سلام،لازم است توسط پزشک معاینه شوید.تا اگر مشکل خاصی نداشته باشید. از کرم های مرطوب کننده در صورت نیاز استفاده کنید.
Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- قاعدگی و مصرف قرص هورمونی
سلام برای رژیم موی ارثی به توصیه دکتر پوست روزی یک دوم قرص اسپیرونولاکتون ۱۰۰ به مدت ۹ ماههست که مصرف میکنم .ولی طی این مدت پریودهایم نامنظم و ده روز زودتر از موعد هست برای تنظیم دوره پریود باید چیکار کنم ؟ آیا باید قرص اسپیرونولاکتون را قطع کنم؟وقت دکتر پوستم سه ماه دیگر هست لطفا راهنمایی کننید
- قرص دوفامد
سلام قرص دوفامد احتمال بارداری را بالا میبرد؟برای پیشگیری چیکار کنم؟
- سوال مهم بارداری
سلام خانم دکتر مهربان وقت بخیر، عذر خواهی میکنم من تو سونو گرافی ۲۸ هفته طول سرویکال ۲۸ بوده ( کوتاه تر از حد نرما) و به طول (۱۱ و عرض ۱۵) funneling مشاهده شده ،، میخواستم بدونم طول سرویکال با استراحت مطلق بهتر میشه ،،و funneling تو سونو یعنی چی ؟؟
- ناباروری ثانویه
سلام من برای فرزند اولم ماه اول اقدام باردار شدم الان بعد از چهار سال برای بارداری دوم اقدام کردم بعد از هشت ماه نتیجه نگرفتن و انجام سونوگرافی و آزمایش ها و پریود منظم متوجه شدیم که همسرم مشکل پیدا کردن و اسپرم یک میلون و بدون حرکت دارن نظر اورولوژ هم اینه که چون واریکوسل گرید یک دارن عمل تاًیر چندانی نداره میخوام بدونم ایا من به طور طبیعی دوباره باردار میشم یا باید ای وی اف انجام بدم؟
- مصرف قرص نورم اسکین
باعث نازایی میشه قرص نورم اسکین
- کانون کلسیفیه کوچک به قطر 4mmدر پارانشیم تخمدان راست
سمت راست شکمم سفت شده
- قطع شدن لکه بینی
سلاموقتبخیر من قرص وروژست استفادهمیکنم ولی ۲۰روزه لکه بینی شدید دارم میتونم کنار وروژست ترنسید استفاده کنم؟
- جواب سنوگرافی..؟
من دیروز نهم پریودم بود لکه بینی داشتم خیلی کم رفتم سنو دادم نوشته مایه یا هماتوم در قسمت کاویته اندومتر مشهوداست یعنی چی یعنی باردارم,؟؟
- بارداری
سلام آخرین پریودم 29 مرداد شروع شد و الان 17 شهریور هنوز پریود نشدم،دیروز ازمایش بتا دادم عدد 100رو نشان داد،بی بی چک زدم منفی بود امروز هم مجددا بی بی چک زدم منفی بود ،با وجود اینکه بکارت دارم وهرگز رابطه همراه با دخول نداشتم ایا من باردارم؟
- سلام قاعدگی زوتر ازیک ماه صورت میگیرد افونت تمام نمیشه
- راجب پریودی
سلام وقت بخیر خانم دکتر من یکسال پیوند کلیه ام تو این یکسال مشکلات عادت ماهانه زیاد داشتم دکتر سونو مشکلی ندارم قرص دوفاستون خوردم پریود میشد قطع کردم دیگه نشدم رفتم دکتر مجسترول داد قطع کردم اما ۲۰ روز گذشته پریود نمیشم میشه مرتب دوفاستون بخورم پریود بشم
- واکسن سینوفارم و اقدام به بارداری
سلام چرا باید بعد واکسن کرونا یه ماه بعد اقدام به بارداری کنیم اگه دوز دوم را زدیم و باردار شدیم آیا ضرری برا جنین داره ممنون .
- پریود
سلام خانم دکترشرف الدین من بعدازاینکه داروهای بارداری مصرف کردم دوسه ماه اول پریودم خوب شده بود اما بازم تیر ماه لک شدم دوسه روز مردادماهم اصلا پریود نشدم علتش چیه خانم دکتر
- لکه بینی کم داشتم به دکتر مراجعه کردم کپسول ترنسید 250 برام تجویز کردن اما لکه بینم بیشتر شده آیا بقیه بستش رو مصرف کنم یا نه؟
- کیست درموئید تخمدان
با سلام من دختری ۲۴ ساله هستم ۷ ماهه ازدواج کردم چن روز پیش یک کیست ۴۴ میلی تخمدان راستم داشتم که پاره شد و از بین رفت و سنو گرفتم گفت دیگه نمونده فقط کمی مایع آزادش مونده الان دیروز دوباره سنو دادم ببینم مایع ازادش هم جذب شده یا نه ولی تو سنو گرافی نوشتن یک دبری آکوژن ۷۶ میلی داخل تخمدان راستم مشاهده میشه که احتمالا کیست درموئید باشه الان میگن باید عمل بشی ولی من هیچ درد و عارضه ای ندارم میخوام بچه دار شم بعد اگه نیاز بود عمل بشم میخواستم ببینم خطری که نداره برام؟؟؟توروخدا خیلی نگرانم خانم دکتر لطفا زود جوابم رو بدین ممنون میشم
- بقایای سقط جنین
- بارداری
سلام وقت بخیر خانوم دکتر، عذر خواهی میکنم ک واضح میپرسم نامزدم موقع ارضا اسپرم رو ریختن توی دستمال کاغذی ولی دستشون هم از اسپرم خیس شد، و بعد دست زدن به باسن و کمر من، ولی به معقد و واژن دست نزدن اصلا، و من روز دوم پریودیم بود پد هم داشتم، از اینکه میگن اسپرم حرکت میکنه آیا امکان بارداری هست؟
- پستان
سلام خانم دکتر من یک توده هیپواکو به ابعاد 34x15در سینه چپم هست یک هفته میشه که نمونه انجام دادم خطرناکه
- درد در ناحیه زیرشکم حین رابطه جنسی
باسلام.من ۲۶سالمه ۱سال ونیمه که ازدواج کردم.قبل از ازدواج چک آپ کامل شدم هیچ مشکلی نداشتم. توی این ماه برای اولین بار واسم این مشکل پیش میاد که موقع رابطه جنسی درد شدیدی زیر شکمم حس میکنم. معاشقه هم قبلش داشتیم علتش خشکی واژن هم نیست.خیلی نگرانم. ممنون میشم راهنماییم کنید.
- درد پریودی
سلام خانم دکتر وقت به خیر
دختری 26 ساله و مجرد هستم. مشکلی که دارم پریودهای دردناکی هست که از ابتدا داشتم و هر از چندگاهی نوع درد تغییر می کنه. یعنی اوایل فقط لحظه ای که پریود می شدم درد شکم داشتم و افت فشار، روزهای بعدی هیچ دردی نداشتم. الان دردم تا 3 روز ادامه داره و بیشتر تورم و نفخ شکم هست تا جایی که حتی در مقعد هم فشار و التهاب رو حس می کنم. مسکن استفاده می کنم و این چند روز به اندازه ای بی حال هستم که کاملا از کار و زندگی می افتم. به پزشک مراجعه کردم، روز 14 ام سونو انجام دادند که ریپورتش به شرح زیر هست: " در بررسی b-mode رحم به ابعد 31*82 میلیمتر و ضخامت اندومتر 5.5 میلیمتر دارای سایز و اکوژنیسیته میومتریال نرمال است. تصویر تعدادی فولیکول پریفرال به قطر تقریبی 2-3 میلیمتر در هر دو تخمدان دیده می شود. بزرگترین فولیکول در تخمدان راست به قطر 9 و 16 میلیمتر اندازه گیری شد. در تخمدان ها کیس و یا ضایعه فضاگیر رویت نشد. مایع آزاد در لگن رویت نشد." آزمایش خون نرمال بود. دوره ها هم منظم و 31-2 روزه هست
می خواستم ببینم دلیل این درد چی هست و چه راهکاری پیشنهاد میدید؟ ممنون


