Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- Pco
سلام وقت بخیر،من pco دارم و از روز ۵ پریود شروع کردم ب سیبل خوردن ۳ روز خوردم بعد یادم رفت با امروز ۴ روزع ک نخوردم الان میتونم از بقیش بخورم؟
- تاخیر پریودی
سلام من ۱۱/۲۶ پریود شدم۱۲/۲۶ و ۱/۲۶دیگه پریود نشدم وهیچ گونه جلوگیری هم نداشتم و دارویی هم مصرف نکردم سونوگرافی هم دادم مشکلی نه من وتو همسر نداریم ولی هرچی بیبی چک میزنم منفی است ایا امکان بارداری است
- خود ارضایی
سلام خانوم دکتر ببخشید من ۲۰ سالمه و برای یک ماه پیش برای اولینبار خود ارضایی کردم و حس خوبی داشتم چندین بار تکرار کردم ولی الان پشیمونم و فقط به صورت مالش کلیتوریس و بیرون واژن و مالش سطحی اشیا بوده و الان خیییلی استرس دارم به بکارتم آسیب زدم یا نه اصلا خونریزی نداشتم و درد هم نداشتم و یه بار خودمو ماکوندو به یه جسم صاف به صورت سطحی ک امکان اینکه برم دکتر رو ندارم تو رو خدا لطفا بگید بکارتم ممکنه آسیب دیده باشه ؟
- سلام دکت من ۴ بار سقط داشتم سرکلاژ هم کردم باز هم سقط شد در ماه ۴ ۵ ۶
- سلام من ازمایش هورمونی دادم هورمون مردانه ام روی 0/16 هست من ۱۹ سالمه و مجردم فقط جوش میزنم موی زاعد ندارم دکتر بهم ۲ مال اسپرولاکتون ۱۰۰ و ال دی تجویز کرد و این ماه گفت ال دی رو قعط کن و فقط اسپرولاکتون ۱۰۰ بخور دچار لگه بینی شدم خطرناکه ؟ ببخشید هورمونه مردانه ام خیلیییی بالا هست ؟؟، ممنون
- کمر درد وسوزش
باسلام خسته نباشید خانم دکتر من امروز 10 اسفند تو 17م سیکلم هستم ولی پریودام نامنظمه از دیروز درد شدید تو کمر وشکمم میاد ی کمی سوزش دارم موقع دفع ادرار نفخ دارم ونوک سینه هامم برجسته شده و درد داره خواستم بپرسم چرا اینطور شدم والبته من تو اقدامم برای بارداری .. باتشکر ازلطفتون
- درد مقعد
باسلام من دوشیزه 30ساله هستم که به بواسیر مبتلا هستم مثل نماد ساعت6و 12 و همچنین گاهی دچار بریدگی میشه یا همون شقاق الان نزدیک پریودمه و برای اولین بار در ناحیه رمتوم احساس درد میکنم مخصوصا موقع جمع کردن مقعد یا زمانی که در توالت نشستم ایا علت خاصی است؟
- لکه بینی و خونریزی مداوم
سلام خانم دکتر عزیز خانمی ۴۸ سالمه هستم برای داشتن کیست ۳ تا امپول مدروکسی پروژسترون زدم ماه اول پریود نشدم ولی از ماه بعدش تا حالا به مدت سه ماهه که همش لکه بینی و بعضی اوقات خونریزی شدید با درد زیر شکم و پهلو ادامه داره قرص برای بند اومدن و داروهای عفونت و کرم واژینال هم مصرف کردم فایده ای نداشت البته فیبروم تحت کنترل هم دارم برای تنبلی تخمدان هم قرص گلوکاژ متفورمین هم مصرف میکنم باید چکار کنم
- بارداری
سلام خسته نباشید خواستم بپرسم ریه جنین پسر در ۳۶ هفته و ۱ روز و وزن ۲۹۰۰ رسیده ؟ امپول ریه در ۲۶ و ۳۰ هفته تزریق شده. نیاز به تزریق مجدد هست ؟
- نازایی
شش ماهه اقدام کردم ولی باردارنشدم دکترم برای بارداری قرص دوناژست داد.بعدقطع خونریزی دارم.این خونریزی نشانه چیه؟نشانه بارداری هس یاخیر؟
- سلام بلخشید من سونو دادم در جوابش نوشته یک کیست ۳۵در ۱۵ همراه بادبری در تخمدان چپ دیده شدممنون اگه راهنمایی کنید من سنم ۴۴سال هست وازمایشرهورمونی هم دادم که خیلی نزدیک به یایسگی شدم ممنونم از راهنماییتون
سلام بلخشید من سونو دادم در جوابش نوشته یک کیست ۳۵در ۱۵ همراه بادبری در تخمدان چپ دیده شدممنون اگه راهنمایی کنید من سنم ۴۴سال هست وازمایشرهورمونی هم دادم که خیلی نزدیک به یایسگی شدم ممنونم از راهنماییتون
- اقدام به بارداری دوم
سلام خانم دکتر من ۳۷ساله هستم و یک پسر ۸ ساله دارم در این ماه اقدام به بارداری کردم بعد در هفته سوم علایم حاملگی مانند تهوع و ضعف داشتم ود راخر هفته هم لکه بینی داشتم من قبل از دوره هام اصلا لکه بینی ندارم و دوره هام ۲۸ روز است بعد از ۳ روز تاخیر پریود شدم در بارداری اولم هیچ علایم بارداری حتی تهوع هم نداشتم چون بعد از چند ماه با زدن امپول باردار شده بودم ولی این علایم نداشتم علتش چیه ممنون
- توده سیستیک
سلام توده سیستیک به ابعاد ۷۴ در ۵۵ میل یعنی چی؟
- بقایای سقط جنین
سلام خانم دکترمیخاستم بپرسم که من ۶ هفته ای جنین روسقط کردم آیا اگه بقایایی از جنین مونده باشه همراه با دردهست یاخیر ممکنه سقط شده باشه
- ۲۱روزه لکه بینی دارم دکترقرص ترنسیدتجویزکرده والان لکه خون میبینم ایاقرص روهم ادامه بدم
سلام من ۳۶سالمه بخاطراسترس که داشتم دوچارلکه بینی شدم والان ۲۰روزه که لکه بینی دارم به دکترمراجعه کردم قرص ترنسید۲۵۰دادن ومن پریودیم نامرتبه الان لکه های خون میبینم بازهم این قرص رومصرف کنم ؟لطفامنوراهنمایی کنید.ممنون میشم
- بارداری
سلام خدمت خانم دکتر عزیز خسته نباشید ببخشید یه سوال داشتم من دومین ماه بارداریمه ودکترم به من ا اس ا ۸۱ داده روزی یک عدد میخواستم بدونم برای جنین ضرر نداره ا.اس.ا با مولتی ویتامین تداخل دارویی داره چون من مولتی پریناتال رو وسط غدا و اسپرین رو بعد از غذا میخورم .
- درد تخمدان
سلام سیکل های من ۲۴ الی ۲۶ روزه هست. و روزای ۱۰ الی ۱۲ تخمکگذاریم هست. این ماه هم مثل همیشه، روز ۱۰ درد تخمدان چپ و ترشح داشتم. ولی دوباره روز ۱۵ درد شدید تخمدان چپ داشتم به مدت ۲۴ ساعت. بعدش خفیف تر شد و الان چند روزه این درد خفیف ادامه داره. علت این درد چی میتونه باشه؟؟؟ ممکنه کیست داشته باشم؟ سابقه ی کیست ندارم. قبلا عکس رنگی هم گرفتم مشکلی ندارم.۲۵ سالمه و ۵ ساله پیشگیری ندارم. بچه دار نمیشم بخاطر ذخیره تخمدان کم اما پریود و تخمکگذاری منظم دارم فعلا...
- اقدام بارداری
سلام من میخوام پودر اینو فولیک استفاده کنم برا تنبلی تخمدان .تو پریود استفاده کنم یا بعد پریود
- سلام دکتر دیشب سقط جنین با جفت داشتم امروز که رفتم برا سونو گفتن اکوژن باابعاد تویی 28 /24/17وجود داره واسکولاریه به چه معناس میخاستم بدون توده بزرگی هس در رحمم؟
سلام خانم دکترعزیزبنده ۵۴ ساله که سونوپستان انجام دادم وتشخیص توده به اندازه ۲۳ میلی تشخیص دادن واحتمال خوش خیمی دادن اما درماموگرافی چیزی تشخیص داده نشده ۱۵ سال هیچ داروی هورمونی استفاده نکردم میخواستم ببینم این توده خطرناکه؟
- واکسن سرخجه و آبله مرغان
سلام خانم دکتر .من شنیدم این واکسن ها چون ویروس زنده هستند نباید بلافاصله باردار شد .چند وقت بعداز تزریق واکسن میشه باردار شد؟


