Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- درمان علائم یائسگی
46 ساله هستم یکدفه یائسه شدم علائم شدیدی دارم و واقعا اذیتم میکنه در روز بیش از 10 بار گرفتگی تپش قلب دارم و به شدت عصبی و کلافه ام
- اقدام به بارداری
سلام دکترعزیزم وقتتون بخیر34ساله هستم من تنبلی تخمدان دارم وکیست کوچکی داخل تخمدان ورحم دارم پریدمن 6آبان بوده ومن میخوام اقدام به بارداری کنم دکترزنان رفتم وبه من مدروکسی پروژسترون داده که از14پریدی 2عدد به مدت10شب بخورم *ومن پریدنبودم ولی از14ماه شما گفتین شروع کردم به خوردن قرص مدروکسی وبه مدت 10شب 2عددقرص روخوردم وقرص فولیک اسید هم داده وخداروشکر پریدشدم یعنی 27آذرپریدشدم والان 5روزه پاک شدم خانوم دکترگفتن کیت تخمتگذاری رو گرفتم وازیازده پرید یم شروع کردم به استفاده کیت تخمکگذاری الان دو روزه کیت تخمکگذاری رو استفاده میکنم وخط پررنگی دربالا وخط کم رنگی درپایین میفته دکترزنان گفتن اقدام روانجام بدین تا 3ماه اگه بارداری نشدی بریم مرحله بعدی رو حالا مااقدام کنیم برای بارداری ؟؟؟ببخشیدنزدیکی ما هرشب باشه یا یک روز درمیان؟؟؟ مدروکسی پروژسترون راتاکی ادامه بدم تاوقتی بارداربشم ؟؟ ممنون میشم جواب بدین 🌹🌹🌹
- مدروکسی پروژسترون
باسلام قرص پروژسترون که برای پریودشدن هرماه ازروزچهاردهم به مدت ده روزخورده شودازبارداری جلوگیری میکندودرصورت بارداری سبب سقط میشه
- درد شدید بارداری
بعضی وقتاپهلومدرددمیگیره طوری که کمرم بیحس میشه اوایل بارداری ام این موضوع طبیعی؟
- نازایی
سلام من نزدیک به دوسال هست ک لیزر میرم دکترم برای کم شدن مو قرص اسپرینولاکتون و قرص سیبل رو تجویز کردن که به مدت یک سال مصرف کنم.برای بارداریم مشکلی پیش میاد یا نازایی میاره این قرصها؟
- جواب پاتولوژی
سلام . من پولیپ داشتم و عمل هیسترو گرافی انجام دادم این جواب چه معنی دارد؟ Mid secretory endometrium with polypoid features
- عفونت واژن
متاهلم ده روزه خارش واژن واطراف آن رادارم.فلوکونازول۱۵۰مصرف میکنم وپمادداخلی کلوتریمازول را۷ شب مصرف کردم ولی هنوزخارش دارم چه کنم؟
- کیسه آب
سلام خانم دكتر عزيز من كيست بارتولند خالي شد الان بعد از ١ماه درد داشت و مثل ترشح با خون اآبه خارج شد امكان نداره كيسه آب باشه كه ؟ همون بارتولند خالي شده ديگه؟
- سقط جنین با قرص ۶ هفته سه روز
سلام خسته نباشید ۱۲ اسفند سونو رفتم گفت ۶ هفته وسه روز با قلب و ساک حاملگی و همه چی بود ۱۴ ام قرص مصرف کردم خونرزی داشتم روز اول زیاد با لخته بعد از دو سه روز تبدیل به لکه بینی شد بعد ۱۹ اسفند دوباره خونریزی زیاد شد همراه لخته که یه لخته خاکسترز رنگ حفره دار ازم افتاد چون خونریزی زیاد شد رفتم دکتر اورژانسی برام سونو نوشت قبل سونو معاینه کرد گفت دهانه رحمت باز نشده لخته و خون پشتش مثل اینکه زیاده بعد دکتر سونو رفتم گفت دفعه قبل بهت چی گفتن گفتم ۶ و ۳ روز بوده قلب داشته وساک حاملگی همه چی گفت من الان هیچی نمیبینم وحالت رگ خونی وریشه ای چیزی اینا ولی باتوجه به خونریزی هفته بعد بیا شاید داری چیزی دفع میکنی ولی ضخامت یکم انگار زیاده برو دکتر زنان نشون بده سونو تو نوشته شده بود ابعاد رحم میومتریال وپست پارتوم میباشد واندومتر هتروژن به حداکثرضخامت ۱۳ م.م میباشد خون ولخته های بدون وسکولاریته واضح مطرح کننده rpocتایپ 0باشد که تطابق با بتا وسونوگرافی فالواپ توصیه میشود در تخمدان ها soildوsysticو ضایعه فضاگیر دیده نشد ومایع ازاد در حفره لگن دیده نشد بردم دکتر زنان سرش شلوغ بود دوتا زایمان دیر وقت داشت چون من هم شب دیروقت رفته بودم گفت اگه خونریزی کم شد فردا باید بستری شی گفتم الان خونریزی دارم خوبه بده گفت اگه تا الان میخواستی دفع کنی حتما دفع میکردی در صورتیکه تو سونو گفت هیچی نیست فقط ضخامت یه مقدار بالاست بعد دکتر سونو گفت یه هفته دیگه بیا برای سونو من موقعی که اومدم منزل با سونو های سالهای قبلم که نه پریود بودم نه باردار مقایسه کردم ضخامت اندومتر اون موقع هم ۱۰ م.م.بود الان یعنی سه میلی بیشتره با توجه به اینکه میگن زیر دوسانت دفع میشه دکتر هم اصلا جواب درست نداد بقایا دارم یا ضخامت زیاده من متوجه نشدم باز دکتر دیگه نمیتونم تو این ایام برم دوتا بچه هم دارم یکیش کوچیکه ممنون میشم پاسخ کامل وکلی بهم بدید ۳۳ ساله هستم با دوفرزند با تشکر
- ضعیف بودن اسپرم
سلام ایا بدون معاینه همسرم میتونه از نظر کیفیت وحرکت اسپرم مداواشه..اقام هم کارش همش نشسته هستش وهم بدنی ضعیف شده چون عمل فتق ناف کرده ..باید چیکاری کنم ایا دارویی هست..ممنون
- استفاده همزمان از دوفاستون و آمپول دیفرلین
سلام 42 ساله هستم من فیبروم دارم بزرگترین هاشون 2 تا 3 سانتی و یک 5 سانتی ، یک بار در سال 96 عمل کردم ولی باز در چندما اخیر پریودهای طولانی مدت دارم و خسته شدم واقعن کلافه شدم و اینکه تازگی به دکتر زنان مراجعه کردم و دوفاستون برام تجویز کرده که دارم میخورم ولی شنیدم آ؛مپول دیفرلین برای از بین بردن خونریزی و لکه بینی بسیار کارساز است لطفن بنده را راهنمایی و بگید اگه آمپول رو گرفتم چه زمانی باید بزنم؟
- تنبای تخمدان
سلام خانم دکتر من تنبلی شدید تخم دان دارم...کا رو ر یائسگی دارن میرم.خیلی نگرانم.ایا علاجی داره.۳۳ سالمه...
- سینه
سلام من سینه هام خیلی کوچیکه چیکار کنم بزرگ شه فک کنم مادر زادیه که الان ۲۰ سالمه ولی رشد نکرده! چیکار کنم؟؟؟
- دوقلویی
باعرض سلام ووقت بخیرمن ۳۲ساله هستم دودختر۱۲و۲ساله دارم دوست دارم پسر داشته باشم دوقلو میتوانم باIVFدوقلوبارداربشم وهردوتاهم پسرباشن میتوانید توضیح بدهید ممنون میشم
- بارداری
سلام خانم دکتر من پرولاکتینم یکم بالا بود بعد میخواستم باردار شم دکتر بمن قرص داد که بیاد پایین هفته ای نصف قرص و گفت تا اینکه باردار شی ادامه بده بنظر شما اشکالی نداره؟ نترسم بخورم؟میترسم وسط مصرف باردار شم بعد ضرر نداره؟
- سفط
با سلام من تحربه سه بار سقط رو داشتم و دکتر بهم پیشنهاد رحم اجاره ای داد و نتیجه نگرفتم اون خانم حامله نشد دکتر گفت دلیلش تخمک ضعیف از من بوده هنسرم هم واریکوسل داره ولی گفت دلیلش اون نبوده و باید خودم این قدر امتحان کنم تا بشه واقعا نمیدونم باید چیکار کنم ایا راهی هست که نخوام این تجربه وحشتناک رو تکرار کنم
- زایمان طبیعی پس از سزارین
سلام من سه ماهه سزارین دخترم بدنیااومده الان انگشتان دستم گزگزمیشه وشبهاوقتی بیدارمیشم انگشتام بسته نمیشه ویکم ماساژمیدم بعدبسته میشه یاوقتی گوشیومیگیرم دستم یادخترموشیردادنی.دکترم میگه کمبودکلسیمه نظرشماچیه وبایدچکارکنم؟
- سونوگرافی بارداری
سلام من سونو انجام دادم توی سونو مشخص شد یک ناحیه کیستیک به ابعاد ۱۸در۸ م م در میومتر قدامی تحتانی در محل اسکار سزارین رویت شد. با وجود این میتونم باردار بشم؟ خطرناک نیست
- آیا حقیقت داره
راستش من جایی یک مطلب خواندم کسانی که آژنزی واژن دارند بعدازاصلاح و نقص آن باردار نمیشوند خواستم بپرسم که آیا این موضوع حقیقت داره ؟
- هههههه
خودارضایی باعث پریود نشدن میشه؟


