Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- کیست
سلام من دکترم توسونونوشته حفره به قطر17داخل کیست تخمدان یعنی چی...
- باسلام وخسته نباشید خدمت خانوم دکتر ببخشید من هشتم بهمن ماه پریود شدم والا دوماهه نشدم بی بیجک هم استفاده کردم منفی بود بنظرتون من باید چیکارکنم تا پریود بشم سابقه نامنظمی پریودی داشتم دکتر رفتم گفت ازاعصابت هست
- زگیل
سلام خسته نباشید من ۱۶سالمه یه برجستگی صورتی پایین واژنم زدم ایا زگیله
- کیست تخمدان
سلام من ۳۹ ساله هستم دو فرزند دارم به دلیل درد پهلوی چپ سونوگرافی انجام دادم که نوشته بود کیست به ابعاد ۴۸*۲۸ حاوی سپتوم ظریف در تخمدان چپ میباشم،ممنون میشم راهنمایی کنین
- آمپول لوپرومر وبارداری
سلام وقتتون بخیر من دوماه آمپول لوپرومر تزریق کردم و هنوز پریود نشدم و میخوام اقدام به بارداری کنم باید پریود بشم تخمک گذاری کنم اقدام کنم یا نه فرقی نمیکنه
- آی وی اف
سلام من امروز ۱۱روزه انتقال انجام دادم روز دهم انتقالم بی بی چک استفاده کردم منفی شداسترس گرفتم میخواستم ببینم امکان داره حامله نشده باشم یاهمونآزمایش بتارو انجام بدم بهتره.من ۵روزقبل انتقالم آمپول پروژسترون،قرص استرادیول،شیاف،کپسول فرتیل سی ام ،دوفامد و استفاده کردبه تجویز پزشک به نظرتون چیکار کنم بهتره
- هتروژن و اکوژن در تخمدان راست
سلام من سونو دادم گفان ندول اکوژن و هتروژن درخمدان راست با قطر ۱۶ م م وجود داره میخاستم بدونم یعنی چی دکتر رفتم حتی اونم نمیدونست
- پزشکی
سلام دکتر خسته نباشی.دخترم ۱۱ماهشه دقیقا ار دوماهی گلوش خلط داره و خس خس زیادی میکنه مخصوصا موقع شیر خوردن . شیر خشکی هم هست رفلاکس داره.ببلاک ۲ بهش میدم. ماهی یک بارم میرم ویزیت میکنم ولی فایده نداره . ازیتروماسین تا حالا بهش ندادم خواستم از شما خواهش کنم حداقل یه شربت یا یه آنتی بیوتیک معرفی کنید برام ک بهش بدم ممنون میشم.
- مایع اکولوسنت در داخل کاویته اندومتر
من زن۶۸ ساله درسونوگرافی قبلی مقدارمایع اکولوسنت در داخل کاویته اندومتربه حجم نزدیک به ۱ سی سی دیده شد ضخامت آندومتر ۶ میلیمتربود ودرضمن من کرم واژینال استروژن استفاده میکردم.بعد ازسونوگرافی از کرم استروزن استفاده نمیکنم.بعداز ۲۷ روزسونوگرافی رفتم و ضخامت اندومتر۵/۵ بود ومایع اندک درکاویته اندومتر دیده شد.ایا من دوباره باید به سونوگرافی بروم؟ من احتیاچ به کورتاژ تشخیصی دارم؟ باتشکر فراوان ازخانم دکتر عزیزوتبریک سال نو.
- نازایی
سلام خوبید خانم دکتر...من ای یو ای کردم امروز روز ۱۵ ای یو ای بود جواب ازمایش منفی بود دلیلش چیه؟؟ شیاف رو قطع کنم یا زوده،؟
- سرکلاژ شکمی
سلام دوبارزایمان زودرس داشتم دفعه دوم سرکلاز واژینال هم بودم ولی۲۲ هفته مجبور به زایمان شدم سرکلاژ شکمی چقدر موثر میباشد؟ امکان داره این دفعه شانس موندن بچه با سرکلاژ شکمی بیشتر بشه؟
- آیا من باردارم؟
سلام من تنبلی تخمدان دارم سه ماه از قرص سیبل خوردم سه ماه بعد سیپروترون کامپاند ، پریودام تقریبا نامنظمه ، با نامزدم رابطه بدون دخول داشتم و با دستم آلتش را مالیدم و ارضا شد منی رو دستم نریخت،، خودش با دستمال پاک کرد، بعد از ارضا بغلم میکرد و دو سه دقیقه بعد واژنم رو مالید با دستش ، من شک دارم که نکنه دست اون یا دست خودم روش پیشاب یا منی داشته و به واژنم زدیم ، در یک ماه دوبار رابطه همین مدلی داشتیم بار اول دو روز بعد پریودم و بار دوم هشت روز بد از پریودم ، آیا من باردارم؟؟؟؟ ، چیکار کنم ،؟؟؟کمکم کنید زود بگید
- سقط جنین
سلام خانم دکتر . من 2 ماه پیش یک رابطه بدون کاندم داشتم الان 15 روزی هست که دوره ماهیانم عقب افتاده میخواستم بپرسم با توجه به اینکه اسپرمی واردم نشده و از علایم بارداری فقط ادرار زیاد دارم ایا ممکنه باردار باشم ؟ و اینکه اگه قرص میزوپرستول بوخورم . اگه حامله نباشم عوارض بدی داره یا مشکلی ایجاد نمیکنه ؟ من الان به خاطر یک مشکلاتی از خونه نمیتونم برم بیرون و میترسم آبروم بره لطفا کمک کنید
- بارداری
سلام. خانم دکتر تصمیم بارداری دارم با توجه به نزدیک شدن ماه رمضان وتغذیه نامناسب .چه مدت بعداز ماه رمضان اقدام کنم تابدنم امادگی کامل برای باداری داشته باشه
- لخته های بزرگ
با سلام مدت 4 ماه پیش سزارین شدم که سه ماه خونریزی داشتم بعد از ان 15 روز قطع شد ولی دوباره 17 روزه باسلام من چهارماه پیش سزارین شدم سه ماه خونریزی داشتم. بع ا5 روز قطع ش ولی دوباره شروع شده و16 روزه که ادامه دارد شدید است ولخته های بزرگ داردکه شروع شده خیلی شدید است ولخته های زیادی دارد
- درد شدید پستان
گزارش سونوگرافی سال91 Breasts هردو پستان در مقاطع مختلف کنترل شدوبا یکدیگر مقایسه گردید. نسج فیبروگلاندولارهر دو پستان در مجموعfibrocysticمیباشند. توده فضا گیرcysticویا solidواضحی در پستانها دیده نشد. ضخامت پوست در همه جا یکنواخت می باشد. سطح خلفی هر دوnipplesکنترل شد نرمال است. هردو آگزیلر: هردو آگزیلر در مقاطع مختلف کنترل شدوبایکدیگر مقایسه گردید. در اگزیلر ها ادنوپاتی ویا پاتولوژی واضحی دیده نشد. سایر مسیرهای breasts lymphatic drangeکنترل شد نرمال است ادنوپاتی دیده نشد. گزارش سونوگرافی سال93 هردو پستان در مفاطع مختلف کنترل شدوبا یکدیگر مقایسه گردید. تغییراتfibrocysticبطور نسبتاًمنتشر در پستانها وجود دارد. درامتداد ساعت 5پستان راست تصویر یک مجرای لاکتیفرمتسع حاوی دبریز مشاهده گردید. درامتداد ساعت 12پستان چپ مجرای لاکتیفرمتسع حاوی دبریز مشاهده گردید که می توانند بدلیل تغییرات التهابی وduct ectasiaباشند. نسج فیبروگلاندولارهردوپستان نرمال است. توده فضا گیرcysticویا solidواضحی در پستانها دیده نشد. ضخامت پوست در همه جا یکواخت می باشد. سطح خلفی هر دوnipplesکنترل شد نرمال است. هردو آگزیلر: هردو آگزیلر در مقاطع مختلف کنترل شدوبایکدیگر مقایسه گردید. در اگزیلر ها ادنوپاتی ویا پاتولوژی واضحی دیده نشد. سایر مسیرهای breasts lymphatic drangeکنترل شد نرمال است .
دردبسیار شدید دارم .جه کار کنم؟ - رحم زنان
چه دارویی برای تقویت رحم استفاده کنم
- سلام وقت بخیر خسته نباشین ببخشید خانم دکتر سقط انجام میدین
- بارداری
سلام ازشیاف و دارو استفاده میکنم و خونریزی شدید ودفع لخته خیلی بزرگ دارم با درد فراوان اما بعد دفع دردم کمتر میشه نمیدونم احتمال سقط میدم چون لخته های بزرگ میدیدم ایا شیاف و داروها بازم مصرف کنم تا سونو یا قطعشون کنم هفته هفت بودم امپول رگام بخاطر خونریزی زدم
- پریودوگرگرفتگی
سلام دکترخسته نباشیدمن این ماه۳روزپریودعقب انداختم یک روزقبل اینکه پریودشم پاهام خیلی داغ بودوالان ۳شبه که پریودشدم کف پام شباخیلی داغ میکنه میتونه علتش پریودباشه ضمنابچمم اسالودوماهشه وشیرخودمومیخوره روش جلوگیریم طبیعیه ممنون میشم ازراهنماییتون اجرتون باخدا


