Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- سقط جنین
سلام، من بدلیل بارداری پوچ سقط کردم وبقایای بارداری هنوز 5سی سی هست دکتر داروهای مفنامیک اسید، هماتینیک، ازیترومایسین بهم دادن با مصرف این دارو ها خونریزی شروع میشه وبقایا دفع میشه؟
- سونو
من ٣٢ساله هفته ١٩بارداري هستم ازمايش غربالگري مرحله اول و دوم را انجام دادم lowrisk بود با توجه به سابقه معلوليت درخانواده سونو سه بعدي لازم است انجام بدم؟(براي امينوسنتز از پزشك متخصص مشاوره گرفتم با توجه به اينكه دختر داييم معلول ذهني بود اما بيماريش دقيقا مشخص نبود و در١٥سالگي فوت كرد گفتند قابل بررسي نيست و يگ پسر دايي ناشنوا هم دارم كه مشكل حركتي هم دارد به نظر پزشكم امينوسنتز نيازي نبود و انجام ندادم) ايا سونو سه بعدي مزيتي بر سونو دو بعدي دارد؟
- اقدام به بارداری دوم
سلام و خسته نباشید من ۳۷ ساله هستم و یک پسر ۸ساله دارم اقدام به بارداری دوم دارم در بارداری اول تخمک گذاری ضعیف داشتم و اسپرم شوهرم ضعیف بود که بعد از سه ماه با امپول باردار شدم وزنم هم ۸۶ کیلو است الان برای دومین بارداری هم مشکل خواهم داشت با تشکر
- سرکلاژ شکمی
سلام طاعات قبول تا حالا بیماری بوده که از سرکلاژ شکمی جواب نگرفته باشه؟علتش چی بوده و چه داروهایی باید استفاده کنیم تا جواب بگیریم؟
- بارداری
سلام. مایع مختصر در کاویته ی آندومتر رویت شد . یعنی چی؟
- سلام خانم دکتر من رحمم دو شاخه و ولی طول سرویکسم36هس هفته 19هستم دکترم میگه نیازی به سرکلاژ نیس خیلی میترسم زایمان زود رس کنم
- سلام من ۱۳ روز از پریودیم میگذره سه تا لکه قهوه ای دیدم بیبی چک انداختم منفی بود
- بارداری
سلام من باکره ام رابطع بدون دخول داشتم همون ماه پنجروز پریودم عقب افتاد ولی پریود شدم همون مث قبل هفت روز بود ولی خون نسبتا کمی میومد این ماه سروقت پریود شدم خون نسبت ب قبل کم بود ایا باردارم از کجا بدونم باردارم یا ن ؟ ممنون
- هیدروکسی کلروکین
سلام خسته نباشید خانم دکتر من به تازگی متوجه شدم ک باردارم و چون سقط داشتم آزمایش ایمنی و انعقادی دادم ک پروتیین اس پایین بود و آسپرین و آمپول انوکسا استفاده میکنم و همچنین tpo بالا عددش۱۵۹ و آنتی تروگلوبولین هم بالا عددش ۱۰۴ و دکتر ایمونولوژیست گفت ک باید قرص هیدروکسی کلروکین استفاده کنم ولی میترسم ضرر داشته باشه چون داخل بروشور نوشته به جنین آسیب میزنه نظر شما چیه خانم دکتر؟
- ادومیوزیس
سلام ببخشید سوال من دقیقا اینکه با یه سونو واژینال میشه گفت که رحم من ادومیوز هست یا نه؟؟؟
- خارش در بارداری
سلام هفته بیست و پنجم بارداری هستم.دخارش واژن دارم. دکتر برام ان ان تجویز کردن ولی شنیدم خطر داره؟
- سقط
سلام آقای دکترمن مادریه دختر۱۶ساله هستم دخترم موردتجاوزازعقب قرارگرفت بردمش دکترگفتن پرده سالمه چهارتاآمپول پرژسترون براش زدولی بعدش متوجه شدم بادجودپرده بارداره وکیسه تشکیل شده الان قرص سایتوتک میخوام بهش بدم باوجودامپول پرژسترون سقط انجام میشه؟چندروزم هست خونریزی ودردزیرشکم داره توروخداجوابم بدیددارم ازاسترس میمیرم.
- بارداری
حرکات جنین باید در روز چقد باشد طبیعی هست ؟
- بقایای بارداری 33 میل
سلام من جمعه ی هفته ی پیش سقط داشتم که امروز میشه ۸ روز .رفتم سونو گفتن ۳۳ میل بقایا وجود داره من تقریبا خونریزیم قطع شده و دیگه درد ندارم و فقط لکه بینی دارم ایا لازمه قرص مصرف کنم یا کوتارتاژ شه ؟یا با پریودی بعدی دفع میشه؟ممنونم
- عفونت در بارداری
سلام خسته نباشید. ۲۸ هفته باردارم .ترشحات زرد از اول بارداری داشتم بدون سوزش و خارش .ولی اان به مدته سوزش تیز داخل واژنم احساس میکنم . بنظر شما عفونت دارم؟
- بارداری
سلام ببخشید من بعد رابطه قرص اورژانسی خوردم با اینکه دخولی صورت نگرفت ولی برای اطمینان خوردم بعدش دوبار پریود شدم ولی این دفعه نشدم امکان بارداری هست؟
- ………….
سلام خانم دکتر ایا مصرف قرص ال دی مدام باعث نازایی میشود
- سونوگرافی انتی
چرا برا بعضی از افراد سونوگرافی آنتی و پریود سه هفته اختلاف داره یا دو هفته و میگن لقاح دیر بوده یعنی چندم سیکل تخمک گذاری باید رخ داده باشه که دوهفته اختلاف بین پریود وانتی بیفته
- درد دنده های قفسه سینه در بارداری
با سلام. هفته یست و دو بارداری هستم. حودو چند هفته هست که یه تیکه از دنده های سمت چپ قفسه ی سینه ام به شدت درد میکنه جوری که انگار استخوان دنده ام جایی خورده . درست همون نقطه در پشتم هم به شدت درد میکنه طوری که نه می تونم بشینم نه نفس بکشم. وقتی طاق باز دراز میکشم دردش کمتر میشه. روز به روز هم درد شدید تر میشه وزندگی عادی برام مشکل شده.خیلی نگرانم .چیکار باید بکنم؟
- باقی ماندن بقایای حاملگی بعد از سقط


