Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- فاویسم
سلام خانم دکتر خسته نباشین می خواستم بدونم آیا خوردن باقالی در دوران بارداری مضر هست برای جنین؟ اگه مادر مشکل فاویسم نداشته باشه؟
- پرولاکتین
سلام خانوم دکتر من مدت نه سال هست که آدنوم هیپوفیز دارم و مشکل پرولاکتین بالا دارم که با دارو کنترل میکنم. هر وقت پرولاکتنم بالا میره به شدت جوش های ریزی تو پیشانیم میزنم که با مصرف دارو و پایین اومدن پرولاکتین این جوشها برطرف می شوند. من حالا باردارم و قرص کابرگلین دیگه نمیخورم و مقدار پرولاکتینم برحسب اینکه باردارم بالاتر میره البته تحت نظر پزشکم. ولی باز جوشها پدیدار شدند و افتضاح شده پیشانیم. البته سنم ۳۷ هست و تو بازه ی جوش زدن نیستم که یه وقت بگین به خاطر سنم جوش میزنم و اینکه کلا پوست من جوش نداده تا به حال به جز این افزایش پرولاکتین. خواستم بپرسم برای از بین بردن جوشها با این شرایط که باردارم راهکاری دارم ؟
- بارداری ۳قلو
سلام من ۳ قلو باردارم می خواستم بدونم اگه بخوام یکی از جنین ها رو حذف کنم شرایطش چیست وچه کار باید انجام دهیم لطفا برام کامل توضیح دهیم خیلی نگرانم من اصلا شرایط بزرگ کردن ۳ تا نوزاد باهم رو ندارم بی زحمت کمکم کنید
- سردرد بارداری
سلام باردار هستم . دوسه روزه پشت سرم سنگینه .آیا طبیعیه ؟
- آیا باردارم؟؟
سلام خسته نباشید ببخشید من تقریبا ۱۰روز قبل از موعد پریود نوک سینه هام حساس شدن و درد دارن ، روز موعدم درد شدید زیر دل و کمر دارم ولی فقط یک روز خون قهوه ای پررنگ داشتم و دیگه قطع شد ولی همچنان درد دارم،ممکنه باردار باشم؟؟
- تعیین جنسیت به روش ای یو ای
سلام آیا سرکلاژ شکمی بهتر یا روش های دیگه به من گفتن باید سرکلاژ شکمی بشم
- عدد بتا پایین
سلام خسته نباشید ۱۰ ماه که اقدام کردم
دکترم بهم گفته بودن روز ۳ تا ۷ پریود لتروزول مصرف کنم
ولی متاسفانه من پریود نشدم الان ۳۸ روزه که پریود نشدم
آزمایش بتا دادم ۳.۲۶ بود ولی همیشه ۱ بود آیا من باردارم یا خیر ؟ - عمومی
سلام خانوم دکتر خسته نباشید خانومم یه ۹ روزمیشه سرگیجه داره و بیحاله بعضی اوقات هممیگه زیر شکمش یخورده درد میکنه بعدش عادت ماهیانش عقب افتاده ۵ روز از وقتش گذشته میشه راهنمایی کنینن خیلی ممنون میشم
- قرص
سلام قرص سیبل مصرف میکنم هفته دوم هستم امروز پریود شدم دلیلش چیه؟
- سونوگرافی
سلام خاوم دکتر عزیز لطف کنید هر مشکلی بود دقیق بهم بگید:رحم به ابعاد (۳۰#۸۵)و اکوی میو متریال نرمال مشاهده میشود.رحم orientation طبیعی دارد.آندومتر به ضخامت (۶م.م)رویت شد.فولیکول متعدد۲_۹م.مدرپریفرال هردوتخمدان مشهوداست که با افزایش حجم استروما همراه است ومطرح کننده ی PCOM(pCOمورفلوژی)می باشدو تطابق با علایم بالینی وازمایشگاهی جهت R/OPCODتوصیه میشود.مایع ازاددرفضای لگن مشهود نمی باشد.یافته اتفاقی:مثانه حاوی مختصردبری رویت شد(تطبیق باچک U/Aتوصیه میشود.
- واکسن کزار
سلام خانم دکتر ، خانم صادقی به من گفته بودند واکسن کزاز رو در ماه چهارم بزنم اما من زودتر زدم ( در هفته 16 بارداری ) اشکالی نداره؟ با تشکر
- برای بارداری
سلام دکتر برام قرص آتی فارمد نوشت و گفتن از روز 3پریدی تا5روز استفاده کنم منم برای باردار بشم دارم استفاده میکنم گفتن از روز 11پریدی نزدیکی داشته باشم میخواستم ببینم با این قرص آیا باردار میشم یا نه19تیر پرید شدم
- سقط
سلام من ۵روز از پریودم گذشته امروز تست زدم هاله دیدم قرص اووسیز۰/۷۵ خوردم تاثیر داره ؟؟ تروخدا کمک کن چیکار کنم یه بچه ۹ماهه هم شیرمیدم میخوام سقط کنم کمک کن
- بارداری
سلام من ماه سوم باردارهستم.به خاطردرد شدیدمعده قرص پنتوپرازول یکی صبح ناشتا استفاده می کنم. و برای تهوع هم صبح و شب قرص دمیترون میخورم ..میخواستم بپرسم تداخل ندارن و اشکالی نداره ک هردوش وباهم میخورم؟
- اینوفولیک
میخواستم بدون قرص اینوفولیک باساشه فرق داره یا نه دکتر واسه من قرص تجویزکردولی داروخونه ساشه داده .به نظرشما از ساشه ها استفاده کنم یانه
- بارداری
با سلام من سیکل های ۳۰روزه دارم آخرین بار یکم بهمن پریود شدم و چون تصمیم به بارداری داشتم از کیت تخمک گذاری استفاده کردم و در روزهای ۱۸ و ۱۹بهمن کیت تخمک گذاری مثبت شد و روز ۲۰و۲۲ بهمن اقدام داشتم در روز چهارم اسفند بی بی چک مثبت شد و روز ۶م اسفند آزمایش بتا دادم که عدد بتا ۴۳۶ بود ، آیا این عدد بتا طبیعی هست ؟ و من چند هفته باردار هستم ؟ ممکنه بارداری خارج از رحم باشه ؟
- سطح بتا بعدسقط
من شش روزپیش سقط خودبخودداشتم سه روزقبل تیتر 105 بود وامروز127!دلیلش چیه؟یعنی بقایا دارم؟سونو واژینال متخصص تومطب انجام دادگفت داخل رحم چیزی مشاهده نمیشه
- اثرات کلومیفن
با سلام سوال من این هست ک اگر یک نفر ماه پیش کلومیفن استفاده کرده باشه و همون ماه ده روز تاخیر در پریود داشته است ، آیا اثرات کلومیفن همچنان هست و این ماهم تاخیر در پریود داره؟ ماه پیش روز ۵ تا ۱۰ کلومیفن خورده است این ماه چیزی مصرف نکرده میخام بدونم چرا تاخیر داره ولی تستشم منفی هست آیا از کلومیفن ماه گذشته است
- شیاف پروژسترون
باسلام،من هفته ۱۴ بارداری هستم و گاهی اوقات کمی دل دردمیگیرم لبه ی جفتم هم طبق سونو پایین هست،دکتر ۳۰ تا شیاف پروژسترون تجویز کردن،قبلا هم ۱۰تا استفاده کردم،به نظر شما لازمه؟فقط کمی دل درد دارم و اینکه میگن باعث اختلال جنسیتی جنین میشه،میشه راهنماییم کنید.
- حبس ادار
سلام خانم دکتر ,۶ خرداد اول روز پریودیم بود من هفته پیش دو بار برای بارداری نزدیکی کردم,البته قبل اون رابطه مقعدی داشتم,اطراف مقعدم تاول چرکی زد و خیلی درد وسوزش داشتم و دفع برام سخت و دردناک بود هنوزم همونطوری است,یکی دو روز بعد سوزش ادرار برام ایجاد شد و یه روز بعدش بانشستن نتواستم ادرار تخلیه کنم باید وایسم واب گرم به پاها و شکم و الت تناسلیم بزنم تاادرارم کم کم بیاد و با فشار کم میاد پاهام درد میکنه موقع دستشویی رفتن و نشستن تقریبا بیشتر اوقات اطراف وازنم درد میکنه,کشاله رانم هردو طرف درد میکرد کمی سرفه تب و بعضی اوقات لرز داشتم یه دکتر زنان رفتم سفالکسین ۵۰۰هر۶ساعت برام نوشت و پیش مجاری ادرار رفتم سفکسیم ۲۰۰هر۱۲ ساعت تجویز کردن,دو روزه هردوتا رو استفاده میکنم ,کمکم کنین ایا اگه این ماه لقاح انجام گرفته باشد مصرف این داروها همزمان چه طوره ?اسیبی به جنین داره یا خیر? شما چه دارویی برای رفع مشکلم مناسب میدونین?یه ربع بیست دقیقه هربار برای تخلیه ادرا تو دستشویی میمونم


