Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- سونوگرافی آنومالی دیررس جنین
سلام خانم دکتر ببخشید بهترین زمان انجام سونوگرافی آنومالی اسکن تاخیری یا همون سونوگرافی آنومالی دیررس جنین چند هفتگی است؟ در چند هفتگی اعضای بدن جنین از لحاظ آنومالی های دیررس کامل بررسی میشن؟
- پولیپ دهانه رحم
سلام من سی سالم هست و قصد بارداری داشتم که برای آزمایشات و چکاپ قبل از بارداری نزد دکتر رفتم آزمایشات خوب بود اما در اسمیر پولیپ دیده شد دکتر سونوی واژینال تجویز کرد که روز چهارم بعد از پریودی برم اما با اینکه هیچ اقدامی برای بارداری نداشتم و تست بی بی چک هم منفی بود ده روز پریودیم عقب افتاده اول اینکه بفرمایید با اینکه هیچ علایمی تا حالا نداشتم ایا عمل لازمه و اینکه مانع باردار شدن میشه دوم اینکه اگه قبل از پریودی برم سونو ایا جواب میگیرم یا حتما باید صبر کنم؟ ممنون از راهنمایی تون
- جلوگیری از بارداری
سلام من ۲۳ روز پیش رابطه محافظت نشده داشتم بعد ۲۴ساعت دو تا قرص اورژانسی خوردم بعد ۱۸ ساعت هم دوتا دیگه بعد همزمان با اونا شروع کردم قرص لویتود خوردم الان ۲۱ تا قرص فعالشو تموم کردم ولی پریود نشدم دیردز یکی از قرصای سقید یا قرص نماشو خوردم ولی هنوز پریود نشدم ایا امکان بارداری وجود داره؟
- سزارین
دکتر ۱۹ بهمن برام وقت سزارین زده امکانش هست خانم دکتر این سزارین رو برام انجام بده .استرس دارم تعریف خانم دکتر رو خیلی شنیدم
- بارداری
سلام من ۵ هفتمه یهو امروز تب کردم شدید نبود الان کمتر شده صورتم گرمه دست و پام ولرم الوچه خوردم ممکنه از الوچه نارسم باشه یا مشکل دیگه ای باشه
- بارداری
سلام ایا عدد بتا در ۲۷ سیکل ۲۳۷ نرماله وبعداز اون ۳روز بعد این آزمایش تیتر بتام ۱۰۷۵ بود ایا نرمال است و
- اکوڗن
باسلام و خسته نباشید من ۲۶ سالمه و امروز دقیقا ۱۹هفته و سه روز باردارم امروز رفتم آنومالی دادم گفت یه لکه کوچیک روقلب بچه هست وتو برگه آنومالی جلو قسمت قلب نوشته eif is seen
قرص تیروییدو کلسیم ویتامین دی و فیفول هم هرروز مصرف میکنم و داروی دیگه ای مصرف نمیکنم دکترمم رفته مرخصی خواهش میکنم راهنماییم کنید
ممنونم - تاخیر پریود
با سلام و احترام.خانم دکتر عزیز5 ساله که ازدواج کردم.حدود 8 ماه هست که پریودی های نامنظم دارم.یعنی هرماه پس از 10 روز عقب افتادن با امپول باید پریود شوم.حدود 3ماه اقدام به بارداری کردم به علت تنبلی تخمدان 3 ماه قرص مدروکسی پروژسترون مصرف کردم و دقیقا قاعدگی های 28 روزه داشتم.الان که ماه چهارم هست و این ماه قرص نخوردم 8 روزه که پریودم عقب افتاده.تمام علایم رو دارم ترشحاتم زیاد شده ولی متاسفانه پریود نشدم.باردار هم نیستم چون این ماه هیچ اقدامی در روزهای تخمک گزاری نداشتم.چه کار کنم؟؟ پریود های نامنظم مانع بارداری من میشود؟ ایا هرماه باید امپول بزنم؟؟
- بارداری
سلام خانوم دکتر خسته نباشید ۳۱ هفته باردار هستم. ۲۰ هفته با طول سرویکس ۲۲ سرکلاژ شدم. از اون ب بعد استراحت مطلق ام در حد سرویس بهداشتی. هفته پيش سونوگرافی واژینال دادم سرویکسم ۳۱ شده بود .int.os هم بسته. هفته پیش یکم کمر درد داشتم ک شدید نبود بیمارستان بستری شدم و سرم سولفات گرفتم . دیگ سونوگرافی دادم طول سرویکسم شده بود ۳۱ میتونم استراحتمو نسبی کنم ؟ یعنی دیگ زیاد دراز کش نباشم و بتونم بشینم . آشپزی و کار خونه و بیرون نه اصلا . در حد همون تا آشپز خونه رفتن و نشستن.
- بارداری
سلام خانوم دکترعزیزآیاخوردن میگودربارداری ضررداره باعث سقط یاخطرمیشه ؟
- سقط
من درهفته ۷سقط باقرص میزوپروستول داشتم ولی فقط چند تیکه ازم افتادحالاهم خونریزی ندارم خیلی نگرانم
- مفهوم حرف Nدر جلوی RHدر غربالگری مرحله ای اول بارداری چیست؟
سلام وقت بخیر، ببخشید ی سوال داشتم من دیروز رفتم آزمایش غربالگری مرحله اول و امروز جواب آزمایش غربالگری مرحله اول رو گرفتم، دیروز موقع پذیرش در آزمایشگاه گروه خونیمو پرسیدن ولی تو جواب آزمایش غربالگری مرحله ی اول جلوی Rسلام من جواب آزمایش غربالگریمو گرفتم، دیروز موقع پذیرش در آزمایشگاه گروه خونیمو پرسیدن ولی تو جواب آزمایش جلوی RHنوشته N درصورتی که گروه خونی من Aمثبت هستش،پس چرا اینجوری نوشته؟ به نظر شما در نتیجه آزمایش تاثیر دارد؟ در کل معنی و مفهوم حرف Nدر جلوی RHدر جواب آزمایش غربالگری چیه؟ Hنوشته N درصورتی که گروه خونی من Aمثبت هستش،پس چرا اینجوری نوشته؟ به نظر شما در نتیجه آزمایش تاثیر دارد؟ مفهوم Nدر جلوی RHدر جواب آزمایش غربالگری چیه؟
- بارداری
سلام دکتر دوقلو باردار هستم ۲۶ هفته هستم خواستم بدونم آمپول ریه رو میتونم در این هفته تزریق کنم چون طول سرویکسم ۲۸ هست...و استراحت هستم .سرکلاژ نکردم طول سرویکس چند باشه درد زایمان شروع میشه؟ خیلی نگران زایمان زودرس هستم ۲۱ هفتگی طول سرویکس ۳۰ بود اما ۲۶ هفتگی ۲۸ شد با اینکه استراحت هستم
- بارداری
سلام خانم دکتر.خسته نباشید..من 33هفته باردارم..به مطب زنگ زدم پاسخگو نبودن..آیا مطب باز هست؟من باید مراجعه کنم یا فعلا منتظر بمونم؟با تشکر از شما...
- سونوگرافی
سلام خاوم دکتر عزیز لطف کنید هر مشکلی بود دقیق بهم بگید:رحم به ابعاد (۳۰#۸۵)و اکوی میو متریال نرمال مشاهده میشود.رحم orientation طبیعی دارد.آندومتر به ضخامت (۶م.م)رویت شد.فولیکول متعدد۲_۹م.مدرپریفرال هردوتخمدان مشهوداست که با افزایش حجم استروما همراه است ومطرح کننده ی PCOM(pCOمورفلوژی)می باشدو تطابق با علایم بالینی وازمایشگاهی جهت R/OPCODتوصیه میشود.مایع ازاددرفضای لگن مشهود نمی باشد.یافته اتفاقی:مثانه حاوی مختصردبری رویت شد(تطبیق باچک U/Aتوصیه میشود.
- پارگی کیسه آب
سلام ختنم دکتر خسته نباشید. من تو هفته 29 بارداری هستم 17 اسفند نوبت دارم. اما 2 بار شده که لباس زیرم خیس شده یه بار سر ظهد بود یه بار نصف شب هر دو بارم ادرارمو نگه داشته بودم. الان استرس دارم که از سوارخ شدن کیسه آب باشه . لطفا راهنماییم کنید میتونم زودتر بیام پیشتون.
- احتمال بارداری
سلام
من مبتلا به پی سی او هستم و به خاطر همین برای پریود شدن قرص میخورم سیپترون کامپامد وقتی دو روز بود قطع کرده بودم قرصم رو با همسرم رابطه داشتم و منی داخل واژنم ریخته شد فرداش من پریود شدم به کمک همین قرص هایی که مصرف میکنم ولی دیگه قرص اورژانسی برای جلوگیری از بارداری نخوردم تا تو پریودم اختلال ایجاد نشه الان روز ۵ پریود هست و من دوباره قرص هارو شروع کردم ولی درد شدیدی مثل روز اول پریود دارم میترسم باردار شده باشم آیا امکانش هست؟
- واکسن
سلام من سال ۹۰کزاززدم الان هفته ۳۶ بایددوباره واکین بزنم ۲۰مردادسزارین میشم
- با سلام آیا کیست پلی کیستیک روی باردار نشدن تاثیر میگذارد
- ایست قلبی جنین
خانم دکتر من دیروز افتادم روی خونابه دیدن و کم کم بیشتر شد،رفتم سونو گفتن قلب جنین ایستاده.باید ۱۱ هفته میبودم ولی در ۹ هفته قلبش ایستاده بوده. اخرین سونوم که ۸ هفته بود گفتن ضربلن قلبش عاالیه و سالم و قویه. هفته ی قبلترش هم همین و گفته بودن در مورد قلبش. خانم دکتر هماتوم هم داشتم که قبلا نصف ساک و گرفته بود، اما در هفته ی ۸ گفتن شده یک جهارم ساک و حجمش هم کم شده و داره جذب میشه. من ۳۶ سالمه و با همسرم هم فامیل نیستیم. سابقه ی یک بارداری پوچ هم داشتم. خانم دکتر چرا قلبش ایستاد، علت مشکل چی میتونه باشه 😢 چه ازمایشهایی انجام بدیم که دیگه این تجارب تلخ و نداشته باشیم 😔


