Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- روکین
سلام خانم دکتر عزیز،درصورت امکان دستور مصرف قرص روکین را لطف میکنید؟قربان محبت شما زنده باشید
- بارداری ناخواسته
سلام دو روز از پریودم گذشته میترسم حامله باشم آیا قرص خاصی هست که جلوگیری کنه از بارداری یا با قرص اورژانسی میتونم پریود بشم
- دفع پروتین۴۰۰
سلام من ۳۲هفته باردارم در هفته ۲۷ بارداری دکترم گفته وزن جنین کمه یعنی ایو جی از هست ولی سونو آزمایش ها مشکلی نداشتن به خاطر همین من ۵روز هم در بیمارستان اکبرآبادی بستری بودم الان در هفته ۳۲پنج روز وزن جنین ۱۸۵۰گرم است بعد هفته ای دوبار هم باید برم سونو داپلر وچکاب می خواستم منو راهنمایی کنید که چقدر خطر دارد یا چی کار کنم ولی بخورم
- سلام من یک کورپوس لوتئوم هموراژیک در تخمدان سمت چپ دارم آیا طبیعی هست ؟
آیا این ضایعه طبیعی است
- قبل از بارداری
سلام . من ۱ خرداد۹۸ سقط داشتم به دلیل عدم رشد جنین و ایست قلبی جنین در ۹ هفتگی کورتاژ شدم .این ماه میخوام واسه بارداری اقدام کنم میتونم از الان قرص اسید فولیک رو بخورم ؟ همسرمم نیازه بخوره؟
- ضایعه اکوژن
سلام خانم دکتر ضایعه اکوژن به ابعاد ۱۱*۶*۶ در داخل کاویته رحمی، بیشتر به نفع پولیپ مشاهده شد. نظرتون؟
- نامنظم بودن پریود
سلام ،دختر من ۱۳سالشه پریودش نامنظم هست هرباری که میشه تا ۱۰ روز خونریزی داره ولی این ماه از ۴شهریور شده تا ۵روز لکه بینی داشت و از ۹شهریور تا همین الان که دارم این پیامو میفرستم خونریزی داره ۱۷ روز هست که همین طور خونریزی شدید داره ممنون میشم برام توضیح بدهید
- سیکل قاعدگی
سلام وقت بخیر من چرخم منظم بود در چهارماه اخیر ۳۱ روز ۳۰ روزه و۲۹ روزه پریودی یکی مونده به اخرم ۱۰ آبان بود و حتی در روز ۲۳ آبان سونو دادم فولیکول سایز۲۲ ازاد داشتم اما پس فرداش که ۲۵ آبان بود خونریزی شروع شد آیا پریودیه؟ و خونریزی بعدیم ۲۱ آذرشروع شد آیا با این وجود پریودیم منظمه ؟
- تخمدان پلی کیستیک
باعرض سلام وخسته نباشیدچه قرصی به تنبلی تخمدان کمک میکنه باقاعدگی های نامنظم ممنون ایابارداری ممکن است باتنبلی تخمدان
- بارداری
سلام من نزدیکی داشتم و قرص خوردم سه تا بعد دو روز باز وقتی نزدیکی داشتم ۲ تا خوردم قرصارو صبح خوردم بعد چن روز خونابه قهوهای شروع شد و تا ۷ روز همنجور جوری ک لباس زیر کثیف میشد و گاهی بیشتر بعد تو ۸ روز مثل پریود خونریزی داشتم ولی کم چون همبن موقع هم باید مریود میشدم ولی چون اولش خونریزی داشتم نمبدونم چجوری شده پریود هس یا ن دکتر زنان رفتم سونو واژینال کردم دکتر کپسول مفنامیک اسید ۲۵۰ و ترسند ۲۵۰ داد گف اگع خونریزی قط نشد برو ازمایش بارداری حلا اگه ازمایش بارداری بدم اگه حامله باشم نشون میده یا ن میگم زود اگه باشه شاید نشون نده
- بکارت
سلام ممکنه با وارد کردن کمتر از یک بند انگشت ب واژن پرده اسیب ببینه؟بعد دختر زیر ۱۸سال میتونه بره مطب دکتر برای معاینه بکارت؟
- تبخال
سلام وقت بخیر آیا در دوران شیردهی میشه از قرص آسیکلوویر استفاده کرد؟؟
- امپول واریوپپتیل
با سلام من حدود یک ماه پیش عمل لاپاراسکوپی و هیستروسکوپی انجام دادم دکتر برای من ۳ عدد امپول واریوپپتیل تجویز کردن که هر ۲۸ روز یکبار باید تزریق کنم من همونروز اولی رو تزریق کردم بعد ۲۸ روز دومی و الانم منتظرم که ۲۸روز اینده اخری رو هم تزریق کنم منتها سوالم اینه چرا اصلا پریود نمیشم من تو حالت عادی نهایتاچند روز تاخیر داشتم اما حالا حدودا دوماهه پریود نشدم طبیعیه؟قصدم از عمل هم جهت بارداری هست
- دردشدید میان سیکل
سلام وقت بخیر بنده روز ۱۳ سیکلم درد شدیدی دارم خیییلی شدید سمت چپ خییلی زیاد آیا درد میتل اشمرزهست سپاس
- عمومی
سلام خسته نباشید من تو رابطه اتفاقی آلت به واژنم فشار داده شده و بعد خون خیلی کمرنگ و خیلی کم اومد نگرانم که پردم پاره شده یانه اگه میشه بگید چیه؟
- خانم دکتسلامر من 15 بهمن پریود شدم و الان بعد 10 پاک بودم دوباره خون قهویی رنگ میوفته رومن یعنی چیه لطفاً زود جوابم بدین خیلی نگرانم
خانم دکتسلامر من 15 بهمن پریود شدم و الان بعد 10 پاک بودم دوباره خون قهویی رنگ میوفته رومن یعنی چیه لطفاً زود جوابم بدین خیلی نگرانم
- جلوگیری از بارداری
سلام من آمپول 3 ماهه جلوگیری زدم.میخواستم بدونم وقتی آمپول جلوگیری میزنی پریود میشیم تو این سه ماه یا نه.
- نازایی
سلام خانم دکتر من ۴ سال قبل عمل سپتوم رحم تو دو مرحله انجام دادم( از فوندوس تا نزدیک اینترنال اوس بود) بعد عمل تا الان نتونستم اقدام به بارداری کنم یعنی طلاق گرفتم،الان ازدواج کردم نزدیک دوساله اقدامم تحت نظر دکتر،باردار نشدم، تنبلی تخمدان هم دارم هر ماه بادارو هم تخمک دارم،تو عکس رنگی یکم از سپتوم مونده،میگم شاید به خاطر اون سپتومه که باردار نمیشم، به نظرتون اگه اون سپتوم باقی مونده رو عمل کنم به رحمم اسیب نمیرسه،از طرفی میترسم به دکترم بگم قبلاعمل کردم میگم نکنه بگه برو پیش دکترقبلی عمل خودت،چون شرایطشوندارم،تورو خداراهنماییم کنید،یعنی میشه کامل سپتومو برداشت و رحم اسیب نبینه؟؟اخه خونده بودم تو سپتوم های بلند یکمش میزارن،که رحم اسیب نبینه
- کیست ریز تخمدان
سلام وقت بخیر من یه مدت استرس شدید داشتم طوری که گفتن استرس پانیک داری تیروییدم کیست درآورد و همینطور کیس ریز تخمدان. الان که استرسم کم شده و حالم بهتر پریودیم دو ماه منظم شده بدون هیچ مصرف دارویی خواستم بدونم احتمال از بین رفتن خود به خود این کیست های ریز هست؟ و امکانش هست از استرس این کیست های ریز تخمدان به وجود اومده باشن؟
- خونریزی بعد سقط
سلام خسته نباشید ۱۴ اسفند در ۶ هفته و۳ روز سقط با قرص داشتم تا ۵ روز خونریزی داشتم لکه بینی داشتم بعد سقط سونو رفتم در ۱۹ اسفندگفتن ۱۳ میلی متر بقایا ۲۳ اسفند خونریزی شدید همراه لخته شد باز سونو دادم ودکتر زنان دید گفت ۳ سی سی بقایا ازمایش خون هم نوشت انجام دادم گفت مقداری کم خونی دارم زیاد نیست واحتیاج به دارو نیست خودش دفع میشه تا ۴۰ روز خونریزی طبیعی هست بعد تا ۸ فروردین لکه بینی کم داشتم باز از ۸ به بعد خونریزی زیاد وشدید همراه لخته شده تا الان که ۱۸ فروردین هست ۲۴ ۴۰ روز تموم میشه تو مدت عید هم کار سنگین کردم وپیاده روی مهمانی زیاد رفتم میتونه علت این باشه که خونریزی زیاد شده الان باید چکار کنم میتونم قرص ترنسید استفاده کنم تا قطع شه خیلی اذیتم ممنون میشم جواب بدید


