Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- لکه بینی هفته ۶
هفته ۶ بارداری ام و هیچ مشکلی نداشتم ولی نمیدونم چرا دکترم قرص واژینال Utrogestan 200 رو بهم داد که شبی یکی بزنم شب اول مشکلی نبود ولی امروز هم سمت چپ رحمم تیر میکشه هم لکه های قهوه ای دیدم. ممکنه از شیاف باشه؟ قطعش کنم آیا؟ راهنماییم کنید من بعد ۵ سال نازایی به طور طبیعی باردار شدم و خیلی نگرانم
- سلام من درحال اقدام به بارداریم دکترم واسم دوفازتون نوشت ده روز شبی ۱عدد الان ۸روزه قرصم تموم شده ولی پریود نشدم آیا باردارم؟
- مونس پوبیس مونس پلاستی
سلام روزتون بخیر خانوم دکتر ،شما جراحی زیبایی مونس پوبیس یا همون مونس پلاستی برای برداشتن چربی وپوست بالای دستگاه تناسلی انجام میدین،من بدلیل اصافه وزن خیلی قسمت مونس پلاستی چربی وشل میخواستم عمل زیبایی انجام بدم بردارم ،واینکه اگه انجام میدید ایا کاملا اون قسمت صاف میشه ،ممنون میشم پاسخ بدید
- بارداری
با سلام و احترام، ۳۷ ساله هستم نتیجه هیستروسکوپی ؛ filling de در داخل کاویته رحم در سگمان تحتانی می باشد آیا لازم است که برای بارداری ، برداشته یا جراحی شود؟ کدام روش بارداری پیشنهاد میشود؟ ابتدا از قرص و آمپول کمک بگیرم و یا باید به دنبال روش های دیگر باشم. همچنین فولیکول های ریز هم وجود دارد لطفا من را راهنمایی بفرمایید.
- سلام وقت بخیربنده ۲۵ سالمه من قرص سیبل رو اشتباه خوردم و از سفیدا شروع کردم به زرد ها رسیدم و الان کل بسته رو مصرف کردم و ۳ روزه تمام شده کی پریود میشم که بسته دومرو درست شروع کنم
منمن
- آمپول لوپرومر
با سلام من برای درمان کیست آندومتریوز و فیبروم و لکه بینی دو تا آمپول لوپرومر ۷/۵ با فاصله ۲۸ روزتزریق کردم دوتا آمپول لوپرومر بعدی رو میشه لوپرومر۳/۷۵ تزریق کرد یا اینکه باید لوپرومر ۷/۵ باشند؟تاثیرشون با هم فرق داره؟
- آزمایش اسپرم
Spermcount:1.4 گرید ۱ و ۲ صفر گرید ۳یک و گرید ۴ نود و نه درصده دکتر ارولوژ فقط فولیک اسید و ویتامین ای داده آیا با این دارو ها مشکلش برطرف میشه؟؟؟ به نظر شما فقط ای وی اف میتونه به ما کمک کنه؟
- سرکلاژ شکمی
سلام خانم دکتر آیا سرکلاژ شکمی کرد باشی حتما باید واسی سقط باز بشه تا جنین بتونه سقط یا حتما باید باز بشه تا سقط اتفاق بیفته
- جراحی زنان
سلام و عرض ادب من 23 ساله هستم و متاهل. هفته گذشته به خاطر وجود 3 سپتوم عرضی در واژن تحت عمل قرار گرفتم دیروز بعد از یک هفته بخیه های خارجی را باز کردند و مولد قبلی را خارج کردند و یه مولد جدید بهم دادن و برام پماد واژینال استرومارین تجویز کردن. من دوز مصرفی که دکتر گفتن رو فراموش کردم و فعلا نمیتونم با دکترم در تماس باشم. ممکنه در زمینه میزان ونحوه مصرف به من راهنمایی شما رو داشته باشم. به شدت هم از عوارض مصرف این پماد میترسم. با تشکر
- کیست با دیامتر ۴۴ بدون solid وبا یک septation ضخیم در تخمدان چپ چیست
کیست با دیامتر ۴۴ بدون solidوبایک septationضخیم در تخمدان چپ آیا خطرناکه
- آبله مرغان
سلام من الان یک هفته است که آبله مرغان گرفتم قبلش دوره پریودم تموم شده بود اما با شروع آبله دوباره خونریزی کوچکی دارم یکم رنگ خون تیره هست این مشکل حادی هست ؟
- ترنسید
سلام.من خانمی چهل و سه ساله هستم.الان نزدیک به دو ماهه که خونریزی شدید دارم و قط نمیشه..دکتر برام ترنسید ۲۵۰ و قرص اهن نوشت..با چند روز مصرفش خونریزی قطع میشه..ممنون
- زمان سونوگرافی برای آزمایش ژنتیک
با سلام و خسته نباشید خدمت خانم دکتر عزیز من هفته پیش یعنی 14 دی ماه به شما مراجعه کردم و پس از سونوگرافی فرمودید که هفته ی چهارم بارداری هستم. متاسفانه من یادم رفت تا زمان مراجعه ی بعدی را از شما سوال کنم. با توجه به این که اولین روز آخرین پریود من 9 آذر بوده و از آنجا که من و همسرم جفت مینور هستیم در هفته ی هشتم باید برای سونوگرافی به مطب بیام و برای گرفتن وقت آزمایش ژنتیک اقدام کنم. البته از منشی محترمتان براساس سونوگرافی که انجام داده بودید برای هفته ی هشتم یعنی 13 بهمن وقت گرفتم و حالا این نگرانی برای من ایجاد شده که آیا امکانش هست که سونوگرافی بعدی باز هم بر اساس رشد جنین این زمان رو علی رغم محاسبات عقب یا جلوتر نشان دهد یا خیر؟ که اگر زمان را بیشتر نشان دهد زمان آزمایش ژنتیک به تاخیر خواهد افتاد. آیا نیاز نمی بینید که یک هفته زودتر از زمان تعیین شده خدمت برسم؟ از این که برای جوابگویی به سوالات بیماران وقت می گذارید و نگرانی ما رو درک می کنید ممنون و سپاسگذارم.
- ناباروری
سلام،من و همسرم بيشتر از يك ياله براي بارداري اقدام كرديم،من شهرستانم،خانم دكتر من ١٦ روز در ميون پريود ميشدم دكتر برام مدروفم وچند دروه كلوميفن نوشت كه الان چند ماه نميخورم و٢٨ روزه شده پريودام،همسرم از اسپرم داداسپرم٤ميليون وmotile31.03بود كه خيلي كمه،دكترpct نوست كه تحرك اسپرم همسرمصفر تو اين ازمايشواريكوسل خفيف هم دارن،دكتر نااميدمون كرد و گفت كاري از من بر نمياد مستقيمiuiو ivf.خيلي نااميدم چون شرايطشو برا اي كارا ندارم،
- پریودی طلانی
سلام وقت بخیر من ۳۳ روز پیش سقط داشتم واز همون وقت تا الان خونریزی دارم .یه سونو انجام دادم گفت چیزی تو رحم نمونده فقط ضخامت رحمم ۱۲ بود .قرص ترنسید ۲۵۰ را۴ روز هست هر ۱۲ ساعت می خورم ناقص مدروکسی پروژسترون هم هر شب ۲ عدد ولی همچنان خونریزی دارم .نظر شما چیه ؟
- سلام روی گزینه liquid-Based تیک خورده ایلمشکلی هست
- سقط
سلام بعد از سقط هکاتوم به پهنای۱۱میلی متر دیده شد آیا خودش دف می شود
- سلام وفت بخیر من ۴۴ سالمه گفتن کیست تخمدان راست مولتی لوکولار ابعاد ۴۵ در ۴۳ ک فاقد جزو سالید و وسکولار داخلی میباشداماوسکولاریته مختصر در جدار کیست دیده میشود میشه بگین درمان چیه جراحی نیاز دارد با خیر
- عفونت واژن
لطفا جواب سوالم رو بدید
- فرژست یا پروژسترون
سلام آیا پروژسترون همان فرژست هست


