Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- ازمایش بقایا
وقت بخیر. خانم دکتر من بارداری پوچ داشتم، و بعد از تشخیص و با قطع شیاف در ۷ هفته سقط داشتم بدون کورتاژ. ازمایش بقایا رو جوابش رو گرفتم. میشه لطفا بگید چه چیزی رو نشون میده. من ۳۶ ساله هستم و بارداری اولم هم بود. این گزارش نتیجه هست: Received specimen in formalin consists of multiple pieces of brownish soft tissue with blood clot. M: 5×3×1.5 cm Sos: M/12 E: 100% Diagnosis: portions of decidual and gestatiinal endometrium
- یارداری
سلام هفته هشتم بارداریم دوبسته شیاف پروژسترون بخاطر خونریزی تجویزشده ،ولی هنوزلکه بینی دارم دارم،،کی قطع میشه این خونریزی چکارکنم...استرس هم دارم دلیلش چیه..؟
- چکاپ قبل از بارداری روز ۱۴ پریودی
با سلام ، پزشکم در روز ۱۴ پریودی یه سونو واسه چکاب و رویت فولیکول نوشتن که جواب سونو به شرح زیر است: ابعاد رحم ۷۹*۳۷*۴۰ و موقعیت عادی، اکوی میومتر و آندومتر و ضخامت در حد نرمال، آندومتر با ضخامت دو لایه ۵ میلیمتر نمای پرولیفراتیو را داراست. تصویر دو توده اکوژن به اقطار ۱۵ و ۷ میلیمتر در داخل کاویته رحمی رویت گردید که میتواند مطرح کننده ضایعات پولیپوئید (Benign or Malignant) باشد. تخمدانها دارای ابعاد وحجم واکوی نرمال . فولیکول دامینانت به قطر ۱۹ میلیمتر در تخمدان چپ رویت گردید. تخمدان راست دارای حاوی کیستی به قطر ۱۸ میلیمتر با اکوی داخلی میباشد که میتواند مطرح کننده کیست هموراژیک یا (Endometrioma (Chocolate cysts باشد. مایع آزاد و توده فضاگیر پاتولوژیک دیگری در لگن دیده نشد.لطفا منو راهنمایی کنین ، اینایی که دیده شده آیا خطرناکه و یا روی بارداری تاثیر داره و لطفا راه درمانشم بگین البته تست پاپ اسمیر و آزمایشات قبل بارداری انجام شده و همه خدا رو شکر سالم بودن ممنون میشم منو راهنمایی کنین
- زایمان
با عرض سلام و احترام خدمت خانم دکتر مهربان،سوال بنده این است که در صورت بریچ بودن جنین،تا هفته چند نوع زایمان مشخص میشه؟اگر جنین بریچ باشه تا هفته ۳۸ امکان سزارین هست؟
- عقب انداختن پریودی
سلامخانم دکتر من مریض خودتون هستم الان ۶روزه که پریودم عقب افتاده ماه پیش اومدمپیشتون سونوواژینال انجام دادین پلیپ فکرکنم اندازه ۶داشتم بهم پماد واژینال دادین اونسری پریودم دوهفته زودترشروع شده بود...الانم که۶ روزه عقب افتاده درد پریودی دارم ولی خب شروع نمیشه...بنظرتون باردارم یانه واس همون پلیپه؟تست بزنم یابیام پیشتون؟
- زنان زایمان
سلام من چند ماهه ازدواج کردم ماه قبل در حاملگی شک کردم بعداز نزدیکی آزامایش خون دادم منفی بود بعد پریید شدم به مدت ۷روز بعد قطع شد الان بعد ۳۰روز که قراره پریید بشم اما ۴روزه هنوز نشدم آیا امکان پرید دربارداری هست
- زایمان
سلام بچه اولم سال 88بدنیا آمد39 سال دارم ازمایشهایی که دادید خوب بود ازدواج فامیلی داشتم .میخواستم بدونم آیا تصمیم درست دارم میگیرم که دوباره حامله بشم
- امپول گونا اف و پریود
باسلام وخسته نباشید من ماه پیش دوتااامپول گونال اف زدم روز8, 9روز یازدهم سونو شدم هیچ فولیکولی نداشتم باتوجه به اینکه تخمدان پلی کیستیک هستم بامدروکسی پروژسترون پریودمیشم دکترم بمن گفت اینماه باهمین گونال پریودمیشم پروژسترون نخورم ده روز از اخرین تاریخی که باید پریود میشدم گذشته بنظرشما چیکار کنم ایا ممکنه حامله باشم
- فوری..نیازی ب ازمایش خون هست ؟
سلام خانم دکتر یه سوال داشتم میخواستم بپرسم آگه دختری در دوره تخمک گذاری باشه و منی از شلوار آقا رد بشه و سهواً مرد بهش دست بزنه بعد با همون دسته که خیلی هم آغشته نیست از روی شرت خانم رو ماساژ بده و بعدش خیلی سفت فشاربده بعد از 65 ساعت بی بی چک استفاده کرده و منفی بوده ولی ترسش بخاطر تهوع روز بعد و درد تخمدان مداومشه که بعد چهار روز قطع نشده به نظرتون آزمایش خون بده؟ بازم احتمال بارداری وجود داره؟ لطف بزرگی در حقش میکنید ممنون
- آزمایش روز دوازدهم بعد از انتقال جنین بلاست
دوازده روز هست که دوتا جنین بلاست انتقال دادم هیچگونه علائمی ندارم روز دوازدهم انتقالم رفتم آزمایش تیتر بتا دارم 16/42بود خیلی استرس دارم میگن این عدد پایینه درسته دکتر خیلی این عدد پایینه ؟
- بارداری خارج رحمی
سلام من خرداد حاملگی خارج از رحم داشتم پنج شنبه ۱۴ ام آزمایش بتا دادم عددش ۱۹۲ بود امروز شنبه ۱۶ مهر آزمایش دادم عددش ۴۸۳ بود اینقدر زیاد شده طبیعیه ؟من ۱۶ شهریور پرید شدم ،لطفا جواب بدین خیلی استرس دارم دوباره خارج رحمی باشه
- فوکوس اکوژن بطن چپ
باسلام خانمی39ساله هستم زایمانه سوممه.البته بافاصله 15ساله بین دوم وسوم بارداریم.هفته بیست و یکم برای غربالگری رفتم سونو گفتن کانون اکوژن دربطن چپ جنینه.یعنی تجمع کلسیم،با این حال برام کلسیم دی نوشتن و چند روزی مصرف کردم الان دست و پام خیلی ورم داره.آیا مصرف کنم یا نه
- بارداری
سلام خانوم دکترخسته نباشید یسوال دارم ازخدمتتون آیاازروی عددبتامیشه جنسیت رو حدس زد؟ من تاریخ آخرین پریودم ۳۰مردادبود دیروزآزمایشم مثبت شدوعددبتا ۶۰۰بود
- آزمایش بارداری
سلام خانم دکتر.شب بخیر.. راستش من بار آخر ک با شوهرم رابطه داشتیم.. رابطه محافظت نشده بود. و خیلی نگرانیم ک نکنه باردار باشم. و خیلی استرس داشتم ک نکنه باردارم چون اصن از هیچ لحاظ شرایط بچه داری نداریم.. من نتونستم تا زمان پریود بعدی صبر کنم.. از رابطه آخرم 16 روز دقیق بعدش رفتم آزمایش خون بارداری در جامعه سلامت.. و میزان هورمون بارداری یا همونhcg در خونم منفی بود یعنی اصن تو آزمایش نوشته بود منفی یعنی میزان نداشت.. نشان دکتر دادم کفت این آزمایش میگ تو باردار نیستی.. حالا سؤالم اینه آیا با توجه به اون 16 روز و این ک آزمایش در مرکزجامعه سلامت دادم. آیا میتونم به نتیجه اش مطمئن باشم. خیلی استرس و اضطراب دارم..
- بارداری@
سلام من تازه باردارم .قندخونم قبل بارداری ناشتا ۹۸ بود آیا خوردن کدوسبز رنده شده در ماست برای پایین آوردن قندم ضرر نداره روزانه یک وعده بخورم ممنون
- مینی ابدو همراه با سزارین
سلام خسته نباشید ایا مینی ابدو همراه با سزارین باعث ایجاد امبولی یا عفونت و یا باز شدن جای بخیه ها میشود؟؟
- پارگی کیسه اب
بعد از پاره شدن كيسه اب در هفته ٣٨به بعد چقدر زمان داريم تا به بيمارستان مراجعه كنيم؟
- پریود
سلام خانم دکتر من دو باره که پریود میشم اصلا طول نمیکشه پریودیم در حد 2روز هست بعد قطع میشه این دفعه کلا خیلی کم ازم خون میاد یعنی در حدی که حتی نوار بهداشتی خیلی کم خون افتاده روش علتش چیه ممنون میشم توضیح بدید
- فولیکول ۲۰ تخمدان راست
سلام خانم دکتر سن من ۳۹ سال است من پریودی منظم دارم سر ۳۰ روز میشم اقدام به بارداری کردم ماه پیش بک هفته عقب انداختم ولی رفتم کربلا سرخونریزی شدید افتادم تا ۱۰ روز طول کشید تازه من ۷ روزه پاک میشم این برج هم باید ۱۶ میشدم که نشدم ۲۳ رفتم سونوگرافی گفت فولیکول ۲۰ در نخمدان راست داری گفتند شاید حامله بشی دوروز پیش درد شدید در شکم و زیر شکم و کمردرد شدم بازم از تو کانال ابنجوری پرسیدم گفتن داره تخمک آزاد میشه شب در میان هم نزدیکی دارم ولی هنوز نه پریود شدم نه حامله چون بی بی چک گذاشتم منفی بود چکار کنم ممنون از پاسخگویتون
- سوال در مورد بارداری
سلام وقت بخیر.من رحم دوشاخ داشتم و سابقه دو سقط درسال ۹۵ و ۹۷.جنین در ۵ هفته رشد نکرده بود.و در سونوهای اول معتقد بودن قلبش خیلی ضعیف میزنه.رحم دوشاخ رو عمل کردم و سپتوم رو برداشتم.الان باردارهستم و بازهم مثل بارداری های قبل خونریزی و لکه بینی دارم.امپول پروژسترون ۵۰ و شیاف هم میزنم.ازمایش های نازایی مثل فاکتور ۵ و ...دادم که همه نرمال بود.الان لکه بینیم خیلی کم شده و قهوه ای رنگ.هفته ششم بارداری هستم.هنوز سونو نرفتم.میخواستم ببینم خطری داره این لکه بینی ها؟میترسم باز مثل بارداری های قبلی بشه.بااینکه دکتر گفت۹۹ درصد سقط از رحم دوشاخ بوده الان بازلکه بینی های قبل و دارم.لطفا راهنماییم کنید


