Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- دفع بقایای سقط جنین
سلام من سقط داشتم. سونو اولم هیپراکو و هتروژن ۳۰mm و با حجم ۳۰cc بقایای بارداری بود. ساکشن انجام دادم. بعد از ساکش ۲۰ تا قرص متیل ارگونین خوردم. رفتم سونو گرفتمالان هیپراکو هتروژن با زخامت ۲۲*۶*۲۳ با حجم ۲cc هست. مجدد دکتر برام بتا نوشته و دوفامد ۱۰. بنظرتون این ۲ cc بقایای دفع میشه با این قرص ها؟
- سلام من رفتم دکتر گفت از روز ۵قاعدگی قرص سیپروترون مصرف کن تا ۲۱شب الان ۲شبه خوردم خونریزی دارم پریودیم خوب نشده، اشکالی نداره
- پولیپ رحم
وقت بخیر ، خانم دکتر سه هفته پیش پولیپ دوسانتی داشتم و جراحی کردم ، سوالم اینه آیا باید جراحی میشد یا با لیزر برداشته میشد و اینکه الآن پریود شدم نسبت به سابق خونریزی کم شده جواب پاتولوژی هم زده endometrial hyperplasia without nuclear ایا مشکوک هست یا چکنم
- زنان
سلام خانم دکتر ، من قبلا یبار هم ازتون سوال کردم ک این بود سوالم(خانوم دکتر من اطرافه نافم نبض میزنه ، حالت تهوع و دلدرد خیلی بد دارم، سردرد دارم و خیلی خسته ام ،. پایینه معدم درد میکنه ،فردا هم مهلت پریودمه، یکشنبه هم نزدیکی داشتم با جلوگیری اما فک کنم یکم مایع ب داخل واژن ریخته(دختر هستم)ایا باردارم؟) یکروز قبله پریودم از بی بی چک استفاده کردم ک منفی بود بعدش من با یکروز تاخیر پریود شدم ، برای اولین بار پریودمم فقط سه روز طول کشید و بعدش ترشح واژن داشتم یکم ، و الان بعد از گزشت ۴ روز تقریبا ی لک دیدم و دوباره ترشح سفید رنگ ایجاد شد شکمم هنوز درد میکنه و یکم حالت تهوع دارم خاستم بپرسم علت این لک چیبوده ؟ ممکنه من باردار باشم؟
- در خصوص مصرف قرص دوفاستون
باسلام من ۲۸ سالمه تصمیم به بارداری دارم .تنبلی تخمدان دارم ویه کیست هم در تخمدان راست داشتم دکتر برام ۳ دوره قرص دوفاستون نوشته وروزی یک عدد گلوکوفاژ الان دوره سوم دوفاستون تموم شدم .میخواستم بپرسم بایدچند ماه ادامه بدم یا اینکه باید تا بارداربشم هر ماه مصرف کنم یا نه ؟؟
- من باردارم
سلام خانوم دکتر من باردارهستم دیروزسونوگرافی گفت بارداریم 5هفته هستم قلب بچه م هنوز تشکیل نشده وکرونا دارم همیشه پنتوپرازول برای رفلاکس معدم میخورم و قرص تیرویید لووکسین 50میخورم ضرر نداره؟؟ دیروز دکتررفتم برای کرونا هیدروکسی کلروکین سولفات 200وشربت دیفن هیدرامین واستامینوفن داده بهم ضرر نداره خانوم دکتر ؟؟؟؟خانوم دکترسرمعدم خیلی خیلی میسوزه
- بارداری
سلام. 39سال دارم آیا اگه ازمایشم خوب باشه حامله بشم خطرناک نیست برای خودم نمیدونم قندبره بالا وچیزهای دیگه بیماری های دیگه بیاد سراغم با سن بالا خطرناک هستش
- آمپول واریو پپتیل
سلام ببخشید میخواست بپرسم آمپول واریو پپتیل 3.75 خیلی درد داره آخه خیلی منو ترسوندن بهم گفتن در حد خیلی شدید درد داره منم باید عضلانی تزریق کنم خواستم اگه میشه جواب بدین
- رحم اجاره ای
با سلام و خسته نباشید. خانمی هستم مبتلا بهhpv نوع ۶ آیا و قصد باردار شدن دارم. آیا میتوانم از رحم اجاره ای استفاده کنم؟ آیا به دلیل ویروس hpv کسی پیدا میشه رحم اجاره ای به من بده منظورم اینه یعنی اینطوری ویروس قابل انتقال به فرد رحم اجاره ای نمیباشد؟
- تنظیم قاعدگی
دختر ۱۸ ساله مجرد برای تنظیم قاعدگی قرص ال دی میخورم تا چند وقت باید خورد؟عوارض دارد یا نه؟
- شمارش فولیکول
سلام خانوم دکتر . چن روز پیش سوالی در مورد خونریزی کمقاعدگی پرسیده بودم گفتین سونوگرافی شمار ش فولیکول ضمن قاعدگی . یعنی روز چندم پریودم این سونوگرافی رو باید انجام بدم؟
- سونوگرافی
سلام سونو انومالی ۱۸هفته انجام دادم گفت تکرهر چون فوکوس اکوژن۱.۸نوشته بود و ان اف ۵.۵ تکرار کردم متخصص پریناتالوژی گفت اکو بدع فقط دادم اونم گفت متم یه لک میبینم حالا میترسم مشکل کروموزونبه؟ الان ۲۰هفتمه باید سقط بشه؟
- اقدام برای بارداری
سلام خانوم دکترمهربانم وقتتون بخیر من تنبلی تخمدان پلی کیستیک دارم ونامنظمی پرید الان سه ماه اقدام کردم ولی باردارنشدم وقرص تیروئید لووکسین 5هم میخورم دودوره قرص لتروزول لتراکس خوردم 12اردیبهشت پریدشدم وامروز 11خردادپریدشدم واین سری خانوم دکترم آمپول منوتروپین گونادوتروپین منوپوزال به من داده گفت 8و9پریدبایدبزنم چه ساعتی باید بزنم سرساعت باید باشه مثلا شب یاعصرباشه ؟؟؟؟ وقرص لتروزول لتراکس هم به دادن برای دودوره گفتن از3قاعدگی تا5روزبخورم ومدروکسی پروژسترون هم داده بهم گفت از14پریدی به مدت 10 شب دوعدد شبی 2عدد بخورم خانوم دکتر من روزی که آمپول رومیزنم باید اقدام داشته باشم چون پاک شدم؟؟؟ به مدت چند شب باشه ممنون که سوالمو جواب میدین
- دردزیرشکم
سلام من حدود یکماه پیش باقرص سایتوتک توهفته۸بارداری سقط کردم بعداز۱۲روزخونریزی رفتم سنوگفت کمترازدوسانت ازجفت مونده ک دکترده عددقرص ال دی داد مصرف کنم تادفع بشه متاسفانه بعداز۳عددقرص بخاطرسرگیجه وکالت تهوع دیگه مصرف نکردم وبعدچندروزپریودشدم ک خون سیاه و قهوه ای تیره بود روز اول وروزدوم قرمز روشن بعدم قطع شد خواستم بپرسم ایاجفت دفع شده وچرا بعدازقطع خون دردهای شکمی بیش از حدی دارم
- جواب سونوگرافی
رحم با ابعاد ۸۵*۵۴ و با اکوی هموژن دیده میشود تصویر یک ناحیه سیستیک و هترون به سایز تقریبی ۵۱*۵۶ با واسکولاریته در کاویته اندومتررویت میشود که متواند مطرح کننده حاملگی مولار باشد لذا تیتر BHCG و سونوگرافی کنترل بصورت ترانس واژینال توصیه میشود
- اقدام به بارداری
سلام خانم دکتر وقتتون بخیر ببخشید من یه ماهه اقدام به بارداری کردم قبل اینکه به پریودیم نزدیک باشه زیر شکمم دردمیکرد و سینه هام خیلی حساس شده بودن و درد میکردن گفتم اینا علائم بارداریه ولی امروز پریود شدم😔 باید برم دکتر ؟!
- انتقال جنین
سلام من الان سه روزه انتقال جنین از طریق ivfانجام دادم خارش پیدا کردم علت از چیست
- تالاسمی مینور و یائسگی
با سلام و خسته نباشید.دختری۳۲ساله و تالاسمی مینورم.سه ماه پیش بعد از پایان پریودیم لک میدیدم تا حدود ۱۰روز بعدش دوباره پریود شدم الآن دو ماه پیاپی حدود اول و آخر ماه یعنی ماهانه ۲ بار پریود میشدم.میخواستم ببینم علايم یائسگی میتونه باشه؟؟؟با سپاس
- سفت شدن زیر عمل سزارین
سلام من ۴ ماه سزارین شدم الان زیر عملم کمی سفت شده و درد میکنه میخواستم بدون علتش چیه و باید چه کار کنم
- تعیین جنسیت
سلام. میخواستم بدونم مشاوره تعیین جنسیت هم انجام میدید یا خیر. و اینکه چقدر احتمال موفقیت وجود داره. ممنون


