام وخسته نباشید ، من امروز متوجه یک خال سیاه رنگ داخل دستگاه تناسلیم شدم و زیر لبه داخلی دستگاه تناسلی که کوچکتر هست میباشد و برجستگی نداره و اندازه کوچکی داره مجرد هم هستم میخواستم بدونم خطرناکه و لازم به مراجعه حضوری به پزشک هست و نیاز به درمان هست؟ یا یک خال معمولی هستش؟


