Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- سقط جنین
هفته ۵ بارداری بودم،با لکه بینی و درد شکمی متوجه بارداری شدم،ولی خودبخود سقط شد،موقع سقط فقط یک روز خونریزی داشتم بدون لخته...آیا کامل سقط شده؟
- بارداری
سلام من باردارم هفته ۲۶ ایا اگر در این هفته یک فرد بیمار را ک مریضه موقع بلند شدنش پشتش با تکیه بده ب دستم و بخاد بلن شه من یکم سنگینی احساس کردم کمکش کردم ایا مشکلی واس جنینم پیش میاد ؟؟؟؟؟؟توروخدا بگید خیلی نگرانم میترسم بچم توریش بشع استرس دارم
- سقط جنین
سلام من دو روز پیش ۱۰ عدد قرص سایتوتک مصرف کردم دو ساعت بعد درد تب لرز اسهال چند تا لخته دفع کردم همراه با خونریزی ولی خونریزی کلا چند ساعت طول کشید قطع شد و الان هر از گاهی کمی دل درد دارم ممکنه بچه سقط نشده باشه؟؟
- سقط جنین
سلام تو جواب سونو گرافی زده ضخامت اندومتر درقسمت میانی به ۱۷ میلی متر و هتروژن می باشد که با توجه به شرح حال به نفع بقایای بارداری می باشد
- سونوگرافی رحم و تخمدان
میوم ساب موکوز کوچک در خلفی فوقانی اندومتر به قطر۸ م م دیده شد در سونوگرافی وازینال چیست؟آیاخطرناک است وچگونه رفع میشود
- بقایا سقط
سلام خسته نباشید من سقط جنین داشتم والان بقایا تصویر هایپرهترواکوبه ابعاد24×16×17mmوحجم ۳.۷همراه باواسکولاریته درناحیه فوندوس وبادی کاویته رحم مطرح کننده بقایای بارادای رویت شد باید چیکار کنم خانوم دکتر
- مصرف آسپرین در بارداری
سلام وقت بخیر. ببخشید من هفته ی ۱۳ بارداری هستم و توی آزمایشم هموگلوبین خون ۱۴و نیم بود. برام روزی ۱ آسپرین 80 تجویز شده اما من میترسم مصرف کنم خواستم نظر شما رو بدونم ممنونم🙏
- کم کاری تیروئید
سلام خانم دکتر. آزمایشات قبل بارداری انجام دادم کم کاری تیروئید داشتم اسفندماه. البته کم بود با یه ماه قرص خوردن خوب شدم. قرص لووکسین ۵۰خوردم. خانم دکتر چون من دوتا سقط داشتم دکتر گفتن باید قرص تیروئیدم و ادامه بدم تا زمانی که باردار میشم. من دو ماه نتوستم اقدام کنم برا بارداری و قرص و میخوردم. این ماه اقدام کردم که باردار نشدم و قرص و دارم میخورم. خانمدکتر از وقتی قرص و میخورم پریودیم طولانی میشه میرسه به ۱۰ روز یا ۸ روز. از روز هفت به بعد در حد لک هستش. لک زرد یا نارنجی.من قبلنا فقط روز اول دوم پریودی درد داشتم الان روز چهارمم درد دارم و تخمدانم تیر میکشه. بعدخونریزیمم مثل قبل نیست. دوروز اول خونریزی پریودی دارم بعدش خونم رقیق و شفاف هستش. خواستم بدونم بخاطر همین قرصا این جوری میشم؟؟ و اینکه آیا قرص و ادامه بدم تا زمانیکه باردار میشم یانه؟ زمستان کلا آزمایشات و سونو قبل بارداری انجام دادم سالم بودم.
- کمر درد و درد زیر شکم
سلا خانم دکتر عزیز،من هفته ده بارداری هستم، با فعالیت کم کمر درد و بعضی وقتا درد زیر شکم میگیرم،شبی یک عدد شیافutrogestan 200 استفاده میکردم که با مراجعه به مطب گفتند روزی دو تا استفاده کنم،ایا این حالته من طبیعیه؟
- بارداری
سلام خانوم دکتر عزیز. من 56 روز پیش عمل میکرو انجام دادم که متاسفانه جواب آزمایشم منفی شد و برای تکرار میکرو باید بعد از دوماه مراجعه میکردم. ماه پیش پریود شدم . ولی این ماه حدود 7 روز از موعدم گذشته ولی هنوز پریود نشده ام. تقریبا یک هفته است که دردی شبیه پریود دارم . تا دو روز پیش حالت تهوع داشتم و چشمهایم سیاهی میرفت . ترشح دارم که ابتدا بی رنگ بود ولی الان مقدرش کم شده و کمی مایل به سفید است. این پریود نشدن بخاطره عفونت است یا باردارم ؟
- سرکلاژ
سلام من هفته ۱۷ سرکلاژ شدم الان ۲۴ هفتمه با طول سرویکس ۳۱ امپول پرولوتون هفتگی و قرص ایزوپرین روزانه و شیاف دوتا در روز استفاده میکنم این روند مصرف دارو تا چندهفتگی ادامه داره تاکی باید مصرف کنم؟
- سرکلاژ
سلام ایا با انجام سرکلاژ اندازه طول سرویکس بیشتر میشه؟امکان داره بعدسرکلاژهم طول سرویکس کاهش پیدا کنه؟اگه بازم کاهش پیداکنه راهی برای جلوگیری از سقط هست؟
- سقط مکرر
با سلام و خسته نباشید
من دوتا سقط داشتم یکی چهارماه پیش یکی سه روز پیش اولی قلبش تشکیل شد اما هفته هفتم سقط شد و دومی پوچ بود و هفته هفتم سقط شد میخواستم ببینم حالا باید چکارکنم
ازمایشهای سقط مکرر و هزینه هاش چطوریه مشکلم چطوری برطرف میشه چون میخوام واسه باردار شدن از الان پیگیری کنم تا دیگه اتفاق نیفته تا دیر نشده چون الان پیشتر از این که بعد از دوبار سقط از نظر جسمی حالم بد باشی از لحاظ روحی واقعا حالم خوب نیست - تست بارداری
سلام خسته نباشید
من دوماهه ازدواج کردم.اخرین بار که پریودشدم19شهریوربود. و تقریبا منظم بوده پریودم.یک سالی هست که پریودم هرماه سه روز زودتر از تاریخ قبلی میشم.یعنی ماه مهر باید16مهرمیشدم وماه ابان14ابان میشدم..کیستم داشتم از نوجوونی که دکترامیگن مهم نیست وریزه درمان نداره.دوماهم هست داروهای تیرویید میخورم برای ریزش مو. من 12روز قبل رابطه مشکوک داشتم.الان8 روز از تاریخ پریودم میگذره پریودنشدم.سه بار بی بی چک زدم اخریشوامروز زدم منفی بوده همش.احتمال بارداری هست؟شرایط ازمایش خون ندارم به دلیل موقعیت کاری .ممنون میشم پاسخ - پولیپ دهانه رحم
سلام من سی سالم هست و قصد بارداری داشتم که برای آزمایشات و چکاپ قبل از بارداری نزد دکتر رفتم آزمایشات خوب بود اما در اسمیر پولیپ دیده شد دکتر سونوی واژینال تجویز کرد که روز چهارم بعد از پریودی برم اما با اینکه هیچ اقدامی برای بارداری نداشتم و تست بی بی چک هم منفی بود ده روز پریودیم عقب افتاده اول اینکه بفرمایید با اینکه هیچ علایمی تا حالا نداشتم ایا عمل لازمه و اینکه مانع باردار شدن میشه دوم اینکه اگه قبل از پریودی برم سونو ایا جواب میگیرم یا حتما باید صبر کنم؟ ممنون از راهنمایی تون
- بارداری و سقط قبلی
سلام خانم دکتر میخواستم بگم من اوایل اسفند ماه باردار شدم و تو پنج هفته بخاطر پیاده روی و گردش زیاد سقط شد و بعد از یک دوره پریود اقدام کردم و الان باردارم و هفته 10بارداری هستم حالت تهوع هم دارم و رفتم درمانگاه و پرونده تشکیل دادم اما نگفتم ک سقط قبلی داشتم ممکنه بعدا این سقط برا بچم اتفاقی بیفته؟ یا ممکنه درمانگاه داروی خاصی برا این بارداری بدن تا ب بچم چیزی نشه؟ والا پرونده تشکیل دادم ولی نگفتم، اخه میخوام برم پیش متخصص زنان پرونده تشکیل بدم و متخصص زایمانم رو انتخاب کنم و الان بهم اسید فولیک و ویتامین د 1000 دادن ک روزانه بخورمو بخاطر حالت تهوع و استفراغ بهم ویتامین ب۶ و ومترال یا اندسترون دادن اونا رو ک میندازم حالم بهم نمیخوره و بالا نمیارم. خانم دکتر میشه بگید اون سقط پنج هفته ای ک داشتم برا این بچم چیزی ک نمیشه؟ ممکنه نیاز باشه سرکلاژ کنن؟ بیشتر موقه ها استراحت میکنمو کارامم خودم انجام میدم. ممنون میشم راهنماییم کنید ممنون.
- شیاف
سلام خانوم دکتر من5 هفته باردارم دکترفقط دردای پریودی دارم ایا نیازه که شیافه سیکلوژست استفاده کنم؟مندرسال95 یه سقط داشتم در9 هفته 16پ5 تا شیاف استفاده کردم بعد که سونو دادم جنین فوت شده بود الان ممکنه که شیاف باعث سقطش شده باشه؟
- سنو گرافی
لوپ های روده جنین دیلاته می باشد آیا مشکلی دارد توضیح لطفا
- هیدروکسی کلروکین
سلام خسته نباشید خانم دکتر من به تازگی متوجه شدم ک باردارم و چون سقط داشتم آزمایش ایمنی و انعقادی دادم ک پروتیین اس پایین بود و آسپرین و آمپول انوکسا استفاده میکنم و همچنین tpo بالا عددش۱۵۹ و آنتی تروگلوبولین هم بالا عددش ۱۰۴ و دکتر ایمونولوژیست گفت ک باید قرص هیدروکسی کلروکین استفاده کنم ولی میترسم ضرر داشته باشه چون داخل بروشور نوشته به جنین آسیب میزنه نظر شما چیه خانم دکتر؟
- سونوی آنومالی
خانم دکتر مشکلی پیش نمیاد تو یه روز هم سونوی آنومالی انجام بشه هم اکوی قلب جنین؟


