Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- میکروادنوم
باسلام خدمت خانم دکتر. بنده ۳۴ ساله و مریض شما هستم دارای یه فرزند ۵ساله ترشح از نوک پستان چپ کمی داشتم تمام ازمایشات هورمونی را نوشتین که فقط پرولاکتینم بالا بود که شما دارو نوشتین ۲ماه استفاده کردم و پایین اومد و حدودا سه سال هست هراز چند گاهی دچار سرگیجه میشم بعد با یه سری داروی اعصاب و سیناریزین ۲۵خوب میشم باز شروع میشه سه سال پیش ازمایش خون و ادرار کامل دادم همه خوب بود .امسال به خاطر حالت منگی و سرگیجه پیش دکتر مغزواعصاب رفتم فقط ازمایشی که شما برام نوشتین را انجام دادم و بردم نشان دادم با ام ار ای تشخیص میکرو ادنوم هیپوفیز ۵ در ۲و نیم بود.حالت سرگیجه را به خاطر استرس گفتن هست و دارو نوشتن که مصرف میکنم که باز کمی حالت سرگیجه دارم و گفت ربطی به میکرو ادنوم نداره و اینکه سالیانه باید اندازه اش کنترل شود. میخواستم ام ار ای و این وضعیت سرگیجه را با دکتر دیگری مشورت کنم به نظر شما باید پیش دکتر جراح مغزواعصاب یا فوق تخصص غدد یا دکتر داخلی برم؟ کدام مناسبتر است؟ من شهرستان تالش هستم بین این تخصصها بهترین دکتر تو رشت را برای مشکل من معرفی کنید که برم پیششون. اسم دکتر را برام بفرمایید.و آیا خودم از دکتر درخواست آزمایش بیشتر در رابطه با سرگیجه بکنم ؟ چون نه کم خونی دارم و نه تیرویید و نه کمبودویتامین دی و کلیه هام سالمه وقند و چربی خون هم ندارم( با ازمایشات ۳سال پیش که کمی همین حالت سرگیجه را داشتم)
- سفیدکردن واژن
سلام خانم دکترخسته نباشید. واسه سفیدکردن واژن چه روشی پیشنهادمی کنیدبجزلیزر؟؟ یه سفیدکننده خوب معرفی کنیدمرسی
- مو زائد و مصرف دارو
با سلام و احترام- خانم دکتر عزیز من 35 سال سن دارم و چندین ساله که مشکل موهای زائد مخصوصا در صورت و پاها دارم طبق تجویز دکتر پوست از قرص سیپروترون و اسپیرونولاکتون 25 روزی 2 عدد , به مدت 4 ماه است که استفاده می کنم و 6 جلسه هم لیزر رفتم ولی متاسفانه موهای زائد دوباره رشد کرده اند می خواستم راهنمایی فرمایید آیا مشکل هورمونی است ؟ دارو لازم دارم؟ آیا همچنان داروها را ادامه دهم؟ با سپاس از شما
- پماد
با سلام و عرض ادب میخواستم بدونم آیا استفاده از پماد واژینال دالاواگ در زمان اقدام به بارداری و مخصوصا در روزهای تخمک گذاری ضرر دارد و یا مانع حاملگی میباشد؟ باتشکر
- علائم توده داخل رحم
آیا توده داخل رحم خطرناک است
- سونوگرافی
برای اندومتر میشه از طریق شکم سونوگرافی بشم چون من تازه ازدواج کردم و وضعیتم طوری نیست که واژینال انجام بدم ایا از طریق سونوگرافی شکمی میتوانند اندومترم را بررسی کنند لطفا زود جواب بدین ممنونم
- لیزر زگیل تناسلی
سلام خسته نباشید ببخشید بعد از لیزر زگیل تناسلی،، چند روز طول میکشه تا جاش خوب بشه؟و آیا رد یا همان لک هم باقی میمونه؟
- سرماخوردگی
سلام چندروز آبریزش بینی وخلط زیاد دارم وصدام گرفته خارش زیاد گلو دارم سرفه ام میکنم ولی تب ندارم آیا ویروس کرونا دارم؟ نزدیک پنج روز اینجوری هستم خودم تو خونه قرنطینه کردم
- سونوگرافی رحم
سلام.. خانم دکتر من سه هفته پیش رابطه جنسی آزاد و محافظت نشده داشتم.. و احتمال بارداری میدادم.. یعنی استرس داشتم نکنه باردار شدم.. امرو رفتم سونوگرافی از رحم.. برای اهدا تخمک.. میخام تخمک اهدا کنم.. دکتر گفت تعداد تخمک ها کم هست.. و ی سری آمپول گفت باید بزنی برای اهدا تخمک.. ولی حرفی نزد ک شما باردار هستی.. میخاستم بدونم با سونوگرافی رحم میشود بارداری را اثبات کرد؟.. یعنی با توجه به سونوگرافی دکتر و این که حرفی از بارداری نزد.. میتونم مطمئن باشم ک باردار نیستم؟
- سرکلاژ شکمی
من درسه ماهه اول بارداری هستم با توجه به سابقه های سقط حتی باوجود سرکلاژ میخواهم سرکلاژ شکمی انجام دهم ودکتر قبول کرد میخواستم ببینم سرکلاژ شکمی در سه ماه اول بارداری خطر ندارد ومطمن تر از سرکلاژ واژینال؟
- سرکلاژ شکمی وآندومتریوز
سلام من دوماهه سرکلاژ شکمی باآندومتریوز وکوتاژ،هیستروسکوپی انجام دادم ازاون موقع پریودنشدم ازدیروز داخل واژنم وزیرنافم دردمیکنه میشه بفرماییدکه چکارکنم
- اقدام به بارداری
سلام خانم دکتر عزیز.من یکسال اقدام به بارداری کردم اما باردار نشدم تبلی تخمدان داشتم . بعد سه ماه با اقدام دارویی با مصرف قرص کلومیفن و دوفاستون و یه سری آمپول باردار شدم.در 40 روزگی اورژانسی جراحی سزارین شدم به علت بارداری خارج رحم . 9 ماه از جراحی من میگذرد و دچار کم کاری تیروئید نیز هستم.تحت نظر دکتر غدد قرص لووتروکسین و متفورمین مصرف میکنم.25 سال سن دارم و 5 سال است که ازدواج کردم.سه ماه پیش عکس رنگی رحم گرفتم و خوشبختانه همه چی نرمال بوده است و دو لوله سالم و باز است.خانم دکتر بزرگواربعد از عکس من سه ماه است که اقدام طبیعی داشته ام اما نشد... آیا مجدد اقدام دارویی انجام می شود یا باید صبر کنم؟ با تشکر فراوان
- کیست اکوفری
سلام وقت بخیر من 23 سال دارم و پریودی هام تقریبا 31 روزه بوده اما این ماه پریود نشدم و 5الی6 روز مرتب کمر درد و دل درد به همراه حالت تهوع داشتم و یبوست هم دارم، بعد آزمایش بتا اورژانسی دادم مثبت بوده رفتم سونوگرافی گفتن که کیست اکوفری یونی لوکولار در تخمدان سمت راست به ابعاد40×57 میلیمتر دیده شده و گفتن که در حال حاضر ساک بارداری دیده نمیشه! میشه بهم بگید که الان من باردار هستم یا خیر!
- عمومی
سلام وقت بخیر خانم دکتر آیاموی درقسمت گردن وکنار صورت که ضخیم نباشد موی زائد محسوب میشه ؟
- در مورد حاملگی
سلام خانم ۲۹ سال الان الان ۵ روز از مریضی ام گذشته امروز تس دادم یکی از خط های خیلی پرنگ یکی خیلی کوچک کم رنگ بود احتمالش هست حامله باشم که خوشحال باشم
- بارداری
با سلام
من 41 ساله هستم 9 ساله ازدواج کردم تا به حال جلوگیری طبیعی میکردیم و بچه دار نشدیم تا اینکه اسفندماه جلوگیری نکردیم و باردار شدم ولی قلب جنین تشکیل نشد و در 28 اردیبهشت کورتاژ کردم 24 ام خرداد اولین پریودم بود که خیلی خیلی کم و ناچیز بود که 3 روز طول کشید و 24 تیر هم دومی بود که کامل و شدید شدم که 7 روز طول کشید و از 31 تیر شروع به نزدیکی کردیم برای بارداری 9 ام 11 ام13 ام مرداد هم اقدام داشتیم که روز 14 ام کمی لکه بینی قهوه ای کمرنگ داشتم که خیلی کم بود و 16 ام لکه بینی قهوه ای پررنگ که بیشتر بود و 17 ام که در حد سه تا سکه لکه اومد که شک کردم که دارم پریود میشم این لکه ها رو قبل از سقط شدن جنین قبلی هم میدیدم امروز هم که دستشویی رفتم لکه به صورت قطره ای که همراه با نقطه های ریز بود به رنگ قهو های سیر روی سنگ ریخت میخوام بدونم دوباره باردارم و داره سقط میشه؟ پریوده؟ یا علایم لانه گزینیه ؟ 24 ام هم زمان پیودم هست و هیچوقت درد قبل از قاعدگی نداشتم ولی الان کمر درد دارم ونشانه بارداری هم ندارم
ممنون میشم اگه زودتر بهم جواب بدید تشکر - سلام سونوگرافق پستانجوابش اینه لطفا برام توضیح می دهیدبافت فیبروگلادولر اکوژنوmottledباتمرکز بیشتردرنواحی سنترالوفوقانی خارجیپستان ها رویت شد
وتعادایpatchcystبعضا حاوی مختصر اینترنال اکوبه حداکثر دیامتر 4-5mmبصورت پراکنده درهم دوپستان رویت گردید لطفا هر چه زودتر جواب بدهید خیلی نگرانم
- بارداری
سلام جفت سرراهی در هفته چندم بالا میره؟
- عفونت
سلام خانم دکتر من بیمار47 ساله شما هستم دارای سه فرزند که بزرگ هستند یکسال پیش رحم خودم را برداشتین بعد از مدتی عفونت داشتم پیش شما اومدم خوب شدم اخیرا" نیز عفونت دارم ساکن شهرستانم بعلت کرونا مراجعه برام ممکن نیست لطفا راهنمایی کنید چه دارویی استفاده کنم تا مشکلم رفع شود ممنونم از پاسخگویی شما
- عقب افتادن پریود
سلام 18 ساله و مجرد هستم سابقه کیست درموئید دارم الان 3 روز از تاریخ پریودی گذشته و نشدم گاهي اوقات درد دارم خوراکی های قاعده آور هم مصرف کردم ولی فایده نداشته چیکار کنم؟


