Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- استفاده از قرص مدروکسی پروژسترون
سلام خسته نباشید. من پریودی نامنظمی دارم به دکتر مراجع کردم بهم قرص مدروکسی پروژسترون داده من اقدام به بارداری هم کردم مشکلی نیست با خوردن این قرص باردار بشم مشکلی برای بچه پیش نمیاد؟ ممنون میشم پاسخگو باشید
- درد زیر شکم
سلام دکتر خسته نباشید من دیروز که از خواب بلند شدم درد خیلییی شدیدی را زیر شکم خود داشتم و چند ساعت بعد کمی آرام شد تا امروز صبح که خوب بود متأسفانه ضربه محکمی به پایین شکمم وارد شد الان درد دارم و احساس سنگینی میکنم زیر شکم خود و اطراف مستانه و احساس میکنم هر لحظه زیر شکمم چیزی میخواد بیرون بریزه ۱۵ سالمم هست مجرد هستم خیلی نگرانم گفتم از شما بپرسم اگر خطرناک به دکتر مراجعه کنم
- فرتیلید
باسلام ۲تادختردارم برای پسردارشدن همسرم آزمایش اسپرم داده که فقط progressive motility(PR)۲۴ بود که رنج نرمال بالای ۳۲ بایدباشه دکترفرتیلید برای همسرم تجویز کرده الان ۹ ماه مصرف کرده وباردارنشدم آیا مصرف فرتیلیدتا باردارشدن باید ادامه بدیم یانه.باتشکرازشما
- قطع پریود
من از2آذرپریودهستم دکتر نان رفتم دکترغددرفتم سونوگرافی وآزمایش هورمونی دادم جوابش خوب بود قرص ترنسید مدروکسی مفنامیک وآمپول خشک کننده زدم ولی قطع نشدفقط لکه بینی دارم
- سلام سونوگرافی کلیه ومثانه
دوکانون اکوژن ۲mmدرپل میانی کلیه چپ به نفع میکرولیتیازدیده میشودچیست
- استئوک
سلام دکتر من دوهفتس زایمان کردم ایا میتونم کلسیم استفاده کنم تاچه مدت من قرص استئوکر گرفتم ولی میترسم در کلیه رسوب کنه تاچندوقت بخورم و چندتا درروز؟ ایا با آهن و جرک خشک کن کلیندامایسین تداخل دارره فاصله اش با اینا جقد باشه؟
- ترشحات سبز رنگ
سلام
وقت به خیر.
خانم دکتر من مدتیه ترشحات سبز رنگ واژن دارم.
علائم دیگه هم درد اطراف واژن هست. زیر دلم هم کمی درد می کنه. قرص فلوکونازول 150 خوردم و مترونیدازول 500 خوردم خوب نشدم. حالا دارم کلیندامایسین 300 می خورم هر شش ساعت ولی بازم تا الان که دو روز می گذره هیچ بهبودی حاصل نشده. چون باکره هستم نمی تونم داخلی معاینه بشم. از نظر شما چیکار کنم؟ با وجود بکارت می تونم کشت ترشحات بدم؟ بکارتم اسیب نمی بینه؟ خیلی نگرانم که PID بشه - درمورد توده هایپو اکودر۳و۹میلیمتردرسینه سمت چپ درنواحی اکوزن درساعت۱۲ درمیدزون چیست
۳۵ سالم بدون سابقه درسرطان سینه در خانواده یه توده به ابعاد ۳و۹ میلیمتر درنواحی اکوزن درساعت ۱۲در میاد زون دیده شده چیست کمکم میکنید
- قرص سیبل
ببخشید من تقریبا یه ماه قرص سیبل مصرف میکنم ولی ازروز اول مصرف لک بینی داشتم ولی بامصرف قرصایه سفید پریود شدم ۷ روز جلو انداختم خطرناک نیس البته مجردم ۲۱ سالمه
- سوال.درمان
سلام از داخل قسمت بالا نزدیک بیرون سوزش و درد دارم و ترشحم بوی بد نمیده و سفید رنگ اما دیدم یه رگ قهوه ای تو ترشحم بود. دیواره ی رحم(منظور خود رحم است و دهانه رحم نیست) سوزش و درد داره دقیقا دردش مثل پارگی انگار میخواد پاره بشه و سرد هم هست من سرما رو تو رحمم سمت راست حس میکنم. سنوگرافی دادم تخمدان ها نرمال بود ولی من از تخمدان راست به پایین التهاب دارم یعنی سمت راستم از سمت چپم بلند تره و سفت و وقتی فشار یا زور بدم گرفتگی دارم و اگه با دست فشار بدم درد میگیره. موقه ی سنوگرافی دکتر انگار به یه چیزی شک کرده بود پرسید پریودیت منظمه که منظم نیست و تا نه روزی لکه بینی قهوه ای دارم و اینبار موقه ی پریودی لکه های سبز کمرنگ دیدم ولی قارچ ندارم یبار که معاینه ی موضعی انجام دادم گفتن عفونت خفیف داری ولی داخلی معاینه نشدم ایا عفونت به لوله های رحمم رسیده که التهاب و این احساس رو دارم؟برام مقدور نیست دکتر برم لطفا اگه میشه دارویی پیشنهاد بدید و ایا درمان میشم؟ نیازی به عکس رنگی است؟
- پریودی
من دوماهه هردوازده روز پریود میشم اونم شدید چرا
- روز ۸انتقالم هست علت پادرد وتب وسرد شدن بدن چیست؟
باسلام وقتتون بخیرخانم دکتر. شش انتقالم که دور روزپیش میشه یه دفه ازجام بلندشدم وزیردلم بدجورتیرکشید ودرد گرف. ممکنه جنینا اسیب دیده باشن؟ امروزهم ۸انتقالم ازوقت انتقالم تاالان بدنم تب دست وپاهام همش سردن . پادرد دارم وبدنم یدفه تیرمیکشه میشه لطفا بفرماییدکه چرا اینجوری شدم ممنونم ازوقتتون وپاسخگوییتون.
- قائدگی
سلام من قاعدگیم نامنظمه و دکتر بهم قرص سیبل داده تا حالا مصرف نکردم ولی نزدیک پریودم هست و نمیخوام پریود شم میشه از قرص سیبل برای پیشگیری از پریود نشدن استفاده کرد؟ خواهشا سریع پاسخ دهید ممنون
- پریود شدن بعد از جراحی فیبروم رحم
باسلام. من 5ماه پیش جراحی باز فیبروم رحم انجام دادم. بعد از این عمل هر ده روز پریود میشم و حدودا دو هفته ام طول میکشه پریودم. علت چی میتونه باشه؟
- زنان و زایمان
سایز و محور قلب طبیعی است نمای چهار حفره قلب رویت شد فوکوس اکوژون به قطر ۳میلمتر در فضای بطن چپ مشاهده شد
- سلام من الان آمپول بتامتازون شیری و آمپول پنیسیلین ۸۰۰ استفاده کردم و الان میخام با خانومم رابطه واسه باردار شدن انجام بدم آیا مشکلی نداره؟
- قرص آهن
سلام خانم دکتر خوب هستین؟ آیا قرص آهن رو بعد از زایمان باید مصرف کرد؟ شما فقط مولتی و کلسیم تجویز کردین. لازم هست آهن رو هم مصرف کنم خونریزیم هنوز تموم نشده و امروز 18 امین روز هست با سپاس فراوان
- تنبلی تخمدان
سلام و خسته نباشید ببخشید یک سوال داشتم ، من نزدیک ۸ ماه هست اقدام به بارداری میکنم و نتیجه نگرفتم ،این ماه هم با وجود خوردن قرص کلومیفن ، آمپول hmg ، و آمپول دور ناف فوستیمون باز هم فولیکولم ۸ بود ، تو سونوگرافی گفتن تنبلی تخمدان شدید دارم ، گفتن به این طریق جواب نمیگیریم باید لاپاروسکوپی بشم که کیست های ریز و از بین ببرند و ivf ،به نظرتون طریقه درمان درست است؟ و اینکه تو بیمارستان خصوصی هزینه تقریبی این دو عمل چقدر می شود؟ با تشکر
- رحمم به ابعاد۶۱*۱۰۶افزایش یافته ضخامت رحمم ۷mmبراکوچک کردنش چیکارکنم آیاباردارمیشم؟
- سلام من ۱۹سالم حامله نمیشم تنلی تخمدان دارم.


