Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- لکه بینی قهوه ای رنگ در هفته ۶بارداری
با سلام وقت بخیر با توجه به اینکه سال ۱۴۰۰ سقط جنین داشتم «سه ماهه» در حال حاضر باردار هستم حدود ۶الی ۷ هفته ،دکتر به علت سقطی که داشتم شیاف پروژسترون ۴۰۰رو تجویز کردن که الان ۲۰ روز هست که به صورت واژنال شبانه استفاده میکنم در کل ۳۰ عدد تجویز کردن یک هفته بعد استفاده لکه بینی قرمز م بعد تا الان لکه بینی قهوه ای دارم ینی حدود ۱۲روز هست که لکه بینی قهوه ای دارم در ۱ ماهگی بارداری سونو انجام شده و ساک حاملگی رویت شده لطفا راهنمایی فرمایید که آیا این لکه بینی طبیعی هست؟! «طبق گفته ی دکتر نزدیکی نداشتم فقط قبل لکه بینی در کل بارداری ۲بار نزدیکی داشتم»
- نتیجه سونوگرافی به علت تاخیر پریود
سلام من 21 اسفند 95 آخرین دورم شروع شد و بعد از 5 روز(مثل همیشه) تموم شد. روز 26 اسفند رابطه سطحی بدون دخول داشتم اما به علت استرس بارداری از لوونورژسترول (به صورت صحیح) استفاده کردم. اما تا الان که 12 اردیبهشته پریود نشدم. 2 بار هم آزمایش بتا دادم که دفعه اول 1.5 بود و دفعه بعد (2هفته بعد) 2 بود. به همین دلیل یه سونوگرافی و آزمایش هورمونی دادم که تو آزمایش همه هورمون هام نرمال اما هورمون prolactin 31.3 بود.جواب سونوگرافی هم به شرح زیر است: رحم با ابعاد 76*45 میلیمتر مشاهده شد. اکوپترن و موقعیت رحم نرمال است. اندومتر دارای ضخامت 10.5 میلیمتر میباشد. یک کانون هیپر اکو به دیامتر 11 میلیمتر در کانال اندوسرویکال رویت شد. جهت بررسی بیشتر سونوگرافی ترانس رکتال وفالواپ پس از اتمام قاعدگی توصیه میگردد. یک کیست بایلوکوله در تخمدان چپ به ابعاد 33(19.5 میلیمتر رویت شد. کیست های کوچک متعدد دیگر با حداکثر اندازه 5 میلیمتر در هر دو تخمدان رویت شد. RO=27*19mm مایع آزاد در کلدوساک خلفی مشاهده نشد. میشه بگین با توجه به سونوگرافی و آزمایش مشکلم دقیقا چیه؟ در ضمن من مجردم اما باکره نیستم 3 سال پیش یک یا دوبار رابطه داشتم اما بعد از اون کاملا قطع شد تا همین اسفند ماه سال 95. ممنون
- آتروفی کلیتورال در دختران مجرد
سلام ببخشید من دختر مجرد ۲۱ ساله ای هستم که از سنین ۵ الی ۶ سالگی بدون اینکه بدونم تحت تاثیر دوچرخه سواری ارضا شدن رو تجربه کردم بعد از اون با خودارضایی آشنا شدم و ندونسته چندین بار در طول روز انجام میدادم و از یک جایی به بعد دیگه اطراف کلیتوریس حس نمیکنم و یه جورایی علائم آتروفی دارم چیکار باید بکنم الان که موفق شدم خودارضایی رو ترک کنم آیا این قضیه برام مشکل ساز میشه؟ درآینده برام مشکلی پیش نمیاد؟ چیکار باید بکنم نمیتونم برای معاینه پزشک برم
- سلام خانم دکتر من ۶ سال که یائسه شدم و ۵۳ سال سن دارم و شش ماه قبل هم به علت لکه بینی کورتاژ شدم و جواب تست پاپ اسمیر و پاتولوژی هم خوب بود اما هفته قبل لکه بینی داشتم البته فقط یه روز بود بعد دکتر رفتم بهم ازیترومایسین و پماد واژینال داد الان همش بدنم تیر میکشه و امروز خیلی درد داشتم و خمش زود به زود دستشویی میرم و احساس زور بهم دست میده خیلی نگرانم میشه کمکم کنید
- بقایا سقط
سلام خسته نباشید میخواستم جکاب این سونو رو برام تفسیر کنید ممنون چون به دکتر زنان نشون دادم چیز خواصی نگفت در بررسی اولتراسونیک رحم با ابعاد ۱۰۰*۴۸ میلی متر مشاهده شد .تصویر بقایای بارداری به حجم تقریبی ۳ سی سی در قسمت فوندال کاویته اندومتر رویت شد که دارای واسکولاریته در قسمت فوندال قدامی می باشد تخمدان ها با حدود وابعاد نرمال بدون ضایعه فضاگیر مشاهده شدند .مایع ازاد در کلدوساک مشاهده نشد .ممنون میشم جواب کاملی بدید ببینم مشکلی هست یا نه با تشکر از شما
- رابطه جنسی
سلام خانم دکتر من ۳۵سالمه تو رابطه جنسی با همسرم چندماهی هست که سرد شدم خیلی اذیت میشم هیچ مشکلی هم بینمون نیست راه حلی داره؟
- فتق
در سونو شکمی زده دیفکت به دیامتر ۱۸ م م آمبلیکال مشاهده گردید آیا نیاز به عمل داذم
- اصلیت شما
سلام با تشکر از زحمات شما می خواستم بدونم شما اصلیت ساروی هستید یا رشتی؟ با تشکر
- ماستیت گرانولوماتوز
سلام من ماستیت پستان داشتم و خوب شدم هر چند ماه یک بار هم سونو میدم. این سری توی سونوی من نوشته بود یک توده لوبونی به اندازه ۷۵ میلی متر که اکنون امتیاز ۳ تا ۴ الاستوگرام دارد. و نوشته ضخیم شدن دو طرفه پری داکتال دیده میشود لطفا راهنمایی کنید منظورش چیه خطرناکه یا نه.
- سلام ایا قرص رویال باعث نازایی میشود
ایا قرص رویا نازایی میارد
- مصرف قرص ملاتونین وسیتالوپرام دربارداری
آیا مصرف قرص ملاتونین وسیتالوپرام روی جنین تاثیری دارد
- اقدام برای بارداری
سلام خانوم دکترخسته نباشید من ماه اول اقدام هستم دیروز موعود پریودم بود و نشدم رفتم آزمایش دادم منفی بود ولی لکه بینی دارم و همچنان دو روزه پریود نمیشم
- کیست
تصویرکیست بامحتوای اکوفری وفاقدجزسالیدبه قطرتقریبی 27mmدرتخمدان راست دیده شد. تصویرکیست نابوتین به قطر5mmدرناحیه سرویکال رویت شد
- بارداری
با سلام خانم دکتر 39 سالمه خیلی دوست دارم سریعتر نتیجه بگیرم . اگر بخواهم از تخمک اهدایی استفاده کنم هزینه تخمک اهدایی و آی وی اف چقدر هست. درصد موفقیت چه میزان است.
- سلامت من تواقدامم دکترداکسی ومترونیدازول داده به نظرشمااشکالی نداره بخورم
- مصرف آسپرین در بارداری
سلام من در هفته ۱۸ بارداری هستم فشار خون ۱۳.۸ هست دکتر برای من آسرین ۸۰ نوشته واقعیت می ترسم استفاده کنم
- تاخیر در قاعدگی
سلام خانم دکتر. خسته نباشید. ببخشید من آزمایش دادم و پرولاکتینم بالا بود دکتر برام قرص باکرلین رو تجویز کردن که هفته ای نصف قرص مصرف کنم و الان یک نوبت خوردم. اما پریودم دو روزه عقب افتاده. البته برای بارداری اقدام کرده بودم ولی شنیدم این قرص باعث عقب افتادن پریود میشه. من پرودم تقریبا 28 یا 29 روزه بود و سابقه نداشت عق بیافته. آیا این قرص باعث این مشکل شده؟ ممنون میشم راهنمایی بفرمائید
- بارداری
با سلام.بنده ۲۸سال سن دارم.طول هر دوره پریودم ۲۸ روز است. ۵ ماه پیش قرص فولیک اسید را برای بارداری شروع کردم.دوره ۳ماهه را مصرف کردم و در همین مدت هم اقدام برای بارداری داشتم. اما باردار نشدم. میخواستم ببینم بازهم باید اسید فولیک مصرف کنم تا زمانی که باردار بشم؟
- اقدام به بارداری
سلام من بیماری التهاب روده دارم وسطح روده بزرگم زخم به همین دلیل بعضی وقتا خون دفع میکنم همراه مدفوعم وتحت نظر فوق تخصص گوارش هستم قرص مزالازین۸۰۰مصرف میکنم آیا برای بارداری مشکلی برام پیش نمیاد؟
- پریودی دوباره
سلام خسته نباشید من خانمی ۲۱ ساله هستم ۱۰ خرداد زایمان کردم تا ۱۰ تیر خونریزی مثل پریودی زیاد بود بعدش تا ۵ روز لکه قهوی ای میدیدم دوباره ۱۶ تیر زیاد شد مثل پریودی و تا ۸ روزادمه داشت یعنی۲۳ تیر پاک شدم کامل و الان دوباره ۳ مرداد دوباره پریود شدم و اینم بگم من ۲ مرداد شبش کل شکمم درد گرفت یه چیزی مثل باد توی دلم بووود و بیرون نمیومد بعد این درد منتقل شد به سمت راست شکمم طوری که نمیتونستم درست راه برم و کج کج را میرفتم همه به من میگفتن این درد آپاندیس هستش شبش که اوممدم خونه دیدم پریود شدم والان خونریریزیم خیلی زیاد هستش راه که میرم میریزه زیاد الان چیکار کنم مشکلی هست ایا نیاز هستش پیش پزشک برم؟؟؟


