سلام،خیر،بندرت تغییرات بدخیمی پیدا می کند.
برای اطلاعات بیشتر در رابطه با بیماری اندومتریوزیس، به صفحه ” اندومتریوزیس چیست؟ ” مراجعه کنید.
Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- جنین های فریز شده
سلام وقت بخیر، سوال داشتم: میخوام بدونم قبل انتقال جنین به رحم،اول شرایط رحم در سونو واژینال بررسی میشه بعد جنین هارا برای انتقال از فریز میارن بیرون؟ یا نه اول جنین ها از فریز میان بیرون بعد وضعیت رحم بررسی میشه؟ به صورت واضح بگم میخوام بدونم که بعد اطمینان از شرایط رحم، جنین ها از فریز میان بیرون؟ یا قبل بررسی شرایط رحم؟ ممنون میشم راهنمایی بفرمایید سوال ۲:گر شخص یک ماه قبل انتقال جنین، سونو واژینال رفته باشه، باز هم روز انتقال قبل انتقال جنین برای شخص سونو واژینال انجام میشه؟ ممنون میشم جواب هر سوالم را جداگانه بفرمایید.
- اندومتریوزودیفرلین
میرناگذاشتم بخاطر اندو وادنوماه پنجمه برام دیفرلین هم زمان دوز۳ماه تجویزشد بعددوهفته تزریق پریود شدید شدم والان ۱۲روزه لک بینی،کی خوب میشم؟
- قاعدگی
سلام من يک بچه پنج ساله دارم بعد از ب دنيا اومدنش تا يک سال و نيم ماهانه نشدم بعد از اون هم قاعدگي معمولي داشتم يعني درد و خونريزي طبيعي بود اما نزديک ب دوسال ميشه ک قاعدگي منظم اما خيلي دردناک و سنگين ب طوري قادر ب انجام کارهاي روزمره نيستم علاوه بر اون هم تب لرز درد در همه اعضا بدن حالت تهوع و گاهي استفراغ هم دارم خونريزي سه روز اول زياد اما از روز چهارم تا هفتم خيلي کم ميشه چند ماهي هم هست ک درد در مقعد دارم اين درد فقط دوران قاعدگي وبعد از پايان دوره تا يکي دوروز بعد هست اين بين درد شديد کمر شکم زير شکم و بگن و پاهام دارم دفع مدفوع برام خيلي دردناک و غير قابل تحمل ميشه.
- تنبلی تخمدان
سلام خسته نباشین ،خانم دکتر من تنبلی تخمدان و ریزش موی سر و پرمویی بدن داشتم ۳ دوره قرص روکین و ۱۰۰ عدد اسپیدانکتون خوردم بعد دو ماه از اتمام قرص ها سونوگرافی رحم انجام دادم که طبیعی شده بود ولی در سونوگرافی سینه توده مشاهده شد ، الان دکتر سه دوره قرص سیبل داده که از روز ۵ پریودی مصرف کنم میخواستم بدونم با توجه به از بین رفتن تنبلی تخمدان آیا تجویز قرص سیبل درست هست یا خیر؟
- پریود
باسلام وعرض ادب خدمت شما خانم دکتر عزیز میخواستم بگم که من دخترم 15 سالشه و از اول پریود نامنظم بوده و الان 6تیر میبایست پریود شود اگر بخواهیم روی تاریخ حساب کنیم ولی هنوز نشده که امروز7 مهر است و چون خجالتیه پیش دکتر هم نمیاد اگه داروی گیاهی یا هرچیز دیگه تجویز کنید ممنون میشم
- سلام مجرد هستم از نوک سینه هام مایع زرد رنگی میاد میخواستم بدونم طبیعه یا نه
- اچ پی وی
سلام من دوسال پیش توسط خانم آیه کیوان بصورت اتفاقی آزمایش سروتایپ اچ پی وی انجام دادم.وجوابش low Risk شد ایشون یه قرص بهم دادن گفتن بخور دوسال دیگه بیا برای چک .درصورتیکه من وهمسرم جزهم شریک جنسی نداریم وهیچ گونه علائم ظاهری هم رو اندام جنسی مون از زگیل نداریم .این موضوع دربارداری یا سقط جنین تاثیر میزاره؟
- عفونت
سلام خانوم دکتر،علت اینکه انگار زیر شکمم عین موتور یخچال کار میکنه چیه؟(رحم).فیبروم خارج از رحم هم دارم،ممکنه از عفونت باشه؟لطف میکنین راهنماییم کنین که چیکار کنم؟
- سپتای ظریف سینه
سلام سپتای ظریف داخلی درسینه راست دارم آیا خطرناکه
- یائسگی زودرس وناباروری
سلام خسته نباشید ،من تنبلی تخمدان شدید دارم پنج شش سال هست فقط با دارو پریود میشم ذخیره تخمدانم خیلی دکتر هم خیلی رفتممتاسفانه نتیجه نگرفتم ای یو ای هم یه مرحله انجام دادم نشده لطفا راهنماییم کنید ممنون
- بارداری
سلام خسته نباشید.من مریض شما هستم.۱۰هفته باردارم برام غربالگری مرحله اول و سونوگرافی نوشتین گفتین تو هفته ۱۱ اول سونوگرافی برم بعد با جواب سونو برم آزمایش انجام بدم.میخواستم بدونم باید هفته ۱۱ کامل تموم بشه برم یا میتونم وارد هفته ۱۱شدم برم؟و یه سوال دیگه:میخوام برم سونو باید از قبل زنگ بزنم نوبت بگیرم؟
- بارداری
سلام چجوری بفهمم در بارداری مشکلی ندارم یا حامله میشم؟ مشکلات نازایی
- باسلام خانمی هستم که از طریق سونو گرافی ضایعه هتروژن هایپواکو نامنظم معروف که مطرح کننده آدنومیوز جراحی سزارین است به چه معناست وآیا خطرناک است
سلام سونو خط سزارین انجام دادم محل اسکار جلدی سزارین ضایعه هایپواکو ۱۸*۸م م با حدود نامشخص در لترال راست اسکار جلدی بافت نرم عمقی لایه سطحی رویت شد.تشخیص شامل اندمتریوز جلدی با احتمال کمتر بافت گرانولاسیون است .درد اصلا ندارم میشه راهنمایی کنید
- زخم دهانه رحم
سلام من در حال اقدام به بارداری هستم ..زخم دهانه ی رحم دارم ولی زیاد نیست بایدفریز کنم؟
- سلام خانم دکتر قارچ رحم داشتم مامایی برام شستشو داد بار اول خوب بود اما بار دوم بعد آز فریز به شدت درد وسوزش دارم
- عفونت واژن
سلام خانم دکتر عزیز.من چند وقتی میشه که کمی خارش و سوزش دارم همچنین ترشحات هم تغییر رنگ پیدا کرده کمی.در ضمن کمر درد و دو طرف لگن زیر شکمم درد میکنه .لطف بفرمائید که چه داروهایی میتونم استفاده کنم .ممنون از شما
- درد
سلام من عفونت قارچی دارم و از کرم واژینال کلوتریمازول استفاده میکنم سه روزه امروز زیر شکمم(اولش هر دو طرفش بعد از یکساعت طرف راست ) درد ریزی داره که اذیت میکنه چیکار کنم یعنی بخاطر عفونت قارجی هست؟ دکتر برم؟
- کیست کلسیمی
من ۳۸سالمه متاهلم فرزندی ندارم و یکبار سقط داشته ام به اصرار خودم. قاعدگی های منظمی همیشه داشتم و بسیار کم خون و کم مدت ولی اخیرا خونریزی خیلی زیاد و عجیب پیدا کردم و سونوگرافی کردم که کیست تخمدان ۴سانتی مشاهده شده که کلیسمی است دکتر به من دو بسته قرص دزوسپتیو داد که دوماه طول کشید دقیقا بعد از اتمام قرصها خونریزی و درد خیلی شدیدی داشتم و ببخشید لخته بزرگی خارج شد و در سونوگرافی جدید کیست فقط نیم سانت کوچکتر شد و دکتر به من قرص آهن داد و پیشنهاد جراحی.. ولی قرص اهن تاثیری نداشت دکتر دیگه ای به من قرص ال دی تجویز کردپ ولی به معده من نمیسازه و خیلی حالت تهوع و یکبار خونریزی معده پیدا کردم بارداری هم اتفاق نمی افتد میخواستم دلایل تشکيل این کیست و درمانش را بپرسم چه راهکاری داره ایا احتیاج به جراحی است؟
- سلام من مدت ۲۵ روز پیش ی دختر بچه ای ده الی دوازه ساله با سر محکم خورد تو شکمم در جا پریود شدم اون ی هفته پاک شدم ولی از ان موقل شکمم باد میکنه انگار حامه ام سنوگرافی شکم ولگن هم دادم چیزی نشان نداد همه طبیعی بود
درد شکمم هم دارم
- تفسیر ازمایش
سلام خسته نباشید من 3 سال پیش آزمایش AMH دادم 1.7بور دو دفعه هم ای وی اف انجام دادم حالا باز این آزمایش انجام دادم 3.10 هست سوال من اینکه بعد 3 سال با دو دفعه ای وی اف مگه نباید الان ذخیره تخمدان کم شده باشه پس چرا بیشترهه؟؟ ممنون میشم جواب بدید



