Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- خونریزی و لکه بینی مثل پریودی
سلام وقت بخیر من ده روز پیش به علت خونریزی زیاد به دکتر مراجعه کردم ایشون به من قرص دزوسپتیو دادن خونریزی قطع شد و توی سونو کیست pco نشون میدهد الان بعد ده روز دوباره لکه بینی دارم به طوریکه هر روز قهوه ای تر و به رنگ خون پریودی نزدیکتر میشود الان من باید مصرف قرص رو ادامه بدم؟
- درد پریودی
سلام خسته نباشید من 16سالمه وقتی پریود بشم خیلی درد زیر شکم دارم به شدت مقعدم تیر میکشد تا بالای تا کمرم واژن هم تیر میکشد خون پریودی صورتی قرمز نیست و سینه هام نزدیک به پریودی تا روز پریود درد میکنن و آزرده میشن لطفاً کمکم کنید ممنون میشم
- پرولاکتین
من پرولاکتین بالا داشتم ۱۴۰۰ که دکتر متخصص غدد بهم قرص گابرلین نیم دادن ۳ ماه خوردم و الان شده ۱۳ میخواستم ببینم اگه باردار بشم باز بابد قرص گابرلین رو ادامه بدم یا دیگه لازم نیست بخورم ؟
- سونوگرافی رحم و ضمائم
با سلام اکوی اندومتر هتروژن ضخیم بوده mm15 اندازه گیری شد. فوکوس های کلسیفیه در حاشیه دیواره قدامی کاویته اندومتری دیده میشود . معنی چیه چیز خطرناکی وجود داره. ما رو معرفی کردند به دکتر انکولوژی
- بعد خوردن ابوراست سه ماهه حامله شدم ول سقط شد ایا من دوباره ابوراست بخورم
- قرص ضد بارداری
باعرض سلام بنده دوهفته پیش باخانمم رابطه مشکوک داشتم که ایشون قرص اورژانسی اوسیز ۷۵ طبق دستورالعمل یکی بعدازرابطه ویکی دوازده ساعت بعد خورد وبعد آن پریودشدند وبعد قاعدگی بازهم رابطه مشکوک داشتیم که بازهم همان قرص راخورد ولی این دفعه قرص دوم را بعد ۱۴ ساعت خورد درضمن ایشان ام اس خفیف دارند حال سوال بنده اینکه: ۱_آیا اینکه دریک ماه دو دفعه از قرص ضدبارداری اورژانسی استفاده کردند ضرری داره یا اینکه اثرش در پیشگیری ازبارداری کمتره چون دودفعه استفاده شده؟ ۲_آیا اینکه قرص دوم پس از دوازده ساعت خورده نشده و پس از ۱۴ ساعت خورده شده ایا مشکلی به وجود می اورد در پیشگیری از بارداری؟؟ ۳_ایا داروی اوسیز باعث اود کردن بیماری ام اس میشود؟؟
- مصرف نادرست قرص سیپروترون کمپاند
باسلام من برای موهای زائد روی صورتم و همچنین ریزش مو قرص سیپروترون کمپاند مصرف میکنم اما در دوره مصرف گذشته چند روز را فراموش کردم و خونریزی داشتم مجددا 3روز روزی 2بار هر12ساعت قرص خوردم و در اندهای تمام شدن دوره مجددا 2شب فراموش کردم قرص بخورم الان به شدت خونریزی دارم و نزدیک به 8 روز ادامه داشته است لطفا راهنمایی کنید که چکار باید بکنم
- تعیین جنسیت
باسلام میشه یه دکتر خوب که تعین جنسیت انجام میده بگین؟
- سوزش زیر دل
سوال ببخشید من بعد از پریودیم بشدت زیر دلم میسوزه عفونت زرد رنگ هم دارم حتی بعضی وقتا سوزش تا ناف همم میکشه
- پریود نامنظم واختلال درقاعدگی
سلام خسته نباشید من یه چند مدته که پریودهام نامنظم شدن ده روزیه بار پریود میشم واسترس هم خیلی دارم تا اینکه رفتم دکتر واسم امپول استرادیول والرات نوشت تو یه ماه دوبار استفاده کردم خوب نشدم دوباره رفتم دکتر یه ویتامین کا داد دوباره امپول استرادیول والرات وقرص پروژسترون داد مصرف کردم اما دوباره الان بعد از ده روز پریود شدم چیکار کنم لطفا کمکم کنید بخدا خسته شدم حالم خیلی بده
- هماتوم
با سلام، من چهار ماه از داروهای کمک باروری استفاده کردم الان نه هفته باردارم و تشخیص هماتوم سه سانتی دادن، دکتر برام آمپول فرتیژست 50 که عصر میزنم و شبی یک عدد شیاف 400استفاده میکنم آیا این میزان زیاد نیست و مشکلی ایجاد نمیکنه؟
- خوردن انتی بیوتیک
سلام، چند روز قبل از اقدام به بارداری قرص متردتیدازول و اموکسی سیلین بخوریم واسه بچه مشکلی پیش نمیاد؟
- پریود
سلام من ماه پیش بعد از نزدیکی قرص ال دی خوردم و یک هفته بعد پریود شدم،الان یه ماهه گذشته و ۸روز از عادت ماهانه ام رد شده آزمایشTCG هم منفی اومد آیا از تاثیر قرص ال دی هست یا مشکل چی میتونه باشه؟
- مقعدی
سلام.سوال پرسیده بودم رابطه مقعدی با خانمی داشتم که موجب سوراخ گشاد و عمیقی شده رفتن توسط پزشک معاینه شدن ولی پزشک گفتن به احتمال زیاد باید جراحی بشه.انتهای روده و حلقه ورودی مقعد پارگی ایجاد شده.ولی من نصف آلتم داخل مقعد بود کامل نبود.چطور انتهای روده پارگی ایجاد شده؟؟میخواستم بپرسم با دارو درست نمیشه؟؟چون به عمل برسه هم شوهرش بچه هاش همه میفهمن.
- بارداری
سلام خانوم دکتر ببخشید من دکترم به دلیل تنبلی تخمدانم قرص مدروکسی پروژسترون تجویز کرده به مدت ۱۰ روز روزی دو عدد ...خواستم بپرسم هنگام مصرف قرص میتونیم نزدیکی داشته باشیم؟ و امکان بارداری هست؟
- روزه گرفتن و پریودی
سلام خسته نباشید من برای تنطیم قاعدگی با دستور پزشک نزدیک به دوسه ماه متفورمین همراه با یه دوره اتیسترون خوردم و الان نزدیک ده روزه که متفورمین تموم شده الان دارم روزه میگیرم میخواستم ببینم آیا روزه گرفتن باعث میشه که پریود من عقب بیوفته چون دفعه آخر ۲۲ روزه پریود شدم ولی الان در سیکل ۲۸ روزه هستم و پریود نشدم میخواستم ببینم روزه گرفتن تاثیری در عقب افتادن پریود داره؟ اینم بگم قبل از اینکه پریودم بهم بخوره و بخوام دکتر برم و متفورمین بخورم همیشه چند ساله که ۳۰ روزه پریود میشدم.
- آتروفی کلیتورال و عدم تمایل برای رابطه جنسی
سلام و وقت بخیر من حدودا یک سال هست و دقیقا بعد ازدواجم هیچ تمایلی برای رابطه جنسی نداشتم ازش فراری بودم الان این وضعیت بهتر شده کی ، اما هنوز از رابطه لذت نمیبرم و تحریک نمیشم کلیتوریسم قبلا تحریک میشد اما تو این مدت هیچ حسی نداره چن بار پیش دکتر زنان رفتم متاسفانه هیچ راه حلی نداشت و حتی برای مشکلم دلیل خاصی هم نیاورد و من با مطالب نت ب این مسئله رسیدم و اینم اضافه کنم مشکل تنبلی و کیست تخمدان دارم
- کیست اینترامورال در رحم
سلام توی آزمایش من نوشته شده: کیست با محتویات اکوفری و جدار نازک به صورت اینترامورال به قطر ۶ مم در دیواره قد ناحیه فوندوس مشاهده میشود، که در درجه اول به نفع میوم دژنره میباشد. این خطرناک است؟ من متوجه نمیشم. سپاسگذارم
- پریود
سلام خانم دکتر از چند نفر شنیدم رازیانه برای رحم خوبه برای تنظیم شدن زمان پریود هر شب عرق رازیانه بخورم موقع خواب مشکلی پیش میاد ؟؟ به نظر شما چکار کنم مصرف کنم یا نه
- درد مقعدی
سلام خانم دکتر عزیز من موقعه پریودی درد شدید مقعدی دارم که بدون مصرف قرص نوافن قابل تحمل نیست من سایر روزها موقع اجابت مزاج هیچ دردی ندارم فقط موقع پریودی واینکه قبل از شیاف برای تسکین درد پریودی استفاده میکردم که درد مقعدی نداشتم این چند سال هست که دچارش شدم رفتم دکتر سنوگرافی دادم که گفتن کیست نزدیک تخمدان دارم که هیچ عوارضی نداره و خانم دکتر هم مقعدم را معاینه کردنند چیزی نگفتن فقط پماد آنتی فیشر دادن گفتن اگ خوب نشدید باید لاپاراسکوپی بدید که نتیجه ندیدم و همچنان از درد رنج میبرم لطفاً اگر راه حلی دارید بگید ممنونتون میشم


