Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- لیزر مونالیزا
سلام آیا خانم دکتر از لیزر برای درمان آتروفی واژن استفاده. میکنن؟هزینه چقدر است ممنونم
- گیاه
سلام. خانم دکتر بنظرتون تخم کتان برای کاهش ضخامت رحم خوبه؟.
- درکاویته اندومتریال ریم مایع حاوی دبری ب دیامتر ۵mmرویت می شود یعنی چ
میشه جواب بدین
- تزریق آمپول تریپتورلین 3
سلام من ۳تاآمپول تریپتورلین زدم به خاطرکیست آخرین دوزکه زدم ۲۱یکم آبان بوده ازاون موقع تا الان پرویدنشدم مشکل نداره ممنونم ازتون میشه راهنماییم کنید
- نتیجه سونو گرافی مرا نگران کرده
با سلام
برای جوش هایی که از سن بلوغ میزنم و تا الان که 28 سالمه به متخصص پوست مراجعه کردم ایشون برای من سونوگرافی رحم و تخمدان و سینه و آدنال و آزمایش خون نوشتند که با انجام سونوگرافی در روز 4 و آزمایش خون در روز 4 پریود بود به درخواست پزشکم
شرح نتایج سونوگرافی بنده را دچار نگرانی کرده است میشه راهنمایی بفرمایید
من 28 ساله و مجرد هستم و رابطه جنسی ندارم پریود منظم دارم
سونوگرافی breasts
افزایش خفیف اکوژنیسته و ضخامت بافت فیبروگلاندولار در پستان دو طرف به نفع تغییرات فیبروسیستیک خفیف دیده شد
در ساعت 11 پستان راست تصویر ناحیه ای بیضی شکل و هایپو اکو با حدود مشخص و کمی لوبوله حاوی فلوی عروقی مشاهده میگردد که میتواند مطرح کننده فیبروآدنوم باشد اما فلوی عروقی ان از یک فیبروآدنوم بیشتر به نظر میرسد.
در ساعت 7 پستان راست نیز تصویر ناحیه ای بیضی شکل با حدود مشخص به دیامتر 4 میلیمتر به نفع فیبروآدنوم دیده شد.
در ساعت 12 پستان چپ نیز تصویر ناحیه ای بیضی شکل با حدود مشخص به دیامتر8 میلیمتر به نفع فیبروآدنوم دیده شد.
در ساعت 11 پستان چپ نیز تصویر ناحیه ای بیضی شکل با حدود مشخص به دیامتر6 میلیمتر به نفع فیبروآدنوم دیده شد.
در ساعت 1 پستان چپ تصویر ناحیه هایپو اکو و بیضی شکل با حدود مشخص به ابعاد 13*7 میلیمتر نیز به نفع فیبروآدنوم رویت شد.
دو ناحیه مشابه نیز در ساعت 4و5 پستان چپ به دیامترهای 8و7 میلیمتر رویت شدتد.
در نواحی Axillary دو طرف لنفادنوپاتی دیده نشد.
در بررسی سونوگرافیک از رخم و تخمدانها:
رحم به اندازه 76*35میلیمتر متناسب با سن دیده شد.اکوی میومتریال و اندومتر طبیعی است.
ضخامت تک لایه آندومتر 3 میلیمتر است اما در بین دولایه اندومتر تصویر وجود مایع و ترشحات همراه با تشکیل سطح دبری مایع مشاهده میشود لذا بررسی از نظز PID توصیه میگردد.
چک BHCG سرم نیز توصیه میگردد.
کیست ساده 27میلیمتری در تخمدان راست و همچنین کیست مشابه در سمت چپ به دیامتر 27 میلیمتر مشاهده شد
سونوگرافی پیگیری پس از دوره درمان توصیه میگردد.در لگن مایع آزاد دیده نشد
مثانه حاوی دبرهای اکوژن داخلی فراوان میباشد.بررسی U/A توصیه میگردد.
در بررسی سونوگرافیک از آدرنال دو طرف
علابمی به نفع ضایعه solid و یا cystic مشاهده نشد. - بکارت
سکس لاپای داشتم یهو تا نصفه رف داخل واژنم از پشت از شدت درد جیغ زدم و بلند شدم و باز سکس و از طریق لاپای انجام دادم بعد ک تمام شد چن دقه بعد لکه های زرد رنگ و قهوه ای و خون و ریزتکه های از گوشت دیدم و بعد ان چن روزی خونریزی مثل پریودی داشتم تا یک هفته ایا بکارتم از بین رفته
- سلام خسته نباشید من 16سالمه وقتی پریود بشم خیلی درد دارم انگار راه میرم احساس میکنم از مقعد خون میاد و زیر شکمم خیلی درد میکنه مقعدم تیر میکشه و گاهی واژنم باید چکار کنم برم پیش دکتر
- ….
سلام ببخشید من امروز خود به خود مغزم خیلی درگیر بکارت شده وقتی ۱۲سال داشتم خود ارزایی داشتم ولی دخولی انجام ندادم ویا سطحی بوده ولی همون موقع ترک کردم ولی بعد هفت هشت سال امروز از صبح درگیرشم اگه بفهمن رابطه نداشتم و جزئیه گواهی میدن؟؟؟
- خط زیر شکم دختر بچه
سلام خانم دکتر دختر من حدود ۳ سالش آموزش از پوشک گرفتن میگذرونه ولی خیلی شیطونه تو دستشویی بلند میشد و مینشست خودش کوبونده به لگن چند قطره خون اومداز واژنش البته درد و سوزش نداشت هم چون ضربه به واژنش خورده میترسم پرده بکارتش آسیب دیده باشه هم از اون موقع ی خط پررنگ از زیر ناف تا واژن ایجاد شده علت چی ،؟
- بارداری
سلام خانم دکتر سی ویک سالمه و هفته سی و نه بارداریمه دوازده روزه که اسهال دارم وسرماخوردم و سرفه میکنم دارو چی استفاده کنم خیلی اذیتم لطفا جواب بدین ممنون میشم
- پرولاکتین بالا
سلام برای پرولاکتین بالا دکتر قرص کابرگولین داده نصف قرص در هفته .نصف دیگر همان قرص را میشه برای هفته بعد نگه داشت
- پریودی هنگام مصرف دروسبلین
سلام میخواستم بپرسم وقتی بای جلوگیری از بارداری دروسبلین مصرف میکنیم ،پریود هم میشیم یا پریود قطع میشه؟
- زخم رحم دارم ایا جزفریزراهی هست جون داروزیاداستفاده کردم ولی دوباره برمیگرده
- ممنون میشم زودتر پاسخ بدید
سلام خسته نباشید دکتر من ادونوم هیپوفیز دارم و پرولاکتینمم اونقد بالا نیس و همیشه قبل از عادت ماهیانه مثلا ۱۰ روز قبل یا ۵ روز قبل دچار سردرد بدی میشم دردهای بدی توی سرم میاد و حتی یه روز به پریودی درد های توی سرم خیلی شدید و غیرقابل تحمل میشه آیا به ادنوم مربوط میشه؟ چون در ام ار ای دکتر گفت هیپوفیز خیلی بزرگتر از حد نرمال و بخاطر ادنوم، ادنومم بدون ترشح و سایز کوچیک یا این سردرد ها ممکنه بخاطر کمبود آهن و ویتامین باشه؟ ممنون میشم زودتر پاسخ بدید واقعا نمیدونم از این سردردهای عذاب آور باید چیکار کنم
- مادرانه
آسمانی پر از ستاره،دشتی پر از گل،تقدیم به آنی که بهشت زیر پایش جا دارد تقدیم به مادر....که مهرش تا ابد در دلم جای دارد.تقدیم.
- دروسبلا
سلام خسته نباشید من دروسبلا دکتر برام تجویز کردند به دلیل هایپرپرولاکتینمی،میخواستم ببینم کی پریود میشم حین مصرف دارونماها یا زودتر یا بعد از مصرف دارونماها
- ترشح خونی
سلام خانوم دکتر من 20 سالمه که سقط جنین تو9هفته داشتم کورتاژ شدم الان25روزمیگذره چراهنوز پریود نشدم؟ولی ترشح خونی دارم ایاخطری داره ؟تاکی عادیه؟
- قطع پریودی
سلام . خانمی ۴۴ ساله هستم دو سال هست پریود نمیشم قبل اون دو سال هم با قرص ضد بارداری فقط پریود میشدم رفتم ازمایش زده T3 _92 وT4_7.5و TSH_3.9وlH_2.9 وFSH_6.5 وLTH_49.48 سونو هم رفتم زده رحم دارای ابعاد ۲۸/۶۰ mmاست اکوی میومترهتروژن است .اندومتر اکوژن صاف متقارن و midline به ضخامت ۴.۵ mmاست وتخمدان ها قابل رویت نیس رفتم پیش متخصص زنان دو بار ازمایش هورمون رو برام تکرار کرده میگه با ازمایشت نمیخونه سونو برو ۶ ماه دیگه بیا تکرار کن ازمایش هورمون رو به نظر شما چیکار کنم ؟ من مشکلی دارم ؟؟ ایا طبیعی هست رحم و اندازه وغیره؟ یایسه شدم ؟؟ لطفا راهنمایی کنید ممنونم
- درد معقد قبل از پریودی
با سلام و خسته نباشید من قبل از عادت ماهانه بعضی وقتا معقد درد دارم دلیلیش چی هست؟
- عمومی
سلام من سقط داشتم دوبار قرص خوردم یه بار 4قرص سقط خوردم بعلت اینکه کیسه نیفتاده بود 6تای دیگه خوردم قرص اول را 24آذر خوردم زیاد خونریزی نداشتم قرص بعدی رو13دی خوردم خونریزی زیادی داشتم الان خونریزی تموم شده ولی بعضی وقتها چند قطره خونریزی دارم میخواستم ببینم علت چیه ممنون میشم راهنمایی کنید ممنون


