Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- سقط ناقص
سلام من یه هفته پیش سقط داشتم چون روز بعدش سونو دادم ۵سی سی بقایا مونده دکتر بهم گفت پنج شب ال دی مصرف کنم هر شب دوتا میخواستم بدونم با ال دی دفع میشه یا باید کورتاژ بشم
- مراقبت بعد از سزارین
سلام خسته نباشین من دوسال پیش زایمان کردم سزارین بعدش هنوز پیش هیج دکتر زنانی نرفتم خواستم بدونم حتما برا چکاب باید برم؟مشکلی داره ک این مدت نرفتم؟
- جواب تست پاپ اسمیر
سلام وقتتون بخیر من امروز جواب تست پاپ اسمیرم رو گرفتم این نکات هایلایت شده: 1.Liquid_based 2.Satifactory for evaluation 3.Endocervical/metaplastic cell are present 4.Negative for intraepithelial lesion or malignancy 5.Follow up routinely ممنون میشم راهنماییم کنین که ایا جای نگرانی هست یا نه؟ممنونم از وقتی که میگذارین
- جراحی بکارت
سلام چه جاها و مراکزی جراحی ترمیم بکارت انجام میدهند؟
- لطفا بهم معنی سونو رو بگید .
سلام من خانم ۲۲ ساله هستم و ۶ ساله ازدواج کردم ۵ ساله دارم تلاش میکنم باردار شم ولی نمیشه تازگی دارم اصلاح سبک انجام میدم ...توی سونو گرافی که تازه گرفتم نوشته آندومتر اکوژن،صاف،متقارن،میدلاین کاملا ضخیم به ضخامت ۱۲ میلیمتر. فیروم و پولیپ رویت نشد. تخمدانها با نمای pcod در ابعاد۲۵×۴۵و ۳۳×۴۳ میلیمتر حاوی فولیکول های ریزو اکوی نرمال فاقد ضایعه سالید و کیستیک میباشد. خواهش میکنم معنیشو دقیق بهم بگید
- بارداری
من از اولین رابطم تقریبا ۵۰ روز میگذره و دوبار خونریزی پریود طور داشتم ولی زمانش کمتر از پریود بود بعد امروز بیبی چک زدم منفی بودش ایا امکان اینکه جواب اشتباه باشه هست؟
- در مورد سونوگرافی
با سلام در سونوی من نوشته بقایای بافت گلاندولار در نواحی آگزیلری پستان طرف چپ مشهود است یعنی چی؟ خطرناکه؟
- حاملگی در نیش سزارین
آیا حاملگی در نیش سزارین خطر داره؟
- خونریزی
سلام خانم دکتر.من یازده ماهه از زایمانم میگذره تا الان پریودیم منظم بود این ماه پریود شدم الان دوهفته ست خونریزی دارم رفتم سونو همه چی نرمال بود و هیچ مشکلی نداشتم،علت این خونریزی چی میتونه باشه؟واینکه میشه یه قرصی معرفی کنین برای بند اومدن خونریزیم ممنونم از پاسخگوییتون
- پولیپ رحم
سلام خانوم دکتر من پولیپ رحمی داشتم هیستروسکوپی کردم و برداشته شد و جواب پاتولوژی خوب بود و پریود این ماهم درست بود و دکتر ک مجدد رفتم گفتن که باید چند ماه دوفاستون مصرف کنم از روز ده پریودی ب مدت ۱۴شب شب برای جلوگیری از برگشت پولیپ من قبل عمل پولیپ دوفاستون سه ماه مصرف کرده بودم ولی همش لکه بینی داشتم میخاستم بدونم مصرف دوفاستون درست هستش یا نه کاری نکنم؟و اینکه جلو برگشت پولیپ رو میگیره ؟
- سقط زود هنگام
سلام من 26 سالمه 23 اردیبهشت سقط داشتم با بتای 117 سنو دادم هیچ بقایا ای دیده نشد بعد گذشت 4 هفته و چند روز من هنوز لک قهوه ای دارم و بیبی چکم همچنان مثبته با توجه به بتای پاینم در هنگامه سقط ایا این طبیعی هست؟
- سلام دکتر ۳ماه باردارم خواستم ببینم میتونم عرق نعنا بخورم …سوال بدیم این که زیاد قلنج میکنم میتونید کمکم کنید
سلام دکتر ۳ماه باردارم خواستم ببینم میتونم عرق نعنا بخورم ...سوال بدیم این که زیاد قلنج میکنم میتونید کمکم کنید
- درد بخیه سزارین
سلام خسته نباشین. بعد ۶ ماه از سزارین جای بخیه ها درد میکنه ولی درد بیشتر در قسمت چپ وکمی بالاتر از بخیه اخر سمت چپ خیلی درد میکنه ممنونم
- سرکلاژ شکمی
سلام خانم دکتر چند وقت بعد از سرکلاژ شکمی باید استراحت بکنی از چند هفته بعد ش میتونه به کارای روزمره برسی چند ماه بعدش میتونی بارداربشی
- مصرف ویتامین
آیا خانم های که طفل شان به دنیا آمده یه چند ماهی میشه میتواند از ویتامین ب کمپلکس سنگیفت استفاده کند. کدام ضرر و زیان خو ندارد
- من یک دختر۵ساله دارم دویاله اقدام به بارداری کردم باردار نمیشم ورفتم عکس رنگی میشه جوابشو برام بگید
باسلام Preliminary Film
لوله فالوپ در سمت چپ مشاهده نميشود . همچنين Spillage ماده حاجب در سمت چپ رويت نشد كه به نفع
انسداد لوله فالوپ چپ ميباشد .
موقعيت رحم به سمت راست لگن ميباشد .
Luminal
Filling Defect
Infundibullum & Ampullary Areas Isthmic Part
Spillage
. Freel - سوزش واژن بعد از فریز
سلام من حدود ۲هفته پیش فریز انجام دادم زخم دهانه رحم داشتم ۱۰ روز بعد دکتر دید گفت خوبه مشکلی نیست دارو هم نیاز نیست الان سوزش دارم خیلی اذیت میشم خارش ندارم خیلی نگرانم علت سوزش چیه ممنون میشم راهنمایی کنید
- اقدام بارداری
سلام خانم دكتر عزيز من ٢سال و ١ماه كه ازدواج كردم از ٤ماه پيش ماهي چند بار اسپرم وارد ميكنيم ولي تا حالا حامله نشدم . ميخواستم بدونم چطور بايد اقدام كنم هر روز ؟
- دیرشدن پریود.
نزدیکی داشتم امامایه مرد داخل نریخته ولی دراین بین دوبارطولانی مدت بیمار بودم .وتب ولرز وبدن درد داشتم والان یک ماه دارع تموم میشه وپریود نشدم .تست هم دادم منفی بود والان واقعا نمیدونم چیکارکنم .ایا برم امپول پرژسترون بزنم تا پریود بشم یا نه ؟؟ ممنون میشم کمکم کنید.
- بتای پایین
باسلام،بنده ۷مهرماه اولین روز پریودیم بوده تا امروز که چند روزی از موعدم گذشته پریود نشدم بتام ۳۱بود و سونو شکمی هم چیزی نشون نداد اصلا، توی لگنم مایع آزاد مشاهده شده احتمال داره خارج رحمی باشه


