Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- سونوگرافی
سلام و خسته نباشید من مجرد و ۳۶ ساله هستم و این سونو ها رو روز سوم پریودی انجام دادم.قبلا هم تنبلی تخمدان داشتم و قاعدگی نامنظم که چندین دوره از قرص ال دی و متفورمین و اسپیرونو لاکتون استفاده کردم وقاعدگیم تقریبا منظم شده.در ضمن موقع انجام سونو یک کیست عفونی پشتم ایجاد شده بود و سرباز کرده بود.ممکنه لنف های ری اکتیو موجود در سینه به عدت این کیست عفونی بوده باشه؟ ممنون میشم راهنمایی کنید که چیکار باید انجام بدم.سپاس گزارش سونوگرافی برست و اگزیلاری دو طرف: بافت فیبروگلندولار نرمال در هر دو برست مشهود است تغییرات فیبروکیستیک در هر دو برست قابل رویت است تصویر یک کیست به دیامتر ۴mm در ساعت ۸ در فاصله ۲ سانتی متری از نیپل در برست راست و یک ناحیه کیستیک سپتا دار زیر انول در ساعت ۱۲ به دیامتر ۵*۷ mmدر همین برست رویت شد تصویری از ضایعه سالید مجزا در سینه ها دیده نمیشود دیلاتاسیون مجاری شیری در دو طرف رویت نشد یک لنف نود با نمای ری اکتیو در اگزیلای راست به دیامتر ۱۶ در ۵/۵ mm و یکی به دیامتر ۱۹ در ۷ میلیمتر در اگزیلای چپ مشاهده شد. گزارش سونوی رحم و ضمائم: رحم دارای شکل و سایز و اکوی میومتریال نرمال است اندومتر منظم و دارای ضخامت ۶ میلی متر میباشد هر دو تخمدان خصوصا راست دارای چندین فولیکول ریز در حاشیه هستند که میتواند مطرح کننده درجاتی از PCOs باشد در حال حاضر مایع آزاد در گلدوساک مشهود نیست
- سفید شدن ناحیه تناسلی
سلام میخواستم بپرسم دلیل سفید شدن بین لب های درونی و بیرونی واژن چیه با آب و صابون ک میشورم تمیز میشه ولی دوسه روز دیگه بازم سفید میشه عین زبون بعضیا ک روش سفید میشه اگه داروی خاصی هست میشه بگین ممنون
- نارسایی رحم
خانوم دکتر چطوری میشه تشخیص داد که دلیل زایمان زودرس نارسایی رحم است ازمایش و سونو خاصی داره؟
- پرده بکارت
با سلام من ترس از دخول دارم. به متخصص زنان مراجعه کردم و معاینه کردن و ژل دادن. الان همسرم میگه انگار دوتا سوراخ در محل واژن هست. با مطالبی که خوندم فکر میکنم که پرده هایمنم از نوع تیغه ای باشه. در مطالب نوشته که پارگی این نوع درد شدیدی داره و گاهی باید به پزشک مراجعه کرد. الان ترس من از نزدیکی بیشتر شده. دکتر متخصص زنان چنین مطلبی رو به من نگفت. لطفا راهنمایی کنید. سپاسگزارم
- Short septat
سلام خانم دکتر من قبل از بارداری سه بار سونو برای فولیکول دادم بعد از بارداری هم تا هفته هفتم چهار بار سونو دادم که قلب تشکیل نشده بود و منجر به سقط خودبخودی شد...طی دوماه بعد از سقط دوبار سونو برای تشخیص بقایا دادم که باردوم گفتن رحمم short septat هست ... حدودا هفت بار سونو داده بودم که هیچ کس این تشخیص و نداده بود .تمام این سونوها رو در بهترین مراکز انجام داده بودم امکانش هست که الان تشخیص درست باشه؟در حالی که دوبار در همین مرکز سونو واژینال داده بودم
- سلام دکتر من بخاطر اندومیوز الان نزدیک دوماه خونریزی دارم چدارویی تجویز میکنید
خونریزی شدید بعداز عادتم بخاطر اندومیوز توروخدا چ قرصی تجویز میکنید
- غده سالید هیپواکو
سلام بنده سونگرافی انجام دادم میگن غده سالید هیپو اکو دارید ک 7عدد هستند ایا این غده ها سرطانی هستند خطرناک هستند
- پریود
سلام خانم دکتر
من ۲۰ تیرماه سقط جنین ۶ هفته ای داشتم که خونریزی تا یک هفته بعد از سقط ادامه داشت.بعد از آن دکترم برام آسپرین ۸۱ تجویز کردند که روزی یدونه مصرف میکنم .الان ۱۵ روز میشه که شروع به مصرف کردم.البته کمی بقایا هنوز داشتم
از ۱۱ مرداد لکه بینی به رنگ قهوهای داشتم و از روز ۱۶ مرداد خونریزی به رنگ قرمز روشن دارم.ایا این پریود است و اینکه قبلا رنگ خون پریودم تیره بود الان روشنه میخواستم دلیلشو بدونم ایا بخاطر مصرف اسپرینه یا چیز دیگه ایه؟؟؟؟ - لکه بینی حین مصرف سیپروترون کامپاند
سلام خسته نباشید،من قرص سیپروترون کامپاند به علت هورمون مردانه مصرف میکنم و الان در حین مصرف لکه بینی دیدم علت چیست؟قطع کنم قرص یا ادامه بدم؟میشه لطفا راهنمایی کنید
- سلام ویتامین د3و50000روزی چند تا مصرف کنم وقرص دگزامتازون0/5روزی چند تا مصرف کنم ممنون میشم راهنمایی کنید لطفاً
- بارداری
سلام اگر اب منی به لای بیرونی واژن بره احتمال بارددری چند درصد هست ایا حامله میشم؟؟؟
- کجادراری
سلام من چند ساله که کج ادراری دارم.بعد فهمیدم تنگی مجرای ادرار دارم.عمل کردم ولی کج ادراریم خوب نشد.به نظر شما با عمل زیبایی کج ادراریم خوب میشه؟؟
- آتروفی کلیتورال در دختران مجرد
سلام ببخشید من دختر مجرد ۲۱ ساله ای هستم که از سنین ۵ الی ۶ سالگی بدون اینکه بدونم تحت تاثیر دوچرخه سواری ارضا شدن رو تجربه کردم بعد از اون با خودارضایی آشنا شدم و ندونسته چندین بار در طول روز انجام میدادم و از یک جایی به بعد دیگه اطراف کلیتوریس حس نمیکنم و یه جورایی علائم آتروفی دارم چیکار باید بکنم الان که موفق شدم خودارضایی رو ترک کنم آیا این قضیه برام مشکل ساز میشه؟ درآینده برام مشکلی پیش نمیاد؟ چیکار باید بکنم نمیتونم برای معاینه پزشک برم
- عمومی
سلام من دچار ریزش مو شدید هستم و درحال حاضر فولیکول غالب در هرتخمدان دیده نشد وشواهدpco خفیف در طرف راست دیده شد ایا این دو به هم مربوط هستند
- سقط
سلام خانم دکتر من ۳ بار تا الان سقط داشتم در هفته های ۱۷ ۱۹ ۲۳ هفته عمل هیستروسکوپی کردم نارسایی سرویکس تشخیص داد ، در دوتا از بارداری هام سرکلاژ شدم انا بازم سقط شد، به نظرتون چکار کنم
- استرادیول
سلام من روز ۱۳ انتقال هستم قبل از انتقال استراد یول ۲ میل روزی چهار تا میخوردم بعد از انتقال هم به همان صورت خوردم در صورتی که باید ۱ میل میخوردم آیا مشکلی پیش میاد
- مادرانه
سلام:این روزها مواظب خود باشید.سلامتی شما رو خواستارم.
- تغییر شکل
سلام خانم دکتر عزیز ببخشید من چند سال پیش شکل لابییاهام تغییر کرد و بزرگ تر شد و طوری شده که تمیز شدنش سخته و چند ماهی هم هست که از قسمت داخل لابییاهام بزرگم خراشیدگی یا میشه گفت زخم کمی میبینم که لابییاهام ورم میکنه ولی از قسمت خراشیدگی ورم بیشتره که گاهی ورم کمه و گاهی بیشتر و ترشح زرد رنگ هم دارم و خجالت می کشم دکتر برم و ۲۱ سالمه
- جواب ازمایش سونوگرافی
Both ovaries are enlarged in size with multiple tiny peripheral follicles without dominant follicle suggestive for P.C.0.D 1:YAArrr میخواستم بدونم این بده یا خوب
- مایع
سلام من ۱۵سالمه و مدتی پیش کنار دلم یعنی یکم نزدیک به کلیه درد گرفت و یک ماه گذشت درد شدید تر شد خیلی شدید رفتیم دکتر آزمایش شکم و لگن نوشت العان که جوابش اومده قید شده مایع Small amount در کلدوساک مشاهده میشه و رحم با اکوی هموژن دیده میشه مشکل چی میتونه باشه چه اقدامی باید کنم؟


